Stöd för Ryzen 3x00 XT-processorer på B350/X370?

Permalänk
Hedersmedlem

Stöd för Ryzen 3x00 XT-processorer på B350/X370?

Som rubriken lyder. Hur ser det ut för stöd med de nya "XT" processorerna från AMD på B350/X370-moderkort?

De flesta B350/X370-moderkort stödjer sedan tidigare Ryzen 3000-serien vid BIOS-uppdatering. Men hur är det nu?

Samma fråga kan egentligen ställas för B450/X470.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Som rubriken lyder. Hur ser det ut för stöd med de nya "XT" processorerna från AMD på B350/X370-moderkort?

De flesta B350/X370-moderkort stödjer sedan tidigare Ryzen 3000-serien vid BIOS-uppdatering. Men hur är det nu?

Låter extremt osannolikt att dessa skulle uppdateras med stöd i min mening.

Skrivet av pv2b:

Samma fråga kan egentligen ställas för B450/X470.

Dessa däremot borde väl uppdaterats, iom att det är utlovat stöd för 4000-serien förr eller senare. Knappast prioriterat dock utan alla utom kanske enstaka av de allra mest populära modellerna lär få vänta till hela X570 stacken är uppdaterad.

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Medlem

"Låter extremt osannolikt att dessa skulle uppdateras med stöd i min mening."

Enligt min mening kommer dessa kunna köras på 350/370 bord, När 3100 och 3300 kom kunde dom köras på 300 seriens moderkort så dom ligger i bioset redan, bara för moderkortstillverkarna att fylla på i listan

Permalänk
Medlem

Min spontana gissning är att dessa modeller (och antagligen ännu flera) redan finns i UEFI sedan start och att de borde fungera fint. Skiljer ju bara klockhastighet allt annat är samma.

Svårt att förklara att 3300X fungerar

Permalänk
Hedersmedlem

Min killgissning säger att det också kommer funka, jag ville mest kolla av om någon hade någon fakta i ärendet.