Nvidia Shield TV v2 - Samlingstråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akerhage:

Efter flytt i söndags har jag väldiga problem med att Shielden (2019 Pro) väcker upp min TV och Soundbar lite random. Samsung TV och Soundbar, så kan ligga gärna vara problem med någon av de enheterna. Har testat att stänga av "Send discrete on/off commands" och även "turn on tv when shield wakes up" och det fungerade. Dock så får jag väldiga problem nu med att jag manuellt får starta TVn istället och därefter krånglar det alltid när jag skall välja HDMI2 på soundbaren. Bilden kommer aldrig upp, jag får starta om allt flera gånger och tillslut funkar det.

HDMI CEC påslaget, kopplat via TVn via ARC till soundbaren och därefter shield till hdmi2.
Någon med tips om varför allt krånglar helt plötsligt? I förra lägenheten startades inte TVn random. Och då hade jag inte heller problem med att inte få till allt såhär.

Det har hänt att TVn startat, men det är i regel bara om jag glömmer Shielden på inuti någon app, brukar ha som regel att stega ut till huvudmenyn för att undvika detta. CEC kan vara lite rackligt, testa koppla isär alla HDMI-kopplingar och ihop igen så kan det lösa sig.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akerhage:

Hur har du ställt in IR mer exakt? Jag kan synka till Soundbar men inte till både Soundbar och TV?
Sen verkar också min soundbar (HW-N950) krångla utan CEC påslaget. Då listas inte soundbaren som HDMI utan det verkar som att TVn tror att soundbaren är kopplad via Optisk då.

Ang Plex vs Kodi så upplever jag att Kodi hanterar vissa filer bättre än Plex. Stora filer, atmos etc har för mig gått bättre att använda med Kodi än Plex. Sen håller jag med om utseendet även om du kan ändra Skins själv och förändra ganska mycket hur du vill att det skall se ut.

Jag använde bara wizarden som finns i inställningarna. Jag har TV och förstäkrare, ingen soundbar. Slog av CEC i alla apparater, både TV, förstärkare och Shielden för att få det att lira.

Aha, jag har inte upplevt några problem med 4K HDR Atmos 100GB filer på Plex. Ta i trä.

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen, skall kika under helgen och labba lite, men märkligt man skall behöva ändra något som ändå fungerade fint innan. Men kan kanske testa att göra lite återställningar och sladdutdragningar

Skrivet av Baxtex:

Jag använde bara wizarden som finns i inställningarna. Jag har TV och förstäkrare, ingen soundbar. Slog av CEC i alla apparater, både TV, förstärkare och Shielden för att få det att lira.

Aha, jag har inte upplevt några problem med 4K HDR Atmos 100GB filer på Plex. Ta i trä.

Så när du använder din shield remote nu då så har du via IR att den skall sätta på även TV och förstärkare? Och jag bör kunna göra detsamma, styr du sedan då ljudet på din förstärkare med kontrollen också? (dvs ej tvns ljud utan endast förstärkarens).

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akerhage:

Tack för tipsen, skall kika under helgen och labba lite, men märkligt man skall behöva ändra något som ändå fungerade fint innan. Men kan kanske testa att göra lite återställningar och sladdutdragningar

Så när du använder din shield remote nu då så har du via IR att den skall sätta på även TV och förstärkare? Och jag bör kunna göra detsamma, styr du sedan då ljudet på din förstärkare med kontrollen också? (dvs ej tvns ljud utan endast förstärkarens).

Japp, styr allt med shield fjärren. Den startar stänger både tv och förstärkare samt kontrollerar ljudet på förstärkaren, ej tvn. Det går att ställa in vad den ska göra. Fungerar lite som en universal remote.

