Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Gjorde du två separata beställningar? Jag fick bara rabatt på ena varan om jag lade både tangentbord och powerbank i kundvagnen.

EDIT: De har två olika rabattkoder, såg jag nu, så jag antar att du gjorde två beställningar

Ville inte vara så gniden, så jag betalade 10 kr mer för tangentbordet och tog rabatten på powerbanken

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Chattade med Lenovo och de bekräftade att priset på tangentbordet stämmer.

Permalänk
Skrivet av lifeisgood:

Chattade med Lenovo och de bekräftade att priset på tangentbordet stämmer.

Hyfsat överpris i andra butiker. Får se vad det är för skit man har beställt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansonite:

Produkt: Lenovo Legion K500 RGB - Mekaniskt tangentbord
Länk: https://www.lenovo.com/se/sv/accessories-and-monitors/keyboar...
Kategori: Tangentbord
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5101737
Pris: 659:-

Hur är detta jämfört med andra tangentbord med mekaniska brytare? Finns ju ett gäng Dakota/Cepter hos Power.se också.
Ska användas som jobbtangentbord, dvs mest skriva på och jag tänkte att det kanske var lämpligt att byta upp sig till ett bättre tangentbord när man jobbar hemifrån...

Edit: Verkar som om att Lenovo-tangentbordet (och även några av de på Power.se) saknar <-knappen till vänster om Z, det går ju fetbort eftersom jag sitter en del i Linux och använder | ofta...

Edit2: Produktbilden på Inet som visar den nordiska versionen har dock <-tangenten så frågan kvarstår väl

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Skrivet av xprt:

Produkt: Kingston HyperX Fury Black DDR4 3200MHz 2x8GB CL16
Länk: https://www.proshop.se/RAM/Kingston-HyperX-FURY-DDR4-3200-C16...
Kategori: Minnen
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5185966
Pris: 699kr

Hur ser folk på att köpa denna för att spara till ett bygge för när zen 3 kommer?
Kan det komma bättre erbjudanden tills dess eller borde man kanske köpa ram med högre hastighet för ett sånt bygge?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DucksMatter:

Hur ser folk på att köpa denna för att spara till ett bygge för när zen 3 kommer?
Kan det komma bättre erbjudanden tills dess eller borde man kanske köpa ram med högre hastighet för ett sånt bygge?

Personligen skulle jag inte köpt dem för ett bygge om kanske 6 månader, då vi inte vet hur mycket Zen 3 kommer bottleneckas av "lägre" hastigheter på minnet. Gissar på optimal hastighet kring 4000Mhz för Zen 3, men om det skulle vara det prisvärda alternativet då är nog tveksamt. Iofs så lär du inte ha något problem att sälja dem utan någon stor förlust om du då det är aktuellt att bygga vill ha snabbare minnen.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Remuz:

Produkt: BenQ 32'' EW3280U 4K/UHD IPS USB-C [SweC exklusivt]
Länk: https://www.inet.se/produkt/2217013/benq-32-ew3280u-4k-uhd-ip...
Kategori: Skärmar
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5298117
Pris: 6990kr

Fjärrkontroll ! Nu blev jag imponerad, på tiden att fler monitorer får fjärr och möjlighet att styras via mjukvara i datorn. mycket bra funktion, bara synd att skärmen är så liten.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

bara synd att skärmen är så liten.

den är 32" 😐

Visa signatur

Chassi: Silverstone SG-13B | Moderkort: MSI B450I | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | CPU-kylare: Alphacool Eisbaer LT120 (fläktar utbytta till Corsair Premium ML120) | RAM: Crucial Ballistix 3600Mhz CL16 2x8GB | PSU: EVGA G3 1000W | GPU: AMD Radeon 5700 XT | Skärm: Dell U2515h | SSD: Corsair MP510 960GB | HDD: Seagate Firecuda 2TB (2,5")

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av lusvig:

den är 32" 😐

Ja hade det varit på en mobil hade det varit stort men nu är det ju en skärm för skrivbordet, jag har redan en 43"

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ja hade det varit på en mobil hade det varit stort men nu är det ju en skärm för skrivbordet, jag har redan en 43"

Jösses. Testat 32 och det är för stort vinklarna var inte tillräckligt bra, fick inte den överblicken jag behövde. Har du den på ett skrivbord?

Permalänk

Detta var tydligen "tryckfel" för jag beställde ett och fick det här mailet dagen efter:

"Tyvärr har det inträffat ett fel i prisberäkningen av produkten i denna beställning.

5138256 | MSI GTX 1660 GAMING X 6G - Grafikkort - GF GTX 1660 - 6 GB GDDR5 - PCIe 3.0 x16 - HDMI, 3 x DisplayPort

Därför kan vi inte slutföra transaktionen. Se våra villkor, punkt 1:

Vi förbehåller oss rätten att avbryta en handel om felaktiga priser anges på hemsidan, eftersom de är automatiskt registrerade. Översikten är en kopia av din kundvagn och inte vår acceptans eller bekräftelse på beställningen.

Det finns inget bindande köpavtal med ComputerSalg A/S förrän du har fått en fakturabekräftelse från ComputerSalg A/S.

Denna order och betalning kommer därför att avbrytas."

Ganska trist...

Visa signatur

Alea Jacta Est

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funkforce:

Detta var tydligen "tryckfel" för jag beställde ett och fick det här mailet dagen efter:

"Tyvärr har det inträffat ett fel i prisberäkningen av produkten i denna beställning.

5138256 | MSI GTX 1660 GAMING X 6G - Grafikkort - GF GTX 1660 - 6 GB GDDR5 - PCIe 3.0 x16 - HDMI, 3 x DisplayPort

Därför kan vi inte slutföra transaktionen. Se våra villkor, punkt 1:

Vi förbehåller oss rätten att avbryta en handel om felaktiga priser anges på hemsidan, eftersom de är automatiskt registrerade. Översikten är en kopia av din kundvagn och inte vår acceptans eller bekräftelse på beställningen.

Det finns inget bindande köpavtal med ComputerSalg A/S förrän du har fått en fakturabekräftelse från ComputerSalg A/S.

Denna order och betalning kommer därför att avbrytas."

Ganska trist...

Konstigt. Den är fortfarande listad med samma pris och allt.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennisnp:

Jösses. Testat 32 och det är för stort vinklarna var inte tillräckligt bra, fick inte den överblicken jag behövde. Har du den på ett skrivbord?

Finns de som har ännu större, av någon anledning.

Jag sitter vid ett skrivbord som är 60 djup och har min 27” skärm på ett fotstativ längst bak på bordet och tycker det är en lagom storlek. Skulle kunna tänka mig att gå upp till 32” om jag satte den på väggen eller skaffade ett 80 djupt skrivbord. Men 40” eller mer? Galenskap säger jag

Men det är väl en vanesak som allt annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyktgubben:

Jag beställde Thinkpad-tangentbordet i måndags och de har redan skickat. Självklart är priset fel, skulle tro de har glömt att omvandla från usd eller euro. Får nästan lite dåligt samvete med tanke på att det är hemleverans också.

Det här spårade ur för digital river på samma sätt som när de sålde steamkontrollers,
nu är de slut och sägs att Lenovo ska tillvera fler till den 29 september ....

Beställde onsdag morgon .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyktgubben:

Jag beställde Thinkpad-tangentbordet i måndags och de har redan skickat. Självklart är priset fel, skulle tro de har glömt att omvandla från usd eller euro. Får nästan lite dåligt samvete med tanke på att det är hemleverans också.

Kom nog för sent på denna, som jag verkligen har ett behov av, annars köper jag aldrig något jag inte behöver, pensionärs tänk...

Permalänk
Medlem
Skrivet av M_X_E_Q:

Kom nog för sent på denna, som jag verkligen har ett behov av, annars köper jag aldrig något jag inte behöver, pensionärs tänk...

Är väl jätte bra tänk!
Alldeles för många som köper nytt bara för att...

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

@M_X_E_Q: Sambon behövde ju ett litet tangentbord, men mina ska komma i november. Vet inte om jag orkar vänta tills dess. Se om jag ska avbeställa dom.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Tipset om Audio Pro Addon T3 för 799:- försvann visst, men det fanns två på hyllan på Maxi 421 i Högsbo för en stund sen. Jag tog en av dom

Permalänk
Medlem
Skrivet av M_X_E_Q:

Kom nog för sent på denna, som jag verkligen har ett behov av, annars köper jag aldrig något jag inte behöver, pensionärs tänk...

https://i.imgur.com/jER4G9Q.png

Leverans nästan vid december?!? Wow alltså..

Helt otroligt. Då kan man lika gärna använda detta som julklapp.

Permalänk
Expertgissare

Beställde mitt ThinkPad i onsdags och det skickades igår, så hade turen att få ett.
Skickades från Hong kong med UPS, förhoppningsvis tar PostNord över. Men befarar att jag får krångla med UPS...

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Beställde mitt ThinkPad i onsdags och det skickades igår, så hade turen att få ett.
Skickades från Hong kong med UPS, förhoppningsvis tar PostNord över. Men befarar att jag får krångla med UPS...

Hmm vi får räkna med avgift plus moms? Postnord tar ju 75kr plus 25%? Och så brukar det ta typ 3 år (jag vet att jag överdrev lite) med postnord.

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrJiM:

Hmm vi får räkna med avgift plus moms? Postnord tar ju 75kr plus 25%? Och så brukar det ta typ 3 år (jag vet att jag överdrev lite) med postnord.

Nej, moms var inkluderat i priset. Därmed heller ingen tullavgift.

Permalänk
Medlem
Skrivet av M_X_E_Q:

Kom nog för sent på denna, som jag verkligen har ett behov av, annars köper jag aldrig något jag inte behöver, pensionärs tänk...

https://i.imgur.com/jER4G9Q.png

Whaaat 😯

Klickar jag på min order så står det inget datum alls under "förväntas skickas". Annars ser det ut exakt som ditt.

Skrivet av Edvin-89:

Beställde mitt ThinkPad i onsdags och det skickades igår, så hade turen att få ett.
Skickades från Hong kong med UPS, förhoppningsvis tar PostNord över. Men befarar att jag får krångla med UPS...

Whaaaat 😯

Jag såg inget om att det skulle skickas från utanför EU när jag beställde. Står också att leveranstiden är 1-3 dagar. Men visst går express på 3 dagar normalt med UPS, DHL, etc. Moms har vi ju redan betalat vid beställning så det är inget man kan krävas på igen. Förhoppningsvis går det med UPS hela vägen till dörren utan att passera Postmord.

Det här blev ett spännande projekt helt plötsligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Beställde mitt ThinkPad i onsdags och det skickades igår, så hade turen att få ett.
Skickades från Hong kong med UPS, förhoppningsvis tar PostNord över. Men befarar att jag får krångla med UPS...

Söker man på produkten får man nu detta svar:
"Den produkt du söker är inte längre tillgänglig, här är ett alternativt förslag."

Jag får denna estimate idag, verkar väldigt varierande besked vi fått:

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av MrJiM:

Hmm vi får räkna med avgift plus moms? Postnord tar ju 75kr plus 25%? Och så brukar det ta typ 3 år (jag vet att jag överdrev lite) med postnord.

Skrivet av Glis:

Whaaat 😯

Klickar jag på min order så står det inget datum alls under "förväntas skickas". Annars ser det ut exakt som ditt.

Whaaaat 😯

Jag såg inget om att det skulle skickas från utanför EU när jag beställde. Står också att leveranstiden är 1-3 dagar. Men visst går express på 3 dagar normalt med UPS, DHL, etc. Moms har vi ju redan betalat vid beställning så det är inget man kan krävas på igen. Förhoppningsvis går det med UPS hela vägen till dörren utan att passera Postmord.

Det här blev ett spännande projekt helt plötsligt.

Ja moms ska ju vara betalt, men blev lite orolig när det stod att det skickades från Hong Kong och att den hamnade i tullen två gånger inom loppet av en timme med texten "Ditt paket klareras hos tullagenten" följt av
"Paketet släpptes av tullagenten" och så en gång till inom en timme.
Det var väl då de installerade lite spyware (Superfish)

För min del är det förhoppningsvis med postnord, i värsta fall får jag traska till Ica, och inte bila till Stockholm för att få det...

Skrivet av Murgatroyd:

Söker man på produkten får man nu detta svar:
"Den produkt du söker är inte längre tillgänglig, här är ett alternativt förslag."

Jag får denna estimate idag, verkar väldigt varierande besked vi fått:
https://i.postimg.cc/rpSB3wdh/bild.png

Surt, lite tråkigt då det säkert vara många som beställt en handfull plus av dom bara för att.

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av dennisnp:

Jösses. Testat 32 och det är för stort vinklarna var inte tillräckligt bra, fick inte den överblicken jag behövde. Har du den på ett skrivbord?

Jag blev liter sugen på LGs 48" spel-oled nu när den (för första gången ?) kom på kampanj, där ungefär går nog gränsen för vad man kan ha utan att sitta lite längre ifrån men man kanske ska fixa ett lite djupare skrivbord
13 500kr för att fylla upp skrivbordet totalt och dessutom få en oled.
https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/153758/lg-48-cx-...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Ja moms ska ju vara betalt, men blev lite orolig när det stod att det skickades från Hong Kong och att den hamnade i tullen två gånger inom loppet av en timme med texten "Ditt paket klareras hos tullagenten" följt av
"Paketet släpptes av tullagenten" och så en gång till inom en timme.
Det var väl då de installerade lite spyware (Superfish)

För min del är det förhoppningsvis med postnord, i värsta fall får jag traska till Ica, och inte bila till Stockholm för att få det...

Det står ju att paketen levereras till leveransadressen med bud under dagtid. Och lyckas budet inte leverera så skickas paketet tillbaka till avsändaren. Så står det rätt så kommer paketet inte komma till något postombud. Förmodligen kan du se på spårningen på måndag morgon att paketet "är lastat för utkörning till kund" (eller liknande formulering).

Gräver man lite i försäljningsvillkoren så står det faktiskt att man kan behöva betala avgifter för tull. Tycker det är väldigt vagt. Men tror inte att det blir så eftersom momsen är betalad vid köpet. Och det framkommer inte någonstans att varor levereras från utanför EU. Du får hålla oss uppdaterade.

Permalänk
Skrivet av Zargoz:

Konstigt. Den är fortfarande listad med samma pris och allt.

När jag klickar på länken som tipset var till ( https://www.computersalg.se/i/5138256/msi-gtx-1660-gaming-x-6... ) kommer jag till ett kort med varunummer: 5138256 som kostar 3990:-

Men sökte på deras sida och hittade Varenr.: [5127882] | Producent: MSI | Model-nr.: GTX 1660 GAMING X 6G
för 2024:- får väl testa att köpa det och se om det blir samma historia.

Tur du såg att det fanns ett billigare listat! Thx

Visa signatur

Alea Jacta Est

Permalänk
Medlem
Skrivet av M_X_E_Q:

Kom nog för sent på denna, som jag verkligen har ett behov av, annars köper jag aldrig något jag inte behöver, pensionärs tänk...

https://i.imgur.com/jER4G9Q.png

Jag beställde för 4 dagar sen och de är på väg kommer hit på måndag står de på sidan
och dom skickat alla 3 tangetborden oxå :)^^

Visa signatur

/3900x/i7 4790k/3400g/xeon 5670 x2 32gb ram...EVGA GeForce GTX 1070ti/3070 8GB SC ACX...evga supernova 850w g2
Corsair 200r...noctuna ub9

Permalänk

Segt om man blir tvungen att betala tull för något man beställde från Lenovos svenska hemsida. I så fall borde de göra det tydligare att varorna skickas från Hong Kong.