Cyberpunk 2077 försenas ytterligare två månader

Permalänk
Medlem

Börjar ångra förköp ser mer & mer ut att bli ett gta klon med bilkörning panga panga men håller tummarna att det blir ett riktigt rollspel & inte en causal playing med vapen bara (gillade aldrig witcher än fast jag spelat alla åtminstånde 1-20 timmar styck, men kändes som bara sexistiskt fantasy med stora svärd & konsoll funktioner i strider med knapptryckningar & Ie lättklädda damer för att locka hormonstinna tonåringar) men håller tummarna för att det blir bra, cyberpunk changern lockar om det blir obra så kan man ja alltid spela tabletop rpg istället om man hittar tid.

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

Det kommer när det kommer, ingen idé att hetsa upp sig månader i förväg.

Permalänk
Medlem

Släpps ju ett par dagar innan jag fyller år! Kanske får unna mig en Collector's Edition, då jag antar att de kommer att börja säljas igen då folk kommer att avbeställa sina, då de inte pallar vänta 2 månader extra!

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Va inte witcher3 rätt buggigt för vissa? Jag hade en del texturproblem... kanske bara jag?

Jo, även om jag var väldigt förskonad från problemen så fanns det en rad sådana vid launch. Studion var dock inte så värst stor på den tiden medan just Witcher 3 gjort dem enormt mycket större ekonomiskt sett, så förväntningarna bör vara högre på alla plan nu, inklusive stabilitet. De har numer råd att vänta tills de känner att det är färdigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Själv har jag inga problem att vänta eftersom jag inte är sugen på spelet. Men jag tycker spelstudios ska skita i att visa spel innan de vet att de kan släppa det inom 30 dagar. Vad vinner de på att folk vetat om ett spel i 2 år? Ju mer folk väntar desto större chans är det att de blir besvikna.

Ju fler gånger ett spel kan visa nytt material och det skrivs om spelet i medier desto större chans att folk får upp ögonen för spelet och behåller det i huvudet samt också ev. lägger in en förbokning.

Permalänk
Medlem

Hoppas det släpps samtidigt som Half Life 3, så det blir lite konkurrens på marknaden /s

Visa signatur

kill -s SIGCHLD `pidof Kenny`
bash: Oh my god, they killed Kenny
init: You Bastards

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Ju fler gånger ett spel kan visa nytt material och det skrivs om spelet i medier desto större chans att folk får upp ögonen för spelet och behåller det i huvudet samt också ev. lägger in en förbokning.

Säkert så mest önsketänkande från min sida att spel ska sluta visas upp 5 år innan vi får spela dom. Tror i alla fall bra spel säljer bra oavsett men företagen har väl ett bekräftelsebehov.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harddrive:

Förseningarna kan ju också har att göra med Nvidias release av nya grafikkort, spelet är ju redan klart som de skriver

Snarare att de måste optimera spelat för den gamla konsolgenerationen med svingammal hårdvara...

Permalänk
Medlem

Länge sen jag längtat så mycket efter ett spel, typiskt att det ska försenas. Nåja, bättre sent än aldrig.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Vad vinner de på att folk vetat om ett spel i 2 år?

Förbokningar? Funkar inte på mig dock, här förbokas adrig något någonsin, basta!

När det gäller Cyberpunk så spelar det ingen roll för min del dock, de kan släppa det år 2077 lika gärna.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Har länge sedan slutat bry mig om när spel släpps. Det är färdigt när det är färdigt. Mer utvecklingstid betyder oftast ett bättre spel, iaf när det kommer från en bra spelutvecklare, vilket är fallet här. (Notera "oftast" innan någon säger DayZ...)

Jag har haft koll på Cyberpunk 2077 sedan första trailern släpptes 2013, vad gör några månader mer hit eller dit? Mitt liv är inte beroende av ett specifikt spel, tycker det är rent av löjligt att se alla som blir helt galna över att ett spel blir försenat. (kanske inte här på SweC men på ex. reddit ser man många upprörda kommentarer )

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Medlem

Tycket det är bra att de skjuter fram datumet istället för att pressa utvecklarna att jobba en massa övertid. Är visserligen ganska hypad för spelet, men det kommer när det kommer. Det är inte direkt någon brist på andra spel att spela under tiden.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

De är lite intressant att; Nu första gången releasen flyttades så sa dom att de var för att CD project RED skulle klara av att portas till konsol, men nu känns de mer att dom inte vill realesa spelet till ps4 och xbox one. För att de inte går

Visa signatur

ASUS RTX 3080 TUF - i7 13700K - Z790-P - NH-D15 - 32GB, 6400MHz - M2 1TB + 500GB - 2 x 27" WQHD 165Hz - K70 RGB MX-Brown - Naos QG - Astro A50 - Sweclockers 900*40

Permalänk
Medlem

I vanliga fall tycker jag visst att utvecklare ska kunna pricka datumena de säger eller inte sätta något officiellt datum alls. De gör ju det sannolikt bara för aktiens skull.