Permalänk
Medlem

Halloj, köpte mig en Nvidia Shield TV nu i veckan. Jag upplever dock ett problem med Dplay när man streamar sport, fotboll.
Jag får bara ut 1080p 30hz (29.9xx) när jag streamar live eller spelade matcher när shielden är inkopplad till TVn, eller genom förstärkare, har testat båda.
Jag upplever samma problem om jag castar till chromecasten, därför jag hade lite hopp om att shielden skulle göra detta bättre.
Oavsett så har jag testat koppla in min shield till en datorskärm, 27", 1080p, 60hz och där ser jag på samma match och det flyter på jättebra, som när man ser en match från digitalbox, typ cmore eller kanal 5.
Streama live från en tablet, så får jag också ut 60hz, samsung tab a (2016).
Jag bad en vän att testa streama dplay från hans shield till sin tv och får samma problem som mig att den ställer in sig direkt på 1080p 30hz.
När man försöker ändra i enhetinställningar från 1080p 30hz till 1080p 60hz så är det standard ville du behålla din ändringar, jajjamen svarar man då och direkt när den ändrat så går den ner till 1080p 30hz medans man har dplay appen igång.

Det är inte kabelproblem heller då jag använde samma kabel jag hade till datorskärmen som lyckades outputta 60hz till tvn när jag testade.
Jag har inte testat ansluta nätverkskabel, den är just nu uppkopplad på 5ghz bandet och är en meter från router, gipsvägg emellan dock när den är vid tvn, när jag testade vid datorskärmen är jag betydligt längre bort och lyckades få ut 60hz, då jag antar att bandbredd kan göra skillnad här.

Så varför är det just till tv som den inte klarar av att outputta 60hz? Jag hoppas någon här har ett svar då jag börjar få slut på idéer på vad jag kan göra.

Värt att nämna är att tvn är lite äldre från 2010, min väns tv är bra mkt nyare, någon 2019 års modell.

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag köpte en ny skärm för ett tag sedan, tog äntligen steget till Ultrawide (3440x1440) och varit väldigt nöjd med den, förutom när jag streamar spel till min 4K TV(3840 × 2160). Ibland så blir bilden på min TV utsträckt och märklig och det verkar bero lite på vilket spel man spelar. Ibland går det att ställa ner upplösningen till 2560 x 1440 i spelet och på så sätt få en korrekt bild i spelet. Men även om man gör detta i vissa spel, t ex nyligen släppta Desperaods III så är allt fortfarande usträckt. Och vissa spel, t ex Gears Tactics, stödjer inte den upplösningen alls så det är ospelbart vid TV:n.

Hur gör ni med ultrawides och streaming? Finns det några bra workarounds? Det bästa vore ju om man kunde automatisk switcha till en 16:9 upplösning såfort man börjar streama.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Jag köpte en ny skärm för ett tag sedan, tog äntligen steget till Ultrawide (3440x1440) och varit väldigt nöjd med den, förutom när jag streamar spel till min 4K TV(3840 × 2160). Ibland så blir bilden på min TV utsträckt och märklig och det verkar bero lite på vilket spel man spelar. Ibland går det att ställa ner upplösningen till 2560 x 1440 i spelet och på så sätt få en korrekt bild i spelet. Men även om man gör detta i vissa spel, t ex nyligen släppta Desperaods III så är allt fortfarande usträckt. Och vissa spel, t ex Gears Tactics, stödjer inte den upplösningen alls så det är ospelbart vid TV:n.

Hur gör ni med ultrawides och streaming? Finns det några bra workarounds? Det bästa vore ju om man kunde automatisk switcha till en 16:9 upplösning såfort man börjar streama.

När jag ska streama (min huvudskärm är 2560x1440) ändrar jag upplösningen i windows direkt när jag börjar streama till 4k, Detta gör jag genom att ha "battle.net launchern" som gamestream app, då kommer jag in i skrivbordet och kör den som en fjärrdator så att säga. Fungerar riktigt bra. Det enda jag inte fått fugnera den vägen är HDR, men det kan ajg leva med som det ser ut just nu iaf!

