Sony avtäcker Playstation 5-designen – får en digital modell

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av loevet:

Jag gillar designen, roligare än en vanlig jädra låda. Blir en med gammal hederlig optisk spelare i mitt hem, för enkom digitala spel duger helt enkelt inte

Plus att man ska kunna beställa spelen på postorder!

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fomi:

Nåväl, slå till på båda så har du både en soptunna och en golvfläkt.

https://www.24.se/pub_images/original/73885-3.jpg

Det är kanske ingen slump att den ser ut som en golvfläkt, temperaturer ....

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Smaken ær som baken, men tycker ju kanske att PS5 ser lite tonårs-hæftig ut. Men fint att dom vågar ta ut svængarna, det ær ju lite modig design.
Xboxen ser lite mer safe och minimalistisk ut. Går nog hem hos de allra flesta rent designmæssigt tror jag.

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Får hoppas på att man kommer kunna plasta den med eget motiv.... den hade nog sett otroligt häftig ut med Mahogany färgade sidor med kromade kanter... annars hör den hemma bakom luckorna så man inte kan se den.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sando:

På vilket sätt ser nya Xboxen gammal ut? Om något ser den ju rätt modern ut, med tanke på designtrender från de senaste 2-3 åren. Hårda linjer, mjuk industriell stil, fokus på material och ytor och en modern minimalism. När det gäller elektronik så får det mig att tänka på moderna SFF-chassin, som Louqe Ghost, NZXT H1, Corsair One

PS5 är ju mera retro egentligen. Påminner mycket om fururistisk design från mitten av 2000-talet. Det får mig att tänka på gamla routrar, OEM-datorer och rymdinspirerade leksaker.

Edit: För att klargöra, har tidigare ägt PS, PS2 och PS3 samt Xbox 360. För tillfället har jag en Nintendo Switch, men kommer nog antagligen inte att köpa någon konsoll alls från den här generationen.

Håller med dig jag, MS tycks ha tagit lärdom om hur andra tillverkare tagit fram högpresterande produkter som ska kylas väl. Sonys design går helt mot vad alla andra gör. Spännande att se detaljer dock.

Permalänk
Medlem

Hoppas den går att läggas vågrätt.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

Blir intressant att ser hur mycket billigare det blir utan optisk läsare.

Tänker att man annars kommer förlora på att inte kunna köpa spel (till lägre pris) på skiva?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Inaktiv

Gillar designen! Mycket bättre än den designen som visades i tidiga läckor.
Hoppas att många FPS-spel får bra stöd för mus & tangentbord då jag föredrar att spela med M&K istället för handkontroll. Händer ju att man råkar ut för en och annan som ser genom hus, väggar & berg när man spelar på PC 😬

Permalänk

Gick mej förlorat under konferensen, men någon har lurat ut ungefärlig storlek utifrån skivläsaren och usb. Brutal storlek. Bild tagen ifrån NeoGaf

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon236072:

Gillar designen! Mycket bättre än den designen som visades i tidiga läckor.
Hoppas att många FPS-spel får bra stöd för mus & tangentbord då jag föredrar att spela med M&K istället för handkontroll. Händer ju att man råkar ut för en och annan som ser genom hus, väggar & berg när man spelar på PC 😬

Obligatoriskt stöd för mus och tangentbord utöver handkontroll för både PS5 och XSX hade gjort dessa mycket intressantare för mig.

Finns bra lösningar för att använda mus och tangentbord även i soffan.

Permalänk
Medlem

Gillar designen,men jäklar så stor(hög)den är..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Blir intressant att ser hur mycket billigare det blir utan optisk läsare.

Tänker att man annars kommer förlora på att inte kunna köpa spel (till lägre pris) på skiva?

Samt äldre spel via bakåtkompatibilitet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Håller med dig jag, MS tycks ha tagit lärdom om hur andra tillverkare tagit fram högpresterande produkter som ska kylas väl. Sonys design går helt mot vad alla andra gör. Spännande att se detaljer dock.

Exakt! Och i alla fall för mig själv är kylningen viktigare än designen, och det som är viktit med designen är att den ska passa in med andra grejer. Speciellt raka linjer på tv-bänken, receiver, högtalare och själva tv:n.

PS5 påminner mig ganska långt om Bitfenix Portal, som ju blev känd som ett chassi med riktigt dålig kylning:

Jag kollade lite upp mera om kylningen i nya xboxen, och det verkar rätt lovande. En vapor chamber med en 130mm axialfläkt i toppen som utblås kunde nog vara rätt tyst. Här ser man lite hur XSX är konstruerad: https://www.youtube.com/watch?v=7Fjn4GRw8qE

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

En blu-ray spelare kan kosta 500 kr, så ser inte hur det kan vara lönsamt för Sony att göra olika modeller

Permalänk
Medlem

- Vit färg, tacktacktack.
- Tonårsalienrymdskeppdesign, nejnejnej.

Optisk läsare har jag ingen glädje av eftersom jag inte har några PS4-skivor eller Bluerays. Om hårdvaran är identisk i övrigt blir det den digitala versionen, för marginellt bättre luftflöde etc(?).

Får gömma undan den någonstans. Men kontrollen kan ligga framme i varje fall.

Permalänk
Medlem

Så läcker.

Permalänk

Nu vet jag vem som har formgivit

Permalänk
Medlem

Hoppas att den kommer i hel svart för annars är jag rädd att den kommer att sticka ut för mycket i min hemmabio setup.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

1995 kanske.
Sega Saturn och första Playstation släpptes båda i slutet av 1994 om du bor i Japan. Sommaren/hösten är 1995 om du bor i Amerika eller Europa.

Före 1994-1995 så var CD-ROM inget vanligt heller.
Köpte min 486 med multimediapaket (SoundBlaster 16, Double Speed CD-ROM, passiva högtalare, spel, någon encyklopedia) precis i början av 1995.
Julklapps pengar Julen 94 fick mig över gränsen att ha råd med datorn. Men blev inte köp fören efter nyår.

Har inget minne av att sett en PC med CD-ROM före 1994, även om första PC med CD-ROM troligtvis kom före 1994.

Före 1995 var det väldigt ovanligt att ha CD-ROM.

Om vi vänder på det kan vi säga att 1973 kändes Kassettband.

Philips lanserade kassettbanden 1963.
Kassettbanden hade sin storhetstid ca 1975 - 1995.

Skrev hastigt och mer som ett skämt Drog bara fram ett årtal.

Permalänk
Medlem

Nääää. Gillar inte designen... Får nog bli en xbox... Har vägt lite fram och tillbaka. Detta tippade nog över mig till xbox. Det är lång tid kvar dock, kan säkert tippa tillbaka.

Videon dock... De där bollarna i början. Vad var syftet? Så meningslös filler. Passa på att trycka in en tech-demo?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

En blu-ray spelare kan kosta 500 kr, så ser inte hur det kan vara lönsamt för Sony att göra olika modeller

De tvingar väl in folk på PS Store, antar jag? Bara det lär ju vara rätt lönsamt i sig. Så det blir nästan lite som att man får köpa sig fri från den bindningen.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem

Ser lite skum ut speciellt med optisk enhet, hoppas den kommer i flera färger.

Xboxen såg ju mycket trevligare ut speciellt i kylningsväg då jag tror dom fått till det ordentligt.

Permalänk
Medlem

Väntar på Pro/Slim-modellen som jag brukar, har ingen brådska, men då blir det köp
Edit: Hoppas man kan lägga den ner, får inte plats i TV-bänken annars...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Kommer jag ihåg fel eller hade vi en massa diskussioner i PS3 vs Xbox 360 trådar i tiderna?

Och med "i tiderna" menar jag för 15 år sen... jisses vad åren går!

Väldigt få tv-bänkar rymmer en konsoll i vertikalt läge. Om det är en stängd bänk så lär det dessutom bli problem med värmen, så då får man ha luckan öppen. Har man en öppen bänk så syns den ju hela tiden, och då blir det viktigt hur den ser ut, speciellt i vardagsrummet.

Haha, ja säkerligen.

PS3 och 360 var hållbara att tjafsa om. PS4 och XBX blev snabbt för tråkiga för det alls.

Denna generation verkar onekligen åtminstone lite mer exotisk igen som väl är. Eller väl är det väll inte, men jag får försöka inte ödsla energi på det ändå. Vi har mindre tid än någonsin nu.. :]

Skrivet av Sando:

När de nu ändå bara används för installationer så kunde man ju lika gärna sälja spelen på USB-lagring. Eller bara göra som Nintendo och ha egna kort. Visst är det så att de inte gör mycket skada direkt av att ha med dem, speciellt inte när de erbjuder två versioner, men den kostar ju ändå en del och tar upp utrymme som behöver designas runt.

Nja. En kortläsare är ju visserligen väldigt billig att sätta dit. Säg 15öre mot 150kr för en skivläsare. Men då får man ju istället ta merkostnad på spelen på mellan 50--100kr styck. Vilket blir ett leveransproblem då man inte gärna vill leverera massor av saker som faktiskt kostar en del (i kontrast till skivor för under en krona styck) och ev ligger osålda i butiker, som måste kompenseras eller dras med ständiga lagerproblem, vilket minskar försäljningen både för butik och leverantören.

Enda anledningen att ha kort är om det är av värde för spelformen. Switch har det för att den ska vara portabel.

Så spekulationen om att "Lockheart" skulle kunna vara en portabel konsoll (enkelt flyttbar iaf) är intressant. Men jag tror ju knappast den kommer ha ett kassettformat att kompletera skivorna. Det blir nog Microsofts SAD version att svara Sonys SAD isf.

Skrivet av Ekorrism:

Helt ärligt så tycker jag designen är nice! Synd för det blå ljuset men annars ser det rent o fint ut! Vitt passar verkligen in i hur man inrett resten av vardagsrummet, just vitt för min del!
Xbox skulle är typ en konsol man önskat kunna gömma typ i en grav i min smak vs denna!

MEN får se hur den faktiskt låter först.. Avsmak för PS4 är just, ljudnivån som är horribel för en spelkonsol!

Skrivet av EntropyQ3:

Är en jättestor vit tortilla som lyser med blått LED ljus verkligen sättet att söka spänning i tillvaron om man nu tycker den är trist?

Xsx lyser också blått förresten, bara inte lika mycket. De måsta haft rea i kina.

Hah, ja fail för båda.. Trodde den skulle lysa grönt men det var visst bara färg.

PS4 lyser orange, blått eller vitt beroende på vad den gör. Att det på PS5 skulle vara vitt i standby eller aktivt vore den renaste looken tycker jag. Kunde tex lysa blå när blueray spelas.

Skrivet av Sando:

Jag håller med om att det är bra att den är på större sidan. Runt 8-10 liter borde ju vara optimalt för prestanda vs ljud vs pris (jämfört med 4,5 liter för PS4). Men, samtidigt är jag orolig för att den här inte kommer att vara tyst. Som det ser ut av bilderna kommer verkar det inte rymmas mer än fläktar på kanske 60-70mm (antar att de använder egna custom-mått) på kortsidan. I linje med kretskortet skulle det säkert vara möjligt med en större fläkt, men där är det svårare med luftlödet när sidan på konsollen inte är perforerad alls.

Då gillar jag nog mera XSX-designen. Med bredd och djup på 151mm kan man antagligen få in en fläkt på 120-140mm, som faktiskt flyttar lite luft utan att ha allt för mycket oljud.

Skrivet av Gender Bender:

Designen var vågad men inget för mig. Ser ut att passa bättre i ett pojkrum än i ett vardagsrum. Ljudnivån är något som oroar mig dock. Designen får mig att tro att Sony än en gång har valt att köra med en högljudd radialfläkt. Men å andra sidan så sitter det ju en radialfläkt i One X som är knäpptyst tack vare ångkammaren, så Sony kan ändå ha lyckats med kylningen. Series X känns dock som en mer genomtänkt design. Men huvudsaken är att spelen blir grym, och de visade ju åtminstone upp en hel del spel som får en att dregla.

Radialfläktar är ju egentligen mycket tystare i förhållande till vad de utför än axialfläktar. Den i PS4 (även Pro) är dock pytteliten, vilket såklart är det egentliga problemet. Hade den haft en fläkt som PS3 vore den ljudlös. Förmodligen är den rejält tilltagen i PS5, vilket antagligen förklarar det mesta av dimensionen. För det kan inte rimligen vara mycket annat som gör det.

Skrivet av Shakermaker:

Blir intressant att ser hur mycket billigare det blir utan optisk läsare.

Tänker att man annars kommer förlora på att inte kunna köpa spel (till lägre pris) på skiva?

Skrivet av edson:

Som en vurmare av fysisk media så tycker jag det är lite trist (Men helt förståligt!) att Sony väljer att lansera en "digital" modell utan det.

