Sony avtäcker Playstation 5-designen – får en digital modell

Permalänk
Medlem
Skrivet av BengaBang:

Böcker har överlevt i århundraden som media 😁

Jo men optiska läsare ÄR väl påväg bort? Dom flesta har det inte ens i sin dator längre O_o Bästa vore väl om utvecklarna faktiskt tillät att man sålde digitalt köpta spel som nästa steg, men det kanske är för optimistiskt att tänka så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

Den största fördelen med designen är ju att om den överhettas och smälter lite så märks det inte så mycket.

Kommer jag ihåg fel eller hade vi en massa diskussioner i PS3 vs Xbox 360 trådar i tiderna?

Och med "i tiderna" menar jag för 15 år sen... jisses vad åren går!

Skrivet av Toivo83:

Därför man har en TV-bänk och ställer in all elektronik.

Väldigt få tv-bänkar rymmer en konsoll i vertikalt läge. Om det är en stängd bänk så lär det dessutom bli problem med värmen, så då får man ha luckan öppen. Har man en öppen bänk så syns den ju hela tiden, och då blir det viktigt hur den ser ut, speciellt i vardagsrummet.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Det mest intressanta är prislappen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Jo men optiska läsare ÄR väl påväg bort? Dom flesta har det inte ens i sin dator längre O_o Bästa vore väl om utvecklarna faktiskt tillät att man sålde digitalt köpta spel som nästa steg, men det kanske är för optimistiskt att tänka så.

När de nu ändå bara används för installationer så kunde man ju lika gärna sälja spelen på USB-lagring. Eller bara göra som Nintendo och ha egna kort. Visst är det så att de inte gör mycket skada direkt av att ha med dem, speciellt inte när de erbjuder två versioner, men den kostar ju ändå en del och tar upp utrymme som behöver designas runt.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Wow, nog för att Intel och nVidia stjäl folk från AMD men jag trodde aldrig Sony skulle sno teamet bakom Asus routrar....

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Du får köpa en Xbox/PS5 och lägga den ner, inget som hindrar dig, köp båda.

Fast nu handlar ju diskussionen om att du far med osanningar, inte vad jag kommer köpa.

Permalänk
Medlem

Tycker den ser helt okej ut, de har ju faktiskt använt sig av en formgivare men visst gillar man "Ikea minimalism" så kan jag förstå att man hellre tar xboxen som är ett helt fyrkantigt torn

Däremot så hade jag velat se annat än en rendering som någon tidigare skrev.
Den här designen är nog inte så fin om allt är jätte plastigt.

Permalänk
Medlem

Helt ok design, spelar inte konsol själv men det är ju roligt att det blir nytt snart.
Första jag tänkte på var fujitsu pr07 portreplicator som jag har haft på jobbet tidigare.
https://images.app.goo.gl/NivLLENpgn1Awujm9

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trixtr:

Gillar designen. Denna behöver inte stå undangömd som tidigare versioner.

Tur att du tycker så för den är för stor för att gömmas undan (och går rimligen för varm för det också).
Dessutom lyser den med blått LED-ljus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakeemzo:

Ser ut som att Alienware slår in sig i konsolmarknaden

Exakt vad jag tänkte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Därför man har en TV-bänk och ställer in all elektronik.

Mår en konsoll eller dator bra av att stängas in i ett skåp sådär? Har haft planer på att trycka in datorn i skåpet men tänker det blir för lite luft runtomkring och för mycket värme inne i skåpet.

För övrigt håller jag med hälften av er här inne att konsollen var riktigt ful. Svårt se att den skulle passa in i ett vuxet hem faktiskt.

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apelsinsaft:

The first digitally recorded optical disc was a 5-inch audio compact disc (CD) in a read-only format created by Sony and Philips in 1975.

Måste erkänna att jag var rätt nära då med tanke på att jag drog fram årtalet ur röven!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akerhage:

Mår en konsoll eller dator bra av att stängas in i ett skåp sådär? Har haft planer på att trycka in datorn i skåpet men tänker det blir för lite luft runtomkring och för mycket värme inne i skåpet.

För övrigt håller jag med hälften av er här inne att konsollen var riktigt ful. Svårt se att den skulle passa in i ett vuxet hem faktiskt.

Jag hade min Xbox360 i tv-hyllan och det blev så ini-helvete varmt väldigt snabbt så det slutade jag med och ställde upp den på bänken istället.
Och det var ändå inte orginalet utan en av dom senare mer energieffektiva modellerna.

Permalänk
Medlem

PS5 size comparision:
https://www.neogaf.com/threads/ps5-size-comparison.1547448/

Stämmer säkert inte exakt men liten är den då inte... Bra det, större chans att den är tyst.

Permalänk
Medlem

Sjukt nice att dom vågade gå på en exotisk design!

Riktigt nice med charge station.

Bra att skivorna är kvar, förstår inte folk som gillar att köpa digitala spel som inte går att låna ut eller sälja vidare, men utvecklarna tackar er iaf! Jag med, då jag kan fortsätta med skivor.

