Sony avtäcker Playstation 5-designen – får en digital modell

Permalänk
Medlem

Riktig "love it or hate it"-design... jag hade också önskat en helsvart design, men det kommer inte stoppa mig från att köpa konsolen om en riktigt saftig exclusive dyker upp. Demon's Souls är nästan värt det...

Permalänk
Inaktiv

Något som jag kräks lite på är 3D-renderingar av produkter. Det är inget koncept, det ä en färdig produkt. Ändå visar man en 3D animation.

Verkar bli mer och mer standard, och de flesta ser väl inte skillnad på verklighet och 3D heller så ja... maybe I'm just old and grumpy.

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Designen liknar en kombo av alienwares små stationära gamingdatorer och gamla vaporwarekonsolen Phantom typ.

Isch

Typ inte så hysteriskt kinaplast-barnkammar-rgb som det kan bli ibland. Lite mer ”jag är en tuff tonåring så det får inte se barnsligt ut men den måste ändå se snabb och tuff ut”.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Jag skulle skämmas över att ha det där i vardagsrummet.

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Jag hatälskar designen.

är väldigt kul att det blir en rätt rejäl diskrepans i formspråket mellan Sonys och Microsofts små lådor denna generation till skillnad från förra generationen där dom vid launch var väldigt lika, ja förutom att xbox one var i fetstil och ps4 var i kursiv stil av samma halvblanka halvmatta fyrkant.

Permalänk
Avstängd

Jag tycker designen är mycket snyggare än hos Series X! Kommer bli den digitala versionen för min del.

Permalänk
Medlem

Tänk att på allvar välja bort en consol för att den ser ut på ett visst sätt... Blir lätt den digitala om jag köper än.

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem

It's the beauty inside that counts I tell my self 🎮🤢

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Det här är verkligen "Lets go bananas"-generationen. Varken Xbox Series X eller PS5 är riktigt anpassade för att vara i en TV-möbel

Permalänk
Medlem

Med all bestämdhet optisk om jag köper. Så jag kan få äga mina spel. Plus den lär väl dubblera som Blu-ray spelare för den skulle behöva slottas in i mediahyllan istället för blu-ray spelaren som står där.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

På konsol är de vettiga eftersom du då kan sälja dina spel när du är färdig.( om inget ändras denna generationen)

Jo men det känns väl som en grej som man förr eller senare måste ta bort? Visst gör det ont men känns oundvikligt... Kan inte sitta med skivor i 100 år

Permalänk

Har det kommit ut nå info på hur stora AAA titlarna kan ligga på? Vore dumt med bara en 1TB om spelen ligger närmare 100GB eller så.
Känns lite sådär om man ska tvingas ha en extern disk på sidan som inte har samma design.

Permalänk
Medlem

Gillar designen. Denna behöver inte stå undangömd som tidigare versioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Hoppas att man kan spela en del spel i 120 fps då.

De nämnde inte FPS vilket gör mig orolig...

Phil Spencer och teamet för Series X har pushat för 60+ fps riktigt ordentligt! Hade hoppats PS hade gjort det samma...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Det här är verkligen "Lets go bananas"-generationen. Varken Xbox Series X eller PS5 är riktigt anpassade för att vara i en TV-möbel

Jag skulle tro att dom är designade för att INTE kunna bli inskuffade i en TV-möbel. Detta på grund av höga temperaturer, man har gjort dom så att man mer eller mindre blir tvungen att ställa dom relativt fritt. Form med funktion. Kommer ju att minska antalet supportärenden på grund av den saken.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Woop Woop blir ett köp direkt

Permalänk
Medlem

Lite märkligt att lansera en vit konsol. Dreamcast hade ju inget bra öde☺️
Tycker designen är jättebra, lite kluven var den passar in bara, haha.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte designen. Det kan ur ett kortsiktigt perspektiv vara ”kul” att designen ”sticker ut” litegrann, men ur ett långsiktigt perspektiv så kommer designen skära sig mot övriga enheter i multimedia-centrat. Formspråket och färgerna är oenhetliga och jag kan inte tänka mig att den gifter sig bra i omgivningen. Det är absolut en design som sticker ut. Det är negativt.

I takt med att åren (snarare veckorna) hade gått hade mitt ordningssinne trumfat nyhetens behag om en ”djärv design”. Jag vill inte att mina fantasi-krigare springer omkring i clown-kostym och önskar det inte heller för min TV-bänk.

Dom: Det blir inget köp för mig, men jag missunnar ingen annan att köpa den om de tycker om den. Vilket många verkar göra.

Permalänk
Medlem

Sony får inga kunder bland OCD-maffian om man går efter kommentarerna, men för dom som är mer intresserade av att spela spel tror jag att den kommer att sälja bra.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Jag gillar att kontrollen är lite större men misstänker att knapparna kan vara lite grövre baserat på bilden. Själva konsolen hade gärna fått finnas i fler färgkombinationer

Permalänk
Sötast

Lite oväntat att hårdvaran inte skiljer sig jättemycket från låt säga senaste Xboxen?
Är generationskillnaden endast funktioner och en SSD då?

+ Gillar att de endast satte 1 usb port på den....
Så antingen jävligt snabb laddning eller så lär folk behöva köpa dockan!

Permalänk
Avstängd

Var då själva satan att inte Sony baserar designen på konsolskalet i sann Svensson tv möbel anda. Går inte ens att ha skiten i garaget då häcktrimmern har en annan designfilosofi.

Seriöst dock så hade den för min del gärna fått vara lite mer diskret men den är inte så illa att det blir arga lappar i tvättstugan. Ett "meh, okej då"

Visa signatur

Alldeles för svag för SFF 🥰

Permalänk
Medlem

Vad i all världen är den där trailern? Varför ska vi titta på ett bollhav som skiftar form i över en minut? Vad har det att göra med produkten haha, ser inte ens någon likhet rent stilmässigt.

För övrigt får jag nog säga att Xbox vinner denna rond. PS5:an var väl inte direkt enormt ful men opraktisk som fan. Vet inte om Sony tror man vill ställa en konsol på en tron i vardagsrummet eller nåt, för det verkar den vara skapt för. Normalt folk vill ställa en konsol så den inte syns och inte är i vägen , det blir nog svårt med den där skapelsen.

Permalänk
Medlem

Fullständig avsmak, ser ut som nått som skulle passa in i en futuristisk offentlig toalett som den här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Lite oväntat att hårdvaran inte skiljer sig jättemycket från låt säga senaste Xboxen?

Huh?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Hade hoppats på att få specifikationerna presenterade idag med.

Du är 2-3 månader sen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hg:

Vad i all världen är den där trailern? Varför ska vi titta på ett bollhav som skiftar form i över en minut? Vad har det att göra med produkten haha, ser inte ens någon likhet rent stilmässigt.

För övrigt får jag nog säga att Xbox vinner denna rond. PS5:an var väl inte direkt enormt ful men opraktisk som fan. Vet inte om Sony tror man vill ställa en konsol på en tron i vardagsrummet eller nåt, för det verkar den vara skapt för. Normalt folk vill ställa en konsol så den inte syns och inte är i vägen , det blir nog svårt med den där skapelsen.

Det blir nog lika svårt med Xbox, den är byggd som ett torn med en stor fläkt ovanpå, den behöver också stå upp för att inte överhettas. I det avseendet är båda konsolerna samma. Men Xbox är mer .... fyrkantig.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

, den behöver också stå upp för att inte överhettas.

Ingen av dem behöver stå upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KnaGGelMan:

Har det kommit ut nå info på hur stora AAA titlarna kan ligga på? Vore dumt med bara en 1TB om spelen ligger närmare 100GB eller så.
Känns lite sådär om man ska tvingas ha en extern disk på sidan som inte har samma design.

Kollar man på storleken av spel som nyss kommit ut och att det redan är bekräftat att PS5 spel kommer ta mer plats (pga hur de sparar saker i chunks och högre upplösning) så kan du nog t.om räkna med att några AAA spel kommer ligga kring 200GB styck.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Ush nej, den är ju grotesk... Blir nog ett kryssbox för mig om något.

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.