Komplett Otydliga? - Öppet köp på Komplett PC
Tja alla, har sökt runt efter en ny laptop och landade på en Komplett Khameleon P9 som är en egen monterad laptop av komplett. Det betyder att jag inte har kunnat åka iväg till elgiganten eller dylikt och känna på datorn, om den känns bra i byggkvalite osv liksom.
Så om jag ska lägga ut 16k för en laptop så vill jag veta om öppet köp gäller givetvis.
På produktsidan (alla komplett pc vare sig det är Stationär eller Laptop) står det "60 dagars öppet köp och fri retur".
Om man googlar "komplett öppet köp" så är toppresultatet denna länk: https://www.komplett.se/kampanj/61609/kundloften-60-dagar
Där står det att öppet köp INTE gäller komplett pc då det är beställningsvara :S
När jag kontaktar Chat Support så säger dem att öppet köp "borde" gälla som vanligt. När jag ber dem 100% bekräfta det så har de antingen kopplat bort chatten eller sagt att det ska gälla. Fick tyvärr ingen screenshot på det då jag pratade med samma person 3 gånger som konstant kopplade bort chatten... och nej det har inget med mitt nätverk att göra.
När jag nu istället ringde till kundservice så förklarar han jag pratar med att öppet köp gäller MEN en demonteringsavgift på 1500kr tillkommer. Det finns absolut 0 info om detta när jag googlar, eller söker på kompletts kundservice och det står inget om det på produktsidorna där det fortarande står "60 dagars öppet köp och fri retur"
För mig är detta extremt förvirrande och får mig osäker på om jag ens orkar köpa datorn.
Har komplett "rätten" att på produktsidorna påstå att det är öppet köp utan att det står klart och tydligt någonstans att en avgift tillkommer?
14 Dagars Returrätt har jag dock enligt lag.