Cyberpunk 2077-visning försenas två veckor

Skrivet av GuuFi:

Ungefär hälften av alla quests kunde bugga ur helt, så pass illa att man fick ta till en äldre save file, enda spelet jag haft mer save games i är nog Fallout 1&2 där man sparade efter varje runda av combat.

Inventory hade plats för ungefär 3 blommor ( ja, överdrivet men inte så mycket ).

Hästen kunde inte hålla sig på vägen mer än 2 sekunder för att sedan flippa ut och springa åt ett random håll helt okontrollerat.

Combat som inte släppte så man sprang runt i fighting stance tills man startade om spelet + hundra saker till som man har förträngt.

Märkte man inte av dem så spelade man inte spelet vid lansering, hade spelet på PS4 och testat vanilla på PC, exakt samma fel på båda plattformarna och skitdålig prestanda var det också.

Majoriteten av buggarna fanns kvar när jag gjorde ett nytt försök runt ett halvår senare för att sedan vara fixade när jag testade spelet nästa gång ( runt Blood & Wine ).

Jag spelade från första eller andra patchen och hade inga större problem. Småsaker bara och sen blev det bättre med efterföljande patchar.

Skrivet av NordhNet:

@anders190: Känner lite samma. Jag VILL ju se en massa från spelet men jag försöker låta bli.
Inte helt lätt 😩

Samma här, egentligen vill jag ju se det som visas men vill ändå vänta. Under alla mina år och spelandet har jag uppskattat spel med starkt fokus på story bäst när jag vetat så lite som möjligt om spelet. Trailers och förhandsvisningar och annat har en förmåga att spoila för mycket.

Om de måste skjuta upp spelet så hoppas jag att det är en kort period, och då ska det vara av vettig anledning och där är den enda i mitt tycket att man verkligen behöver mer tid. Sen vet jag sedan tidigare att jag gärna spelar igenom bra spel mer än en gång, och jag misstänker att även Cyberpunk 2077 lär få iallafall tre genomspelningar.

Fortfarande månader kvar till lansering men vi kryper snabbt närmare iallafall.

Skrivet av GuuFi:

Ungefär hälften av alla quests kunde bugga ur helt, så pass illa att man fick ta till en äldre save file, enda spelet jag haft mer save games i är nog Fallout 1&2 där man sparade efter varje runda av combat.

Inventory hade plats för ungefär 3 blommor ( ja, överdrivet men inte så mycket ).

Hästen kunde inte hålla sig på vägen mer än 2 sekunder för att sedan flippa ut och springa åt ett random håll helt okontrollerat.

Combat som inte släppte så man sprang runt i fighting stance tills man startade om spelet + hundra saker till som man har förträngt.

Märkte man inte av dem så spelade man inte spelet vid lansering, hade spelet på PS4 och testat vanilla på PC, exakt samma fel på båda plattformarna och skitdålig prestanda var det också.

Majoriteten av buggarna fanns kvar när jag gjorde ett nytt försök runt ett halvår senare för att sedan vara fixade när jag testade spelet nästa gång ( runt Blood & Wine ).

Jag hade väldigt lite problem själv, det enda jag minns var att hästen plötsligt kunde springa åt fel håll och att hästar som stod i spelvärlden ibland kunde spawna nya hästar i sig. Men det var inget som gjorde spelet ospelbart för mig.

Dock bra om CDPR satsar hårt på en väl polerad produkt.

Skrivet av GuuFi:

Ungefär hälften av alla quests kunde bugga ur helt, så pass illa att man fick ta till en äldre save file, enda spelet jag haft mer save games i är nog Fallout 1&2 där man sparade efter varje runda av combat.

Inventory hade plats för ungefär 3 blommor ( ja, överdrivet men inte så mycket ).

Hästen kunde inte hålla sig på vägen mer än 2 sekunder för att sedan flippa ut och springa åt ett random håll helt okontrollerat.

Combat som inte släppte så man sprang runt i fighting stance tills man startade om spelet + hundra saker till som man har förträngt.

Märkte man inte av dem så spelade man inte spelet vid lansering, hade spelet på PS4 och testat vanilla på PC, exakt samma fel på båda plattformarna och skitdålig prestanda var det också.

Majoriteten av buggarna fanns kvar när jag gjorde ett nytt försök runt ett halvår senare för att sedan vara fixade när jag testade spelet nästa gång ( runt Blood & Wine ).

Det fetstilta stämmer definitivt inte. Jag spelade också tidigt och jag hade inte några stora problem, samt en snabb sökning hittar forum med folk som säger samma sak efter att ha spelat igenom spelet flera gånger. Den enda större bugg jag minns var att DLC-questen var trasig och kunde inte slutföras (fast det tror jag kom i en av uppdateringarna), samt att det kan ha varit en bugg att jag upplevde det lätt att dö av fall i början. Jag minns att många talade om buggar på forumen så jag var medveten om att de fanns, och jag hade säkerligen några mindre problem som inte påverkade upplevelsen tillräckligt för att minnas idag, men det är tydligt att alla inte hade stora problem.

*Tråd rensad*

Jag hänvisar till tidigare inlägg från @Nordhet:

Skrivet av NordhNet:

(...)
Med det sagt så finns det mycket bättre ställen att fördjupa sig inom ämnet än här, tror inte vi kommer att komma så långt i diskussionen.

Jag uppmuntra er att undersöka och leta information och på så sätt bilda er en uppfattning

/Vzano, Moderator

Jag kommer att spara pengar genom att inte köpa från dem (eller bara köpa när priset har gått ner REJÄLT), så det är bra på det sättet!

Sweclockers är så fakta-resistenta när det kommer till alternativ politik, att de raderade statistik-diagram jag länkade till...

Skrivet av Harddrive:

Ja, men låt CDPR bli politiskt involverade i det som händer i USA, varför inte

Och om detta inte hade hänt, när tänker du att de hade kommit ut med information om förseningarna?
Jag äter upp min hatt om cyberpunk inte släpps i september . Detta är absolut politiskt uttalande och har ingenting att göra med förseningar. Detta kommer från ett företag som låter dig att skräddarsy ditt kön, really makes you think...

Skicka gärna bilder på när du äter upp din hatt. Blir kul kvällsnöje