Permalänk
Medlem

@loevet:
Haha ja det lär ju inte skada

Permalänk
Medlem

När digital foundry i sin reaktion på eventet räknat ut att flertal spel går i 30fps, och deras reaktion dessutom är att det är okay, då vet man att hoppet på 60fps för generationen är helt ute. Iaf för Sonys egna spel..

https://youtu.be/KVnBikbYGic

Permalänk
Konsolgrävare

Astro's Playroom kommer vara Pre-Loaded(gratis) i alla Playstation 5! 🎮

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Förbokade på Inet i januari. Hur fungerar det nu när det kommer 2 versioner av konsolen, vilken konsol skickas eller får man välja? Har inget som helst behov av en optisk läsare då jag köper alla spel digitalt och ser på film på 4k blu-ray spelare.

Visa signatur

Fractal Design North Svart TG * AMD Ryzen 9 7950X3D 4.2 GHz 145MB * ASUS ROG Crosshair X670E Hero * G.Skill 128GB (4x32GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo * Crucial T700 2TB M.2 NVMe PCIe Gen 5 * ASUS ROG Ryuo III 240 A-RGB * ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4080 16GB GDDR6X OC Edition * be quiet! Dark Power 13 1000W * ASUS ProArt PA32UCX-K * Dali Mentor Menuet SE 2.0 * Windows 11 Pro x64 Canary Insider

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Karl-Johan: jag vet inte, men spontant tror jag att en förbokning automatiskt görs på standardmodellen, och vill man ha den digitala varianten får man boka den istället. Det här är ju första gången de lanserar två modeller samtidigt, så oklart exakt hur ÅF kommer hantera detta. Men ovan är min gissning i alla fall.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

@Karl-Johan: Som den cyniker jag är så gissar jag på att du får den dyraste

Permalänk
Medlem

Blir båda varianterna för min del, så kan jag skrota min 4K-spelare från LG som är seg som sirap.
Två konsoler för att mina barn ska kunna spela med varandra då de flesta spelen inte har splitscreen och varsitt headset såklart

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Karl-Johan:

Förbokade på Inet i januari. Hur fungerar det nu när det kommer 2 versioner av konsolen, vilken konsol skickas eller får man välja? Har inget som helst behov av en optisk läsare då jag köper alla spel digitalt och ser på film på 4k blu-ray spelare.

Du kunde ju kontakta Inet och fråga? Så kanske andra i samma situation också kan få klarhet.
Eller vad säger @inet?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Shudnawz:

Du kunde ju kontakta Inet och fråga? Så kanske andra i samma situation också kan få klarhet.
Eller vad säger @inet?

och @Webhallen och @Komplett

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

När jag kollar min bokning på komplett så länkar de till den vanliga modellen med optisk läsare. Skulle tro att de flesta återförsäljare har gjort så.

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk
Medlem

Samma för mig på inet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@Karl-Johan: jag vet inte, men spontant tror jag att en förbokning automatiskt görs på standardmodellen, och vill man ha den digitala varianten får man boka den istället. Det här är ju första gången de lanserar två modeller samtidigt, så oklart exakt hur ÅF kommer hantera detta. Men ovan är min gissning i alla fall.

Här tänkte jag hoppa in och rätta dig med att Ps3 kom i två varianter, men det verkar ju som att det i Sverige bara kom en.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Squallie: Ja dels det, men jag syftade snarast på att det nu för första gången släpps två modeller med olika utbud funktioner vid lansering. PS3-modellerna hade alla lagring, olika HDD-storlekar eller det lilla 12 GB-flashminnet, medan PS5-modellerna faktiskt skiljer sig i vilka funktioner de har. När jag köpte PS3 vid lanseringen var det bara 60 GB HDD som gällde för övrigt

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

I min ovärdigt tonårsmässiga abstinens efter PS5-releasen fixade jag ett år av PS Now härom dagen. Har inte haft Sonys konsoler sedan första Playstation, när FFVII och Gran Turismo var nya releaser

Känns lyxigt att i väntan på PS5 kunna mysa mig igenom bl.a. The Last of Us från PC:n. Men klienten är fantastiskt usel, t.ex. saknar den sökfunktion. Är väl inte helt optimalt att spela PS-spel med XBOX-kontroll, men det fungerar hyfsat. Någon som vet om gränssnittet för PS Now annorlunda (= bättre) via konsol?

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@Squallie: Ja dels det, men jag syftade snarast på att det nu för första gången släpps två modeller med olika utbud funktioner vid lansering. PS3-modellerna hade alla lagring, olika HDD-storlekar eller det lilla 12 GB-flashminnet, medan PS5-modellerna faktiskt skiljer sig i vilka funktioner de har. När jag köpte PS3 vid lanseringen var det bara 60 GB HDD som gällde för övrigt

Ja det kanske var så i EU. Men 20gb versionen av ps3 saknade iaf saker, olika minneskort-läsare och wifi fanns inte på den.

Permalänk
Medlem

Demon's Souls (Remake)

Otroligt taggad på att få spela Demon's Souls I härlig upphottad grafik, och om man får tro videon kommer vi få se "nya" områden som inte hann komma med i slutversionen av originalet.

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av serdyllon:

I min ovärdigt tonårsmässiga abstinens efter PS5-releasen fixade jag ett år av PS Now härom dagen. Har inte haft Sonys konsoler sedan första Playstation, när FFVII och Gran Turismo var nya releaser

Känns lyxigt att i väntan på PS5 kunna mysa mig igenom bl.a. The Last of Us från PC:n. Men klienten är fantastiskt usel, t.ex. saknar den sökfunktion. Är väl inte helt optimalt att spela PS-spel med XBOX-kontroll, men det fungerar hyfsat. Någon som vet om gränssnittet för PS Now annorlunda (= bättre) via konsol?

På PS4 kan du ladda hem PS4-PS Now spelen & alltså spela spelen precis som om du hade ägt dem, istället för "Stadia" streaming-upplevelsen som PS Now på PC tordes innebära? 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@Karl-Johan: jag vet inte, men spontant tror jag att en förbokning automatiskt görs på standardmodellen, och vill man ha den digitala varianten får man boka den istället. Det här är ju första gången de lanserar två modeller samtidigt, så oklart exakt hur ÅF kommer hantera detta. Men ovan är min gissning i alla fall.

Borde vara så. Den modell som man har kunnat förboka heter PS5. Modellen utan BD heter PS5 Digital Edition, bara rimligt att man behöver precisera att det är DE man vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Francesc:

Vad betyder egentligen "till jul"? Är det i början på december så att den kan ligga under granen till julen eller är det senare?

Holiday 2020 innebär att den kommer i november, med god tur redan sista dagarna i oktober, men ända till december kommer domm inte att vänta.

Min gissning är runt 10e november.

Permalänk
Medlem

Det står "Obekräftat 5 dec 2020" på PS5 Digital Edition på Kompletts hemsida 🤔

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av pt96hni:

Det står "Obekräftat 5 dec 2020" på PS5 Digital Edition på Kompletts hemsida 🤔

Alla priser och Release datum kommer vara obekräftade tills Sony själva kommer ut med information 😁

Allt är bara placeholders tills vidare!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Alla priser och Release datum kommer vara obekräftade tills Sony själva kommer ut med information 😁

Allt är bara placeholders tills vidare!

Japp dock så står det 23 dec på bluray varianten och handkontrollen så kommer Digital Edition några veckor före tro...🤔

Permalänk

Fick mail från Inet ang förhandsbokningen där dom erbjöd mig att ändra bokningen till "digital edition" och behålla platsen i kön. Så ordern är nu ändrad.

Visa signatur

Fractal Design North Svart TG * AMD Ryzen 9 7950X3D 4.2 GHz 145MB * ASUS ROG Crosshair X670E Hero * G.Skill 128GB (4x32GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo * Crucial T700 2TB M.2 NVMe PCIe Gen 5 * ASUS ROG Ryuo III 240 A-RGB * ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4080 16GB GDDR6X OC Edition * be quiet! Dark Power 13 1000W * ASUS ProArt PA32UCX-K * Dali Mentor Menuet SE 2.0 * Windows 11 Pro x64 Canary Insider

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Astro's Playroom kommer vara Pre-Loaded(gratis) i alla Playstation 5! 🎮

Ska faktiskt bli lite intressant att se (känna) vad de kan få ut av den nya kontrollen. Riktigt bra idé att skicka med Astro i lådan.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av ipac:

Ska faktiskt bli lite intressant att se (känna) vad de kan få ut av den nya kontrollen. Riktigt bra idé att skicka med Astro i lådan.

Spelade Astro Bot Rescue Mission som var riktigt bra! Så ser fram emot att testa Astro's Playroom

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pt96hni:

Japp dock så står det 23 dec på bluray varianten och handkontrollen så kommer Digital Edition några veckor före tro...🤔

Nej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

När digital foundry i sin reaktion på eventet räknat ut att flertal spel går i 30fps, och deras reaktion dessutom är att det är okay, då vet man att hoppet på 60fps för generationen är helt ute. Iaf för Sonys egna spel..

https://youtu.be/KVnBikbYGic

Japp. Skittrist IMO men jag är inte förvånad. Det vore schysst om alla spel kunde släppas med ett Performance Mode så att spelarna får välja mellan 2160p30 eller 60 FPS med dynamisk upplösning.

Lite orelaterat så funderar jag mycket över det här med bakåtkompatibilitet. Säg att jag köper The Last of Us 2 till PS4. Kommer jag få en "PS5-enhanced" version per automatik om jag sätter spelet i en PS5:a eller kommer Sony försöka sälja på mig en PS5 re-release om ett år?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

Japp. Skittrist IMO men jag är inte förvånad. Det vore schysst om alla spel kunde släppas med ett Performance Mode så att spelarna får välja mellan 2160p30 eller 60 FPS med dynamisk upplösning.

Lite orelaterat så funderar jag mycket över det här med bakåtkompatibilitet. Säg att jag köper The Last of Us 2 till PS4. Kommer jag få en "PS5-enhanced" version per automatik om jag sätter spelet i en PS5:a eller kommer Sony försöka sälja på mig en PS5 re-release om ett år?

Jag skulle gissa att du kan spela det på PS5:an med lite bättre prestanda då Mark Cerny bekräftade på tech eventet att dom 100 populäraste spelen på PS4 i februari skulle funka med bättre prestanda på PS5, men dom sa inte exakt vilka dom spelen var. Men gissar ju på att LoUS2 kommer vara ett av dom, men som sagt inget bekräftat än.

Permalänk
Medlem

Kan man läsa någonstans om spelaren har Dolby vision och HDR 10+ osv?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Kan man läsa någonstans om spelaren har Dolby vision och HDR 10+ osv?

Nej det kan man inte.
(ingen info från Sony finns mao)