De bästa bilspelet någonsin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

ETS har jag spelat mycke men lite trist när man inte kan köpa mer prylar för alla pengar som rullar in. Har max antalet anställda. Går givetvis att få upp alla anställda till högre nivå och ge dem värre bilar med släp men skulle behövas något mer att göra.
ATS har jag inte provat men känns som samma sak i ny miljö och andra lastbilar.

Kör med Logitech G27.

Börja på en ny kula i sydamerika, MAPA EAA 5.4.1 är större än hela orginalet med alla DLC, helt vansinniga vägar på vissa ställen, urdåligt betalt i sydamerika, så jobba ihop ett kapital i Europa först innan du tar båten över.

Permalänk
Medlem

Project Gotham racing och Rallisport challenge var mina favoriter när jag spelade på xbox.
Idag föredrar jag simulatorer, dock spelar jag dem flesta av dem utan att ha en riktig favorit

Permalänk

Driveclub tillsammans med Bikes DLC'n. Helt rätt Sim/Arcade balans för min smak. Mycket synd att det är Playstation exklusivt dock.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Baxer19:

Börja på en ny kula i sydamerika, MAPA EAA 5.4.1 är större än hela orginalet med alla DLC, helt vansinniga vägar på vissa ställen, urdåligt betalt i sydamerika, så jobba ihop ett kapital i Europa först innan du tar båten över.

Spännande, är det en officiell dlc eller en mods som någon lagt ner mycke jobb på?
Ska kollas på när man får tid. Målning av staket står på schemat.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Spännande, är det en officiell dlc eller en mods som någon lagt ner mycke jobb på?
Ska kollas på när man får tid. Målning av staket står på schemat.

Det är en Mod, finna bara att ladda ner på deras youtubekanal.
Är nog en del jobb nerlagt ja, har väl vissa skönhetsfel lite här o där, men med tanke på storleken är det inte konstigt.

Tog mig nyss upp för den här klättringen i Chile https://www.google.se/maps/place/Chile/@-32.8605578,-70.14532...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Baxer19:

Det är en Mod, finna bara att ladda ner på deras youtubekanal.
Är nog en del jobb nerlagt ja, har väl vissa skönhetsfel lite här o där, men med tanke på storleken är det inte konstigt.

Tog mig nyss upp för den här klättringen i Chile https://www.google.se/maps/place/Chile/@-32.8605578,-70.14532...

Ser lite jobbig ut, känns som en nedladdning och testa lite. Kan man köra vidare på det man har eller måste man starta en helt ny?
Funkar det till ETS eller krävs AST? Kanske går det båtar från båda kontinenterna.

Som sagt så kan jag inte anställa mer folk och det rullar in antalet miljoner per dag så pengar finns och blir över på mitt huvudkonto.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Baxer19:

Det är en Mod, finna bara att ladda ner på deras youtubekanal.
Är nog en del jobb nerlagt ja, har väl vissa skönhetsfel lite här o där, men med tanke på storleken är det inte konstigt.

Tog mig nyss upp för den här klättringen i Chile https://www.google.se/maps/place/Chile/@-32.8605578,-70.14532...

Nedladdat men något fel på filen så fick ge upp. Mycke klagomål om buggar och liknande i recensionerna. Kanske har de tagit sig vatten över huvudet när de gjort något så stort men häftigt iallafall.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Fatal Racing (Whiplash), har man plöjt några timmar i... split screen. Det var tider

Permalänk
Medlem

Need For Speed Porche

Jag vet inte om det är minnet och nostalgin som glorifierar spelet för min del, men det var, vad jag minns,
senast jag kände "wow, det här är ett riktigt bra bilspel". Det förutsatt att man tar bort Rocket League ur ekvationen, men det tycker jag inte man kan kalla ett bilspel i traditionell anda.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

@Stefflo: prova med en ny profil, Mapa EAA 5.4.1 ska ligga högst upp
Base Mapa EAA 5.4.1 som nummer 2

Så mycket buggar har inte jag märkt av, ett o annat skönhetsfel finns det så klart.

Hade själv mycket strul när jag började ladda kartmoddar, står en laddordning i texten, någon på Tuben säger något annat, man får prova lite.

Permalänk
Medlem

Om man är sugen på lite realism så ligger det här nära till hands

Permalänk
Medlem

Klurigt att ranka de bästa bilspelen då det är svårt att jämföra arkad och simulation.
Colin Mcrae Rally 2.0 och Dirt Rally är två spel som jag håller väldigt högt.
Båda fick mig att investera i ny ratt till PC : )

Permalänk
Medlem

Är väldigt förtjust i Project Cars 1 och 2.
Blivit en hel del timmar i det.
Men måste även rekommendera Wreckfest!
Är verkligen så sjukt gött att köra ett spel i multiplayer där det verkligen inte gör något om man kör in i någon eller liknande. Känns rätt befriande på något sätt haha

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Live for Speed är ju galet underskattat, inget jag spelat själv men trots sin ålder måste det vara en av dom mest realistiska spelen där ute va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

SEGA Rally på Gröna Lund under det glada 90-talet är svårtslaget. Och spelet är minst sagt svårslaget. Minns inte ens om jag klarat andra eller tredje banan.

Skrivet av Roger W:

True that, Sega Rally var verkligen mäktigt för sin tid!
Klarade komma genom alla fyra banorna vid några tillfällen

Även tex gamla Hard Drivin var en riktig arkad-ögonöppnare för min del annars, men man såg det tyvärr väldigt sällan ute i verkligheten...

1. Sega rally (arkad) helst med en fyra spelare kabinett och ett gäng kompisar. Läskigt hur mycket pengar vi brände påd det.
2. micromachines N64. Samma gäng gick ihop och köpte en N64 med 4 kontrollers och micromachines
3. Nitro till amiga. Topdown racer.

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem

Big Rigs

Nej, men Gran Turismo serien är helt klart min favoritserie, även om det var ett par år sen nu man spelade.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Baxer19:

@Stefflo: prova med en ny profil, Mapa EAA 5.4.1 ska ligga högst upp
Base Mapa EAA 5.4.1 som nummer 2

Så mycket buggar har inte jag märkt av, ett o annat skönhetsfel finns det så klart.

Hade själv mycket strul när jag började ladda kartmoddar, står en laddordning i texten, någon på Tuben säger något annat, man får prova lite.

Ska se om jag kan göra en ny test att ladda ner filerna då de var något som larmade om korrupt fil när jag packade upp dessa.
Kan kanske ha lagt dem i fel ordning i modlistan också.

Det om buggarna läste jag på något forum och personen som skrev var väldigt negativ.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Baxer19:

@Stefflo: prova med en ny profil, Mapa EAA 5.4.1 ska ligga högst upp
Base Mapa EAA 5.4.1 som nummer 2

Så mycket buggar har inte jag märkt av, ett o annat skönhetsfel finns det så klart.

Hade själv mycket strul när jag började ladda kartmoddar, står en laddordning i texten, någon på Tuben säger något annat, man får prova lite.

Nu har jag fått det att funka men har givetvis inte kommit dit än då jag var tvungen att starta en ny profil. Märkte också att man nu kan få hemska fortkörningsböter om man kör mycke för fort Drygt 20 000 kr på andra uppdraget på en böter, hoppsan...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

@Stefflo: Böterna stängde jag av ganska snabbt, orealistiskt mycket poliser, dessutom böter ibland när man blir påkörd av någon virrig AI bil.
När du åker över första gången skulla jag rekommendera att ta båten till Paranagua, så får du börja med en häftig motorvägsstigning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Baxer19:

@Stefflo: Böterna stängde jag av ganska snabbt, orealistiskt mycket poliser, dessutom böter ibland när man blir påkörd av någon virrig AI bil.
När du åker över första gången skulla jag rekommendera att ta båten till Paranagua, så får du börja med en häftig motorvägsstigning.

Kommer man väl igång och det rullar in pengar så är böterna småpotatis så kör med dem på men håller med om virriga AI och då särskilt i rondeller.
Kan man få körningar till den nya delen eller måste man åka tomhänt och sen få jobb där? Eftersom det är en fristående mod så kanske inte allt är ihopbyggt. Är just nu i något östland men jobbar mig västerut så jag kan åka över sen. Såg ut att vara många färjelinjer iallafall.

Har just nu två anställda med lastbilar men hoppas ha minst det dubbla innan övergång.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd

@Baxer19 Nu förstår jag det du sa att man inte blir rik i denna del av spelet. Ruskigt dåligt betalt kan man lugnt säga. Resa på ca 4 timmar ger 30 000 kr. Har bara tre anställda än så länge så kanske får ta och åka tillbaka och dra ihop mer pengar och bättre lastbil innan man åker över.
Jobbigt med 360 hk när uppförsbackarna är lite väl branta, men bra nerför istället

Har också någon bugg som gör många vägskyltar till svarta rutor. Även en del vägmarkeringar blir samma sak. Har testat att rensa blad moddar men gav ingen förbättring.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk

Supercars 2! Men annars Race 07. Eller kanske F1 2019 känns fruktat bra för de som har ratt. Eller Project Cars för så mycket olika bilar, det har jag spelat mycket också. Eller Need For Speed:Hot Pursuit till PS3 (2010). Det var ett märkligt hjärtanskärt spel. Det var nog atmosfären mycket.

Hedersomnämnande för Blur och Gas Guzzlers Extreme.

Permalänk
Medlem

Asså... Grand Theft Auto V borde la nästan klassas som ett bilspel? ^^,
Skulle nog säga att det är det spelet där jag har mest speltid "för bil". Är ju många kvällar man suttit och moddat bilar, ordnat i ordning garagen och flyttat runt bilar och "provkört" dem och så. Kört ön runt med lite olika bilar och så, utan att krascha och så fort som möjligt.

Med det sagt så är väll mina mest minnesvärda de spelen som jag faktiskt har spelat och jag och polaren satt en hel del med Need For Speed Most Wanted och även Burnout Paradise. Vet att vi spelade många olika Need For Speed Spel men Most Wanted va det som vi spelade mest.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

@somvanligt:
Oj vad mycket man spelat Supercars 2
Det ligger nog på en solid 2a för mig, strax efter Carmageddon 2, för det har jag lagt åtskilliga fler timmar på XD

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Pole Position, spelades hårt.

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Medlem

Richard Burns Rally
Super Cars 2
Motorhead (PC)

Edit: glömde NFS Hot Pursuit 2 och Burnout!

Permalänk

1. NFSU2(PS2) / Ridgeracer(PS1) P.g.a Nostalgin, Håller inte riktigt måttet längre som spel att lira flera timmar i sträck dag ut dag in även om de gör det i mitt hjärta.

2. Forza Horizon 4 ett av de spel som är mer än bara racing ett riktigt kul och underhållande spel som jag rekomenderar mest av alla i dagsläget om man inte är ute efter något mer seriöst.

3. Dirt 3 Ett av mina favoritrallyspel genom tiderna.

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.

Permalänk
Medlem

Need for speed Underground 2

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Bildexpert

Sega Rally Championship. Svårare än så är det inte i min bok.

Permalänk
Medlem

Nostalgi : Sega rally 2
Roligt: flatout 2, carmageddon 2 och Destruction Derby 2