Cyberpunk 2077 försenas ytterligare två månader

Permalänk
Melding Plague

Cyberpunk 2077 försenas ytterligare två månader

Från april till september och nu november, så ser historiken ut för de satta lanseringsdatumen ut för Cyberpunk 2077.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Så länge spelet blir väldigt bra så har jag inget mot att vänta.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Då får många bråttom att ändra sin semester nu

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Utmärkt. Känns bättre att de flyttar fram än släpper för tidigt. Hoppas det blir lyckat!

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Förseningarna kan ju också har att göra med Nvidias release av nya grafikkort, spelet är ju redan klart som de skriver

Permalänk
Medlem

Noooooooooooooooooo!

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Man blir ju lite besviken men om det innebär färre buggar och mer balanserat gameplay när spelet väl släpps så är det ändå värt det. Men börjar tröttna på att vänta nu...

Permalänk
Medlem

Ready when its done & ett satt releasedatum är ju lite motsägelsefullt.

Permalänk
Medlem

Härligt att man sitter och förbereder sig för Witcher 3 i höst - ingen brådska med nåt annat alltså
Har typ 25 spel i min backlog, mestadels riktiga storspel (Metro Trilogy, Witcher 3, Life is Strange, XCOM 2, Disco Elysium, DOS 1 & 2 o.s.v.).
Skulle tro att jag har en av de fetaste backloggarna, då jag nyligen uppgraderat grafikkortet rejält så jag äntligen kan spela riktiga spel!

Sen vet jag ju inte om min gamla burk med 8GB långsamt RAM kommer räcka till Cyberpunk - tänker mig att de nån gång i framtiden eventuellt kommer avslöja vad systemkraven blir, men men, den som lever får se
8GB räcker ju typ till allt än så länge, även superkrävande Metro Exodus, och gamla konsolerna har väl bara 8GB också?
I annat fall har jag säkert helt ny burk om 2-3 år när min backlog är slut och Cyberpunk skulle bli aktuellt att spela

Jaja, blir väl lite kul att se mer gameplay nästa vecka i vilket fall

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Medlem

Tänkte redan vid första förseningen att det skulle bli i November, så är inte direkt chockad att dom skjuter på det igen. Ett släpp i samband med lanseringen av PS5 och Xbox series X låter ju mycket bättre i vilket företag som helst öron. CD Project Red i all ära men med konspirations hatten på så var det nog menat att skjutas till November från första början.

Permalänk
Medlem

Som en klok man en gång sade.
Neeeeeeej. Ne-ne-ne-ne-nejnejnej. Nejolololololololololo huhuhuhuhu.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 16GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Känns tråkigt men samtidigt är det självklart för det bättre.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Med tanke på förväntningarna spelet har på sig kan jag förstå att de vill a tid på sig. Inte lätt att följa upp Witcher 3 men ett spel som många förväntar sig bli ännu bättre.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Med tanke på förväntningarna spelet har på sig kan jag förstå att de vill a tid på sig. Inte lätt att följa upp Witcher 3 men ett spel som många förväntar sig bli ännu bättre.

Helt sant, men ytterligare förseningar ökar också den hype som redan finns att det ska bli så oerhört välpolerat och bra direkt vid release att de riskerar få mycket eventuell skit för minsta lilla fel som de missar.

Samtidigt, tar det hellre mer välpolerat två ytterligare månader senare än som Witcher 3 var i början.

Permalänk
Medlem

Jag brukar ändå vänta nån månad efter release innan jag spelar numera om inte längre, känns som spelen bara blir buggigare och buggigare för varje år som går. Snart dags spela Phoenix point..

Permalänk
Medlem

Det känns alltid positivt när utvecklare har möjlighet att skjuta på releaser för att det ska bli bättre, istället för att stressa ut något som oundvikligen ger ett sämre intryck. En av fördelarna med att de tjänat mycket pengar men förblivit oberoende.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xanrag:

Jag brukar ändå vänta nån månad efter release innan jag spelar numera om inte längre, känns som spelen bara blir buggigare och buggigare för varje år som går. Snart dags spela Phoenix point..

