Sony avtäcker Playstation 5-designen – får en digital modell

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

@Camridge: Det är mycket viktigare att det ser prydligt ut hemma än att man kan spela dom spelen man gärna vill spela. Tycker många.

Det är helt Ok att du varken noterar eller bryr dig om designen. Det är valfritt, och självklart finns det många andra viktiga/viktigare aspekter av en produkt.

Skrivet av the squonk:

@Camridge: Det är mycket viktigare att det ser prydligt ut hemma än att man kan spela dom spelen man gärna vill spela. Tycker många.

Personligen tycker jag att Xbox ser ut som en traditionell askkopp från 70-talet, akta er för rökande familjemedlemmar 60+

Ahh. Men du verkar bry dig om design - tror allt vad du säger att du inte gör det!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Detta känns verkligen som något man avskyr eller gillar..

Jag lutar definitivt åt avskyr för den där var inte vacker alltså!

Absolut. En tudelare helt klart.

Tom. för de som påstår att de inte bryr sig om design - är väldigt engagerade i just designen och i designtrådar.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Nackdelen med en döljande front är såklart om man ofta använder IR-fjärrkontroller. Då bör man väl ha en front i tyg som släpper igenom det.

Även ventilationsmässigt så är det oftast en stor nackdel.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Det bästa man kan säga om Series X design (om vi enbart pratar om utseende, inte funktion) är att den inte är designad alls. Personligen tycker jag den är extremt lat och tråkig. Men visst, den upprör ingen.

Det är oftast de enkla designerna som är de både svåra och snygga att få till. Att rita något urflippat kan en treåring på dagis göra.

Personligen så gillar jag arkitekter som Mies van der Rohe och "less is more".

Denna design på PS5 tycker jag ser ut som någon billig plastig kinaprodukt som någon slängt ihop på fem sekunder utan att tänka, och utan någon som helst känsla för estetik och formgivning.

Typ billig kinafläkt på 24.se.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av peterholm1:

@Oh Geesus: ...fast det är väl spelen du ska titta på, inte själva burken.

Det är huset du skall bo i, inte titta på.

Det är bilen som du skall köra, inte se utsidan på (eller insidan heller när du kör).

Det är kläder du skall arbeta i, inte se på dig själv.

Etc.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@martinot: Spelutbudet av äldre befintliga titlar är begränsat på Stadia, men det får ständigt nytillskott och om tjänsten överlever länge nog kommer nya spel (troligtvis) adderas i takt med att de kommer till PC och PS5/XSX. Huruvida multiplattformstitlar släpps till Stadia i samma utsträckning som övriga plattformar hänger nog på hur Stadia växer det kommande året. Uttalanden i stil med Take Twos pekar ju på att företag kan välja bort Stadia om de känner att det inte är värt investeringen.

För mig så räcker inte utbudet hos Stadia. Det är alldeles för dåligt, och tycker Google skulle fokuserat betydligt mer på det.

Många klagar på Switch och Xbox, men där jag inga som helst problem med utbudet.

Sedan är (för mig som konsument) affärsmodellen hos Stadia helt hål i huvudet:

Du har en molntjänst/service som måste vara uppe, men du måste ändå "köpa" dina enskilda spel..

Det sämsta av två världar.

1. Gillar att man kan köpa spel på kort till mina Switchar i fysiskt format, och BD-skivor till mina XBox.

2. Älskar Xbox Game Pass, Netflix, Spotify och andra typer av tjänster man kan prenemurera på (får ett enormt stort värde och utbud, för i sammanhanget väldigt modesta pengar).

Men att köpa "nästan" fysiska perpetual-spel, till en sak som du måste prenemuere på eller ha som tjänst; då har du det sämsta av denna kombinationen!

Lägger Google ner tjänsten (inte omöjligt med tanke på mottagande, och Googles track record), så förlorar du precis alla dina investeringar i spel som du gjort.

