Permalänk
Medlem

Såg senaste rapporten om antikroppstester:
https://www.folkhalsomyndigheten.se/contentassets/6561cbb8fcb...

På ett sätt kan man ju säga att vi lyckats skydda de äldre eftersom de har hälften så mycket antikroppar som övriga åldersgrupper. De har i högre grad undvikit att bli sjuka.

Permalänk
Medlem

Är det FHM’s fel att närakuten ÄN IDAG inte har några som helst rutiner för hur de ska hantera ett positivt svar på Corona-test?

Var in med sonen pga benbrott i lördags och överhör då några undersköterskor som frågade varandra om det är bättre med munskydd eller visir då patienten precis testats positiv för Corona.

Än mer förvånande när de börjar diskutera var de ska placera vederbörande, vilket blev på en bänk utomhus precis intill entren.

Måste ju självfallet vara FHM’s fel... *ironi för er som inte förstår bättre*

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Jag håller fortfarande fast vid att man skulle ha agerat som andra länder och stängt skolorna, bättre att ta det säkra före det osäkra. Vi får se vad framtiden har att utvisa men jag ser bara ett gigantiskt misslyckande så här långt.

Men vad exakt baserar du detta på? När även de länder du använder som föregångsexempel drar slutsatsen att det var en oerhört kostsam åtgärd, som inte nämnvärt verkar ha begränsat smittspridningen, så är det lite underligt att du fortsätter hålla fast vid det. Att "ta det säkra före det osäkra" är inte ett särskilt starkt argument när även konsekvenserna för det "säkra" är oerhört digra. Då får man gärna göra lite mer välavvägda riskbedömningar. Du kanske tror att det finns en oändligt stor pengapåse som regeringen har på Rosenbad och det bara är att gräva fram lite mer pengar? Norska beräkningar nämner summor kring 1,7 miljarder NOK per dag, vilket med tanke på befolkningsstorlek borde innebära att den svenska kostnaden inte skulle stanna där...

Men givet det vi nu vet idag, att det inte har varit någon smittspridning bland skolbarn att tala om (varken här eller i Norge), tycker du inte att det vore ett gigantiskt misslyckande om vi också genomfört en skolstängning och slantat upp x antal miljarder per dag ovanpå de skenande kostnaderna denna pandemi redan orsakar? Miljarder som otvivelaktigt nu kan användas till andra, mer effektiva åtgärder.

Skrivet av landahl:

Angående att dom flesta håller med att fhm har misslyckats kanske inte var så väl formulerat. Tittar man på tv och läser tidningar så får jag dock den uppfattningen. Förtroendet har rasat i en undersökning från Novus och det är inte så konstigt tycker jag. Folk börjar vakna upp när man ser hur vi sticker ut jämfört med våra grannländer.

Det är ganska naivt att tro att man kan kolla rubrikerna i Aftonbladet och sedan dra slutsatser om vad hela befolkningen tycker och tror. Framförallt om man inte ens bemödar sig med att läsa innehållet i artiklarna utan nöjer sig med rubriker (vilka oftast är "clickbait"-dopade för maximal uppmärksamhet). Det enorma raset du nämner för FHM, vilka ju är de som tagit fram strategin, är åtta procentenheter. Alltså från 73 till 65%. Detta är alltså andelen som hade mycket eller ganska högt förtroende. Vad den övriga tredjedelen anser förtäljer inte ens artikeln. Dessa undersökningar brukar dessutom också ha en svarsalternativ i stil med "vet ej" eller "ingen uppfattning".

Så som sagt så ser du bara vad du vill se, du ser bara rubriker om personer som bekräftar din "bild" av läget och drar då slutsatsen att det är konsensus i samhället. Att FHM och regeringen (som jag för övrigt inte sympatiserar särskilt ofta med) medvetet och med uppsåt sett till att massa äldre avlidit i Sverige.

Permalänk
Medlem

Dexametason kan fungera som behandling.
Sannolikt lugnar det cytokinstormen hos dom med svåra andningsbesvär.

Permalänk
Medlem

Här förklarar Ebba Busch sitt uttalande om att regeringen med berått mod tillåtit en stor smittspridning.Ebba Busch om coronastrategin: ”Tillämpningen har varit usel”

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Här förklarar Ebba Busch sitt uttalande om att regeringen med berått mod tillåtit en stor smittspridning.Ebba Busch om coronastrategin: ”Tillämpningen har varit usel”

Det är lätt att vara efterklok. Fler än hon som försöker plocka billiga poäng nu. Kan sätta mycket pengar på att om sittande regering valt en lockdown så hade hon på samma sätt suttit och kritiserat för att regeringen tex sänkt den svenska ekonomin och arbetslösheten varit mångfalt större. Sandlåda utan dess like.

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Det är lätt att vara efterklok. Fler än hon som försöker plocka billiga poäng nu. Kan sätta mycket pengar på att om sittande regering valt en lockdown så hade hon på samma sätt suttit och kritiserat för att regeringen tex sänkt den svenska ekonomin och arbetslösheten varit mångfalt större. Sandlåda utan dess like.

Visst är det lätt att vara efterklok men också dåligt att vara så senfärdig som regerering och FHM har agerat. Brister i äldreomsorg var uppenbara sedan tidigare innan denna kris och att storskalig testning är av nytta framförde både WHO och ett antal debattörer redan i början av Mars.
Att då stå och slå sig för bröstet som Lövfen & Hallengren gör med att skryta med att man nu inför hygienutbildningar och skalar upp testningen är ju bara löjligt. Det är ju gjort för sent, flera månader för sent, och under den tiden har tusentals personer dött.
Sen tror jag Sveriges ekonomi är för beroende av det globala läget så vår egen arbetslöshet och ekonomi är inget vi egentligen styr särskilt mycket över då efterfrågan för våra storbolag (Volvo, Scania, SSAB, Ericsson etc) som drar i den svenska ekonomimn är global.

Visa signatur

Chassi: Define Mini C Mobo: ASUS PRIME B450M-A CPU: Ryzen 5 2600 GPU:MSI GTX 1080 Gaming X RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon15:

Visst är det lätt att vara efterklok men också dåligt att vara så senfärdig som regerering och FHM har agerat. Brister i äldreomsorg var uppenbara sedan tidigare innan denna kris och att storskalig testning är av nytta framförde både WHO och ett antal debattörer redan i början av Mars.
Att då stå och slå sig för bröstet som Lövfen & Hallengren gör med att skryta med att man nu inför hygienutbildningar och skalar upp testningen är ju bara löjligt. Det är ju gjort för sent, flera månader för sent, och under den tiden har tusentals personer dött.
Sen tror jag Sveriges ekonomi är för beroende av det globala läget så vår egen arbetslöshet och ekonomi är inget vi egentligen styr särskilt mycket över då efterfrågan för våra storbolag (Volvo, Scania, SSAB, Ericsson etc) som drar i den svenska ekonomimn är global.

Bristerna i äldreomsorgen är det kommunerna som ska hantera. Testningen är det regionerna som har haft ansvaret för även om det varit lite tjafs om det också men istället för att försöka lösa problemen så har intresset från regionerna inte varit så stort för det. Och regionerna har varit jäkligt senfärdiga med dessa. Har tagit upp det tidigare men måste tydligen göra det igen. När väl VG-Regionen fick tummen ur så ökade de från att testa 4k ena veckan till att testa 10k veckan efter. Det här är inget som regeringen påverkade utan det var enbart regionen som av någon anledning ville visa vilka som bestämmer eller vad det var för politiskt spel de lekte. Och ända sedan i början på mars så ha det påtalas att vi hade inte kapacitet till att utföra masstester då. Och hygienutbildningarna har funnits under lång tid nu att gå igenom på socialstyrelsens www. Så alltså är det inget som har införts nu. Är dags att ni som klagar på allt kommer in i matchen och tar reda på hur det verkligen ligger till och inte bara läser rubriker på vissa artiklar och sedan inte sätter er in i hur det verkligen ligger till.

Permalänk
Medlem

5063 döda nu varav 111 döda i dag.

Källa

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Hittills har 4909 dött av covid-19 i Sverige. 2454 av dessa har dött på våra äldreboenden. Man har skyllt på att våra höga dödstal beror på folk som har dött på äldreboenden. 2454 har inte dött på äldreboenden och det är ända Många fler än vad som totalt har dött i tex Finland, Norge eller Danmark.

Skrivet av landahl:

Det vet ju alla som hänger med i nyheterna att hälften har dött på äldreboenden. Det är bara att dividera så får du fram svaret.

Skrivet av landahl:

Här är en ny artikel där Ebba försvarar sitt uttalande.

https://www.expressen.se/nyheter/qs/busch-i-nytt-angrepp-pa-l...

Hon är inte bara snygg hon är klok också. 🤗

Skrivet av landahl:

Vad har det med saken att göra? Det var inte KD som med berått mod valde att låta viruset sprida sig.

Skrivet av landahl:

Här förklarar Ebba Busch sitt uttalande om att regeringen med berått mod tillåtit en stor smittspridning.Ebba Busch om coronastrategin: ”Tillämpningen har varit usel”

Det måste vara hack i skivan. Det är fortfarande Ebbas parti KD som har det politiska ansvaret för vården i den hårdast drabbade regionen och det politiska ansvaret för äldrevården i kommunen med flest avlidna i äldrevården. KD har ansvaret för flest döda i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

5063 döda nu varav 111 döda i dag.

Källa

En död idag. 110st är såna som dött vid tidigare datum.
en sida jag följer när det gäller Sverige är SVT nyheterna corona sidan.
https://www.svt.se/datajournalistik/har-sprider-sig-coronavir...

Sen ska man komma ihåg att inrapporterade fall inte är döda av covid 19 utan de har testats positiv för covid 19 inom de senaste 30 dagarna innan personen dog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Här förklarar Ebba Busch sitt uttalande om att regeringen med berått mod tillåtit en stor smittspridning.Ebba Busch om coronastrategin: ”Tillämpningen har varit usel”

Hon tycker att det är att "övertolka" om man såg någon form anklagelse om illvilja. Hon likställer uttrycket "med berått mod" med uttrycket "med öppna ögon". Antingen så har hon svårt med svenska språket, eller så idkar hon skadekontroll efter ett klavertramp.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Hon tycker att det är att "övertolka" om man såg någon form anklagelse om illvilja. Hon likställer uttrycket "med berått mod" med uttrycket "med öppna ögon". Antingen så har hon svårt med svenska språket, eller så idkar hon skadekontroll efter ett klavertramp.

Lyssna på allt hon säger. Hon förklarar det hela mycket bra och jag håller med om nästan allt. Starkt av henne att gå ut med sanningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Lyssna på allt hon säger. Hon förklarar det hela mycket bra och jag håller med om nästan allt. Starkt av henne att gå ut med sanningen.

Jodå jag har lyssnat på det. Sanningen är att hon inte uttryckte sig så i partiledardebatten utan där istället valde att använda ett uttryck som innebär att hon menade att det fanns en illvilja. Om hon istället hade uttryckt sig som hon gör i intervjun så hade hon inte behövt idka skadekontroll.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Det mänskliga behovet att hitta syndabockar verkar vara stort. Det är alltid någon annans fel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Lyssna på allt hon säger. Hon förklarar det hela mycket bra och jag håller med om nästan allt. Starkt av henne att gå ut med sanningen.

