Fått ebay kontot spärrat bara att göra nytt konto?

Permalänk
Medlem

Fått ebay kontot spärrat bara att göra nytt konto?

Skulle handla en bildel på ebay men innan jag slutförde betalningen så såg jag att de va fel grej jag hade klickat på och jag hittade ingen avbrytnings knapp så jag klickade på bakåt knappen i webbläsaren och en kortstund senare fick jag mail från ebay att mitt konto har blivit avstängt och nu när jag skickar mail till supporten så får jag bara ett dator mail tillbaka hela tiden med samma fras.

Thanks for contacting us about the suspension notification we sent you.

Your account was suspended because it exhibits a risk to eBay and to its community. As eBay is an Internet-based business, and its members are our customers, we must carefully weigh the risks involved in allowing users on our site. From time to time, we find accounts that present a level of risk that is unacceptable and are, therefore, suspended.

We have determined that it is in our mutual best interest to part ways. We regret any inconvenience this matter may cause you.
Regards,
eBay

än hur jag skickar och frågar varför och hur man får tillbaka sitt konto så får jag tillbaka samma svar som ovan.

Så jag undrar vad mer jag kan göra eller är det bara att starta ett nytt konto.

Tycker att det är lite väl hårt straff att stänga av en bara för att man försökte avbryta sitt köp.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Inte detta trams ifrån eBays sida som Du råkat ut för:
https://techworld.idg.se/2.2524/1.735099/ebay-portscannar-kun...

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veni:

Inte detta trams ifrån eBays sida som Du råkat ut för:
https://techworld.idg.se/2.2524/1.735099/ebay-portscannar-kun...

Hur åtgärdar man det allt kommer kontakt med ebay på ett vettigt sätt för än jag mailar så får jag bara tillbaka ett robot svar.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Bytt dator/prova en annan telefon. Koppla upp dig mot ett annat nätverk(grannen/mobilt datanät). Rensa alla kakor i webbläsaren innan Du provar detta.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veni:

Bytt dator/prova en annan telefon. Koppla upp dig mot ett annat nätverk(grannen/mobilt datanät). Rensa alla kakor i webbläsaren innan Du provar detta.

Testat men inget hjälper. trodde Ebay va ett seriöst bolag men efter det här besvären utan någon hjälp allas från deras sida så börjar jag tröttnar och kommer nog att bojkotta dem till varje pris.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan