HyperX x Ducky One 2 Mini

Permalänk
Skrivet av phedd:

Ni förstår väl att den kommer med europeisk iso-enter i Sverige? Hoppas ni inte valt bort tangentbord bara för att Webhallen/Inet/Maxgaming/whatever kört med en amerikansk produktbild.

Man måste läsa det finstilta. Exempel:
https://www.maxgaming.se/gaming-tangentbord/10-tangentbord-rg...
Amerikansk layout på bilden men "Språklayout: Nordiskt" i beskrivningen.

Fast just denna modellen kommer bara i ansi.

Permalänk
Medlem

Köpte detta enbart för att One 2 Mini var slut överallt och mitt Ducky Shine 2 gick sönder med A-switchen efter 8 års användning, ska försöka reparera med att byta ut switchen.

Överlag nöjd med HyperX One 2 mini fast det är ANSI-layout men har bytt några keycaps från min Shine2, så frun förstår hur hon ska skriva åöä >< Var med på att det var ANSI på förhand när jag beställde.
Använder primärt för gaming och saken är ju att WASD är ju densamme så ingen skillnad där egentligen utan bra feedback på tangenterna och känns mer responsiva än CherryMX Red switcharna på Shine2.

Direkt efter att jag köpte på Elgigantens sida försvann funktionen med att beställa nytt, tror de förstod att nästan ingen köper ANSI-tangentbord här och nog skickat tillbaka till leverantör.

Visa signatur

CPU: i7-12700K Alderlake GPU: MSI RTX 3070 Ti Trio X PSU: Corsair RM1000x - White cables
MOBO: ASUS Z690 Formula RAM: Corsair Dominator DDR5 5600Mhz 32GB CL36 White FANS: Corsair SP120 x7
AIO: Corsair H150i Elite Capellix White CASE: Lian Li O11 Dynamic Evo White STORAGE: Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Skrivet av byched:

Köpte detta enbart för att One 2 Mini var slut överallt och mitt Ducky Shine 2 gick sönder med A-switchen efter 8 års användning, ska försöka reparera med att byta ut switchen.

Överlag nöjd med HyperX One 2 mini fast det är ANSI-layout men har bytt några keycaps från min Shine2, så frun förstår hur hon ska skriva åöä >< Var med på att det var ANSI på förhand när jag beställde.
Använder primärt för gaming och saken är ju att WASD är ju densamme så ingen skillnad där egentligen utan bra feedback på tangenterna och känns mer responsiva än CherryMX Red switcharna på Shine2.

Direkt efter att jag köpte på Elgigantens sida försvann funktionen med att beställa nytt, tror de förstod att nästan ingen köper ANSI-tangentbord här och nog skickat tillbaka till leverantör.

Eller så finns det inte fler ex i Sverige. Var ju bara 3500ex totalt.

Permalänk

Ducky är otroligt bra tangentbord, dyra men premium-byggkänsla

Permalänk
Medlem

Nog för att ducky gör riktigt fina tangentbord men det där är ett kryddigt pris med tanke på vad det finns för alternativ.

Visa signatur

7800X3D//4090