Sanningen? hon samlar politiska poänger genom att skylla dödstalen på sina politiska motståndare. Sanningen är dock att smittspridningen inte görs av varken regeringen eller FHM utan det är vanliga människor som inte isolerar sig när dom är sjuka och därmed bryter mot svensk lag som sprider smittan. Ingen politiker vågar dock säga det då de riskerar att förlora väljare på att säga att det är befolkningen som är skyldiga.

Permalänk
Skrivet av Otori:

Är det FHM’s fel att närakuten ÄN IDAG inte har några som helst rutiner för hur de ska hantera ett positivt svar på Corona-test?

Var in med sonen pga benbrott i lördags och överhör då några undersköterskor som frågade varandra om det är bättre med munskydd eller visir då patienten precis testats positiv för Corona.

Än mer förvånande när de börjar diskutera var de ska placera vederbörande, vilket blev på en bänk utomhus precis intill entren.

Måste ju självfallet vara FHM’s fel... *ironi för er som inte förstår bättre*

Katastrof! Lärde de sig ingenting under sin utbildning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofen:

Sanningen? hon samlar politiska poänger genom att skylla dödstalen på sina politiska motståndare. Sanningen är dock att smittspridningen inte görs av varken regeringen eller FHM utan det är vanliga människor som inte isolerar sig när dom är sjuka och därmed bryter mot svensk lag som sprider smittan. Ingen politiker vågar dock säga det då de riskerar att förlora väljare på att säga att det är befolkningen som är skyldiga.

Man satte inte folk i karantän som kom från smittdrabbade områden utan man lät smittan sprida sig. Anders Tegnell gjorde många märkliga uttalanden i början som tex att det var osannolikt att viruset skulle sprida sig i Sverige. Man lät flygplan från Wuhan landa i Sverige trots att man kände till om viruset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Man satte inte folk i karantän som kom från smittdrabbade områden utan man lät smittan sprida sig. Anders Tegnell gjorde många märkliga uttalanden i början som tex att det var osannolikt att viruset skulle sprida sig i Sverige. Man lät flygplan från Wuhan landa i Sverige trots att man kände till om viruset.

Och Ebba sade ingenting när det pågick så förmodligen tyckte hon också att det var rätt då, som oppositionspolitiker har hon all rätt att uttala sig men att vänta till efter för att kunna vinna poäng är väldigt lågt och inte värdigt. Hon borde i sin vishet som du tillskriver henne sagt vad som skulle gjorts medans det fortfarande hade hjälpt Sverige men det gjorde hon inte för hon är efterklok precis som många andra samt att hon hoppas på att vinna röster.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Man satte inte folk i karantän som kom från smittdrabbade områden utan man lät smittan sprida sig. Anders Tegnell gjorde många märkliga uttalanden i början som tex att det var osannolikt att viruset skulle sprida sig i Sverige. Man lät flygplan från Wuhan landa i Sverige trots att man kände till om viruset.

Typ det som står i denna artikel från 30/1 stämmer iofs inte med det du skriver.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xPWEwG/svenskar-kommer-a...

De 15 personer som befann sig i Wuhan skulle då sättas i hemkarantän.

Men du kanske kan visa lite mer fakta för dina påstående?
Eller ska du fortsätta stoppa huvudet i röven och dra ut mer skit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Typ det som står i denna artikel från 30/1 stämmer iofs inte med det du skriver.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xPWEwG/svenskar-kommer-a...

De 15 personer som befann sig i Wuhan skulle då sättas i hemkarantän.

Men du kanske kan visa lite mer fakta för dina påstående?
Eller ska du fortsätta stoppa huvudet i röven och dra ut mer skit?

Precis min mening. Men när jag skrev typ samma sak så blev mitt inlägg mystiskt borttaget av moderator

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Typ det som står i denna artikel från 30/1 stämmer iofs inte med det du skriver.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xPWEwG/svenskar-kommer-a...

De 15 personer som befann sig i Wuhan skulle då sättas i hemkarantän.

Men du kanske kan visa lite mer fakta för dina påstående?
Eller ska du fortsätta stoppa huvudet i röven och dra ut mer skit?

Då får jag be dig så mycket om ursäkt om jag gjorde dig arg. Jag hänvisar till annan källa.

Därför sätts inte Wuhan-svenskarna i karantän

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Då får jag be dig så mycket om ursäkt om jag gjorde dig arg. Jag hänvisar till annan källa.

Därför sätts inte Wuhan-svenskarna i karantän

Jag har inte hört talas om någon som i västvärlden har blivit frihetsberövad. Det finns länder där det har varit böter för överträdelser mot utegångsförbut javisst men ingen har blivit frihetsberövad om du inte har någon bra källa som säger emot mig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Då får jag be dig så mycket om ursäkt om jag gjorde dig arg. Jag hänvisar till annan källa.

Därför sätts inte Wuhan-svenskarna i karantän

Åter tar inte individen sitt ansvar, vilket inte är FHM’s fel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av landahl:

Då får jag be dig så mycket om ursäkt om jag gjorde dig arg. Jag hänvisar till annan källa.

Därför sätts inte Wuhan-svenskarna i karantän

Din textlänk är missvisande. De sätts i karantän, men det är frivillig så kallad hemkarantän. Det står till och med i den artikeln du länkar till.

Det är inte en påtvingad karantän där du blir inlåst och inte kan komma ut utan hjälp. Men det gäller också att förstå att en myndighetsuppmaning om karantän inte är samma sak som om grannen säger att man bör låsa in sig. Som medborgare ska man följa direktiven.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av landahl:

Man satte inte folk i karantän som kom från smittdrabbade områden utan man lät smittan sprida sig. Anders Tegnell gjorde många märkliga uttalanden i början som tex att det var osannolikt att viruset skulle sprida sig i Sverige. Man lät flygplan från Wuhan landa i Sverige trots att man kände till om viruset.

De flesta smittade kom dock från andra europiska länder och USA. Det var dessutom väldigt många ute och reste under veckorna när viruset drog igår vilket har påverkat vidarespridningen ganska mycket.

Rent praktiskt, hur skulle du ha löst problemet med att sätta ganska stort antal människor i strikt karantän? Ta även hänsyn till om det gått att göra utan att behöva ändra några grundlagar eller bryts mot dem.
Nästa steg är att fundera på vad som skett i samhället när dessa personer inte dyker upp på jobbet...
Eller vad som händer ifall alla godstransporter stoppas.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToddTheOdd:

Bristerna i äldreomsorgen är det kommunerna som ska hantera. Testningen är det regionerna som har haft ansvaret för även om det varit lite tjafs om det också men istället för att försöka lösa problemen så har intresset från regionerna inte varit så stort för det. Och regionerna har varit jäkligt senfärdiga med dessa. Har tagit upp det tidigare men måste tydligen göra det igen. När väl VG-Regionen fick tummen ur så ökade de från att testa 4k ena veckan till att testa 10k veckan efter. Det här är inget som regeringen påverkade utan det var enbart regionen som av någon anledning ville visa vilka som bestämmer eller vad det var för politiskt spel de lekte. Och ända sedan i början på mars så ha det påtalas att vi hade inte kapacitet till att utföra masstester då. Och hygienutbildningarna har funnits under lång tid nu att gå igenom på socialstyrelsens www. Så alltså är det inget som har införts nu. Är dags att ni som klagar på allt kommer in i matchen och tar reda på hur det verkligen ligger till och inte bara läser rubriker på vissa artiklar och sedan inte sätter er in i hur det verkligen ligger till.

Jag förstår ditt argument att det nödvändigtvis inte är regeringen som skall kritiseras här i alla lägen, men de är ändå den yttersta ledningen för vårat land. Att kommunen skall hantera äldreomsorgen är jag medveten om, lika medveten om är jag att kommunen i princip alltid saknar pengar och därmed någon medicinsk kompetens, har själv arbetat inom hemtjänsten, det var över åtta år sedan och redan då var resurs-,personal- och kompetensbrist uppenbar. Därför menar jag att de i synnerhet i kriser som denna behöver hjälp, de klarar det inte på egen hand. Samma sak med regionerna och testningen, många regioner har talat på brist på tydliga direktiv som orsak. Det blir ju löjligt när Hallengren och regionerna står och skyller på varandra om varför inte saker fungerar. Att kapaciteten inte kunnat etableras tidigare är ju ett aber, det måste i kriser som denna gå att mobilisera resurser och logistik snabbare, för brist på laboratorier, personal eller PCR-kit har det inte varit. Det blir ändå i slutändan Lena Hallengrens ansvar, om vi inte kan kräva regeringen på ansvar när vårat samhälle inte fungerar under kris vem ska vi då hålla till svars?

Läkemedelsupphandlingen var det exakt samma sak, det tog för lång tid innan regeringen tog tummen ur och tog ansvar att organisera regionerna tillsammans för större upphandlingar.

Man har hela tiden hävdat att det funnits tillgängliga intensivvårdsplatser men då vill man ju inte nämna alla de rapporter som kommer från människor som avlidit utan att blivit erbjudna intensivvård, inte ens blivit testade. Det kom flera rapporter redan i April om folk som bara ombedes stanna hemma och sedan dör i hemmet. Att man inte hade så god kunskap om symptombilden vid detta tillfälle är såklart förlåtande, men inte det faktum att det hade kunnat förhindrats om individen testats.

Det blir svårt för ett land i kris att verka effektivt när allt är decentraliserat och tydligt ledarskap saknas. Även om jag normalt är väldigt liberal i min politiska hållning och ogillar sådan auktoritär lagstiftning kan jag inte låta bli att i situationer som dessa se allmännyttan i någon form av lagstiftning för undantagstillstånd för att möjliggöra effektiv beslutsfattning

Visa signatur

Chassi: Define Mini C Mobo: ASUS PRIME B450M-A CPU: Ryzen 5 2600 GPU:MSI GTX 1080 Gaming X RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Åter tar inte individen sitt ansvar, vilket inte är FHM’s fel.

Men det står ju inget om att de smittade inte tog sitt ansvar. Det stod ju att dom sattes i hemkarantän, även om den var frivillig. Finns det något belägg för att dessa sedan struntade i karantänen och begav sig ut och smittade andra?

Jag tycke det verkar mer som att en del personer hänger upp sig på att det här med frivillighet; typ frivilligt=dåligt, tvingande=bra.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Jag ser att många går runt med sina fina ansiktsmasker på stan och jag har funderat att köpa en sån om det blir rekommenderat att ha på sig. Så jag undrar vart man köper dem? Jag ser inga i butikerna och söker man på ansiktsmask på nätet så får man bara skönhetsbehandlingar, lägger man till "corona" i sökningen blir det bara olika uppmaningar om att effekten inte är tillförlitlig.

Så, var köper man "snygga" och fungerande masker?

I nödfall får jag väl tejpa fast ett kaffefilter över ansiktet. (ett skämt, men tror faktiskt det hade gett en ganska bra effekt)

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Jag ser att många går runt med sina fina ansiktsmasker på stan och jag har funderat att köpa en sån om det blir rekommenderat att ha på sig. Så jag undrar vart man köper dem? Jag ser inga i butikerna och söker man på ansiktsmask på nätet så får man bara skönhetsbehandlingar, lägger man till "corona" i sökningen blir det bara olika uppmaningar om att effekten inte är tillförlitlig.

Så, var köper man "snygga" och fungerande masker?

I nödfall får jag väl tejpa fast ett kaffefilter över ansiktet. (ett skämt, men tror faktiskt det hade gett en ganska bra effekt)

Om du behöver "snygga"

ADIDAS har det:
https://www.adidas.se/face-covers-m-l-3-pack/H32391.html?forc...