Alltså.. hur sätter jag in pengar på PayPal?

Permalänk

Alltså.. hur sätter jag in pengar på PayPal?

Vet inte om jag missar något extremt obvious men har försökt i en halvtimme nu. Försöker föra över pengar från Handelsbanken till mitt PayPalkonto. Det är länkat. HB kräver OCR på både överföring och betalning, men PayPal har inget OCR, bara kontonummer och "överförings-id" vilket jag antar går i meddelandefältet eftersom det innehåller bokstäver. Ang. utlandsbetalningar så säger HB att PayPal inte räknas som utlandsbetalning .. så what do?

Permalänk
Medlem

Någon speciell anledning till att du vill föra över pengar till paypal konto?

Jag har mitt kort kopplat till Paypal så om jag gör en betalning via Paypal så dras det ifrån mitt kort som en vanlig betalning i butik.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Du ska ju göra en vanlig banköverföring, inte någon utlandsbetalning. Har du ett bankkort kopplat till ditt konto på Handelsbanken så kan du ju enkelt lägga in pengar på Paypal med det.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Det absolut lättaste är att använda ett visa/mastercard och göra som ett vanligt onlineköp.
Har du inget dylikt så finns det nog någon i din närhet som har du kan lösa det med.

Det här med överföring har jag inte brytt mig om så jag är tyvärr inte till någon hjälp där.

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patomella:

Vet inte om jag missar något extremt obvious men har försökt i en halvtimme nu. Försöker föra över pengar från Handelsbanken till mitt PayPalkonto. Det är länkat. HB kräver OCR på både överföring och betalning, men PayPal har inget OCR, bara kontonummer och "överförings-id" vilket jag antar går i meddelandefältet eftersom det innehåller bokstäver. Ang. utlandsbetalningar så säger HB att PayPal inte räknas som utlandsbetalning .. så what do?

På huvudsidan "Summary" klickar du på "Transfer Money", sedan "Instantly top up using Trustly".

Till detta behöver du dina bankkoder eller dosa.