Det innebär att sannolikt kommer max 10-15% välja den förmodligen dyrare versionen med UHD-läsare.
Med PS3 så lyckades ju Sony "smuggla" in Blu-Ray formatet till en mängd hem då man fick den "på köpet" vilket även ökade försäljningen av filmerna.

Bitraten, ljudkvalitén (komprimerad) och mycket annat är totalt överlägset det man får idag via streaming. Tyvärr så bryr sig ju gemene man inte om detta pga smidighet men lite trist är det.

https://www.flatpanelshd.com/flatforums/viewtopic.php?t=20428...

Inte en brinnande snöbolls chans. Snarare kommer, som bäst, SAD-versionen att sälja 10%.

Det är ju bara att se vilket monumentalt fiasko XBSAD blev. Och Sony kan inte göra så mycket mer med prissegmenteringen än den, för då kommer de garanterat gå i graven redan första året av denna sista generation.

Så typ 500kr skillnad, mer är marknadsmässigt omöjligt. För köparen äts skillnaden upp på två nya dag 1 spel. Det handlar helt enkelt mest om hur användaren definierar QOL.

Skrivet av serdyllon:

- Vit färg, tacktacktack.
- Tonårsalienrymdskeppdesign, nejnejnej.

Optisk läsare har jag ingen glädje av eftersom jag inte har några PS4-skivor eller Bluerays. Om hårdvaran är identisk i övrigt blir det den digitala versionen, för marginellt bättre luftflöde etc(?).

Får gömma undan den någonstans. Men kontrollen kan ligga framme i varje fall.

Lufflöde kommer vara identiskt i båda. Ytterhöljet är ju tydligt utbyggt för just detta, och varför skulle kylning till en komponent som knappt används aktivt vara nödvändig att blanda in alls i genomströmningen. Detta är inte som XBO-SAD där en läsare plockades ur ett utrymme som blev tomt, det utrymmet finns ju inte ens på SAD-stationen.

Visst, läsaren kommer såklart att lägga på 0.1w även passivt med maskinen igång. Men tveksamt om de ens har olika PSU för den skillnaden.

Skrivet av Chromatic:

Verkar vettigt, optiska läsare känns lite 1973

Skrivet av Chromatic:

Måste erkänna att jag var rätt nära då med tanke på att jag drog fram årtalet ur röven!

https://sv.wikipedia.org/wiki/Laserdisc

Rövkänslan var som sagt rätt nära ändå..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Skrivet av AndreaX:

Haha, ja säkerligen.

PS3 och 360 var hållbara att tjafsa om. PS4 och XBX blev snabbt för tråkiga för det alls.

Denna generation verkar onekligen åtminstone lite mer exotisk igen som väl är. Eller väl är det väll inte, men jag får försöka inte ödsla energi på det ändå. Vi har mindre tid än någonsin nu.. :]

Nja. En kortläsare är ju visserligen väldigt billig att sätta dit. Säg 15öre mot 150kr för en skivläsare. Men då får man ju istället ta merkostnad på spelen på mellan 50--100kr styck. Vilket blir ett leveransproblem då man inte gärna vill leverera massor av saker som faktiskt kostar en del (i kontrast till skivor för under en krona styck) och ev ligger osålda i butiker, som måste kompenseras eller dras med ständiga lagerproblem, vilket minskar försäljningen både för butik och leverantören.

Enda anledningen att ha kort är om det är av värde för spelformen. Switch har det för att den ska vara portabel.

Så spekulationen om att "Lockheart" skulle kunna vara en portabel konsoll (enkelt flyttbar iaf) är intressant. Men jag tror ju knappast den kommer ha ett kassettformat att kompletera skivorna. Det blir nog Microsofts SAD version att svara Sonys SAD isf.

Hah, ja fail för båda.. Trodde den skulle lysa grönt men det var visst bara färg.

PS4 lyser orange, blått eller vitt beroende på vad den gör. Att det på PS5 skulle vara vitt i standby eller aktivt vore den renaste looken tycker jag. Kunde tex lysa blå när blueray spelas.

Radialfläktar är ju egentligen mycket tystare i förhållande till vad de utför än axialfläktar. Den i PS4 (även Pro) är dock pytteliten, vilket såklart är det egentliga problemet. Hade den haft en fläkt som PS3 vore den ljudlös. Förmodligen är den rejält tilltagen i PS5, vilket antagligen förklarar det mesta av dimensionen. För det kan inte rimligen vara mycket annat som gör det.

Inte en brinnande snöbolls chans. Snarare kommer, som bäst, SAD-versionen att sälja 10%.

Det är ju bara att se vilket monumentalt fiasko XBSAD blev. Och Sony kan inte göra så mycket mer med prissegmenteringen än den, för då kommer de garanterat gå i graven redan första året av denna sista generation.

Så typ 500kr skillnad, mer är marknadsmässigt omöjligt. För köparen äts skillnaden upp på två nya dag 1 spel. Det handlar helt enkelt mest om hur användaren definierar QOL.

Lufflöde kommer vara identiskt i båda. Ytterhöljet är ju tydligt utbyggt för just detta, och varför skulle kylning till en komponent som knappt används aktivt vara nödvändig att blanda in alls i genomströmningen. Detta är inte som XBO-SAD där en läsare plockades ur ett utrymme som blev tomt, det utrymmet finns ju inte ens på SAD-stationen.

Visst, läsaren kommer såklart att lägga på 0.1w även passivt med maskinen igång. Men tveksamt om de ens har olika PSU för den skillnaden.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Laserdisc

Rövkänslan var som sagt rätt nära ändå..

Laserdiscen var analog så ingen vidare jämförelse

Permalänk
Inaktiv

Det var nog det fulaste jag någonsin sett i teknikväg. Usch!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaaphodBleebronx:

Laserdiscen var analog så ingen vidare jämförelse

En optisk läst skiva är det ju oavsett. Och analog är CD med om du räknar rent teknikmässigt på lagringsformen. Men även Laserdisc kan, och hade, ju rent faktiskt även data till sist.

Ja, tillochmed för analog/digitala TV-spel. Helt analoga spel fanns såklart även det långt innan.

https://en.wikipedia.org/wiki/LaserActive

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Åtminstone PS4 låter som den håller på att dö om jag har den i min TV-bänk (ingen lucka), fläkten går som en dammsugare. Den får inte tillräckligt med cirkulation. När jag spelar ställer jag ner den på golvet framför. Då är den i princip knäpptyst.

yes been there done that.
därför sålde jag mitt förra PS4 då det lät som ett jetplan mot ett pro, lät rätt bra det med, och nu fick sönerna ett slim.
helt knäpptyst, så jag sålt mitt pro nu med.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

Radialfläktar är ju egentligen mycket tystare i förhållande till vad de utför än axialfläktar. Den i PS4 (även Pro) är dock pytteliten, vilket såklart är det egentliga problemet. Hade den haft en fläkt som PS3 vore den ljudlös. Förmodligen är den rejält tilltagen i PS5, vilket antagligen förklarar det mesta av dimensionen. För det kan inte rimligen vara mycket annat som gör det.

Antagligen sitter den en större radialfläkt i PS5. Annars vet jag ärligt talat inte hur de har tänkt att den ska hållas någorlunda sval och tyst. Men om det t.ex. skulle sitta en större radiafläkt i linje med SoC:n så blir det ändå rätt långt ut till att pressa luften ur chassit. Det är stor chans att den då också måste gå på rätt höga varv för att skapa tillräckligt tryck, och det kunde också orsaka ett vinande ljud i chassit, om trycket i "början av resan ut" måste vara högt. Många gånger kommer ju ljudet från blower-kort inte från själva fläkten, utan från luften som viner genom kylflänsar och perforeringar.

Men den som lever får se. Svårt att säga något alls just nu.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Kommer jag ihåg fel eller hade vi en massa diskussioner i PS3 vs Xbox 360 trådar i tiderna?

Och med "i tiderna" menar jag för 15 år sen... jisses vad åren går!

Väldigt få tv-bänkar rymmer en konsoll i vertikalt läge. Om det är en stängd bänk så lär det dessutom bli problem med värmen, så då får man ha luckan öppen. Har man en öppen bänk så syns den ju hela tiden, och då blir det viktigt hur den ser ut, speciellt i vardagsrummet.

enligt bilder så kan den ligga ner.
sen är ju inte att stänga inne den en universal-lösning som passar alla, det hoppas jag att folk förstår
Nu va tanken att dom som har möjlighet kan gör det, göm den under soffan , under tvbänken, bokhyllan osv.
listan kan göras lång om man har fantasi hehe

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |