Corsair One uppgraderas med 16 kärnor Ryzen och Geforce RTX 2080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av BM-Mods:

Jag slängde ihop på Inet och fick fram detta:
https://www.inet.se/kundvagn/visa/13794144https://inetimg.se/img/tiny/forum-divider.pnghttps://www.inet.se/kundvagn/bild/13794144

Känns ju ändå som en utmanare och även rätt så bra pris där

Du missade vattenkylning för GPU och CPU, Windows 10 samt montering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldenGoose:

Du missade vattenkylning för GPU och CPU, Windows 10 samt montering.

Fast det är redan vattenkylning för cpu i det chassit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Denna nyhet känns mer som en annons, bara jag som får dom vibbarna?

Nej det är du och alla andra som gnäller på alla nyheter SweC postar nu för tiden.
Ett himla massa gnäll på sista tiden om sponsrade inlägg, opartiska osv osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldenGoose:

Du missade vattenkylning för GPU och CPU, Windows 10 samt montering.

Montering tänkte jag att man gör själv. Vattenkylning för CPU ingår i chassit och vatten till GPUn för inte plats och Windows får man billigare på andra ställen. Men man kan nog knåpa ihop allt billigare än Corsair även om man vill köra vatten på CPUn

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bran:

Reklam i form av nyhetsartikel..?

Zzzz

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av muSashi:

Denna nyhet känns mer som en annons, bara jag som får dom vibbarna?

Motivera gärna varför du får dessa vibbar! Som jag skrev i det tidigare inlägget är företaget, produktens specifikationer, pris och köpställen detaljer som vi inkluderar i alla nyhetsartiklar om just produkter (och som i min mening helt klart är vettiga för att få grepp om vad det handlar om för ny grej) Sponsrat material är alltid tydligt uppmärkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wittwang:

Motivera gärna varför du får dessa vibbar! Som jag skrev i det tidigare inlägget är företaget, produktens specifikationer, pris och köpställen detaljer som vi inkluderar i alla nyhetsartiklar om just produkter (och som i min mening helt klart är vettiga för att få grepp om vad det handlar om för ny grej) Sponsrat material är alltid tydligt uppmärkt.

Jag kan ha fel, var bara vibbarna jag fick.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av BM-Mods:

Montering tänkte jag att man gör själv. Vattenkylning för CPU ingår i chassit och vatten till GPUn för inte plats och Windows får man billigare på andra ställen. Men man kan nog knåpa ihop allt billigare än Corsair även om man vill köra vatten på CPUn

Självklart så kan du bygga en billigare dator själv, men det är ju att jämföra äpplen med päron, speciellt när slutprodukten inte riktigt är samma sak.

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av muSashi:

Jag kan ha fel, var bara vibbarna jag fick.

Det var jag som korrekturläste nyheten, och jag reagerade inte på att den skulle ha en reklamaktig ton. Om vi får något exempel på något som upplevs som reklamformulering kan vi hålla ögonen öppna efter det framöver, men det var som sagt inget jag ens reflekterade över här.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wittwang:

Någon särskild detalj som får er att uppfatta artikeln som reklam? Precis som @Cenorida skriver kan ju de flesta artiklarna på sajten anses vara reklam, eftersom nyheter om färska produkter utgör en av de största posterna. I sådana nyheter är ju företagen bakom produkterna, specifikationer, pris och inköpsställe fyra vettiga saker att inkludera, anser jag i alla fall

Skrivet av loevet:

Det var jag som korrekturläste nyheten, och jag reagerade inte på att den skulle ha en reklamaktig ton. Om vi får något exempel på något som upplevs som reklamformulering kan vi hålla ögonen öppna efter det framöver, men det var som sagt inget jag ens reflekterade över här.

Har full förståelse för att ni behöver intäkter och att "reklamartiklar" är ett led i detta och har vanligtvis inga större problem med det när dom är uppmärkta.

Och visst kan man se de flesta produktnyheter som reklam, det har ni helt rätt i men ja, jag tycker det sammantaget är en osedvanligt säljande text och inte en objektiv nyhetsrapportering. Var för sig kanske ingen stor grej, men det får hela texten att kännas köpt (mitt kursiva);

Citat:

fås med kapacitet om 480 alternativt 960 GB beroende på processor och preferens.

Citat:

En punkt som Corsair lyfter fram som speciell

Citat:

har bolaget också utökat det breda produktutbudet

Citat:

Med den splitternya AMD-integrationen

Citat:

Grafikkortet osar även här toppklass

Citat:

och generöst nog bjuds det på frakt samt två års garanti

Hade inte texten varit så säljande i övrigt hade jag iofs kunnat tolka det sista ironiskt - satan va nice med fri frakt när man köper en dator för 50kkr!

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av bran:

Har full förståelse för att ni behöver intäkter och att "reklamartiklar" är ett led i detta och har vanligtvis inga större problem med det när dom är uppmärkta.

Och visst kan man se de flesta produktnyheter som reklam, det har ni helt rätt i men ja, jag tycker det sammantaget är en osedvanligt säljande text och inte en objektiv nyhetsrapportering. Var för sig kanske ingen stor grej, men det får hela texten att kännas köpt (mitt kursiva);

Hade inte texten varit så säljande i övrigt hade jag iofs kunnat tolka det sista ironiskt - satan va nice med fri frakt när man köper en dator för 50kkr!

Tack för feedback Som redan nämnt är det ingen sponsrad artikel, men jag kan köpa hur vissa ordval kan tolkas som positiva och säljande - även om det i själva verket bara handlar om korrekta beskrivningar (ex. Det är Corsair som menar att Thunderbolt är speciellt, och det är upp till användaren om hen önskar 960 eller 480 GB SSD – ett val som bara finns med den dyrare processorn) och synonymer till helt neutrala ord, som dock förvandlar artikeln till en knastertorr historia. Som du är inne på är delen om generositet med fri frakt ett tillägg med glimten i ögat!

Permalänk
Avstängd

Inte smart att köpa denna dator nu när Nvidias Ampere för konsumenter skall komma omkring september, dessutom bör AMDs nya 4000 serie komma däromkring också.

Visa signatur

Nu är sommaren här, svettig och dammig och slö och tvär.
Torteras jag av sol. Jag pustar och flåsar med stort besvär. Huden är rödbränd och svider. Svedan är värst bak på ryggen. När solen gått bort kommer myggen. Blekfeta kärringar på var strand. Är gnälliga och sura. Ungar som bråkar och kastar sand, spiller saft och glass.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bran:

Har full förståelse för att ni behöver intäkter och att "reklamartiklar" är ett led i detta och har vanligtvis inga större problem med det när dom är uppmärkta.

Och visst kan man se de flesta produktnyheter som reklam, det har ni helt rätt i men ja, jag tycker det sammantaget är en osedvanligt säljande text och inte en objektiv nyhetsrapportering. Var för sig kanske ingen stor grej, men det får hela texten att kännas köpt (mitt kursiva);

Hade inte texten varit så säljande i övrigt hade jag iofs kunnat tolka det sista ironiskt - satan va nice med fri frakt när man köper en dator för 50kkr!

Just biten om fri frakt låter ju mera som en känga än en hissning i mina öron, men smaken är som baken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KrilleD:

Inte smart att köpa denna dator nu när Nvidias Ampere för konsumenter skall komma omkring september, dessutom bör AMDs nya 4000 serie komma däromkring också.

Helt rätt! Gäller rätt mycket nu egentligen, t.ex. Ryzen 3000 laptops kommer ju uppgraderas till 4000 under hösten.