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Jag köpte en ny skärm för ett tag sedan, tog äntligen steget till Ultrawide (3440x1440) och varit väldigt nöjd med den, förutom när jag streamar spel till min 4K TV(3840 × 2160). Ibland så blir bilden på min TV utsträckt och märklig och det verkar bero lite på vilket spel man spelar. Ibland går det att ställa ner upplösningen till 2560 x 1440 i spelet och på så sätt få en korrekt bild i spelet. Men även om man gör detta i vissa spel, t ex nyligen släppta Desperaods III så är allt fortfarande usträckt. Och vissa spel, t ex Gears Tactics, stödjer inte den upplösningen alls så det är ospelbart vid TV:n.

Hur gör ni med ultrawides och streaming? Finns det några bra workarounds? Det bästa vore ju om man kunde automatisk switcha till en 16:9 upplösning såfort man börjar streama.

Skrivet av 1Z3C0LD:

När jag ska streama (min huvudskärm är 2560x1440) ändrar jag upplösningen i windows direkt när jag börjar streama till 4k, Detta gör jag genom att ha "battle.net launchern" som gamestream app, då kommer jag in i skrivbordet och kör den som en fjärrdator så att säga. Fungerar riktigt bra. Det enda jag inte fått fugnera den vägen är HDR, men det kan ajg leva med som det ser ut just nu iaf!

Går själv och fundera på lämplig lösning och om en shield är rätt och likt er har jag också en ultrawide 3440x1440 som primär monitor.
Att det inte går att köra spelen i HDR för att man har en ultrawide skärm låter tråkigt, lite av en dealbreaker tom eftersom man ju vill nyttja alla funktioner.

Annan fråga:
Går det att nyttja shielden att spela upp innehåll från ett NAS, tex Synology? Måste man då sätta upp en plex server i NASet eller hur funkar det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozbaab:

Går själv och fundera på lämplig lösning och om en shield är rätt och likt er har jag också en ultrawide 3440x1440 som primär monitor.
Att det inte går att köra spelen i HDR för att man har en ultrawide skärm låter tråkigt, lite av en dealbreaker tom eftersom man ju vill nyttja alla funktioner.

Annan fråga:
Går det att nyttja shielden att spela upp innehåll från ett NAS, tex Synology? Måste man då sätta upp en plex server i NASet eller hur funkar det?

HDR fungerar när spelet har stöd för det direkt i spelet inte så kallad OS HDR. så t.ex. Far Cry 5 går att spela HDR på. Men inte Need For Speed Heat t.ex. då den förlitar sig på OS HDR.

Jag nyttjar den inte på det sättet, men vad jag har fått höra så ska det vara en utav det bättre att streama till. Oklart vad som behövs i bakkant dock.

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozbaab:

Går själv och fundera på lämplig lösning och om en shield är rätt och likt er har jag också en ultrawide 3440x1440 som primär monitor.
Att det inte går att köra spelen i HDR för att man har en ultrawide skärm låter tråkigt, lite av en dealbreaker tom eftersom man ju vill nyttja alla funktioner.

Annan fråga:
Går det att nyttja shielden att spela upp innehåll från ett NAS, tex Synology? Måste man då sätta upp en plex server i NASet eller hur funkar det?

HDR överlag fungerar inte så bra, oavsett ultrawide eller ej. Jag har bara testat Hitman 2 men fick inte det att fungera där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

HDR fungerar när spelet har stöd för det direkt i spelet inte så kallad OS HDR. så t.ex. Far Cry 5 går att spela HDR på. Men inte Need For Speed Heat t.ex. då den förlitar sig på OS HDR.

Ah ok! Att jag skulle få HDR utan att spelet i sig stödjer det hade jag inte förväntat mig ändå, så det var ju bra!

Skrivet av Baxtex:

HDR överlag fungerar inte så bra, oavsett ultrawide eller ej. Jag har bara testat Hitman 2 men fick inte det att fungera där.

Okej, synd. Annars tycker jag det funkat bra i Win10 i övrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozbaab:

Ah ok! Att jag skulle få HDR utan att spelet i sig stödjer det hade jag inte förväntat mig ändå, så det var ju bra!

Okej, synd. Annars tycker jag det funkat bra i Win10 i övrigt.

Googla på HDR och OSHDR det är 2 olika saker, OS HDR kräver att du aktiverar HDR i Windows, vilket inte går via Gamestream. Men om spelet har HDR reglage i spelet så kan man "tvinga" fram det så att säga, eftersom det går direkt i spelet att slå igång.

För att referera till NFS Heat, där finns bara "auto" och "Av" som inställning för HDR, där HDR bara går igång om man aktiverat det i Windows, vilket som jag tidigare skrev inte går.
Så det är lite bökigt, men funkar med vissa titlar!

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

När jag ska streama (min huvudskärm är 2560x1440) ändrar jag upplösningen i windows direkt när jag börjar streama till 4k, Detta gör jag genom att ha "battle.net launchern" som gamestream app, då kommer jag in i skrivbordet och kör den som en fjärrdator så att säga. Fungerar riktigt bra. Det enda jag inte fått fugnera den vägen är HDR, men det kan ajg leva med som det ser ut just nu iaf!

Men då får du ändra upplösningen fram och tillbaka varenda gång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Men då får du ändra upplösningen fram och tillbaka varenda gång?

Stämmer, har den öppen hela tiden, så stör mig inte nämnvärt på det. Att jag dessutom spelar vid tvn stötvis, så ändrar upplösningen kanske 1gång i veckan i snitt.

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Stämmer, har den öppen hela tiden, så stör mig inte nämnvärt på det. Att jag dessutom spelar vid tvn stötvis, så ändrar upplösningen kanske 1gång i veckan i snitt.

Ja okej, inte riktigt godtagbart för min del. Hittade annars detta på Reddit, jag har inte testat själv då jag inte har kabel till det.

I had the same issue. What I did is plug the pc into the display port of the monitor and also into hdmi port so there's 2 monitors. I then disabled hdmi display 2 in windows so it only shows on the display port. Then when I want to stream the shield I make sure the monitor is off,what ends up happening is windows disconnects the display port when you turn the monitor off and recognizes the hdmi as a 4k tv.
Kräver ju dock att man stänger av skärmen..

Funderar på om det går att skripta. Om streamen startar en process skulle man kunna köra ett ps script för att ändra upplösningen.. Eller åtminstone lägga skriptet på skrivbordet så det går att ändra snabbt och enkelt istället för att pilla i menyerna.

Kan vara värt att klaga här också: https://www.nvidia.com/en-us/geforce/forums/gamestream/19/276...

Permalänk
Medlem

Fick hem Shielden idag men märkte då att den inte officiellt stödjer 1440p.. Vilket var lite synd!
När jag lirar på TVn brukar jag köra 1440p 120hz, men det verkar vara en omöjlig combo för Shielden eftersom den tar ens primära monitors egenskaper, vilket är ultrawide 95hz.

Att byta upplösning fram & tillbaka funkar inte för egen del..

Det är även extremt input lag när jag har xbox kontrollen ansluten till datorn. Verkar inte gå att ha den ansluten till Shielden då usb-dongeln inte ens startar. Kör med första versionen av xbox one elite controller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozbaab:

Fick hem Shielden idag men märkte då att den inte officiellt stödjer 1440p.. Vilket var lite synd!
När jag lirar på TVn brukar jag köra 1440p 120hz, men det verkar vara en omöjlig combo för Shielden eftersom den tar ens primära monitors egenskaper, vilket är ultrawide 95hz.

Att byta upplösning fram & tillbaka funkar inte för egen del..

Det är även extremt input lag när jag har xbox kontrollen ansluten till datorn. Verkar inte gå att ha den ansluten till Shielden då usb-dongeln inte ens startar. Kör med första versionen av xbox one elite controller.