Rent hål i huvudet för mig som köpare (men bra för Google givetvis, som har alla makt och snara över mig som konsument)!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Även ventilationsmässigt så är det oftast en stor nackdel.

Det behöver det inte vara om man gör vad jag skrev i paragrafen innan och tar bort bakstycket. Såklart kan man ha öppet både fram och bak om man inte har frontluckor men jag tycker personligen inte det är snyggt utan bakstycke om bänken är öppen i fronten. Vill man ha extra ventilation när man spelar kan man ju också öppna en lucka helt eller delvis just under den tiden, för att sedan gömma allt igen.

Permalänk
Medlem

@Anton_Cimex: Skulle kunna vara snyggt.

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Fast Hallå; denna nyheten och tråden handlar endast om designen, och inget annat.

Om ni gnäller på de som uttalar sig om designen... så är ni båda två både OT och gnällspikar!

Och du missade helt min poäng. De som var kritiska mot designen var inte målet för min kritik utan det var dessa som gnäller och säger att de inte kommer att köpa konsolen för att sedan göra det ändå.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaaphodBleebronx:

Är CD ett analogt lagringsmedium??
CD:s data har 16 bitar och en samplingsfrekvens på 44,1kHz
Typiska för ett analogt media, not
Varför jämför du inte analog film och digitala sensorer , du skulle vara lika fel ute där

Alltså.. grundfrågan var inte ens om hur bilden eller ljudet sparas. Den var om det fanns optiska medier eller inte vid ett visst årtal. Vilket var vad jag länkade för att exemplifiera årtalet 1973 lustigt nog varandes ganska exakt. Om de är digitala eller analoga är helt irrelevant för frågan, även ens i den uppenbart vidare uppfattningen om värdet med skivläsaren. Är det roligare och/eller mer praktiskt med fysiska medier för vissa? Ja.

Men eftersom du hängt upp dig i något slags agitatoriskt sidotrollande av någon anledning, så:

Ja både Laserdisc och CD överförer informationen ungefär lika analogt som det mesta annat. Många utan koll inbillar sig att det är en ren och fin ström av direkt överförbar morsekod som kommer rakt av en CD, men det är helt enkelt inte så det funkar. Det är ett brett kaos av högst analogt ljus (vågformer) ur vilket data kan extraheras genom tolkning av de skiftningar som uppstår av mönstret i skivan. Det går lika fint att lagra data på en vinylskiva eller vaxrulle också. Eller skicka via telefonlinje och fortfarande högst analogt ljus i en fiberkabel.

Skrivet av Teval:

Använder man storleken på Bluray-sloten och USB portarna som referens så blir den storleken korrekt som bilden visar.

Skrivet av Patan77:

Jag testade och tog kontrollens storlek som referens och får exakt samma resultat, så tyvärr stämmer nog storleken.
http://patan77.com/download/ps5vsps4_size.jpg

Liten är den definitivt inte. Antagligen var utrymmeskravet en stor del i tanken med tvåfärgsdesignen, för att få den att se mindre ut i verkligheten.

Dock kommer väll detta att funka mest enligt inredningstrenden "ljust och fräsch" där det svarta blir största fokuset. Den lär ju åas sticka ut hyfsat mycket hos folk som älskar viktorianskt trä och engelska fåtöljer.

Skrivet av martinot:

Nu har jag inte sett den i verkligheten (få har), men gillar verkligen formgivningen på Series X. Tycker den är mycket stilren och minimalistisk/skandinavisk i designen. En mer vuxen design som passar bättre in i hem än PS5 (som nog passar bäst i pojkrum - om man har den smaken).

Håller med om att båda nya kommer troligen bli mycket bra. Men tycker även PS4/Pro och XB1/X är riktigt trevliga konsoler. Inget alls fel på dem.

Får mer uppfattning att det är tvärtom. De flesta som uppskattar XBXSX design verkar vara yngre som tycker den ser tuff och hård ut. Edgy, bokstavligt menat.

