Larian Studios visar Baldur's Gate III-gameplay

Permalänk
Skrivmaskin

Larian Studios visar Baldur's Gate III-gameplay

Del tre i det klassiska rollspelet Baldur's Gate utvecklas av Larian Studios, som i flera omgångar försett spelsugna med information om den kommande titeln. Nyligen avslöjades att en spelbar Early Access-version släpps i augusti – om studion får alla bitar på plats till dess. I samband med detta berättades också att mer gameplay står på menyn i en direktsändning över Twitch, något det har blivit dags för nu.

https://www.twitch.tv/videos/654604658

Tycker du att det ser lovande ut, och är du taggad på det eventuella släppet i augusti?

Uppdaterad med länk till den numera avslutade streamen
Permalänk

Jag var rejält taggad, men jag känner mer och mer att turn-based inte är för mig.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Extremt hypad titel.
Feta trailers men Gameplay verkar vara något man kommer tröttna på inom några timmar.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk

Alltid varit intresserad av Baldur's Gate och Icewind Dale spelen. Har dock aldrig lyckats ta mig igenom BG1 utan tröttnar alltid efter ~15 timmar.

BG3 ser lovande ut men förmodligen inte min kopp te. Ska försöka ta tag i Dragon Age serien istället.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Entusiast

Ja, jag är taggad

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Aldrig spelat Baldurs Gate spelen. Men hittade Divinity 2 för ett halvår sedan.
200h av Divinity senare är jag riktigt taggad på deras nästa spel

Visa signatur

Main PC: I7-12700K, 32Gb Corsair Vengeance RGB DDR4 3200Mhz, MSI Z690 Pro DDR4, MSI SuprimX RTX 3080 10Gb,
Seasonic Focus 850W, Wallmounted, Display: Samsung Odyssey G5
Guest PC: I9-9900K, 32Gb Corsair LPX DDR4 3000Mhz, MSI z390-a Pro, MSI Ventus RTX 3070 8Gb, Seasonic Platinum 750W,
Wallmounted, Display: MSI Optix MAG321cqr
Laptop: Acer Helios 300 (i7-10870H,RTX 3060 6Gb, 16Gb DDR4)

Permalänk

Bg2 var/är för mig en av de absoluta höjdpunkterna vad gäller datorspel överhuvudtaget. Så otroligt välgjort, ett oerhört djup gällande story och allt annat. Man märker att de bioware som gjorde detta var passionerade!

Men vad var det egentligen som gjorde det så minnesvärt? Karaktärerna skullr jag säga! Man orkade sig igen 150+ timmarna för att det kändes som allt hade sin poäng och mening.

Efter att ha sett en gameplay trailer för BG3 blev jag lite ”hmmmm... HHHMMMM”. Det kändes inte BG om jag ska vara ärlig. BG måste få vara BG och inte något förklätt Divinity eller liknande. Jag hoppas Larian förstår hur viktigt det är att få till det rätt och att de har tillräckliga resurser och fokuserar på det som gär D&Dvärlden så fantastisk och får fram den känslan i BG3.

Är försiktigt skeptisk men hoppas självklart den lever upp till förväntningarna, isåfall blire köp! (:

Permalänk
Medlem

Ser ut att bli riktigt bra istället för causal playing som dragon age led av detta blir förhoppningsvis lite mer hardcore rpg, blir tom kanske ett förköp så taggad e jag.

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wittwang:

Del tre i det klassiska rollspelet Baldur's Gate utvecklas av Larian Studios, som i flera omgångar försett spelsugna med information om den kommande titeln. Nyligen avslöjades att en spelbar Early Access-version släpps i augusti – om studion får alla bitar på plats till dess. I samband med detta berättades också att mer gameplay står på menyn i en direktsändning över Twitch, något det har blivit dags för nu.

//cdn.sweclockers.com/artikel/fil/84251?key=f6dbedb4dfbce82b8678b5b2ca5a916b

https://www.twitch.tv/dnd

Tycker du att det ser lovande ut, och är du taggad på det eventuella släppet i augusti?

Hur länge höll streamen på? För nu leder länken till nån matlagnings-stream xD Förvisso hostad av dnd men inte riktigt samma sak som Baldur's Gate

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Extremt hypad titel.
Feta trailers men Gameplay verkar vara något man kommer tröttna på inom några timmar.

Kan ju säga att jag tycker RTwP suger hårt i jämförelse med turbaserat. Varje fight i Divinity hade någonting speciellt i sig, 99% av fighterna i Pathfinder, PoE, BG etc. var ju bara skit, några ondingar utplacerade hipp som happ bara. Visst, trash mobs är viktiga i riktiga kampanjer med DnD, vilket jag spelar minst ett spel av varje vecka och har flera kampanjer igång. I tvspel dock kan det kvitta.

Visa signatur

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av Starric:

Hur länge höll streamen på? För nu leder länken till nån matlagnings-stream xD Förvisso hostad av dnd men inte riktigt samma sak som Baldur's Gate

1 timme och 33 minuter, men som @MattiasV skriver ovan finns den nu i videoform. Första inlägget är uppdaterat med länk till denna

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Señor Hallon:

... turbaserat. ..

Fia med knuff är "turbaserat", RPG är omgångsbaserat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

Fia med knuff är "turbaserat", RPG är omgångsbaserat!

Så har jag också tänkt, en gång i tiden. Men man säger ju ändå "din tur" och "turordning", mfl så jag tänker att man mycket väl kan säga båda. Språket är ju till för att kommunicera och inte för att vara rätt, så så länge som man förstår varandra kan det väl vara på många olika sätt, eller?

Dessutom spelar det ingen roll vad som är "rätt". Det som de flesta säger kommer till slut vara det som blir rätt ändå

Jag reagerar också på en hel del saker som används fel (tex semikolon), men det här är ju inget språkforum, så jag får nog helt enkelt leva med det.

Men det här blev väldigt off-topic. (Se där! Ett engelskt uttryck! Nu får jag ge mig själv bannor 😋)

Permalänk
Medlem

Jag fick lite tid över igår och kikade på 20 minuter av streamen. Jag tycker det ser riktigt spännande ut, även om jag ogillar att fireball (eller vad nu fienderna kastade i första fighten) får marken att brinna. Jag är inte jätteförtjust i den delen av DOS-spelen.

Det ser fortfarande lite för mycket ut som DOS 2, men med lite mer finputsning kan det nog bli riktigt bra.

Jag köpte en bundle med Forgotten Realms böcker för någon månad sedan och läste igenom ett gäng med Drizzt-böcker. Riktigt trevliga och jag uppskattar all lore ett snäpp mer än tidigare, särskilt som det nu är mycket med underdark. Jag är mycket mer pepp efter detta klipp!

Permalänk
Medlem

@Emil Hansson: Ska försöka ta tag i Dragon Age serien istället.

Vad menar du "ska försöka"?
Det är ju inte särskilt svårt att hitta var man köper det

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Señor Hallon:

Kan ju säga att jag tycker RTwP suger hårt i jämförelse med turbaserat. Varje fight i Divinity hade någonting speciellt i sig, 99% av fighterna i Pathfinder, PoE, BG etc. var ju bara skit, några ondingar utplacerade hipp som happ bara.

Jag kände vid BG3 reveal att jag var lite ledsen över att det inte var RTwP, men sen efter det så fick jag faktiskt tid att spela igenom DOS2 så känns det som att turnbased är rätt val! Striderna i Baldurs gate 1 och 2 är inte särskilt finslipade om jag ska vara helt ärlig