Precis som du säger har inte android stöd för den adaptern, jag löste det genom att köpa virtualhere. Det programmet gör är att ”lura” datorn att enheten är direkt kopplad i den, detta gör att t.ex. mus och tangentbord fungerar med windows standard genvägar som alt+tab och windowsknappen. Det gör även att dongeln fungerar direkt i shielden. Jag kan inte påstå att jag märkte av någon direkt fördröjning utan tycker det känns snabbt. Man kan prova 1 enhet 3gånger innan man måste betala(250kr är kostnaden), så kan ju vara värt att prova.

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Precis som du säger har inte android stöd för den adaptern, jag löste det genom att köpa virtualhere. Det programmet gör är att ”lura” datorn att enheten är direkt kopplad i den, detta gör att t.ex. mus och tangentbord fungerar med windows standard genvägar som alt+tab och windowsknappen. Det gör även att dongeln fungerar direkt i shielden. Jag kan inte påstå att jag märkte av någon direkt fördröjning utan tycker det känns snabbt. Man kan prova 1 enhet 3gånger innan man måste betala(250kr är kostnaden), så kan ju vara värt att prova.

Kul att den inte funkar när min 50kr 360 Kinaadapter jag köpte för 10 år sedan funkade direkt utan problem. 😀

Skrivet av Ozbaab:

Fick hem Shielden idag men märkte då att den inte officiellt stödjer 1440p.. Vilket var lite synd!
När jag lirar på TVn brukar jag köra 1440p 120hz, men det verkar vara en omöjlig combo för Shielden eftersom den tar ens primära monitors egenskaper, vilket är ultrawide 95hz.

Att byta upplösning fram & tillbaka funkar inte för egen del..

Det är även extremt input lag när jag har xbox kontrollen ansluten till datorn. Verkar inte gå att ha den ansluten till Shielden då usb-dongeln inte ens startar. Kör med första versionen av xbox one elite controller.

Antar att du läst senaste inläggen i tråden? Klaga gärna på Nvidias forum och skicka feedback i Geforce Experience.

Till helgen ska jag experimentera med lite skript. Jag tror det hade varit möjligt att sätta upp en bakgrundsjänst som lyssnar på magic packets på nätverket. Då skulle man kunna använda Button mapper appen och mappa Netflix knappen till att sända ett paket till tjänsten på datorn för ändra upplösningen. En del jobb som kommer ta lite tid dock. En annan grej kan vara att använda autohotkey och på så sätt trigga scriptet med vilken tangent man vill.

Hittade en switcher som var open source, så kan man ändra med en hotkey, klart bättre än att navigera i windows iaf:
https://funk.eu/hrc/

Satte CTRL ALT F12 på 4k och CTRL ALT F9 på 1440.

Gjorde ett script som trycker ner tangenterna och la det på skrivbordet. Så om man är på Shielden så kör man bara genvägen! Funkar helt ok ändå!

Såhär ser skriptet ut:

$wshell = New-Object -ComObject wscript.shell; $wshell.SendKeys('^%{F9}')

Permalänk
Medlem

Jag försöker beställa en fjärrkontroll från Nvidias sida men får bara ett felmeddelande BUTIKEN KAN INTE LEVERERA TILL DET HÄR LANDET. Hur har ni som lyckats beställa gjort?

*****
*löst*

Fick det att fungera när jag genomförde köpet som gäst och använde kreditkort som betalning istället för paypal. Problemet är kanske inte löst utan det handlade snarare om att hitta en väg runt det.

Permalänk
Medlem

Jag är på jakt efter trådlös mus & tangentbord till min Shield Pro. Ska användas till att spela spel jag streamar från min dator. Jag tycker streamingen i sig fungerar jättebra men tycker handkontroll(kör xbox kontroll) bara funkar till racing och sportspel. Vet att det är personligt men tycker det är så oerhört segt att spela majoriteten av spel med handkontroll. Någon som har tips? Helst kompakt tangentbord och helst bluetooth så man inte tar upp någon usb-port i Shielden. Har försökt surfa runt men tycker det är lite oklart vad som kan "duga" så om någon sitter på en bra lösning så är jag intresserad!

