Permalänk
Avstängd

Trasig tv från komplett

Hejsan allesammans! Beställde hem en LG c9 Oled från komplett måndag den 8:e Juni 2020.

Packar upp tvn med hjälp av ett syskon och är givetvis försiktig då det är en tunn Oled.

Placerar tvn på min säng för att sedan skruva dit foten och placerar sen efter tvn på min tv bänk. Tvn har ingen kontakt med något.

Ska dra av skärmskyddet och märker då en riktigt stor skada på det nedre högra hörnet. Ramen har böjt sig inåt och spräckt skärmen.

Kontaktar kundtjänst och ska få en ersättnings tv så fort jag bifogat bilder på skadan och emballaget.

Men har läst mycket dåligt om kompletts behandling av returnerade varor. Någon som har någon erfarenhet från komplett och deras kundtjänst efter ni lämnat tillbaka något?
Vad har ni för erfarenhet med komplett och deras kundtjänst?
Är det något jag ska tänka på?
Blir så orolig att det kommer bli problem om jag ska behöva skicka tillbaka tvn om jag ska få en ny osv.
Tvn kostade 12 990 kr och detta gör mig lite extra irriterad.
Bifogar en bild där ni kan se skadan, ser ut som tvn åkt på en riktigt rejäl jävla smäll. Men har ingen aning om när eller hur skadan kom till, farsan tror att det var postnord, brorsan tror att det var från fabriken så vet inte vad man ska tro.

https://i.imgur.com/24gQL1M.jpg

Permalänk
Avstängd

Trasig Oled

När man köper en ny oled för att vara lite bättre beredd för nästan generation konsoler och The last of us part 2 till semestern nästa vecka och den ser ut såhär när den kommer fram 😭😭😅😅😅

Har varit i kontakt med LG och komplett och hoppas att det fixas snabbt, 12 990 kr är inte roligt att leka med.
Tror ju inte att det ska va några problem att få en ny men det blir ju mycket extra jobb 😅
Någon med liknade problem som har någon tidsram om hur lång tid ett sådant ärende brukar ta?

[url="Just my luck https://imgur.com/a/1sE11wA"]

Permalänk
Medlem

Fixad bild:

Permalänk
Avstängd

My bad 😅

Permalänk
Medlem

Tråkigt när sånt händer.... Hoppas det löser sig... Ser dock ut som de behöver byta ut display + ram.. dvs ny TV i princip!

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Maxizor:

Tråkigt när sånt händer.... Men det går väl på affären du köpte ifrån och inte LG själva? Ser ut som en Transportskada?

Mycket möjligt att det blir så men emballaget var det inga skador på så vet inte vem som kommer fixa detta.

Jag hade en b8 oles med pixel fel som LG bytte ut hemma hos mig efter 2 dagar, så for hoppas på något liknande 😅

Permalänk
Avstängd

Dne måste åkt på en rejäl jävla smäll om metallen/ramen böjs och skärmen spricker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MostCritical:

Dne måste åkt på en rejäl jävla smäll om metallen/ramen böjs och skärmen spricker.

Verkligen du... Låter som en rejält olycka i fabriken... Men skumt oavsett..

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Avstängd

Hmm, vad är diskussionsämnet?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av MostCritical:

Hejsan allesammans! Beställde hem en LG c9 Oled från komplett måndag den 8:e Juni 2020.

Packar upp tvn med hjälp av ett syskon och är givetvis försiktig då det är en tunn Oled.

Placerar tvn på min säng för att sedan skruva dit foten och placerar sen efter tvn på min tv bänk. Tvn har ingen kontakt med något.

Ska dra av skärmskyddet och märker då en riktigt stor skada på det nedre högra hörnet. Ramen har böjt sig inåt och spräckt skärmen.

Kontaktar kundtjänst och ska få en ersättnings tv så fort jag bifogat bilder på skadan och emballaget.

Men har hört mycket dåligt om kompletts behandling av returnerade varor. Någon som har någon erfarenhet från komplett och deras kundtjänst efter ni lämnat tillbaka något? Vad har ni för erfarenhet med komplett och deras kundtjänst?
Är det något jag ska tänka på?
Blir så orolig att det kommer bli problem om jag ska behöva skicka tillbaka tvn om jag ska få en ny osv.
Tvn kostade 12 990 kr och detta gör mig lite extra irriterad.
Bifogar en bild där ni kan se skadan, ser ut som tvn åkt på en riktigt rejäl jävla smäll.

https://i.imgur.com/24gQL1M.jpg

Måste ha varit en rejäl skada på kartongen också?
Har själv returnerat till komplett idag , så jag hoppas på det bästa för oss båda.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Var kartongen oskadd? I så fall har det nog skett i produktionsledet.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MostCritical:

har läst mycket dåligt om kompletts behandling av returnerade varor.

Detsamma gäller varenda annat större företag - söker du efter människor som upplevt problem kommer du också finna människor som upplevt problem. Det är onödigt att oroa sig, var saklig, se till att ta ordentliga bilder på alla skador och särskilt förpackningen (som du inte nämner något om). Uppstår problem kommer du inte vara behjälpt av att du oroat dig i förtid.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mangee75:

Måste ha varit en rejäl skada på kartongen också?
Har själv returnerat till komplett idag , så jag hoppas på det bästa för oss båda.

Det är inga skador på kartongen något litet märke men inget som är i närheten utav själva skadan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av twit:

Detsamma gäller varenda annat större företag - söker du efter människor som upplevt problem kommer du också finna människor som upplevt problem. Det är onödigt att oroa sig, var saklig, se till att ta ordentliga bilder på alla skador och särskilt förpackningen (som du inte nämner något om). Uppstår problem kommer du inte vara behjälpt av att du oroat dig i förtid.

Jag får bara ha is i magen och avvakta antar jag, och hoppas på det bästa.

Permalänk

Jag har de senaste 6 månaderna returnerat 3 saker till Komplett. Alla 3 utan problem. Skador tenderar nog komplicera det hela, men rent allmänt tycker jag iaf Komplett har varit snabba och effektiva i deras hantering.

Edit: En av mina saker var faktiskt en gammal mus som börja dubbelklicka, och resterande på öppet köp. Och det gick smidigt som attan iaf.

Permalänk
Medlem

Komplett har grymt bra kundservice och returavdelning 👍 Det bör gå smidigt för dig att få tvn utbytt!

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 220volt:

Komplett har grymt bra kundservice och returavdelning 👍 Det bör gå smidigt för dig att få tvn utbytt!

Skönt att höra, jag är en orolig själ i naturen 😅
Jag har redan blivit lovad en ersättning tv också.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SneakyButcher:

Jag har de senaste 6 månaderna returnerat 3 saker till Komplett. Alla 3 utan problem. Skador tenderar nog komplicera det hela, men rent allmänt tycker jag iaf Komplett har varit snabba och effektiva i deras hantering.

Edit: En av mina saker var faktiskt en gammal mus som börja dubbelklicka, och resterande på öppet köp. Och det gick smidigt som attan iaf.

Gött att höra, ja skadan kanske gör det svårare kanske lite svårt att bevisa att det är en osynlig skada så att säga men får hoppas på det bästa. Tog kontakt inom några minuter efter jag såg skadan.

Har även varit i kontakt med LG då det ser som en skada från fabrik.

Permalänk
Medlem

Tror det var ett par stycken som råkade ut för i princip samma sak under black friday, det var komplett och kan ha varit B9/C9 då också.

Krånglar det med returen så går det ju att leta upp dom inläggen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Åsa-Nisse:

Tror det var ett par stycken som råkade ut för i princip samma sak under black friday, det var komplett och kan ha varit B9/C9 då också.

Krånglar det med returen så går det ju att leta upp dom inläggen.

Asså? Vad tror du dessa problem kan bero på?

Vet inte om det är bra eller dåligt att fle haft samma problem 😅
Kanske är bra om komplett haft liknande ärenden innan.

Permalänk
Medlem

Jag var en av dem som köpte B9 på black friday och fick en med knäckt hörn.
Var en kompis till mig som råkade ut för samma sak och en till här på forumet samtidigt.

Vi fick en C9 i utbyte allihop, komplett skötte det utmärkt. Enda att anmärka på var att vi fick vänta till januari på den nya, men åtminstone jag och polaren var helt nöjda ändå

Edit, ingen av våra kartonger var märkbart skadade heller.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Jag var en av dem som köpte B9 på black friday och fick en med knäckt hörn.
Var en kompis till mig som råkade ut för samma sak och en till här på forumet samtidigt.

Vi fick en C9 i utbyte allihop, komplett skötte det utmärkt. Enda att anmärka på var att vi fick vänta till januari på den nya, men åtminstone jag och polaren var helt nöjda ändå

Edit, ingen av våra kartonger var märkbart skadade heller.

Det låter ju helt galet.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Json_81:

Jag var en av dem som köpte B9 på black friday och fick en med knäckt hörn.
Var en kompis till mig som råkade ut för samma sak och en till här på forumet samtidigt.

Vi fick en C9 i utbyte allihop, komplett skötte det utmärkt. Enda att anmärka på var att vi fick vänta till januari på den nya, men åtminstone jag och polaren var helt nöjda ändå

Edit, ingen av våra kartonger var märkbart skadade heller.

Okej jävligt skönt att höra, då kommer lite uppföljnings frågor.
Vad behövde ni göra för att gå den utbytt?
Behövde ni skicka tillbaka den skadade i väntan på en ny?

Får hoppas på att jag får tvn snabbt då hela planen var att spela The last of us part 2 till semestern nästa vecka 😅
Men komplett har över 20st I lager.

Permalänk
Medlem

Visserligen inte köpt någon TV men annars har Komplett varit väldigt smidiga och behjälpliga vid både vanliga returer och vid defekta produkter så du behöver säkert inte oroa dig. Verkar ju som fler haft samma problem med fabrikatet och om felet är känt sedan tidigare borde det inte vara några konstigheter alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MostCritical:

Okej jävligt skönt att höra, då kommer lite uppföljnings frågor.
Vad behövde ni göra för att gå den utbytt?
Behövde ni skicka tillbaka den skadade i väntan på en ny?

Får hoppas på att jag får tvn snabbt då hela planen var att spela The last of us part 2 till semestern nästa vecka 😅
Men komplett har över 20st I lager.

Vi fick ta kort på skadan och hade lite mail/telefonkontakt.
Sen gjorde de faktiskt olika för mig och polaren, jag fick skicka tillbaka min medans han fick slänga den på tippen.
Har de i lager är det säkert inga problem, vi kunde fått välja en philips istället för snabbare leverans.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*Trådar sammanfogade* Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne.

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av MostCritical:

Okej jävligt skönt att höra, då kommer lite uppföljnings frågor.
Vad behövde ni göra för att gå den utbytt?
Behövde ni skicka tillbaka den skadade i väntan på en ny?

Får hoppas på att jag får tvn snabbt då hela planen var att spela The last of us part 2 till semestern nästa vecka 😅
Men komplett har över 20st I lager.

Tjena.
Hur har det gått med tv´n? Själv väntar jag på att få tillbaka mina pengar , men det kan tydligen ta upp till 14 dagar.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Skrivet av Mangee75:

Tjena.
Hur har det gått med tv´n? Själv väntar jag på att få tillbaka mina pengar , men det kan tydligen ta upp till 14 dagar.

Fick en ny, komplett fixade en ny dagen efter utan några problem alls.

Sålde den trasiga för reservdelar för 500 kr också.

Permalänk
Medlem

Kanske är en retur som inte varit tillräckligt kollad?

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Kanske är en retur som inte varit tillräckligt kollad?

Den var helt fabrik försluten. Beställde ingen fynd vara eller något heller så har svårt att tro detta.