Permalänk
Medlem

@Haziza: Där kom den!

Permalänk
Inaktiv

Designen på PS5 var i det fulaste laget. Och folk tyckte Xbox Series X skulle vara svår att få plats med?

Kul att äntligen ha fått sett något, värt min tid även om väldigt lite intresserade mig. Och det som gjorde blir att skaffa på PC. Inget PS5-köp för mig.

Permalänk
Medlem

Men helvete vad ful den skulle vara då

Visa signatur

Chassi: A4-H2O Mobo: Strix Z390-I CPU: 9700K AIO: EK-AIO 240 RAM: Kingston Fury 3200MHz CL16 2x16GB GPU: 4090 FE PSU: ROG Loki 1000W SSD: 1x 970 EVO 500GB, 1x 660P 2TB Tangentbord: Mecha Mini (MX black) Mus: Pro X Superlight Skärm: G8 OLED, LG 34GK950G

Permalänk
Medlem

Näe den konsolen var då inte snygg någonstans.

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Medlem

Tycker själv om designen. Roligt med något mer Speciellt. Inte en tråkig låda (kollar på dig Xbox Series X).

Antar att den kommer kunna ligga ner också. Lär vara ganska lätt att få in någonstans. Trevligt Trevligt

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Medlem

Jag ser varför den kanske ser ful ut, det är för att den står upp, om man vrider på huvudet och kollar från högra sidan om den skulle ligga ner så såg den betydligt snyggare ut.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Fyfan va snygg den var! Älskar att dom lekt runt lite med designen och gjort den futuristisk där Xbox Series X är lite av en tråkig kub för mig.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Konsolen påminner om den där fejkdesignen om hur folk antog att Nintendo Revolution skulle se ut.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Tycker att konsolen var ganska snygg ändå. Hoppas att de visar upp Gravity Rush 3 någon gång också, inte för att jag hört några rykten om det, men det vore så jäkla kul att se, och få ett slut på historien.

Visa signatur

Fractal Design North | Ryzen 7 5800X3D | PowerColor Fighter 7800 XT | 32GB DDR4 3600Mhz | MSI B450I Gaming Plus AC | Corsair RM850e

Permalänk
Medlem

Satan i gatan vad snygg den var!

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD, 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita
Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Snygga visualiseringar får jag säga, men designen vet jag inte riktigt..

Edit, horisontell position:

Visa signatur

🡇

• R7 5800x3D • Sapphire Radeon RX 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Snyggaste designen på PS5 bättre än vad ryktena visades upp. De där gjorde Playstation bra. I like

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Tyckte varken den var ful eller snygg. Duger att spela Horizon på och sen stoppa in i garderoben tills nått annat bra exklusivt kommer.

Edit: Kom på att dom inte visade något datum för Horizon 2, fan också.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Blir intressant o se om de fixat ljudnivån den var ingen vidare på deras föregångare.
Jag ogillar designen men det går alltid gömma ”skiten” i ett skåp.
Men de visade inte några spel som lockade så det kanske kommer en slim lagom till jag blir sugen på ps5

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Såg helt okej ut. Hoppas det kommer en helsvart version bara!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Ser väldigt billig och plastig ut. Hade Alienware släppt en konsol hade den sett ut såhär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Blir intressant o se om de fixat ljudnivån den var ingen vidare på deras föregångare.
Jag ogillar designen men det går alltid gömma ”skiten” i ett skåp.

Ja, bra prestanda med låg ljudnivå är definitivt något jag vill se.

Vad gäller designen så har jag inte bestämt vad jag tycker helt än, men då min tv-bänk döljer allt som står i den ändå spelar det föga roll. Det ser i alla fall ut som den kan ligga ned, så man inte behöver strula för att få plats med den.

Permalänk

Kanske om man lägger den ner och varmkör så kommer sidorna räta ut sej så det blir lite ordning på det.

Permalänk
Medlem

Designen var ful.

Inte så många spel som såg intressanta ut.

Grafiken var väl okej i några av spelen men överlag en besvikelse.

Lite komiskt hur Gran Turismo ser precis likadant ut varje gång, stelt som fan och dåligt ljud och brist på detaljer i omgivningen, som vanligt.

Permalänk
Sötast

Jag visste inte ens att MS unveilat en ny Xbox, har jag missat det helt?

Permalänk
Medlem

Sjukt snygg design.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Designen känns som en ickefråga då jag gömmer undan den i tv-möbeln. Däremot är jag än så länge inte särskilt imponerad av spelutbudet. Horizon var det enda som såg intressant ut.

Permalänk
Medlem

Själv gillar jag utseendet på PS5 men det är inte så viktigt för mig då den kommer vara lite undangömd i TV-bänken. Utseendet har nästan ingen påverkan om jag kommer köpa en konsol eller ej, då är spelen och prestandan viktigare.

Permalänk
Avstängd

Känns på förhand väldigt tråkig ut. En uppdaterad Playstation 4?
Finns det någon teknologisk innovation som vi i slutet av generationen, om sex eller sju år, kommer tänka "wow, detta var verkligen fantastiskt av Sony."

Jag kan inte riktigt sätta fingret på det, men en sak som jag väl hade velat se är kanske en satsning som gör att VR-teknik standardiseras och blir ett "måste ha" i det vanliga vardagsrummet. Jag kan inte heller riktigt tyda några USB-C portar, har Sony envisats om USB-A? Hur ser företaget på det beslutet om sex, sju år då?

Permalänk
Medlem

Den här designen fångar inte Sonys stillrena design. När du tänker Sony tänker du fyrkantigt, stillrent, svart. Från PS2 Slim. till PS3, till PS4, till denna som helt bryter mönstret och är vågig av någon anledning.¨

Skrivet av Michael1:

Designen känns som en ickefråga då jag gömmer undan den i tv-möbeln. Däremot är jag än så länge inte särskilt imponerad av spelutbudet. Horizon var det enda som såg intressant ut.

RE8 såg väl ok ut? Och GT om man gillar bilspel. För övrigt har ju spelutbudet vid lansering aldrig varit på topp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av afarski:

Känns på förhand väldigt tråkig ut. En uppdaterad Playstation 4?
Finns det någon teknologisk innovation som vi i slutet av generationen, om sex eller sju år, kommer tänka "wow, detta var verkligen fantastiskt av Sony."

Jag kan inte riktigt sätta fingret på det, men en sak som jag väl hade velat se är kanske en satsning som gör att VR-teknik standardiseras och blir ett "måste ha" i det vanliga vardagsrummet. Jag kan inte heller riktigt tyda några USB-C portar, har Sony envisats om USB-A? Hur ser företaget på det beslutet om sex, sju år då?

laddningstiderna denna generationen kommer troligtvis bli betydligt bättre än alla tidigare PS och xbox med ps5 och xbox series x.

Handkontrollen har i alla fall usb c.

Detta känns lite som en ps4 Pro Pro än något nytt samma gäller med Xboxen. Men jag tycker inte det är något negativt, de behöver inte hålla på med nya påhitt som nintendo där hela generationer av spel förstörs pga de ska vara innovativa. (wii)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag som inte har en PS4 undrar om jag kommer kunna köpa PS4 spel digitalt på PS5? Jag vill inte ha fysisk kopia av spelen.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

@Cooling23: Inget dom sagt men det vore korkat om det inte går. Så det kan du nog räkna med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av afarski:

Känns på förhand väldigt tråkig ut. En uppdaterad Playstation 4?
Finns det någon teknologisk innovation som vi i slutet av generationen, om sex eller sju år, kommer tänka "wow, detta var verkligen fantastiskt av Sony."

Jag kan inte riktigt sätta fingret på det, men en sak som jag väl hade velat se är kanske en satsning som gör att VR-teknik standardiseras och blir ett "måste ha" i det vanliga vardagsrummet. Jag kan inte heller riktigt tyda några USB-C portar, har Sony envisats om USB-A? Hur ser företaget på det beslutet om sex, sju år då?

De har ju en USB-c på fronten och handkontrollerna har ju det, i videon med handkontroller så pekar de även ut det.

Visa signatur

Fractal Design North | Ryzen 7 5800X3D | PowerColor Fighter 7800 XT | 32GB DDR4 3600Mhz | MSI B450I Gaming Plus AC | Corsair RM850e

Permalänk
Konsolgrävare

Rekommenderar alla att kolla om alla trailers här:

PS5 - The Future Of Gaming YouTube Playlist

Gårdagens event var i 1080p 30fps. Länken ovan har trailers/gameplays i upp till 4k 60fps

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |