Permalänk
Medlem

Ljusstyrkan ökade från ingenstans?

Tjena, kopplade in min skärm i datorn för några dagar sedan (En HP w2448hc 24”) hade den inkopplad i ungefär 2 timmar tills jag kom hem och märkte att ljusstyrkan eller kontrasten ökat från ingenstans? Jag återställde till fabriksinställningar, men de va precis samma sak, dem va hög som satan. Det gick att sänka kontrasten samt ljusstyrkan till 0 och då såg de lite mer normalt ut, men de vita var för vitt för att jag ska kunna använda skärmen. Skärmen är rätt så gammal, kanske 7 år gammal? Går det att rädda den?

Permalänk
Bildexpert 📺

@MarreBoi: Det finns ingen "gör så här – klicka på knappen"-lösning utan det du möjligtvis kan göra är att själv öppna upp och felsöka elektronik och komponenter i skärmen. Vilket då förutsätter att du har kunskapen.

Eller så förbereder du för en ny skärm.

Fram till det får du dra ned reglagen till botten och/eller hjälpa ögonen med ljuset från skärmen genom att addera mer ljus i rummet så att ögonen kan anpassa sig.

Permalänk
Medlem

Du har inte "Natt-läge" på? då kan det ju bli lite annorlunda ljus

Visa signatur

| Stationär: 6900 XT, 5800X3D | Laptop: Asus UX32A | Nas: Synology DS1813+ | Smarthem: Homey |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

@MarreBoi: Det finns ingen "gör så här – klicka på knappen"-lösning utan det du möjligtvis kan göra är att själv öppna upp och felsöka elektronik och komponenter i skärmen. Vilket då förutsätter att du har kunskapen.

Eller så förbereder du för en ny skärm.

Fram till det får du dra ned reglagen till botten och/eller hjälpa ögonen med ljuset från skärmen genom att addera mer ljus i rummet så att ögonen kan anpassa sig.

Det var det jag misstänkte, får väl försöka sälja den för en billig slant då.