Cyberpunk 2077 försenas ytterligare två månader

Börjar ångra förköp ser mer & mer ut att bli ett gta klon med bilkörning panga panga men håller tummarna att det blir ett riktigt rollspel & inte en causal playing med vapen bara (gillade aldrig witcher än fast jag spelat alla åtminstånde 1-20 timmar styck, men kändes som bara sexistiskt fantasy med stora svärd & konsoll funktioner i strider med knapptryckningar & Ie lättklädda damer för att locka hormonstinna tonåringar) men håller tummarna för att det blir bra, cyberpunk changern lockar om det blir obra så kan man ja alltid spela tabletop rpg istället om man hittar tid.

Senast redigerat 2020-06-18 21:59

Det kommer när det kommer, ingen idé att hetsa upp sig månader i förväg.

Släpps ju ett par dagar innan jag fyller år! Kanske får unna mig en Collector's Edition, då jag antar att de kommer att börja säljas igen då folk kommer att avbeställa sina, då de inte pallar vänta 2 månader extra!

Skrivet av serverfel:

Va inte witcher3 rätt buggigt för vissa? Jag hade en del texturproblem... kanske bara jag?

Jo, även om jag var väldigt förskonad från problemen så fanns det en rad sådana vid launch. Studion var dock inte så värst stor på den tiden medan just Witcher 3 gjort dem enormt mycket större ekonomiskt sett, så förväntningarna bör vara högre på alla plan nu, inklusive stabilitet. De har numer råd att vänta tills de känner att det är färdigt.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Själv har jag inga problem att vänta eftersom jag inte är sugen på spelet. Men jag tycker spelstudios ska skita i att visa spel innan de vet att de kan släppa det inom 30 dagar. Vad vinner de på att folk vetat om ett spel i 2 år? Ju mer folk väntar desto större chans är det att de blir besvikna.

Ju fler gånger ett spel kan visa nytt material och det skrivs om spelet i medier desto större chans att folk får upp ögonen för spelet och behåller det i huvudet samt också ev. lägger in en förbokning.

Hoppas det släpps samtidigt som Half Life 3, så det blir lite konkurrens på marknaden /s

Skrivet av hypermode:

Ju fler gånger ett spel kan visa nytt material och det skrivs om spelet i medier desto större chans att folk får upp ögonen för spelet och behåller det i huvudet samt också ev. lägger in en förbokning.

Säkert så mest önsketänkande från min sida att spel ska sluta visas upp 5 år innan vi får spela dom. Tror i alla fall bra spel säljer bra oavsett men företagen har väl ett bekräftelsebehov.

Skrivet av Harddrive:

Förseningarna kan ju också har att göra med Nvidias release av nya grafikkort, spelet är ju redan klart som de skriver

Snarare att de måste optimera spelat för den gamla konsolgenerationen med svingammal hårdvara...

Länge sen jag längtat så mycket efter ett spel, typiskt att det ska försenas. Nåja, bättre sent än aldrig.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Vad vinner de på att folk vetat om ett spel i 2 år?

Förbokningar? Funkar inte på mig dock, här förbokas adrig något någonsin, basta!

När det gäller Cyberpunk så spelar det ingen roll för min del dock, de kan släppa det år 2077 lika gärna.

Har länge sedan slutat bry mig om när spel släpps. Det är färdigt när det är färdigt. Mer utvecklingstid betyder oftast ett bättre spel, iaf när det kommer från en bra spelutvecklare, vilket är fallet här. (Notera "oftast" innan någon säger DayZ...)

Jag har haft koll på Cyberpunk 2077 sedan första trailern släpptes 2013, vad gör några månader mer hit eller dit? Mitt liv är inte beroende av ett specifikt spel, tycker det är rent av löjligt att se alla som blir helt galna över att ett spel blir försenat. (kanske inte här på SweC men på ex. reddit ser man många upprörda kommentarer )

Tycket det är bra att de skjuter fram datumet istället för att pressa utvecklarna att jobba en massa övertid. Är visserligen ganska hypad för spelet, men det kommer när det kommer. Det är inte direkt någon brist på andra spel att spela under tiden.

De är lite intressant att; Nu första gången releasen flyttades så sa dom att de var för att CD project RED skulle klara av att portas till konsol, men nu känns de mer att dom inte vill realesa spelet till ps4 och xbox one. För att de inte går

I vanliga fall tycker jag visst att utvecklare ska kunna pricka datumena de säger eller inte sätta något officiellt datum alls. De gör ju det sannolikt bara för aktiens skull.

Men i rådande tider så kan jag förstås fatta.

Kanske blir lite som Duke Nukem Forever

Skönt, då hinner man skaffa nästa generations grafikkort så att man kan fläska på med RTX och annat godis.

Ska vi gissa att PS5 Och XSX kommer runt den 19nov?

Sweet, då kanske jag hinner samla tillräckligt med cash för att uppgradera datorn ordentligt och köpa ett grafikkort ur Nvidias nyaste serie!

Tona ner förväntningarna grabbar, spelet kommer troligen inte leverera. Jag misstänker att spelet har genomgått samma utvecklingssvårigheter som Anthem. Jag inväntar recensioner.

En ryktad Xbox SX release runt Thankgsgiving (26. nov) också, kanske det blir fin timing då?

Skrivet av DrPepper:

Ska vi gissa att PS5 Och XSX kommer runt den 19nov?

Hehe, min första tanke också. Sa någon ”bundlingar”? 😉

Tycker att det är bra dom släpper en färdig produkt men att dom håller på utvecklar till Xbox one och PS4 är ju fruktansvärt

Kanske blir bättre såhär, iaf för mig som är nyfiken på AMD's uppkommande processorer. Blir då förmodligen inte så långt emellan Cyberpunk 2077 och 4000 serien. Ett halvår går fort.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Själv har jag inga problem att vänta eftersom jag inte är sugen på spelet. Men jag tycker spelstudios ska skita i att visa spel innan de vet att de kan släppa det inom 30 dagar. Vad vinner de på att folk vetat om ett spel i 2 år? Ju mer folk väntar desto större chans är det att de blir besvikna.

Är man ett aktiebolag kommer man behöva visa vad man har i framtiden så att aktieägaren kan avgöra om man ska investera. Om man ändå måste vara offentlig för aktieägaren är det smartare att visa upp det till gamers på ett sätt som får spelet se attraktivt ut.

Spelet är redan försenat ett år, varför inte dra till med ett år till när man ändå håller på? Med tanke på Witcher, och främst Witcher 3 så har jag fullt förtroende för att spelet blir bra i slutändan. Större chans att vettiga grafikkort hinner hitta ut till spellanseringen med.

Sjukt trist dock. Årets största spelsläpp kryper farligt nära 2021 nu. Vad ska man nu se fram emot?

Ja, sen när det släpps är tekniken outdated!

Yterligare ett storhetsvansinne av många ivriga viljor!
Gäsp!

Skrivet av Goldfinger:

Ja, sen när det släpps är tekniken outdated!

Yterligare ett storhetsvansinne av många ivriga viljor!
Gäsp!

Tekniken utdaterad?! Det jag sett av spelet är snygg grafik och klart underhållande, Witcher 3 var fullt med buggar när det släpptes, vore trist om dom släppte Cyberpunk 2077 också med en massa buggar.

nice då hinner 3090 eller 3080TI komma ut

Det känns som att de har stora problem med spelet med tanken på hur många förseningar de har haft.
Såg någon intervju senast idag där dom pratade om hur mycket bättre spelet kommer se ut på nya konsolerna. Kan säkert vara ett bra säljknep för att locka folk att köpa nya konsolerna kanske då det ändå är ganska tunt i spelbiblioteket från början.