Microsoft uppdaterar Windows 10 utan medgivande

Permalänk
Medlem

Gäller detta både home och pro?
Jag har stängt av auto helt via policies. Så uppdaterar bara när jag väljer att göra det. Som det ska vara helt enkelt.

Skrivet av FreddyK:

Till mig säger den att min dator inte är redo för uppdateringen, det låter lite konstigt.

De förskjuter uppdateringen för många pga allt strul.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Kan väl börja att göra som i Linux där systemet kan uppdateras helt utan omstart? En annan idé är att låta användaren välja vad som ska uppdateras?

Helt utan omstart? Gäller det Ubuntu enbart då eller? Kör nämligen Debian Buster på jobbet och den måste starta om minst en gång varannan vecka för uppdateringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av d94pam:

Helt utan omstart? Gäller det Ubuntu enbart då eller? Kör nämligen Debian Buster på jobbet och den måste starta om minst en gång varannan vecka för uppdateringar.

Gäller väl de flesta distar, kör själv Arch och det är extremt sällan man behöver start om för att rulla igång en uppdatering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

Jag hade på riktigt önskat att jag kunde sagt samma sak o delat din glädje. Jag har själv provat 3 gånger totalt att gå över, den senaste bara förra året, (mint, ubuntu)
Alltså jag vill så gärna att allt skall fungera, men det slutar alltid med att jag sitter där med något enkelt litet problem som helt plötsligt blir nästan omöjligt att lösa utan att bli irriterad.

Och jag går tillbaks till Windows, även om jag egentligen vill att det inte skulle blivit så.

Dock kan jag medge att jag tror / hoppas jag att Linux kommer bli bättre och enklare för oss vanligt dödliga att använda/byta till i snabbare takt nu, så så fort jag känner att nu är det dags att byta igen så kommer det att ske.
Jag har på inget sett, helt gett upp, på att det en dag skall bli även mitt OS,

och jag är glad att det fungerar för dig i alla fall

Nyfiken på vad det är för problem du har stött på som inte gått att lösa? Vet att Linux desktop inte är plug-n-play i många lägen, och dessutom måste man lära om sig många saker som funkar annorlunda (och oftast mycket bättre) än i Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Gäller väl de flesta distar, kör själv Arch och det är extremt sällan man behöver start om för att rulla igång en uppdatering.

Då måste nåt vara annorlunda med vår setup. Hade samma sak med Stretch innan denna osv. Ofta omstarter. Dock får jag ju självklart själv välja när jag vill starta om, men ändå, kravet finns där.

Permalänk
Medlem

Jag brukar köra in senaste versionen så fort jag kan... på jobbdatorn
Om allt verkar ok efter någon dag eller så, så gör jag det snabbt på huvud-PCn, sen får de andra datorerna tas om vartannat hemma.
Frun, som har den bästa datorn hemma, brukar inte vilja uppdatera förrän allt funnits ute ett tag, så hon slipper de flesta buggarna

Jag har kört Linux som test i omgångar, både hemma och på lite jobbdatorer, men det burkar bli något krångel med vanlig enkel nätverksutdelning av mappar, så att vi tröttnar och får köra in Windows igen. Sist var det väl Netflix som inte funkade bra p.g.a Silverlight eller något sådant, men det var ju ett tag sedan, så jag får väl göra ett nytt försök på semestern i år kanske.

Den stora fördelen jag ser med Linux är ju konfigurerbarheten, att man kan fixa teman och flytta knappar i fönster m.m. lite som man vill.
Det är därför jag brukar föredra någon Linuxvariant med KDE, som KUbuntu.
Windows 10 är ju inte det snyggaste OSet, även om de lagt tillbaka lite transparens och äntligen fått in Dark Mode på de flesta ställen.

Sen är det ju spelen som måste funka bra. Jag kör ju i princip bara Blizzards spel, så jag får kolla hur de funkar nu.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Har schemalagd omstart av min dator och fick på 2004 vilket jag märkte dagen efter när jag tänkte sätta mig och logga in på datorn. Inte fått någon notis om att det ens var på g, så för min del var det en "silent install" förutom efter omstart när den vill att jag skulle koppla samman telefon och dator.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är svinbra att de kör automatiska, påtvingade uppdateringar - Kanske blir lite färre botnät i framtiden. Det är ju superskönt att man inte manuellt måste scanna sin dator varje dag för att se till att man är korrekt patchad, nästan som att köra sin dator i molnet!

