Call of Duty: Warzone - Allmäna tråden, Spelare / Frågor / Info

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Soldierofwar1985:
Spelet flöt på bra nu i några matcher utan problem. Sen om det var ominstallationen eller flytt till annan hårddisk låter jag vara osagt.

1080ti bör ligga på runt 3500-4500:- beroende på tillverkare/kylare etc

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

@Soldierofwar1985:
Spelet flöt på bra nu i några matcher utan problem. Sen om det var ominstallationen eller flytt till annan hårddisk låter jag vara osagt.

1080ti bör ligga på runt 3500-4500:- beroende på tillverkare/kylare etc

Ok! Bra nyheter! Men gjorde du som jag sa med ”Silence Mode”?

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Soldierofwar1985:

Ok! Bra nyheter! Men gjorde du som jag sa med ”Silence Mode”?

Sen svar, sorry. Inga inställningar för övrigt gjorda (ännu)

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Season 4 skall gå live kl 08:00 imorgon svensk tid.

Permalänk
Medlem

Shit vad buggigt det blev efter uppdateringen idag. Helt omöjligt att döda nån i pre-matcherna och spelaren hoppar runt i grafiken hela tiden. Dessutom; inga fordon i solo? Är det medvetet eller ännu en bugg? + flera andra saker...

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Medlem

Ovanstående + dev error 5523 två av tre spelstarter. Bra jobbat infinity ward.

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Medlem

Idag dog jag av att vår loadout landade på mig när det var 20 Pers kvar. Problemet är bara att loadouten stod på backen sedan 5 minuter tillbaka.

Permalänk
Medlem

CoD/WZ-servrarna ligger nere, har försökt koppla upp mig 4 ggr den senaste timmen men möts av error code 8192 när den ska försöka läsa in online-profilen, många andra har samma problem:

https://www.express.co.uk/entertainment/gaming/1295207/Call-o...

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Medlem

För en stund sen gick Activision för ovanlighetens skull ut med att de har problem med uppkopplingen och undersöker saken:

https://support.activision.com/onlineservices/event-details.h...

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk

Fråga: jag har tidigare beskrivit problemet med svart skärm som kommer efter ett tag.

Jag är säker på att detta har berott på temperaturen på grafikkortet.

Det märkliga är att när jag går in i GOU TWEAK programmet och väljer ”Silence Mode” så ökar dels FPS samt att temperaturen på grafikkortet blir lägre och således så får jag inget black screens...

Vad kan detta bero på? Har ett GeForce GTX Windforce 1070 8 gb...

Permalänk
Medlem

Trist att Plunder är borta , va ju riktigt kul.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Skrivet av Mangee75:

Trist att Plunder är borta , va ju riktigt kul.

Ligger det inte under playlist?

Permalänk

Fråga: jag har tidigare beskrivit problemet med svart skärm som kommer efter ett tag.

Jag är säker på att detta har berott på temperaturen på grafikkortet.

Det märkliga är att när jag går in i GOU TWEAK programmet och väljer ”Silence Mode” så ökar dels FPS samt att temperaturen på grafikkortet blir lägre och således så får jag inget black screens...

Vad kan detta bero på? Har ett GeForce GTX Windforce 1070 8 gb...

Permalänk

Fråga: när jag överklocka mitt grafikkort och lirar COD WZ blir det alltid svart skärm efter ett tag. Känns som spelet är väldigt känsligt för höga GPU temperaturer. Så fort jag ligger över 70 så uppkommer problemet.

Kan man på något sätt hindra detta, dvs att det blir svart skärm även om man kommer upp i GPU temperatur på 70-85?

Permalänk
Medlem

@Soldierofwar1985: min gpu ligger på 85 grader konstant och jag får ingen svart skärm.

Permalänk
Skrivet av Hondaxl:

@Soldierofwar1985: min gpu ligger på 85 grader konstant och jag får ingen svart skärm.

Vad kan problemet vara då? Dåligt/känsligt grafikkort? Har et Geforce GTX 1070 8 gb...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Vad kan problemet vara då? Dåligt/känsligt grafikkort? Har et Geforce GTX 1070 8 gb...

Antagligen,har ett 1080ti själv.

Permalänk
Skrivet av Soldierofwar1985:

Vad kan problemet vara då? Dåligt/känsligt grafikkort? Har et Geforce GTX 1070 8 gb...

Har du testat några andra spel ifall det händer samma sak på dem.

Permalänk
Skrivet av Diamonddog:

Har du testat några andra spel ifall det händer samma sak på dem.

Jodå! BF V, Apex Legends. Pubg, BF 1. COD Warzone är det enda spelet det blir så på...

Permalänk
Medlem

@Soldierofwar1985: Har du testat rensa shader mappen?

Permalänk
Skrivet av MacAllan:

@Soldierofwar1985: Har du testat rensa shader mappen?

Hur gör man det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Hur gör man det?

Kommer inte ihåg exakt var den ligger, men du kan kolla på senna videon så tror jag han går igenom var, kanske även finns lite andra tips även om det inte är exakt samma problem.
https://www.youtube.com/watch?v=EURcygiXJMc

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som börjar tycka att det är lite segt att hela tiden kuta runt och panga enbart i Verdansk? Känns som att man kan den utan och innan numera. Varför kan de inte släppa fler maps, tex i samband med släppet av nya säsonger?

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Skrivet av Reefer:

Är det bara jag som börjar tycka att det är lite segt att hela tiden kuta runt och panga enbart i Verdansk? Känns som att man kan den utan och innan numera. Varför kan de inte släppa fler maps, tex i samband med släppet av nya säsonger?

Tålamod! Är övertygad om att det kommer. Kom ihåg hur det var med Pubg - det tog månader, upp till ett år innan en ny bana kom..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Tålamod! Är övertygad om att det kommer. Kom ihåg hur det var med Pubg - det tog månader, upp till ett år innan en ny bana kom..

Ja man får hoppas det iaf. Börjar nästan bli löjligt när man hittar samma spelare på samma plats hela tiden liksom...

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Medlem

Är inte längre någon stor gamer men har kört Warzone ett tag och beslutade att köpa hela spelet för ca en vecka sedan.

Redan efter "upgrade" blev det ganska klart att spelet var rätt mycket större än vad jag hade trott och jag har levt på gränsen sen dess. Även stått ut med vissa kraschar pga att utrymmet helt enkelt blivit 0Mb, då DirectX skriver lite temporära filer till disk under spelandet.
Ska sägas att jag "bara" har en 250Gb SSD där det för tillfället endast är OS, en webbläsare och COD installerat.

Men med dagens patch slog de spiken i kistan, går inte ens att patcha. Tänkte att Blizzard kunde ha någon förståelse och nedgradera spelet till Warzone-only, då jag alltså köpte spelet för bara en vecka sedan. Deras svar var "You will want to improve your computer and storage so you can enjoy the game you bought."

Det påminde mig om hur totalt jävla genomrutten blizzards support är.

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallen:

Är inte längre någon stor gamer men har kört Warzone ett tag och beslutade att köpa hela spelet för ca en vecka sedan.

Redan efter "upgrade" blev det ganska klart att spelet var rätt mycket större än vad jag hade trott och jag har levt på gränsen sen dess. Även stått ut med vissa kraschar pga att utrymmet helt enkelt blivit 0Mb, då DirectX skriver lite temporära filer till disk under spelandet.
Ska sägas att jag "bara" har en 250Gb SSD där det för tillfället endast är OS, en webbläsare och COD installerat.

Men med dagens patch slog de spiken i kistan, går inte ens att patcha. Tänkte att Blizzard kunde ha någon förståelse och nedgradera spelet till Warzone-only, då jag alltså köpte spelet för bara en vecka sedan. Deras svar var "You will want to improve your computer and storage so you can enjoy the game you bought."

Det påminde mig om hur totalt jävla genomrutten blizzards support är.

256 GB är lite i dag om du ska spela moderna spel, som du upptäckt. Har själv samma storlek men enbart Warzone och har då ca 90 GB ledigt med lite annat installerat också, dotnet tools, 3 webbläsare, spottan, office365 mm.

EDIT/ testa det här för att frigöra lite mer utrymme. Kör det här kommandot som administratör i cmd.exe eller powershell:

DISM.exe /Online /Set-ReservedStorageState /State:Disabled

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reefer:

256 GB är lite i dag om du ska spela moderna spel, som du upptäckt. Har själv samma storlek men enbart Warzone och har då ca 90 GB ledigt med lite annat installerat också, dotnet tools, 3 webbläsare, spottan, office365 mm.

EDIT/ testa det här för att frigöra lite mer utrymme. Kör det här kommandot som administratör i cmd.exe eller powershell:

DISM.exe /Online /Set-ReservedStorageState /State:Disabled

Vi närmar oss 205Gb ledigt av 232Gb och spelet som jag dumpat över på extern HDD är exakt 213 GB.

Några mer äss i rockärmen?

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallen:

Vi närmar oss 205Gb ledigt av 232Gb och spelet som jag dumpat över på extern HDD är exakt 213 GB.

Några mer äss i rockärmen?

Ja, kör "powercfg -h off" (utan citattecknen) på samma sätt.

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Medlem

Har gått från att ligga runt 120-140 fps till att ofta droppa till runt 100 och tom under, 90 ibland. Förstår inte vad som hänt? Provat en äldre drivrutin till gpu:n men ändå samma sak.

Samma grejer som tidigare, i5 8600k, 2070 Super. Någon som upplevt liknande?

Har låst fps:en till 143 för övrigt. Kör allt på high i princip. Då kanske någon skulle säga "men sänk inställningarna", jo men om jag tidigare med samma inställningar haft betydligt högre fps, vad har hänt?