Permalänk
Lego Master

@Michael1:
Bluetooth är väl inte optimalt för gaming med tanke på latens, men om du överlever det finns det ju rätt mkt att välja på.
https://www.prisjakt.nu/c/tangentbord?102767=102769
Jag skulle istället rekommendera nåt med Logitechs RF-teknik, som dessutom oftast går att köra mot samma mottagare (så behöver du bara en dongel iaf).
Sen är himlen gränsen för pris, beroende på om du vill ha mekaniskt, RGB, makro, TKL...

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

@Shudnawz: Tack för svar. Ok, det hade jag dålig koll på så tack!

Permalänk

Någon som kan förklara hur man kan se comhem play i Nvidia shield utan mobil?

Är helt ny med shild

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnus Friberg:

Någon som kan förklara hur man kan se comhem play i Nvidia shield utan mobil?

Är helt ny med shild

Är det inte bara att ladda ner appen från Google play store? Eller måste du använda telefonen ändå när den är installerad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnus Friberg:

Någon som kan förklara hur man kan se comhem play i Nvidia shield utan mobil?

Är helt ny med shild

Den är inte kompatibel med Android TV, som Shielden är.

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Skrivet av chbg:

Är det inte bara att ladda ner appen från Google play store? Eller måste du använda telefonen ändå när den är installerad?

Det finns ingen comhem play app till Nvidia shield vad jag ver. Har iof comhems tvhub. Men känns lite onödigt att ha både tvhub oxh shield på samma tv. Comhems tv hub är ok med live kanaler men resten är riktigt dåligt.

Permalänk
Medlem

Du skulle köpt en apple TV, möe bättre med dom svenska streamapparna på den... finns bla comhem play ser jag, samma med telenor, telia play med... använder telenors app för att köra vanliga tv sändingar till apple tvn i sovrummet...
Och lite andra plus med... som autoHZ, och auto SDR/HDR på typ alla alla appar...
Men shielden är bättre om man vill lira spel, helst från dator...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnus Friberg:

Det finns ingen comhem play app till Nvidia shield vad jag ver. Har iof comhems tvhub. Men känns lite onödigt att ha både tvhub oxh shield på samma tv. Comhems tv hub är ok med live kanaler men resten är riktigt dåligt.

Aha, Jag kikade bara på telefonen och då fanns den med där.
Synd att den inte finns på Shielden.

Permalänk
Medlem

@Swennis @chbg Det är upp till Comhem och motsvarande att göra appar till Android TV. Jag tycker det är uppenbart att Android TV har en mycket ljusare framtid än AppleTV.

Jag använder Shielden istället som ett verktyg som tillåter mig att slippa dyra prenumerationer så som ComHem, Telia, Viasats -tjänster.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

@Swennis @chbg Det är upp till Comhem och motsvarande att göra appar till Android TV. Jag tycker det är uppenbart att Android TV har en mycket ljusare framtid än AppleTV.

Jag använder Shielden istället som ett verktyg som tillåter mig att slippa dyra prenumerationer så som ComHem, Telia, Viasats -tjänster.

Tycker tvärtom jag.... har bägge...
Eller haft bägge, sålde shielden pga bättre sv stream appar på apple , så som han eftersökte , så hade det varit bättre med en apple tv. och som jag skrev autoHz och auto hdr/sdr, står inte ut med judder, ska finnas så hertzen ändrar sig själv i alla appar, så som netflix,
Prime
Men plex tyckte jag funkade snäppet bättre på shielden faktiskt... men på aople tv finns ju infuse istället.

Edit: Är det iptv du menar? Funkar på apple TV med, om man är ute efter gratis TV... men jag kör kabel TV ändå... bättre kavlite... men i sovrummet kör jag telenors TV app när vi kollar på tv där...