Det enda man skulle önska är väl att färre omstarter krävdes och att fler program uppdaterade automagiskt via nån central, typ windows/google/apple store grejer.

Permalänk
Medlem

Sitter fortfarande på 1607 på min huvud-dator. Inte känt behov av att uppgradera ännu och får fortfarande säkerhetsuppdateringar osv.
De övriga datorerna är på 1903 och 1909 men de har inte uppdaterat sig automatiskt själva ännu.
Har rätt strikta inställningar för windows-uppdateringar dock så inget installeras automatiskt utan att jag godkänt det.

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Själv installerade jag Windows 10 när det släpptes och har aldrig skjutit upp någon uppdatering vad jag kan minnas, har inte haft ett enda problem.

Edit: Kollade i Windows uppdate och såg det här 🤔

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Boozfob:

Själv installerade jag Windows 10 när det släpptes och har aldrig skjutit upp någon uppdatering vad jag kan minnas så har jag inte haft ett enda problem.

Edit: Kollade i Windows uppdate och såg det här

https://i.imgur.com/hktwvz8.png🤔

Lustig formulering där om att de väntar på att din dator blir redo, det borde stå att win inte är redo för annars krävs ju hårdvarubyte.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Roligt hur linux vittnen alltid ska vara på plats och försöka marknadsföra något och försöka framstå som unika personer i en underground rörelse som gått mot strömmen varje gång en windows artikel lyfts upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Roligt hur linux vittnen alltid ska vara på plats och försöka marknadsföra något och försöka framstå som unika personer i en underground rörelse som gått mot strömmen varje gång en windows artikel lyfts upp.

Jag är Amiga-vittne och väntar fortfarande på att Windows ska få vettig språkhantering utan att använda språkspecifika DLL:er. Har använt datorer sedan 1983 och är mest besviken på hur uselt Windows alltid varit som operativsystem sedan Windows 3.11 (då det iofs endast var ett skal till DOS). Utan MS Office och senare DirectX, så hade världen sett annorlunda ut.

Körde Amiga fram till 1998 och har kört Windows, OS X och Linux blandat sedan dess, så är inte trogen något OS nu.

Permalänk
Medlem

Bra gjort av Microsoft. De flesta datoranvändare är dumma i huvudet och förstår inte sitt eget bästa. För övrigt skulle jag önska att de gör en killswitch för Windows 7 så man slipper deras gnäll om att deras 11 år gamla ångmaskin skulle vara bättre än det senaste operativsystemet.

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Ryssfemma:

Roligt hur linux vittnen alltid ska vara på plats och försöka marknadsföra något och försöka framstå som unika personer i en underground rörelse som gått mot strömmen varje gång en windows artikel lyfts upp.

Men det är väl ett tecken i tiden att win kommer med en pakethanterare (Winget) likt Linux nu i uppdateringen, det blir ju mer och mer linuxfunktioner i win så om 20 år kanske win är en fönsterhanterare åt linux, namnet har de ju redan etablerat.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Gäller väl de flesta distar, kör själv Arch och det är extremt sällan man behöver start om för att rulla igång en uppdatering.

Fast Arch kanske inte är det bästa exemplet om att inte behöva starta om vid uppdateringar.
Det har att göra med att Arch inte sparar gamla versioner av linuxkärnan och moduler (ungefär drivrutiner). Det kan då alltså hända att saker slutar fungera efter ett tag om kärnan uppdaterats och man inte startat om. Exempelvis kanske det inte går att montera en extern hårddisk (om filsystemet på den inte används på datorn i övrigt). Det går då att antingen starta om datorn eller ominstallera den gamla kärnan.
Det går att göra med något i stil med:

pacman -U /var/cache/pacman/pkg/linux-$version.tar.zst

Många andra distar sparar de gamla versionerna ett tag så då går det bra att vänta med omstart, men för att den nya kärnan ska användas behövs det. Om vi nu inte ska prata om livepatchning, men det är inget som används ofta i praktiken utanför vissa servrar.

Permalänk
Skrivet av darrenj:

Build 1909 suga ballar!!

Det där måste nog ha varit det mest intelligenta jag läst detta årtusendet tror jag.

OBS ironi.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ryssfemma:

Roligt hur linux vittnen alltid ska vara på plats och försöka marknadsföra något och försöka framstå som unika personer i en underground rörelse som gått mot strömmen varje gång en windows artikel lyfts upp.

Hm nu skrev du något riktigt fyndigt faktiskt, datorvärldens Jehovas vittnen.

Permalänk
Medlem

Varken min Väderstation, vilket är en liten Intel-NUC dator eller min Lenovo T460 har fått uppdateringen installerad överhuvudtaget. På Lenovon står det att den inte är kompatibel än, medans på NUC:en står det inget sånt.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Sitter med 1909, och nu har den där "din dator är inte redo" ikonen försvunnit. WTF?

Visa signatur

XripperX

Permalänk

Blev inte påtvingad utan körde manuell uppdatering till 2004. Blev dock tvungen att gå tillbaka till 1909 då det inte gick att skriva ut på nätverksskrivare och att komma åt min NAS. Så något knas med nätverksinställningar blev det med 2004. I övrigt så var det inga problem med 2004 för mig men då jag skriver ut fakturor och sparar dom digitalt på min NAS så är jag tvungen att ha fungerande nätverk. Testade att installera om skrivare och NAS mjukvara och kontroll av nätverksinställningar och lik förbannat så fungerade det inte, men rollback till 1909 löste det.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte att de behöver ha sådan hets med uppdateringarna. Räcker att man fått den inom ett halvår.

Så kan de som vill vara betatestare och man slipper onödiga problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Livet har blivit så mycket bättre sen man bytte till linux. Går aldrig tillbaka igen.

Skrivet av Blacksheep:

Jag hade på riktigt önskat att jag kunde sagt samma sak o delat din glädje. Jag har själv provat 3 gånger totalt att gå över, den senaste bara förra året, (mint, ubuntu)
Alltså jag vill så gärna att allt skall fungera, men det slutar alltid med att jag sitter där med något enkelt litet problem som helt plötsligt blir nästan omöjligt att lösa utan att bli irriterad.

Och jag går tillbaks till Windows, även om jag egentligen vill att det inte skulle blivit så.

Dock kan jag medge att jag tror / hoppas jag att Linux kommer bli bättre och enklare för oss vanligt dödliga att använda/byta till i snabbare takt nu, så så fort jag känner att nu är det dags att byta igen så kommer det att ske.
Jag har på inget sett, helt gett upp, på att det en dag skall bli även mitt OS,

och jag är glad att det fungerar för dig i alla fall

Jag är så nära min förflyttning nu, jag har tillåtit det att ta tid då jag inte velat stressa. Kört en gammal bärbar med Solus parallelt för att successivt hitta mjukvara som fungerar för mina ändamål och sedan installera Solus på huvuddatorn.

Visst det är ett annat tänk och det kräver en och annan vändning innan målet nås. Samtidigt som det är så med alla former av förändringar, de tar tid och det måste få ta tid. Annars är motståndet för stort inom en för att tillåta förändringen att förbli varaktig.

Några av de större hinder jag har haft, har varit vissa speltitlar. Men det får vara, eller så inväntar jag tiden då utvecklare blir successivt mer plattformsagnostiska. Vi har en stor mängd spel idag som finns på merparten av de tillgängliga plattformarna och några som dessutom har stöd för spel mellan plattformarna.

Låt det ta tid, se över behov, flytta successivt, lär känna din nya OS-kamrat.

Microsofts approach på sistone har blivit alltmer intrusiv och tar mindre hänsyn till användaren, mycket som är nödvändigt eftersom så mycket i deras portfölj ska nästlas in i varandra.

Min riktning är satt, nu ska jag bara följa stigen en bit innan jag är hemma.

Permalänk

I veckan installerade windows update updatering 1909 och då slutade skrivaren skriva ut. Det slutade med att jag fick avinstallera uppdateringen för att få skrivaren att börja skriva ut igen. Det är pinsamt dåligt av microsoft att göra så.

Visa signatur

ska hitta på en ny först ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du har väldigt fel attityd, operativsystem ska inte behöva uppdateras utan de ska fungera, fungerar de inte ska de inte släppas ut på marknaden.
Det är mycket underligt att folk accepterar att mjukvara får säljas när den inte är funktionsduglig för inom andra produktkategorier förekommer det sällan att man beter sig lika illa och lurar kunderna genom att sälja prototyper.

Jag håller med - det som levereras skall fungera och rimligt säker opatchad även efter flera års runtime i 24/7-drift eller verkligen akuta patchar skall kunna patchas medans programmen körs utan att det stör - inom telecom har man regeln 'six-nine' dvs. 99.9999% upptid - med första booten inräknad i tiden hos somliga kunder när det driftsätts - det ger budget för nedtid ca 30 sekunder/år så om booten tar 60 sekunder så får inte systemet stanna närmaste 2 åren framöver...

Det folk inte tänker på är att MS-OS används till väldigt mycket mer än desktop (även om Linux-världen tar över allt mer på realtidssidan inne i tex instrument) - tex hantera övervakning, videoströmmar, passage-system etc som kan vara ganska mycket att sätta upp innan allt fungerar som det tänkt - och i dessa fall vill man inte att en OS-uppdatering skall förstöra alltihop för att någon certifikat i någon drivrutin försvinner - dels ett driftavbrott som sådan, men också stor risk att mycket som fungerade innan nu inte fungerar - timing-saker och då menar jag andra saker än gaming-världen som mäter i antal frames/sekunden men lika viktigt -tex. hur fort transaktionshanteraren inne i OS hanterar event över USB-bussar och om det har ändrat sig etc. - sådana prylar brukar gå i många år i rad - inte sällan långt efter att leverantören slutat att existera eller en mycket kostsam uppgradering med mycket tveksam mervärde och bara besvär.

då säger säkert någon smarthuvud att man skall använda annan OS - men så är det inte i praktiken utan tillverkarna bygger produkterna i en miljö som de känner igen och har utvecklingsmiljön i och det går att rekrytera folk för - alltså oftast windows - och sedan kommer en uppdatering på OS-sidan och i princip rycker mattan under en...

Sista åren har det så jäkla mycket uppdateringar i winmiljö att det blivit en allvarlig issue och att man överväger att byta miljö där det går - att man kör VM-miljöer på plattformar som inte hela tiden behöver uppdateras - utdaterade OS som win7 (nu pratar vi om stängda miljöer - inte åtkomst till Internet) inne i VM-maskinerna etc.

Ett av problemen är att winuppdateringar börja ställa till problem innan det exekveras/slutförs med en omboot - notoriskt är att dockor och andra extender till extraskärmar, möss, tangentbord eller man plötsligt inte kan skriva ut till printer tenderar att börja krångla en eller ett par dagar innan den stora 'synliga' uppdateringen - dvs. windows gör en massa saker i förberedelse och det fungerar inte alltid på drivrutinsidan, certifikat och annat som inte stämmer...

Detta är inte acceptabelt och ser man hur det sköts i Linux-världen på serversidan så är det mycket mer ödmjukt då mycket kan bytas under drift utan att det egentligen märks för brukarna och om det behöver startas om så får man meddelande om det när man loggar in - men den gör inget mer och man kan se detta i ett halvår och mer och det är fortfarande upp till administratorn när servern skall tas ned och startas om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Uppdateringen fanns inte med i windows updates, så jag uppgraderade via update assistant.

Jag förstår att det finns entusiaster som här på Swelockers, men jag förstår Microsoft helt och hållet när det gäller påtvingade uppdateringar. Dom är trötta på att se nyhetsartiklar om folk som fått sina datorer hackade. Dessa personer är förefallande ofta folk som aldrig uppdaterar sitt operativsystem och sitter med utsatta maskiner.

Man ska uppdatera sitt operativsystem! Att folk vägrar uppdatera bara för sakens skull kommer jag aldrig förstå mig på.

Säkerhetsuppdateringar är sjukt viktigt när varenda TV, förstärkare och glödlampa är uppkopplade mot internet.

Microsoft har i runda slängar EN MILJARD installationer av Windows 10 världen över. Dom är så överlägset störst på marknaden att det inte finns nån egentlig tävling att prata om. En sårbarhet måste patchas. Användare ska i alla fall inte få neka dessa.

Vill man ha 100% kontroll och peta i varenda config får man köra Linux, med alla brister som det har.

edit: Jag vill också förtydliga att jag ALDRIG har fått en av de här påtvingade uppdateringarna. Jag kollar ibland nere i tray-området om det lyser orange om Wupdate-loggan. Då uppdaterar jag. Folk som blir påtvingade har nog skjutit på sina uppdaterar så länge att Windows tar eget beslut om att nu är det fasen dags.

Om de enbart ägnade sig åt buggfixar och att åtgärda säkerhetsbrister så skulle jag gladeligen slå på automatiska uppdateringar.

Men det som MS, Apple o google nu kallar "uppdateringar" är ju 90% rent skräp.

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av anon5930:

Hm nu skrev du något riktigt fyndigt faktiskt, datorvärldens Jehovas vittnen.

Himmelen har bara utrymme för 144000. Säkra din plats nu eller spendera evigheten i eldig och evig plåga, även kallat Windows Update.

"Working on updates"

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Livet har blivit så mycket bättre sen man bytte till linux. Går aldrig tillbaka igen.

Har försökt lära mig linux under flera år. Provat diverse olika distributioner men alltid kommit fram till att allt är så enkelt med Windows.

Vill man ha minst krångel ska man väl välja Mac OS istället, har inte behövt göra någonting speciellt alls på min 7 år gamla MacBook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Nu hittade du på saker jag inte sa. Såklart att första versionen av Windows 10 fungerar utan några som helst uppdateringar. Första versionen av MacOS X "cheeta" från 2001 också fungerar utan att uppgradera. Men det kommer features och säkerhetsuppdateringar hela tiden. Det är detta som "ska" göras.

Problemet är ju att man implementerar nya buggar med varje uppdatering så man måste uppdatera igen...

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

Uppdateringen fanns inte med i windows updates, så jag uppgraderade via update assistant.

Jag förstår att det finns entusiaster som här på Swelockers, men jag förstår Microsoft helt och hållet när det gäller påtvingade uppdateringar. Dom är trötta på att se nyhetsartiklar om folk som fått sina datorer hackade. Dessa personer är förefallande ofta folk som aldrig uppdaterar sitt operativsystem och sitter med utsatta maskiner.

Man ska uppdatera sitt operativsystem! Att folk vägrar uppdatera bara för sakens skull kommer jag aldrig förstå mig på.

Säkerhetsuppdateringar är sjukt viktigt när varenda TV, förstärkare och glödlampa är uppkopplade mot internet.

Microsoft har i runda slängar EN MILJARD installationer av Windows 10 världen över. Dom är så överlägset störst på marknaden att det inte finns nån egentlig tävling att prata om. En sårbarhet måste patchas. Användare ska i alla fall inte få neka dessa.

Vill man ha 100% kontroll och peta i varenda config får man köra Linux, med alla brister som det har.

edit: Jag vill också förtydliga att jag ALDRIG har fått en av de här påtvingade uppdateringarna. Jag kollar ibland nere i tray-området om det lyser orange om Wupdate-loggan. Då uppdaterar jag. Folk som blir påtvingade har nog skjutit på sina uppdaterar så länge att Windows tar eget beslut om att nu är det fasen dags.

Säkerhetsuppdateringar är helt ok, däremot funktionsuppdateringar ska aldrig tvingas på (dessa har MS försökt tvinga på min dator ).

Problemet är att dessa är rätt buggiga i början, kör man hemversionen sitter man helt i MS våld (i pro kan du skjuta fram det 2 månader så du slipper värsta barnsjukdomar).

Sen är det lite sjukt att Ms trycker in uppdateringar i en dator som inte är ens kompatibel med win 10 (inga original drivers fungerar sen Windows 7)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar