SweClockers och FZ söker en fullstackutvecklare

Permalänk
Melding Plague

SweClockers och FZ söker en fullstackutvecklare

Har du lika drömmig blick som mannen på bilden? Då kanske det är dig vi söker men det är förstås bra om du kan koda också.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det räcker inte med blicken alltså........ FAN!! Men behöver ni någon som kan "jobba kontor" (dvs det ser ut som man arbetar) så är jag er kille. Är nästan aldrig sjuk förutom 2v i månaden, brukar kolla flera olika sidor på internet, blir trött så fort någon nämner jobb, "jobbar" utan problem hemifrån och gör det minst 99% av tiden, spelar olika spel väldigt dåligt men kan baka en sockerkaka om ni kommer och hälsar på. Så vad sägs, ska jag komma in på måndag?

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem

@BooliBoo: Du säljer in dej själv otroligt bra! Får inte du jobbet så har dom förmodligen satt ribban alldeles för högt!

Permalänk
Medlem

Sweclockers söker en stackars utvecklare, stackare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Sweclockers söker en stackars utvecklare, stackare!

Inte bara det, en Full Stackars Utvecklare

Permalänk
Medlem
Skrivet av backlulund:

Inte bara det, en Full Stackars Utvecklare

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Säkert kul jobb, men man inser vidden av det när man suttit hemma och kodat vad som proffsen skulle se som en enklare grej i PHP. I mitt fall var jag ju tvungen att uppdatera mig på CSS, försöka få koll på javascript (jquery etc), uppdatera mig på PHP (det var ett tag sen), färska upp minnet vad gäller SQL, HTML kan jag ganska bra sen tidigare men det var en hel del nytt där med. Det tar enorm tid att göra något helt från grunden... och nu testade jag bara så Chrome och Firefox funkade med det jag gjorde, IE t.ex gör det inte.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz | 32Gb DDR4@3400Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

@BooliBoo: Den säljpitchen! Du kan börja redan idag, så förväntar jag att inte se dig tills lucia, så kan du ta med dig några nygräddade lussekatter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BooliBoo:

Det räcker inte med blicken alltså........ FAN!! Men behöver ni någon som kan "jobba kontor" (dvs det ser ut som man arbetar) så är jag er kille. Är nästan aldrig sjuk förutom 2v i månaden, brukar kolla flera olika sidor på internet, blir trött så fort någon nämner jobb, "jobbar" utan problem hemifrån och gör det minst 99% av tiden, spelar olika spel väldigt dåligt men kan baka en sockerkaka om ni kommer och hälsar på. Så vad sägs, ska jag komma in på måndag?

Hej! Om du inte får jobb här skicka ett PM till mig i så fall då vi söker någon som dig på mitt arbete.

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

@shelter: Rom byggdes inte på en dag. I din situation har vi alla varit en gång i tiden, och slippar du på kunskaperna så kanske vi ses i framtiden? När vi söker ännu fler nördar som älskar att programmera.

Vi kan inte heller allting, och man får se till att läsa manualen (googla fram) vilka egenskaper ett visst CSS-värde egentligen kan ha. Och från vilken version av webbläsaren det gäller, och om vi behöver göra undantag för IE 11. Det sista är mer en regel än undantag tyvärr.

Permalänk

Hur mycket kul hårdvara får man släpa hem som "perk"?

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem
Skrivet av backlulund:

Inte bara det, en Full Stackars Utvecklare

Inte konstigt att den förra stack.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av The Kristoffer:

Hur mycket kul hårdvara får man släpa hem som "perk"?

Ungefär vartannat år blir det en hög med stuff som aldrig hämtades tillbaka. Kan faktiskt vara ett par skärmar ingen vill se igen. Inte ens tillverkaren som först skickade in den för test vill ha tillbaka skärmen. Mycket sådant som är lite icky, likt halvkladdiga möss och tangentbord. Men också chassin värda kanske 700 kronor brukar bli över eftersom frakten blir mer än vad produkten är värd. Händer att vi rensar ut enstaka moderkort vilka då bara passar med processorer som inte längre säljs sedan flera år. Brukar också dyka upp lite VGA-kablar varje år!

Till några av guldklimparna från senaste städningen var en utlottning av en lätt begagnad Iphone 6S.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Vill ni ha en full stackars utvecklare på plats eller remote? Ser inte det någonstans i annonsen.

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av huttala:

Vill ni ha en full stackars utvecklare på plats eller remote? Ser inte det någonstans i annonsen.

Vi letar främst efter någon stackare som kan bli full på plats med oss. Det är både trevligare att umgås AFK och lättare att kommunicera / bli varm i kläderna.

Permalänk
Medlem

Är helskägg meriterande?

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Vi kan inte heller allting, och man får se till att läsa manualen (googla fram) vilka egenskaper ett visst CSS-värde egentligen kan ha. Och från vilken version av webbläsaren det gäller, och om vi behöver göra undantag för IE 11. Det sista är mer en regel än undantag tyvärr.

Oooh! Bara IE11? Count me in!

Synd att det är "på plats" som gäller, annars hade jag kanske varit intresserad (det var förvisso rätt länge sedan jag skrev PHP, men hur svårt kan det vara att komma igång igen?)

/bitter människa som ska få saker att fungera i IE från hedenhös

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Medlem

Är också en full stackars utvecklare. Dock så faller inte PHP mig i smaken så jag skippar att skicka in en ansökan.

Lycka till med sökandet.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av BrutalSwede:

Är helskägg meriterande?

Du får olika uppgifter beroende på skäggets längd. Om det är bra eller dåligt, det får du veta först när du börjar.

Skrivet av zyberzero:

Oooh! Bara IE11? Count me in!

Synd att det är "på plats" som gäller, annars hade jag kanske varit intresserad (det var förvisso rätt länge sedan jag skrev PHP, men hur svårt kan det vara att komma igång igen?)

/bitter människa som ska få saker att fungera i IE från hedenhös

Ja, här ska allt fungera i IE11. Skadar ju inte om inte renderingen ballar ur i äldre versioner heller, men är inte skall krav.

Vi är ett litet team på tekniksidan, så underlättar i vardagen om vi kan bolla idéer tillsammans på plats.

Jag är glad över att inte behöva programmera för IE6 längre, det var där min resa började. Vilken katastrof det var!

Permalänk
Surdeg 🍞

Jag vill inte påstå att jag gjorde en bättre video med samma källmaterial. Men det gjorde jag.

Visa signatur

Poddar i Virtuellt-Veckan med Victor Leijonhufvud - https://virtuellt.nu

Permalänk
Medlem

Lät väl halvintressant tills raden om sass kom och kväljningen satt sig mellan tänderna. Förstår verkligen inte ”behovet” av att försöka göra css till något det inte är, jämfört med att skriva en korrekt DOM-struktur med solid klassning för framtida ändringar och level-specifik targeting. Variabler är i och för sig trevliga att använda, men orket.

Kudos för att ni kör nginx och redis dock. Varnish är ett speciellt litet barn.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moton:

@BooliBoo: Du säljer in dej själv otroligt bra! Får inte du jobbet så har dom förmodligen satt ribban alldeles för högt!

Precis vad jag tänkte, trodde dock blicken skulle räcka men nääää då man ska ju kunna saker tydligen. Knasig värld vi lever i men plötsligt börjar de väl sälja semlor i december. 🙃

Skrivet av jreklund:

@BooliBoo: Den säljpitchen! Du kan börja redan idag, så förväntar jag att inte se dig tills lucia, så kan du ta med dig några nygräddade lussekatter.

Japp, lussekatter kommer jag in med...... om jag mot förmodan inte är sjuk förstås. 😉

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av korvOlle:

Hej! Om du inte får jobb här skicka ett PM till mig i så fall då vi söker någon som dig på mitt arbete.

Nu börjar det likna något, blir bud krig låter det som. Visste väl att min (in) kompetens skulle vara nyttig någonstans. 😃

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av Nanae:

Lät väl halvintressant tills raden om sass kom och kväljningen satt sig mellan tänderna. Förstår verkligen inte ”behovet” av att försöka göra css till något det inte är, jämfört med att skriva en korrekt DOM-struktur med solid klassning för framtida ändringar och level-specifik targeting. Variabler är i och för sig trevliga att använda, men orket.

Vi kör med mer specifikt scss syntaxen, och det är som sagt trevligt att ha globala färger och mixin för att inte behöva repetera sig hela tiden. Vi har inte kommit till eran att applicera 30 klasser på ett element för att få alla egenskaper som önskas.

Skrivet av Nanae:

Kudos för att ni kör nginx och redis dock. Varnish är ett speciellt litet barn.

Apache kastades ut i och med flytten till Bahnhof, tyckte det var på tiden att gå över. Varnish gör lite som den vill tills man satt den perfekta konfigurationen. Annars är ju Nginx som cache server trevligt det med, men vi har rätt specifika Varnish regler som vi ville behålla vid flytten.

Permalänk
Hedersmedlem

Ni återkommer till att skägg ej är krav, ska det tolkas som att ni erbjuder tjänsteskägg?
Förmånsbeskattas det?

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Callemedskägget:

Jag vill inte påstå att jag gjorde en bättre video med samma källmaterial. Men det gjorde jag.

https://www.youtube.com/watch?v=oeovgjWe5Vw

Men det är meriterande att vara snaggad, är det ok om man gör en överkamning med skägget om man är kal på hjässan ?

Och vore det inte bättra att göra som en del andra företag och se till att det bara är IE som fungerar, det ger ett mer seriöst intryck och en unik upplevelse när man provar nån mer omogen webbläsare.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Surdeg 🍞
Skrivet av Aphex:

Ni återkommer till att skägg ej är krav, ska det tolkas som att ni erbjuder tjänsteskägg?
Förmånsbeskattas det?

Ja.

Skrivet av mrqaffe:

Men det är meriterande att vara snaggad, är det ok om man gör en överkamning med skägget om man är kal på hjässan ?
https://i.imgur.com/cndgJSS.jpg
Och vore det inte bättra att göra som en del andra företag och se till att det bara är IE som fungerar, det ger ett mer seriöst intryck och en unik upplevelse när man provar nån mer omogen webbläsare.

Hår disponeras på valfritt sätt.

Visa signatur

Poddar i Virtuellt-Veckan med Victor Leijonhufvud - https://virtuellt.nu

Permalänk
Medlem

Attans, jag som rakade av mig skägget i förgår!

Visa signatur

3900X, RX 6700 XT, 32gb RGB RAM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Callemedskägget:

Jag vill inte påstå att jag gjorde en bättre video med samma källmaterial. Men det gjorde jag.

https://www.youtube.com/watch?v=oeovgjWe5Vw

Aha, du gjorde en såndäringa musikvideo?

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem
Bildcredd: Nån random på reddit.
Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz