De sämsta bilspelen någonsin?

Permalänk
Föredetting

De sämsta bilspelen någonsin?

Kollade igenom "det bästa bilspelet någonsin"-tråden, och blev lite glad. Är liksom uppvuxen i bilar, och tog intresset till spel så snart det var möjligt. Blötögd sitter jag och spelar igenom Gran Turismo 1/2/3 än idag, GTR 2 får gå ett varv för gamla tiders skull, och Richard Burns Rally ger även nyare rattar en force feedback-workout. Assetto Corsa får vara med för att vara en modern referens.

På senare tid har Wreckfest varit en positiv överraskning, och My Summer Car får en att dra på smilbanden av att bara läsa loggen för uppdateringarna. Många bra spel minns man. Sedan minns man även de där lite mer tveksamma bidragen till historian av bilkörandets ädla konst i videoformat.

Saker som Test Drive Unlimited, TDU 2 och The Crew hade lökiga storylines, men var körmässigt okej, speciellt jämfört med typ Need For Speed-serien. Codemasters kommer inneha en speciell plats i mitt helvete för saker som övernitisk avkänning av genande i kurvor (typ Race Driver: Grid) och husvagns- och graffiti-simulatorn Colin McRae Dirt, där man var tvungen att vara energidrycksdrickande medelålders trailer trash med kepsen bak och fram även om själva körningen var godtagbar.

Sedan finns totalt okörbara spel som Big Rigs: Over the Road Racing, som saknar kollisionsdetektion, och verkar ha kodats på typ en trekvart. Det har stabila 3.9/100 från användare på Metacritic. Flatout 3 verkar också ha fått en hel del skit, men det ska erkännas att jag inte spelat vare sig Big Rigs eller Flatout 3.

Jämfört med förväntningarna skulle jag personligen säga att Project Cars var sämst. Det såg förbannat bra ut. Det var hypat (eftersom folk hade chansen att tjäna pengar på det). Det var inte ens speciellt dåligt körmässigt, om man placerade det i samma fack som Test Drive Unlimited och Grid, d.v.s. någonstans strax över Need for Speed i realism, men inte mer än så. Problemet var mest en sjukt ojämn AI, som trots att den satts på 100% kunde vara sekunder långsammare på en bana, och på nästa vara lika mycket snabbare.

Men vilka var egentligen de absoluta bottennappen? Och varför?

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Gran Turismo 1, så himla bra spel! Har fortfarande inte rört spelet sedan min syster råkade spara över save-filen med Barbie race and ride. Kommer aldrig få tillbaka alla licenses eller min Supra med perfekt tuning...
TDU var också himla bra, av någon anledning förväntade jag mig dock att man skulle kunna kliva ut ur bilen och strosa runt längs Hawaiis stränder. Grafikmässigt var det för den tiden det bästa jag skådat.

De sämsta jag kört har varit crackade och moddade versioner av Midtown Madness och någon tidig Need for Speed som köptes i Iran. Minns att animationen för den sistnämnda var minst sagt intressant, så fort man svängde så svängde hela sätet och stack ut ur fordonet om man svängde till höger i en vänsterstyrd bil. Och jag, som tioåring, trodde man hade köpt en äkta version av senaste Need for Speed, för man inte kände igen covern hemifrån

Permalänk

Svårt att slå big rigs i någon kategori.

blev lite förvånad att när jag tänker efter jag nog inte kört något just bilspel som var riktigt dåligt, de brukar vara ganska kompetenta även om de har lite olika inriktning.

Permalänk
Medlem