Jag känner exakt likadant. Om man inte prompt måste spela det direkt har man allt att vinna på att vänta en månad eller två

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Harddrive:

Förseningarna kan ju också har att göra med Nvidias release av nya grafikkort, spelet är ju redan klart som de skriver

Ja, jag tänker i liknande banor. NVIDIA:s 3000-serie lär garanteras komma ihopbundlad med Cyberpunk 2077 (iaf vissa modeller).

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Kommer vänta på typ 7e patchen innan jag vågar köpa detta. Nu är de säkert stressade med att bara få ut det

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Cdprojekt red har mitt förtroende och skulle lätt kunna säga att det bästa spelföretaget som finns just nu inte bara för att de gör väldigt bra spel utan för att de bryr sig om kunderna och inte bara pengarna så att säga. Finns massor av spel som "överhypats" och sen när det kommit varit så dåliga, fyllda med buggar osv som exempelvis fallout 76 eller no man sky. Jag har själv inte kört dessa spel men har läst och hört om dem. Inga "onödiga" microtransactions utan som är värda att lägga ner pengarna på. Och jag har höga förhoppningar på Cyberpunk 2077 så jag kan vänta flera år till sålänge det blir bra.

Permalänk
Medlem

MEn vafaaaaaan, kan ni inte släppa PC-versionen till oss som ska köra den? Jävla konsoler

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Tråkigt Men då hinner kanske nvidia 3000 serien släppas innan releasen

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem

Har inga problem med att de skjuter upp lanseringen ytterligare om det ger en bättre upplevelse, men då CDPR inte är en direkt oerfaren studio numera så får väl hela historien med uppskjutna release-datum ses som ett skolexempel på att man inte bör gå ut för tidigt med releasedag innan man har riktig koll på exakt vad som är kvar att göra.

Permalänk
Medlem

Själv har jag inga problem att vänta eftersom jag inte är sugen på spelet. Men jag tycker spelstudios ska skita i att visa spel innan de vet att de kan släppa det inom 30 dagar. Vad vinner de på att folk vetat om ett spel i 2 år? Ju mer folk väntar desto större chans är det att de blir besvikna.

Skrivet av Xanrag:

Jag brukar ändå vänta nån månad efter release innan jag spelar numera om inte längre, känns som spelen bara blir buggigare och buggigare för varje år som går. Snart dags spela Phoenix point..

Säker på att spelen blir buggigare och det inte är nostalgi som talar? Sedan jag gick över till pc som huvudplattform (kanske runt 2004/5) har det varit vanligt med rejäla buggar när spelen släppts.
Men du har säkert lite rätt om man bara räknar antalet buggar per spel eftersom spelen blivit större och mer avancerade.
Innan det blev enkelt att patcha var det säkert också färre buggar (typ PS2 och bak).

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inaktiv

Kan folk vänta på Star Citizen så kan dem vänta på Cyberpunk...

Hade en del jobbiga buggar när jag spelade igenom Witcher 3 på release. Efter main quest spawnade sånna där frost-mobs överallt på kartan och dödade NPC'er i städerna. Det blev... ganska intressant.

Permalänk
Medlem

Va inte witcher3 rätt buggigt för vissa? Jag hade en del texturproblem... kanske bara jag?

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Hedersmedlem

Vader säger det bäst alltså

http://www.nooooooooooooooo.com/

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Hellre det än att folk jobbas ihjäl.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Ser fram emot spelet något enormt, men min hype har tvärdött pga alla förseningar. Nu får spelet komma när det vill, men fram tills dess så bryr jag mig inte om det speciellt mycket...

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Säker på att spelen blir buggigare och det inte är nostalgi som talar? Sedan jag gick över till pc som huvudplattform (kanske runt 2004/5) har det varit vanligt med rejäla buggar när spelen släppts.

Kan nog vara en del nostalgi, men jag började spela spel tidigare också och minns tiden innan Internet fanns så man kunde hämta patchar enkelt.. inte många spel jag kan komma ihåg jag patchade när BBS:er var på topp.