Permalänk
Medlem

Älskar att den får lite retro-radio från framtiden vibbar Riiiktigt schysst!

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

En tiopoängare rätt upp och ner. Ser ganska logiskt ut ur luftflödesperspektiv med, grymt jobb!

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Riktigt coolt bygge. Snyggt som fasiken och verkar väldigt funktionsdugligt!

Permalänk
Medlem

Wow, ser ju supertrevligt ut detta!

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Detta är den första byggbloggen jag kommenterar. Brukar sällan känna mig begeistrad av själva tekniken (är mer intresserad av mjukvara), men detta är verkligen vrålsnyggt. Skönaste chassit jag skådat, verkligen imponerad!

10/10.

Permalänk
Medlem

*Stående applåder!*

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk

Bra jobbat! 👍

Men jag kan inte sluta tänka på att det ser ut som att du skulle kunna gjort en liksidig triangel och då minska fotavtrycket. 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Men du skojar vad snyggt!

Flashback till när trillingnöten fortfarande fanns i Aladdinasken också.

+1 på allt detta.

Riktigt snyggt gjort.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 CPU: Ryzen 9 3900X med Noctua NH-D15 GPU: Asus TUF 3080 10GB OC RAM: 64GB G.Skill Trident Z Neo @ 3600Mhz CL 16-19-19-39 Moderkort:ASUS ROG Crosshair VIII DARK Hero SSD m.2: 2 x 2TB Seagate FireCuda 520 SSD 2.5: 2 x 480GB Kingston A400

Permalänk

Vilken läckerbit! Skulle sitta och njuta i tystnad och bara betrakta denna vackra skapelse innan jag ett par minuter senare leendes tryckte på startknappen varje gång det var dags att arbeta lite på datorn

Permalänk
Desk Master

Gillar denna som fan. Snyggt urval på valnöten också med bara kärnvirke. 10/10

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Ruskigt snyggt, bra jobbat
10/10

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk

Fantastiskt bygge! Retro snyggt! 10/10 vill ha faktor högsta!

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10

Permalänk
Medlem

Fruktansvärt snyggt bygge

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti

Permalänk
Medlem

Otroligt snyggt och välgjort!

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN | Z790 Gaming X AX | SF750 | O11 Mini

Permalänk
Skrivet av JackA:

Detta är den första byggbloggen jag kommenterar. Brukar sällan känna mig begeistrad av själva tekniken (är mer intresserad av mjukvara), men detta är verkligen vrålsnyggt. Skönaste chassit jag skådat, verkligen imponerad!

10/10.

Det går att göra så mycket fint i trä. Fattar inte varför det inte slagit igenom på bredare front i pc-världen!

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Kristoffer:

Det går att göra så mycket fint i trä. Fattar inte varför det inte slagit igenom på bredare front i pc-världen!

Jag är verkligen ingen expert, men tror trä har en del problem som lådmaterial i praktiken:
Datorer pendlar ganska mycket i värme upp och ner beroende på belastning (allt från avstängd till spelande/renderande) och detta lär göra att träet expanderar/krymper ganska mycket, vilket ökar risken för sprickor. (speciellt som resten av chassit sannolikt inte expanderar i samma takt)
Dessutom gissar jag att alla fläktar riskerar att torka ut träet extra, vilket också ökar risken för sprickor.

Jag vill minnas jag läste någon artikel om något trevligt custombygge (för säkert tio år sen nu) med mycket trä, som började spricka osv ganska så tidigt efter bygget var klart

...

Men även jag skulle gärna se mer trä i chassin! När det är gjort rätt så ser det grymt snyggt ut

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Jag är verkligen ingen expert, men tror trä har en del problem som lådmaterial i praktiken:
Datorer pendlar ganska mycket i värme upp och ner beroende på belastning (allt från avstängd till spelande/renderande) och detta lär göra att träet expanderar/krymper ganska mycket, vilket ökar risken för sprickor. (speciellt som resten av chassit sannolikt inte expanderar i samma takt)
Dessutom gissar jag att alla fläktar riskerar att torka ut träet extra, vilket också ökar risken för sprickor.

Jag vill minnas jag läste någon artikel om något trevligt custombygge (för säkert tio år sen nu) med mycket trä, som började spricka osv ganska så tidigt efter bygget var klart

...

Men även jag skulle gärna se mer trä i chassin! När det är gjort rätt så ser det grymt snyggt ut

Jo, jag tror att man måste använda färdigtorkat trä som grund för konstruktionen, antar att det kan bli dyrt. men funderar starkt på att byta ut en av mina glassidor mot 5mm marin teak-plywood. Tänker att det borde kunna bli snyggt!

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem

Otroligt snyggt!!!

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk

Kan bara instämma i allt beröm här i tråden. Förutom att det blev väldigt snyggt tycker jag också att konstruktionen borde ge ett väldigt bra luftflöde. Så smart tänkt att om någon stor tillverkare av chassin ser detta, så kommer det att bli kopierat.