Permalänk
Medlem

Vågad design som sticker ut. Varken ful eller snygg men dock lite daterad, tänk portal.

Nja jag överger inte PC den här konsollgenerationen heller.

Permalänk
Medlem

Har inte köpt konsoll sedan PS3 och vet inte om det är aktuellt nu heller. Men tycker det är kul att de vågar ta ut svängarna i designen. Less is boring.

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B550M-PLUS ~ AMD Ryzen 5600 XT ~ ASUS TUF Gaming AMD Radeon RX 6800
Corsair Vengeance LPX Red 16GB (2x8GB) 2400MHz DDR4 ~ Samsung SSD 860 EVO M.2 1TB
Corsair RM750 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Ser ut som någonting man hittar i köket

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem

Kommer bli ett fint dammlager på toppen, brukar de inte designa så att den kan vara stående och liggande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Netgear:

Har inte köpt konsoll sedan PS3 och vet inte om det är aktuellt nu heller. Men tycker det är kul att de vågar ta ut svängarna i designen. Less is boring.

Är en jättestor vit tortilla som lyser med blått LED ljus verkligen sättet att söka spänning i tillvaron om man nu tycker den är trist?

Xsx lyser också blått förresten, bara inte lika mycket. De måsta haft rea i kina.

Permalänk
Musikälskare

Ingen fan av konsol men vågad design, all heder

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

PS5 size comparision:
https://www.neogaf.com/threads/ps5-size-comparison.1547448/

Stämmer säkert inte exakt men liten är den då inte... Bra det, större chans att den är tyst.

Jag håller med om att det är bra att den är på större sidan. Runt 8-10 liter borde ju vara optimalt för prestanda vs ljud vs pris (jämfört med 4,5 liter för PS4). Men, samtidigt är jag orolig för att den här inte kommer att vara tyst. Som det ser ut av bilderna kommer verkar det inte rymmas mer än fläktar på kanske 60-70mm (antar att de använder egna custom-mått) på kortsidan. I linje med kretskortet skulle det säkert vara möjligt med en större fläkt, men där är det svårare med luftlödet när sidan på konsollen inte är perforerad alls.

Då gillar jag nog mera XSX-designen. Med bredd och djup på 151mm kan man antagligen få in en fläkt på 120-140mm, som faktiskt flyttar lite luft utan att ha allt för mycket oljud.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Nog är den ful men man kan inte klaga på annorlunda design. Hellre nåt fult än något supertråkigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

det var ungefär 95% av alla spel såg ointressanta ut förutom Demon Souls Remake pluss nya Resident Evil... Sen är det så roligt att se presentationen , we got SSD raaay tracing wooo blinking lights! håller mig till PC och det bästa var VI SKA PORTA GTA5 till PS5 hahah 7 år gammal spel what... Rockstar vill ha ännu mer pengar såklart...

GTA V har börjat bli Skyrim 2.0

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Fast nu handlar ju diskussionen om att du far med osanningar, inte vad jag kommer köpa.

Jag far inte med osanningar, jag säger vad jag tycker baserat på hur designen ser ut. Jag skulle aldrig lägga en sån där ner. Jag får tycka vad jag vill. Precis som du, eller hur

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Jag far inte med osanningar, jag säger vad jag tycker baserat på hur designen ser ut. Jag skulle aldrig lägga en sån där ner. Jag får tycka vad jag vill. Precis som du, eller hur

Handlar inte ett dyft om tyckande. "den behöver också stå upp för att inte överhettas" är en osanning hur mkt du än försöker ändra på det i efterhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Därför man har en TV-bänk och ställer in all elektronik.

Sant men köper inte en ny TV bänk bara för att PS5:an var ful haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vash:

Tänk att på allvar välja bort en consol för att den ser ut på ett visst sätt... Blir lätt den digitala om jag köper än.

Vissa upplever ju saker med ögonen enbart. Däremot är jag väldigt skeptisk till att en majoritet av de som gnäller inte kommer att köpa konsolen (Då menar jag självfallet de som inte bestämt sig för en X-series innan) utan de vill bara gnälla för att gnälla.

Skrivet av BengaBang:

Böcker har överlevt i århundraden som media 😁

"Böcker" har existerat i tusentals år. Räknar man lertavlor som böcker så har böcker existerat i ungefär 5000 år där de äldsta härstammar från Mesopotamien. Är man mer restriktiv och enbart menar de med "sidor" så finns det vissa papyrussamlingar som är över 4000 år gamla. Så de har överlevt betydligt längre än "Århundraden".

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk

Riktigt nice design

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Vissa upplever ju saker med ögonen enbart. Däremot är jag väldigt skeptisk till att en majoritet av de som gnäller inte kommer att köpa konsolen (Då menar jag självfallet de som inte bestämt sig för en X-series innan) utan de vill bara gnälla för att gnälla.

Ja men upplever de en konsol genom att titta på tv:n eller genom att sitta och stirra på konsolen?

Men ja, bara gnälla för att gnälla är nog tämligen spot-on sanningen. Rätt vanligt här.