Sony avtäcker Playstation 5-designen – får en digital modell

Permalänk

Det här var definitivt ett vågat designval av Sony; ett typiskt "love it or hate it" -scenario. Av kontrollen att bedöma förväntade jag mig en mer kompakt design men detta var förvånande space:at. Sony har förvisso alltid använt ovanliga formspråk men efter PS4:ans slimmade design trodde jag dom skulle fortsätta med en mer mogen design. Jag tycker min vita, OG PS4 är skitsnygg så det blir lite tråkigt att byta ut den mot PS5:an.

Nu återstår vart priset landar och om Sony senare kommer att annonsera en halvstegs-model som PS5-pro. Om så blir fallet vill jag veta det innan det blir ett köp. Vill inte punga upp 5490-5990 kr för att sedan få höra att en bättre version ska släppas.

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Oerhört ful. Och hur ska man damma av den?

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 10
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av xcluzive:

Och hur ska man damma av den?

Med en dammtrasa?

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Oerhört ful. Och hur ska man damma av den?

Hur dammar du av lampor, persienner och annat svåråtkomligt?

Permalänk
Medlem

Way of topic här, men eftersom att just damm kom upp så undrar jag om nån här har testat swiffers dammvippa? Görs en del reklam för den i tv.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Problemet är inte utseendet. Det är storleken. Den är för hög för att få plats i min Kallax

Permalänk
Skrivet av AndreaX:

Alltså.. grundfrågan var inte ens om hur bilden eller ljudet sparas. Den var om det fanns optiska medier eller inte vid ett visst årtal. Vilket var vad jag länkade för att exemplifiera årtalet 1973 lustigt nog varandes ganska exakt. Om de är digitala eller analoga är helt irrelevant för frågan, även ens i den uppenbart vidare uppfattningen om värdet med skivläsaren. Är det roligare och/eller mer praktiskt med fysiska medier för vissa? Ja.

Men eftersom du hängt upp dig i något slags agitatoriskt sidotrollande av någon anledning, så:

Ja både Laserdisc och CD överförer informationen ungefär lika analogt som det mesta annat. Många utan koll inbillar sig att det är en ren och fin ström av direkt överförbar morsekod som kommer rakt av en CD, men det är helt enkelt inte så det funkar. Det är ett brett kaos av högst analogt ljus (vågformer) ur vilket data kan extraheras genom tolkning av de skiftningar som uppstår av mönstret i skivan. Det går lika fint att lagra data på en vinylskiva eller vaxrulle också. Eller skicka via telefonlinje och fortfarande högst analogt ljus i en fiberkabel.

Liten är den definitivt inte. Antagligen var utrymmeskravet en stor del i tanken med tvåfärgsdesignen, för att få den att se mindre ut i verkligheten.

Dock kommer väll detta att funka mest enligt inredningstrenden "ljust och fräsch" där det svarta blir största fokuset. Den lär ju åas sticka ut hyfsat mycket hos folk som älskar viktorianskt trä och engelska fåtöljer.

Får mer uppfattning att det är tvärtom. De flesta som uppskattar XBXSX design verkar vara yngre som tycker den ser tuff och hård ut. Edgy, bokstavligt menat.

Som beskrivet ovan. Det är ju inte direkt Xboxens design som härskar på IKEA liksom.

Skivläsaren används ju bara under installationen av spel dock. Vid filmuppspelning låter den visserligen ändå för mycket tycker jag, men det är väldigt långt ifrån som fullt spinn som vid installation.

Damm syns oftast som bäst på svart iof. Har man så skitigt att det börjar märkas även på den vita delen så är det nog verkligen dags att städa. För hållbarheten på maskinerna om nu inget annat motiverar.

All design handlar ju om att appellera så väl det går till sin tänkta kund.

http://3.bp.blogspot.com/-GrXl7lWFWYs/UdvUqU66m7I/AAAAAAAAFAo/XSE3Oq7lESU/s1600/2001_apes_monolith.png

De har ju två exklusiva nu åtminstone. Men att adderingen av tredjepart är så långsam är nog inte bra. Kanske tänker de att det är bra att gå långsamt fram för att sessa ska sälja bättre till befintlig kundbas, men bristen på utbud kommer ju åas göra att kundbasen växer långsammare istället. Märkligt är det hursomhelst.

Det jag vänder mig mot är att du far med osanning , om det är medvetet eller omedvetet vet jag inte

CD-skivorna är digitala , de belyses av en laser som beroende på ytan på CD (grop =nolla , reflex = etta läses av med en fotodiod.
Digital information med väl definierade nivåer och frekvens alltså.
Läs på är mitt råd
Det kaos av signaler är möjligtvis det du sprider

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Way of topic här, men eftersom att just damm kom upp så undrar jag om nån här har testat swiffers dammvippa? Görs en del reklam för den i tv.

Har någon liknande Swiffer, fungerar betydligt bättre än den klassiska jag skickade bild på. Fångar iaf en del av dammet istället för att yra omkring det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Har någon liknande Swiffer, fungerar betydligt bättre än den klassiska jag skickade bild på. Fångar iaf en del av dammet istället för att yra omkring det.

Kanske värt att testa då, är ju knappast några jättesummor vi talar om. Får liksom bara TV-SHOP/TWINS vibbar av produkten.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Lyxfällan 🎮

På tal om design, Sonys chef för UX-design har uttalat sig om att det definitivt kommer komma specialutgåvor av PS5, så den som verkligen inte gillar färgschemat specifikt kan ju invänta dessa.

https://www.fz.se/nyhet/283510-100-omarbetat-granssnitt-for-p...

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Helt okej design tycker jag. Väl genomförd Stormtrooper-look. Den känns också väldigt Sony.

Tycker den är snyggare än Xbox men jag hade såklart designat en snyggare konsol själv.

Permalänk
Medlem

Men just en sådan ^, men, statisk elektricitet på en PS5a? Min poäng var iallafall att den var ful och och den fyllde ingen praktiskt funktion av att ha den formen.

Skrivet av toboraton:

Med en dammtrasa?

Jojo, men, den ser ut att vara svåråtkomlig med just en dammtrasa, där i mitten.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 10
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

och den fyllde ingen praktiskt funktion av att ha den formen.

Skalet ser ut att vara format som en trumpet, har troligen med strömning av luft = kylning att göra.

Hade det varit raka sidor hade alla nejsägare jublat, men sannolikt hade konsolen blivit varmare.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Man dammar av allt med microfiberdukar, vik, tryck in, svep, klart. Tamejfasen den bästa städmanicken som finns.

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av loevet:

På tal om design, Sonys chef för UX-design har uttalat sig om att det definitivt kommer komma specialutgåvor av PS5, så den som verkligen inte gillar färgschemat specifikt kan ju invänta dessa.

https://www.fz.se/nyhet/283510-100-omarbetat-granssnitt-for-p...

Känns som en del av försäljningssiffrorna för PS4 är alla utgåvor som finns. Många större spel har fått en PS4 modell med matchande tema så väntat att de fortsätter.

Metal Gear Solid V PS4an tyckte jag själv var sjukt snygg. Hittar jag en billigt någon gång blir det nog att slå till.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xcluzive:

Oerhört ful. Och hur ska man damma av den?

Kommer säkert en PS5 rengöringsmaskin man stoppar in sin PS5 i för rengöring. Fattiga köper en ny PS5 när den dammar igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Men just en sådan ^, men, statisk elektricitet på en PS5a? Min poäng var iallafall att den var ful och och den fyllde ingen praktiskt funktion av att ha den formen.

Jojo, men, den ser ut att vara svåråtkomlig med just en dammtrasa, där i mitten.

Kanske inte, kör alltid microfiberduk. Men något som är riktigt svårt att få rent är ps4 en tunn jävla skåra runt hela skiten ps4 pro har två...

Min poäng var iaf att den inte lär kräva speciellt mer än en vanlig konsol. Xbox x series X lär dock vara sjukt enkelt.

Angende fulheten är jag kluven. den digitala är iaf snyggare men får se om den får leva sitt lit i tv hyllan eller undangömt.

Permalänk
Medlem

@martinot: Tack. Jag tycker Xbox har lyckats bättre med designen rent praktiskt om man ska ha konsolen i en hylla i vardagsrummet tex.

PS5 är nästan lika hög som min stationära PC! PS5 kommer nog se lite konstig ut liggandes, designen blir lite "fel"

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Kanske inte, kör alltid microfiberduk. Men något som är riktigt svårt att få rent är ps4 en tunn jävla skåra runt hela skiten ps4 pro har två...
https://i.ytimg.com/vi/mO4DhJw-4TA/maxresdefault.jpg
https://img.redbull.com/images/c_fill,w_1500,h_1000,g_auto/f_auto,q_auto/redbullcom/2016/09/08/1331816480039_2/ps4-pro.png

Min poäng var iaf att den inte lär kräva speciellt mer än en vanlig konsol. Xbox x series X lär dock vara sjukt enkelt.

Angende fulheten är jag kluven. den digitala är iaf snyggare men får se om den får leva sitt lit i tv hyllan eller undangömt.

Ja juste, PS4an ja. Enda konsolen jag hoppade över då den inte var bakåtkompatibel. Men tänk typ NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U osv, där har de ju iaf tänkt till när det kommer till avdamning.
PS2 var även den en mardröm, 5 skåror och andra svåråtkomligheter.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 10
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Skrivet av xcluzive:

Jojo, men, den ser ut att vara svåråtkomlig med just en dammtrasa, där i mitten.

Mjao, kanske blir lite småkrångligt. Man får väl bli lite kreativ och använda topps och fjädrar.

Annars går det ju bra med att sätta på borstmunstycket på dammsugaren. Statisk elektricitet ska man nog inte behöva oroa sig över då den såklart borde vara jordad. Förhoppningsvis kan man lätt montera isär skalet så man kan blåsa rent med komprimerad luft om det skulle bli riktigt smutsigt inuti. För övrigt tycker jag inte min PS4 är så svår att hålla ren så det blir nog inga större problem med 5:an.

Den knepiga designen kommer nog skära sig lite när den ligger ner på min TV-bänk men jag tror man slutar bry sig efter ett tag. Även om jag tycker min PS4:a är snygg så är den knappas någon center piece direkt.

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av toboraton:

Statisk elektricitet ska man nog inte behöva oroa sig över då den såklart borde vara jordad.

Nja, så enkelt är det inte!
Och sen brukar väl vare sig dammsugare eller konsoler vara jordade?

Konsoler brukar ha 2-sticks EU-kontakt...

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Nja, så enkelt är det inte!
Och sen brukar väl vare sig dammsugare eller konsoler vara jordade?

Konsoler brukar ha 2-sticks EU-kontakt...

Jag tänkte nog inte riktigt där. Tog det för givet.

Du har helt rätt.

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Och du missade helt min poäng. De som var kritiska mot designen var inte målet för min kritik utan det var dessa som gnäller och säger att de inte kommer att köpa konsolen för att sedan göra det ändå.

Ok, den är tagen!

Var inte specifikt ditt inlägg jag skulle svarat på då, men mer att jag var trött på alla som gnäller på att folk bryr sig om designen, och att inlägg i tråden rör designen (när hela nyheten, och tråden, just är om designen).

Blir ju rätt OT (inte ditt inlägg) med de som gnäller på att folk engagerar sig och har åsikter om en sak som är själva huvudnyheten, och huvudämnet för tråden.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

Får mer uppfattning att det är tvärtom. De flesta som uppskattar XBXSX design verkar vara yngre som tycker den ser tuff och hård ut. Edgy, bokstavligt menat.

Festligt med någon som tycker tvärt om mot resten av världen, men det är ju det som vi har debatt för (skulle alla tycka lika så skulle det ju vara rätt meningslöst med forum som detta).

Skämt å sido; XBSX är ju så neutral och diskret att man nog kan placera den i vilket hem som helst.

Enda problemet med formgivningen är att den är optimerad för att vara vertikal (inte horisontell som normala komponenter, och normala konsoler). Men det problemet delar den även med PS5. Kan bli lite stökigt att placera bägge konsoler i nextgen.

Skrivet av AndreaX:

Som beskrivet ovan. Det är ju inte direkt Xboxens design som härskar på IKEA liksom.

När du säger det, så tycker jag faktiskt att XBSX är mycket lik mycket av möblerna hos IKEA. Ingen speciell design som sticker ut, men inte heller något som de flesta stör sig på.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

Google har ju dock aldrig lagt ner en betaltjänst och gjort köpta media otillgängliga att använda som tänkt.

Det är en ny affärsmodell (att låsa in användare och deras köpta media till en tjänst), så det är nytt även för Google.

Men jag gillar inte modellen (oavsett företag, varumärke eller fanboyism) då det är endast till en klar nackdel för konsument, och en klar fördel för säljaren (som kan ha sina kunder i en konstant "snara").

Men skulle jag lita på Google att de inte lägger ner även en sådan här tjänst?

Nej, personligen absolut inte (men det är ju upp till var och en att förutse, så får vi återkomma om fem år till denna tråden och se hur det gått).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Runqen:

Jag (som flera andra) begriper inte heller argumenten om att välja bort konsolen pga att dem tycker den är ful. Man köper ju inte en spelkonsol för att den är en fin pryl att se på, eller?

Tror det är få som väljer konsol efter design. Det viktigaste är nog funktion (och bör ju vara så).

Samma sak om du köper ett hus eller en bil. Det viktigaste är ju att de passar för ens behov och ändamål.

Är det oviktigt med design, och ointressant för för försäljning?

Nej, inte helt. Det finns en orsak till att företag lägger pengar på och investerar i design och formgivning. De är inga "välgörare", utan är ute efter att sälja så mycket som möjligt och maximera vinsten (sedan kan de snacka om annat, men det är kärnan/grunden hos alla företag, oavsett vad de säger). Finns en orsak till att design och form påverkar försäljning.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Att designa nått enkelt och snyggt är svårt ja. Min invändning är att den inte ser ut att vara designad i huvudtaget utan snarare som nått som kom direkt från ingenjörerna.

Det kan man ju, kanske (om man inte har så stor koll) tro, men det är sällan ingenjörer kan åstadkomma design och formgivning på den nivån.

Visst är det lite "IKEA" och design som inte sticker ut, men det är nog högst medvetet vald strategi av både marknadsavdelning och formgivare.

Själv så tycker jag XBSX är snygg, men inte den snyggaste konsolen genom tiderna (det är för mig PS2 och XB1S).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

@Chromatic: Finns ingen streamad media som slår UHDBR på en 4k tv/projektor. Så ja det är väldigt 2020

Jo, är man kvalitetsmedveten, så ser man en stor skillnad i bild mellan streamat och optisk media. Jag önskar att det inte vore så stor skillnad, och blir allt bättre, men vi är (tyvärr, för jag gillar bekvämligheten med streamade tjänster) långt därifrån idag.

Skrivet av Exxovion:

Helt rätt. Utseendet på produkten är tämligen oviktigt.

Det gäller inte alla, och absolut inte mig.

Funktion är #1 för mig, men design och formgivning kommer väldigt långt upp på listan. Det är något som jag verkligen bryr mig om gällande alla saker jag köper.

Skrivet av korvOlle:

Hade varit skönt om Sony gick Microsofts väg och slopade exklusiva titlar mer och mer (med nya spel), tycker inte om att man måste vara låst till Playstation för att spela vissa spel, hade varit grymt spelen kunde komma till PC också, jag förstår själv inte hur man kan gilla en sådan låsning.

Håller med.

Det är en jävla kundfientlig, och monopolistisk, strategi som storföretag kör med. Detta för att låsa in oss kunder, så vi får mindre val, mindre konkurrens, och tvingas in i hörn.

Något man verkligen borde bojkotta (men som kan vara svårt i verkligheten att motstå som enskild konsument, men man bör försöka).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/