Permalänk
Avstängd

Vilken gaming råtta är bäst

Jag har kollat runt efter en trådlös gaming råtta. Och alla har olika bud. Typ XXXX mjukvara suger. O den här är skit bra men funkar inte bra med Ryzen. Så nu är det så att jag har en låda med Ryzen 2600x O 1080 och. Jag vill bara ha en trådlös råtta med 10 knappar som inte laggar o mjukvaran funkar. Vad blir det då???

Permalänk
Medlem

Känns som att du hade kunnat skriva tråden lite bättre kanske för mer svar.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Grulf:

Jag har kollat runt efter en trådlös gaming råtta. Och alla har olika bud. Typ XXXX mjukvara suger. O den här är skit bra men funkar inte bra med Ryzen. Så nu är det så att jag har en låda med Ryzen 2600x O 1080 och. Jag vill bara ha en trådlös råtta med 10 knappar som inte laggar o mjukvaran funkar. Vad blir det då???

Utan att ha testat den själv så tror jag att Logitech G604 kan vara något för dig. Vet av erfarenhet att deras trådlösa fungerar väldigt bra, och nya mjukvara G Hub är enkel att komma igång med men har inte provat några avancerade saker där ännu.

Permalänk
Avstängd

@Kenneth: Tack! Har bara haft Logitech möss och dom har funkat bra. Så det får bli en sådan. Verkar som om den har knappar så det räcker och blir över.

Permalänk
Avstängd

@Forsgren: Känns som det funka bra ändå.

Permalänk
Medlem

Skulle nog vilja påstå att Logitech G603 är en riktigt bra mus.
Ligger skönt i handen, bra batteritid(inte bytt batteri än efter 4 månader), billigt pris och glider lätt på tygmattor

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Permalänk
Avstängd

@ImTheMeaN: Hade kanske blivit en Logitech G603 om den mus jag har nu pajar och jag inte hade behövt flera knappar. 15 st kanske är lite väl många men då finns det ju att ta av när dom slutar funka.

Permalänk
Inaktiv

G Pro wireless had alldeles för lite knappar för dig men bättre mus hittar du inte imo (Ursäkta men vad behöver man 10 knappar till?)

Edit: Egentligen kommer man till nästan 10 knappar på denna också beroende på hur man räknar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grulf:

@donniedarko: Hade kanske blivit en Logitech G603 om den mus jag har nu pajar och jag inte hade behövt flera knappar. 15 st kanske är lite väl många men då finns det ju att ta av när dom slutar funka.

Ber om ursäkt. Råkade skriva G603, jag menar ju G403 haha

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon201296:

G Pro wireless had alldeles för lite knappar för dig men bättre mus hittar du inte imo (Ursäkta men vad behöver man 10 knappar till?)

Edit: Egentligen kommer man till nästan 10 knappar på denna också beroende på hur man räknar

Har iof klarat mig bra med 7 knappar hittills. Så betala 1.200:- för en knapp till känns lite korkat.
Då råttan jag har funkar bra fortfarande. Fast "fötterna" på den har upphört att existera.

Men det finns tillfällen när man behöver båda händerna för att göra en konstig kombinations pryl, om man inte har väldigt konstiga händer.
Sen är det väl lite slöhet också.

Men tack för förslaget. Den värkar inte så tokig annars.

Permalänk
Medlem

Jag kör med en g502, som jag älskar. Finns en trådlös av den (dock ganska dyr) men där kan du även skaffa deras musmatta som laddar musen medan den används.

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ImTheMeaN:

Ber om ursäkt. Råkade skriva G603, jag menar ju G403 haha

Du är inte ensam, det är nån jeffel som flyttar på mina tamgetter också.
Du ser! Det finns alldeles för många råttor att välja på när man skriver fel o det blir "rätt" ändå. O då pratar vi bara Logitech.

Vill helst ha en med AA batterier. Då dom är enklare att byta ut när dom blir kassa.
Att swappa batterier under spel tar fan bara sekunder om man har glömt det innan. Tar nog längre tid att hitta den jeffla sladden i trasslet.

Sen så kommer jag att slå ihjäl mig eller råttan, när jag snubblar på sladden. Har den på ett bord bredvid fåtöljen jag sitter i.
Därav kravet på trådlös. Men det viktigaste där är då att råttan inte laggar eller störs av Wi-Fi och Bluetooth.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grulf:

Du är inte ensam, det är nån jeffel som flyttar på mina tamgetter också.
Du ser! Det finns alldeles för många råttor att välja på när man skriver fel o det blir "rätt" ändå. O då pratar vi bara Logitech.

Vill helst ha en med AA batterier. Då dom är enklare att byta ut när dom blir kassa.
Att swappa batterier under spel tar fan bara sekunder om man har glömt det innan. Tar nog längre tid att hitta den jeffla sladden i trasslet.

Sen så kommer jag att slå ihjäl mig eller råttan, när jag snubblar på sladden. Har den på ett bord bredvid fåtöljen jag sitter i.
Därav kravet på trådlös. Men det viktigaste där är då att råttan inte laggar eller störs av Wi-Fi och Bluetooth.

Då skulle jag verkligen rekommendera Logitech G403! Funkat kanoners i... I flera månader och har inte bytt batteri ännu!
Den är med AA-batterier men det går att göra en fuling så även AAA-batterier passar

Har den till laptopen som jag spelar på ibland men tjejen spelar flitigt. Till min stationära har jag fortfarande en sladd-mus

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Permalänk
Medlem

Vi har två trådlösa G403 här hemma och vi båda är väldigt nöjda

Visa signatur

[CPU: Intel i5 13600KF] - [Moderkort: Asus TUF Z790] - [Minnen: Corsair Vengeance 2x16 5600MHz] - [GPU: Asus GeForce TUF 4070 Ti] [SSD: Samsung EVO 960 250GB, Samsung 850 500GB] - [Skärm: Msi 27" MAG274QRF-QD] - [Övrigt: Sennheiser HD650, Schiit Modi 2, Schiit Magni 3, Logitech G Pro, Ducky One 2 SF]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ImTheMeaN:

Då skulle jag verkligen rekommendera Logitech G403! Funkat kanoners i... I flera månader och har inte bytt batteri ännu!
Den är med AA-batterier men det går att göra en fuling så även AAA-batterier passar

Har den till laptopen som jag spelar på ibland men tjejen spelar flitigt. Till min stationära har jag fortfarande en sladd-mus

Är du helt hundra på att du har en G403? Den G403 jag kollar på just nu på Logitechs site har inbyggt batteri o laddkabel.
Sen har den för alldeles lite knappar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grulf:

Är du helt hundra på att du har en G403? Den G403 jag kollar på just nu på Logitechs site har inbyggt batteri o laddkabel.
Sen har den för alldeles lite knappar.

Menar du att jag är ute o cyklar? 😂
För det kan jag lova att jag är... G603 är det jag har. Jösses va skämmigt.
Här skriver man "fel" och rättar till det med ännu ett fel och inser sen att det första var rätt hela tiden. Haha
Men nu är jag 1000000% säker på att det är en G603 jag har!

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ImTheMeaN:

Menar du att jag är ute o cyklar? 😂
För det kan jag lova att jag är... G603 är det jag har. Jösses va skämmigt.
Här skriver man "fel" och rättar till det med ännu ett fel och inser sen att det första var rätt hela tiden. Haha
Men nu är jag 1000000% säker på att det är en G603 jag har!

He He! Shit happens.
Det är fan inte det lättaste att hålla reda på vad man har för dator prylar, när det bara skiljer på en jeffla siffra eller bokstav på allt.
Man tror att ett 1080 är väl ett 1080? I helvete heller att det är.

Men nu tror jag rätt säkert, nästan, kanske, att det blir en G604.

Tack alla för alla svar! O ha en Trevlig helg.

Permalänk
Medlem

Sitter personligen på en gammal G500 som vägrar att dö! Fruktansvärt god byggkvalité! Riktigt gedigen mus som passar mina större händer prefekt.

Anledningen till att det "stör" mig att den inte dör är att jag inte kan ersätta den då den fortfarande är så bra, men inte längre supportad i Logitechs mjukvara samt ett coilwhine som existerar när musen står still. Men jag kan leva med det tills det att den går i graven, även om det dröjer ännu ett decennium