Men i rådande tider så kan jag förstås fatta.

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem

Kanske blir lite som Duke Nukem Forever

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem

Skönt, då hinner man skaffa nästa generations grafikkort så att man kan fläska på med RTX och annat godis.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Ska vi gissa att PS5 Och XSX kommer runt den 19nov?

Permalänk
Medlem

Sweet, då kanske jag hinner samla tillräckligt med cash för att uppgradera datorn ordentligt och köpa ett grafikkort ur Nvidias nyaste serie!

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem

Tona ner förväntningarna grabbar, spelet kommer troligen inte leverera. Jag misstänker att spelet har genomgått samma utvecklingssvårigheter som Anthem. Jag inväntar recensioner.

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

En ryktad Xbox SX release runt Thankgsgiving (26. nov) också, kanske det blir fin timing då?

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av DrPepper:

Ska vi gissa att PS5 Och XSX kommer runt den 19nov?

Hehe, min första tanke också. Sa någon ”bundlingar”? 😉

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Inaktiv

Tycker att det är bra dom släpper en färdig produkt men att dom håller på utvecklar till Xbox one och PS4 är ju fruktansvärt

Permalänk
Medlem

Kanske blir bättre såhär, iaf för mig som är nyfiken på AMD's uppkommande processorer. Blir då förmodligen inte så långt emellan Cyberpunk 2077 och 4000 serien. Ett halvår går fort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Själv har jag inga problem att vänta eftersom jag inte är sugen på spelet. Men jag tycker spelstudios ska skita i att visa spel innan de vet att de kan släppa det inom 30 dagar. Vad vinner de på att folk vetat om ett spel i 2 år? Ju mer folk väntar desto större chans är det att de blir besvikna.

Är man ett aktiebolag kommer man behöva visa vad man har i framtiden så att aktieägaren kan avgöra om man ska investera. Om man ändå måste vara offentlig för aktieägaren är det smartare att visa upp det till gamers på ett sätt som får spelet se attraktivt ut.

Permalänk
Inaktiv

Spelet är redan försenat ett år, varför inte dra till med ett år till när man ändå håller på? Med tanke på Witcher, och främst Witcher 3 så har jag fullt förtroende för att spelet blir bra i slutändan. Större chans att vettiga grafikkort hinner hitta ut till spellanseringen med.

Sjukt trist dock. Årets största spelsläpp kryper farligt nära 2021 nu. Vad ska man nu se fram emot?

Permalänk
Medlem

Ja, sen när det släpps är tekniken outdated!

Yterligare ett storhetsvansinne av många ivriga viljor!
Gäsp!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Datanisse:

Ja, sen när det släpps är tekniken outdated!

Yterligare ett storhetsvansinne av många ivriga viljor!
Gäsp!

Tekniken utdaterad?! Det jag sett av spelet är snygg grafik och klart underhållande, Witcher 3 var fullt med buggar när det släpptes, vore trist om dom släppte Cyberpunk 2077 också med en massa buggar.

Visa signatur

Nu är sommaren här, svettig och dammig och slö och tvär.
Torteras jag av sol. Jag pustar och flåsar med stort besvär. Huden är rödbränd och svider. Svedan är värst bak på ryggen. När solen gått bort kommer myggen. Blekfeta kärringar på var strand. Är gnälliga och sura. Ungar som bråkar och kastar sand, spiller saft och glass.

Permalänk
Medlem

nice då hinner 3090 eller 3080TI komma ut

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Det känns som att de har stora problem med spelet med tanken på hur många förseningar de har haft.
Såg någon intervju senast idag där dom pratade om hur mycket bättre spelet kommer se ut på nya konsolerna. Kan säkert vara ett bra säljknep för att locka folk att köpa nya konsolerna kanske då det ändå är ganska tunt i spelbiblioteket från början.