Som beskrivet ovan. Det är ju inte direkt Xboxens design som härskar på IKEA liksom.

Skrivet av Mammalainen:

Tycker den var otroligt snygg.
Digitala versionen blir det nog säkert för min del, gillar att äga skivorna dock men ljudnivån på Playstations läsare har inte imponerat hittills ^^

Skivläsaren används ju bara under installationen av spel dock. Vid filmuppspelning låter den visserligen ändå för mycket tycker jag, men det är väldigt långt ifrån som fullt spinn som vid installation.

Skrivet av loevet:

Angående PS5-designen kan jag dock tänka mig att den helvita delen lättare visar upp damm och smuts, så man får nog se till att inkludera den i städschemat. Kan tänka mig att Sony släpper andra utgåvor med andra färger längre fram också, vilket kommer vara för sent för mig som hoppar på tåget dag ett

Damm syns oftast som bäst på svart iof. Har man så skitigt att det börjar märkas även på den vita delen så är det nog verkligen dags att städa. För hållbarheten på maskinerna om nu inget annat motiverar.

Skrivet av ipac:

Det bästa man kan säga om Series X design (om vi enbart pratar om utseende, inte funktion) är att den inte är designad alls. Personligen tycker jag den är extremt lat och tråkig. Men visst, den upprör ingen.

Det är som att designern fick ritningen från ingenjörerna och sen fick typ 14 sekunder på sig att göra nått. Det enda han hann med var att böja till ventilationsgallret.

All design handlar ju om att appellera så väl det går till sin tänkta kund.

Skrivet av martinot:

Nja, PC håller jag med om, men spelutbudet på Stadia är ju ett stort skämt. Värre än sämst av alla!

De har ju två exklusiva nu åtminstone. Men att adderingen av tredjepart är så långsam är nog inte bra. Kanske tänker de att det är bra att gå långsamt fram för att sessa ska sälja bättre till befintlig kundbas, men bristen på utbud kommer ju åas göra att kundbasen växer långsammare istället. Märkligt är det hursomhelst.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Lägger Google ner tjänsten (inte omöjligt med tanke på mottagande, och Googles track record), så förlorar du precis alla dina investeringar i spel som du gjort.

Rent hål i huvudet för mig som köpare (men bra för Google givetvis, som har alla makt och snara över mig som konsument)!

Google har ju dock aldrig lagt ner en betaltjänst och gjort köpta media otillgängliga att använda som tänkt.

Det har däremot Microsoft, Nintendo och Sony gjort. Så ska man dra några riskkalkyler om ev framtida förluster av sina digitala investeringar så kanske det är bäst att börja där.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Jag (som flera andra) begriper inte heller argumenten om att välja bort konsolen pga att dem tycker den är ful. Man köper ju inte en spelkonsol för att den är en fin pryl att se på, eller?
Argumentet att man ”bryr sig om hur det sig ut” hemma hos sig funkar inte heller alls i detta fallet tycker jag. Är det så att man lever såpass såpass skitnödigt att en spelkonsol förstör ens inredning i den mån att man väljer bort den så lever man inte efter idén att ens hem skall förhöja ens välbehag. Snarare tvärtom isåfall.
Kör person X som hävdar detta argumentet med att tex endast ha t-shirts i en viss färgskala eftersom allt annat skär sig mot sofftyget? Dricker den endast fanta hemma eftersom cola gör att rummet känns för mörkt och murrigt annars?

Ur ett inredningsperspektiv så skulle jag hävda att man snarare ser bortkom konsolens yttre och istället ser vad det är den står för, vad det är den skapar. Ser man en spelkonsol (snyggt placerad med fint dragna/dolda kablar osv.) i ett rum så tror jag dem flesta istället ”ser” att detta är en plats där man umgås, spelar spel och har en härlig stund i livet snarare än en vitsvart stor box.

För att återgå lite till tråden så tycker jag inte det gör något alls att den är stor. Dem flesta tv-bänkar har ju gott om plats kvar när ens ps4pro står där så denna lär få plats utan problem hos dem flesta tror jag. Jag ser dessutom mycket hellre att den är stor och tyst(are) än mindre och högljudd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Det är oftast de enkla designerna som är de både svåra och snygga att få till. Att rita något urflippat kan en treåring på dagis göra.

Personligen så gillar jag arkitekter som Mies van der Rohe och "less is more".

Denna design på PS5 tycker jag ser ut som någon billig plastig kinaprodukt som någon slängt ihop på fem sekunder utan att tänka, och utan någon som helst känsla för estetik och formgivning.

Typ billig kinafläkt på 24.se.

Att designa nått enkelt och snyggt är svårt ja. Min invändning är att den inte ser ut att vara designad i huvudtaget utan snarare som nått som kom direkt från ingenjörerna.

Permalänk
Inaktiv

Hård diss. Blir svårt att få den att passa in bland övrig inredning. Xboxen ser iaf trevlig ut, då jag gillar minimalism och detta är det motsatta. PS5 ser ut att designas för P12:or.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Runqen:

Jag (som flera andra) begriper inte heller argumenten om att välja bort konsolen pga att dem tycker den är ful. Man köper ju inte en spelkonsol för att den är en fin pryl att se på, eller?
Argumentet att man ”bryr sig om hur det sig ut” hemma hos sig funkar inte heller alls i detta fallet tycker jag. Är det så att man lever såpass såpass skitnödigt att en spelkonsol förstör ens inredning i den mån att man väljer bort den så lever man inte efter idén att ens hem skall förhöja ens välbehag. Snarare tvärtom isåfall.
Kör person X som hävdar detta argumentet med att tex endast ha t-shirts i en viss färgskala eftersom allt annat skär sig mot sofftyget? Dricker den endast fanta hemma eftersom cola gör att rummet känns för mörkt och murrigt annars?

Ur ett inredningsperspektiv så skulle jag hävda att man snarare ser bortkom konsolens yttre och istället ser vad det är den står för, vad det är den skapar. Ser man en spelkonsol (snyggt placerad med fint dragna/dolda kablar osv.) i ett rum så tror jag dem flesta istället ”ser” att detta är en plats där man umgås, spelar spel och har en härlig stund i livet snarare än en vitsvart stor box.

För att återgå lite till tråden så tycker jag inte det gör något alls att den är stor. Dem flesta tv-bänkar har ju gott om plats kvar när ens ps4pro står där så denna lär få plats utan problem hos dem flesta tror jag. Jag ser dessutom mycket hellre att den är stor och tyst(are) än mindre och högljudd.

Kan du tänka dig att hänga upp en tavla med min profilbild på 30x50cm på bästa platsen i ditt vardagsrum? Eller prioriterar du den ytan till något som ser bra ut?
Visst är vissa lite överdrivna men så konstigt är det väl inte att man väljer något mindre fult när alternativ finns? Om inte sonys egna spel lockar så ser inte jag någon större anledning till att välja en konsol som man tycker är ful när konkurrenten dessutom har bättre presterande prylar (minus lagringen)

Att PS4 pro låter mycket beror på dålig design inte storlek, Xbox one x är liten och rätt tyst. Men jag hoppas också ps5 är tyst.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Tycker den ser fräsig ut och kul med lite vågad design. Älskar färgvalet också.

Permalänk
Medlem

Tidlös design, mjuka linjer med proportioner som faller mig i smaken precis som en härlig mc-handske, riktigt snyggt och kommer passa in perfekt vart den än i hemmet hamnar, klockrent!

Förhandsbokat konsolen och extra kontroll, frågan är om man får välja vilken av konsollerna när de väl dimper ner hos leverantör, oavsett spännande

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem

@jOnÄTÄn:

Bryr man sig inte om prestanda, exklusiva titlar eller något sådant så är det såklart sant att det bara är designen som spelar roll. Men så är väll sällan fallet och framförallt inte här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Runqen:

Jag (som flera andra) begriper inte heller argumenten om att välja bort konsolen pga att dem tycker den är ful. Man köper ju inte en spelkonsol för att den är en fin pryl att se på, eller?
Argumentet att man ”bryr sig om hur det sig ut” hemma hos sig funkar inte heller alls i detta fallet tycker jag. Är det så att man lever såpass såpass skitnödigt att en spelkonsol förstör ens inredning i den mån att man väljer bort den så lever man inte efter idén att ens hem skall förhöja ens välbehag. Snarare tvärtom isåfall.
Kör person X som hävdar detta argumentet med att tex endast ha t-shirts i en viss färgskala eftersom allt annat skär sig mot sofftyget? Dricker den endast fanta hemma eftersom cola gör att rummet känns för mörkt och murrigt annars?

Ur ett inredningsperspektiv så skulle jag hävda att man snarare ser bortkom konsolens yttre och istället ser vad det är den står för, vad det är den skapar. Ser man en spelkonsol (snyggt placerad med fint dragna/dolda kablar osv.) i ett rum så tror jag dem flesta istället ”ser” att detta är en plats där man umgås, spelar spel och har en härlig stund i livet snarare än en vitsvart stor box.

För att återgå lite till tråden så tycker jag inte det gör något alls att den är stor. Dem flesta tv-bänkar har ju gott om plats kvar när ens ps4pro står där så denna lär få plats utan problem hos dem flesta tror jag. Jag ser dessutom mycket hellre att den är stor och tyst(are) än mindre och högljudd.

Bara för att du och många andra inte begriper det betyder det inte problemet existerar för andra. Att argumentera kring det är egentligen rätt poänglöst. Det kanske är besvärligt att ha en väldigt stark känsla för hur saker ska och inte ska se ut, men människor som tycker det rår inte för denna uppfattning. Detta beteendet påverkar egentligen bara de själva, men kunde de sluta känna som de gör som genom ett trollslag skulle nog de flesta tacka ja till denna trolldom. Det är dock inte så lätt att vänja sig av med ett sådant tankemönster. Precis som att du säkerligen tycker det är förbryllande att det finns de som kan leva i hem som ser som totala svinstior utan att beröras av det detta det minsta, så kanske dessa människor tycker du har en massa besvär av att tycka att man ska dammsuga sitt golv överhuvudtaget. Du skulle säkerligen känna en massa stress att försöka lära dig av med detta beteende, och fortsätta med det är egentligen mycket lättare eftersom ingen annan lider av det. Att inte ha ett bekymmer i världen är väl egentligen de alla drömmer om, men för de måste man väl fatta att de finns de som bryr som om allt möjligt på en vid skala. Ett överdriget exempel som ligger närmare inredning som nog alla kan förstå. Du har ett rum som är stilrent inrett i färger som fungerar väl med varandra och som ser propert ut. Inte hade du velat köpa en joystick som ser ut precis som som en d*ldo i en färg som skär sig mot allt i rummet och som konstant blinkar i regnbågens alla färger och spelar dubbstep? Nej, men för någon kanske det är acceptabelt, och de flesta andra förstår inte varför, men för de var det en väldigt bra joystick till ett bra pris. Allas gränser är olika och även om du inte förstår det är det poänglöst att diskutera och ifrågasätta.

För att svara på tråden, tycker att Xbox:en ser ut att vara lättare ut att ha stående i vilket typ av rum som helst utan att den drar onödig uppmärksamhet till sig. Jag köper inte en konsol för att den ska vara vacker och vara något att se på, det har jag andra saker för. Därför vill jag att konsolen ska vara diskret. Playstation:et är inte särskilt diskret. Med dess organiska form och höga kontrast lär den drar ögon till sig i rum som vanligtvis domineras av kantigare möbler som sällan har allt för mycket kontraster i sig själva. Men Playstation:et är fortfarande relativt stilren. Går det att koppla bort ljuset på den så blir den långt ifrån något som sticker ut kraftigt i ens hem så länge man inte är väldigt sparskapt i övrigt. Den får ett OK av mig, men kunde varit bättre. Å andra sidan tycker jag det är bra att det finns alternativ på sätt och vis, annars hade design blivit bra tråkigt. Sen att man blir mer eller mindre tvingad att köpa konsol efter vilka spel man vill ha snarare än hårdvara och design är ju en annan fråga. Med detta i åtanke bör tillverkarna göra en så oförarglig design för så många som möjligt. Annars kan bli en nagel i ögat för flera som köper konsolen som prioriterar spelutbud men som fortfarande bryr sig om design.

Permalänk
Avstängd

Första jag tänkte på var; Har Alienware varit inblandad???

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Medlem

ser fram mot kommentarer om ljudnivå sen diss från mig

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

Xbox Series X ser ut att vara mycket bättre konstruerad.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Den ser helt ok ut men inte praktisk. Jag kommer inte ha plats med den i min vardagsrumsbokhylla, så jag får nog överväga xbox istället trots jag helst vill ha ps5.

Om det går att lägga den ner på något vettigt sätt och det inte blir för varmt så kanske det blir en ps5 ändå.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem

@Chromatic: Finns ingen streamad media som slår UHDBR på en 4k tv/projektor. Så ja det är väldigt 2020

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Sony, ge dom (oss/mig) en svart jävla låda, design uppskattas inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Det är huset du skall bo i, inte titta på.

Det är bilen som du skall köra, inte se utsidan på (eller insidan heller när du kör).

Det är kläder du skall arbeta i, inte se på dig själv.

Etc.

Helt rätt. Utseendet på produkten är tämligen oviktigt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Runqen:

@jOnÄTÄn:

Bryr man sig inte om prestanda, exklusiva titlar eller något sådant så är det såklart sant att det bara är designen som spelar roll. Men så är väll sällan fallet och framförallt inte här.

Hade varit skönt om Sony gick Microsofts väg och slopade exklusiva titlar mer och mer (med nya spel), tycker inte om att man måste vara låst till Playstation för att spela vissa spel, hade varit grymt spelen kunde komma till PC också, jag förstår själv inte hur man kan gilla en sådan låsning.

Permalänk
Medlem

Att det överhuvudtaget blivit en diskussion huruvida den är dåligt designad indikerar ju på att det faktiskt ligger grund för det. Ärligt talat är den riktigt gräslig. Med det sagt så köper man inte den efter utseendet, men det blir svårare att få den att smälta in i hemmet.

- Kan man ta bort bottenplattan och lägga konsolen ned så hade det varit en +1 från gräsligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av korvOlle:

Hade varit skönt om Sony gick Microsofts väg och slopade exklusiva titlar mer och mer (med nya spel), tycker inte om att man måste vara låst till Playstation för att spela vissa spel, hade varit grymt spelen kunde komma till PC också, jag förstår själv inte hur man kan gilla en sådan låsning.

Som kund är det såklart aldrig positivt med inlåsta system på något sätt men tyvärr lär vi inte se någon ändring på det. Sony har haft en mycket stark line up av exklusiva titlar och det är har garanterat fått väldigt många att köpa deras konsoler.

Det var just det som fick mig att köpa en PS4 Pro för ett par år sedan, efter en längre konsollös period, så det fungerade på mig. Min topplista av bästa spelupplevelser sedan dess har många av de spelen så när jag skaffar en konsol igen så kommer det bli en PS5 eftersom X-Box inte har något som lockar mig från PC.

Permalänk
Medlem

Ser ut som skit. Vågat att ta ut svängarna men den faller platt. I likhet med många moderna byggnader.