Japan till Sverige på 4 dagar? Fedex

Permalänk
Avstängd

Japan till Sverige på 4 dagar? Fedex

Jag har beställt en pryl från Japan som skickades idag vilket var nog kvällstid japansk tid. Den kostar cirka $130 och frakten gick på ca $160 och skickas med Fedex International Priority Shipping. Spårningen påstår att jag skall få varan senast kl.18:00 nu på torsdag.

Jag är dock skeptisk till att det kan inträffa på bara 4 dagar? Någon annan som fått vara via Fedex så snabbt levererad från andra sidan jordklotet? Någon som vet hur det blir med tull när man kör med Fedex? (betala vid leverans, eller måste betala innan varan kan levereras?)

Någon gång jag hämtat en vara på postombud så betalade jag på plats vilket jag tycker är rimligast att kunna få göra. Värsta jag vet är att Tullverket skall ha med varan att göra och så försvinner den.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Ofta tulldeklarerar Fedex eller DHL åt dig. Du lär nog få en faktura för att jobbet utförts efteråt. Hänt mig ett par gånger. Och nej det är nog inte konstigt om det är rätt frakttyp valt, har varit med om liknande express leveranser. Man blir chockad ibland

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem

4 dagar är inte omöjligt.
Snabbast jag fått något ifrån Japan är 3 dagar. Skickades söndag kväll och fick det levererat till dörren på onsdag förmiddag.
Då var det iofs EMS och inte Fedex.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Flygfrakt går fort. Tar 11-12 timmar att flyga mellan Tyskland och Tokyo. Så det går att få saker ännu snabbare från Japan än 4 dagar, om man pröjsar ännu mer.

Så här står det på Fedex hemsida:

Citat:

FedEx betalar tullavgifter och moms till tullverket åt dig, så att vi kan leverera din försändelse så snabbt som möjligt. Detta medför en administrationsavgift på 2,5 % av de kombinerade tull- och momskostnaderna, men minst 126 SEK.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk

@AplAy: Själv har jag fått en vara från Hongkong dagen efter jag beställde. Expressfrakt är ofta direktflyg till tyskland och därefter lastbil. Brukar inte ta längre tid än inrikespaket.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shrudder:

Flygfrakt går fort. Tar 11-12 timmar att flyga mellan Tyskland och Tokyo. Så det går att få saker ännu snabbare från Japan än 4 dagar, om man pröjsar ännu mer.

Så här står det på Fedex hemsida:

Aha, grymt! Är Tyskland en vanlig terminal för Fedex för att täcka större delar av Europa?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Fedex osv har tex flygplan i luften 24/7 för att frakta expresspaket. Betalar man för sig och lyckas timea ett sånt plan så går det jäkligt fort och annars väldigt fort.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Aha, grymt! Är Tyskland en vanlig terminal för Fedex för att täcka större delar av Europa?

Gissar bara men annars är det typ Frankrike vilket inte gör någon större skillnad i tiden det tar.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Har fått hem många paket från USA på under två dagar via Fedex och också skickat över atlanten lika fort. Minst problem och snabbast leveranser av alla fraktbolag jag har haft att göra med är min erfarenhet av Fedex.

(Nu har dock importfrekvensen sjunkit som en sten för min del sedan hela debaclet med importavgifter och skatter och hur det ligger till i tider av global masshysteri vet jag inte)

Permalänk
Avstängd

Varan lämnade Japan ca 22:30 lokaltid och är nu i Frankrike ca 16:50 lokaltid.

Går framåt detta! Förhoppningsvis får jag varan redan imorgon fast jag tippar mer på torsdag.

Jag undrar vilken som är underleverantör i Sundsvall för Fedex-paket? Kan det vara Lastbilsstation som även brukar köra ut åt UPS?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Permalänk
Medlem

Postnord har avtal med fedex, uppe i Luleå är det postnord som kommer med dem

Skrivet av AplAy:

Varan lämnade Japan ca 22:30 lokaltid och är nu i Frankrike ca 16:50 lokaltid.

Går framåt detta! Förhoppningsvis får jag varan redan imorgon fast jag tippar mer på torsdag.

Jag undrar vilken som är underleverantör i Sundsvall för Fedex-paket? Kan det vara Lastbilsstation som även brukar köra ut åt UPS?

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk
Medlem

Jag har följt paket som tagit 2 dagar från Japan till Sverige (sen tog det svenska posten 4 dagar att hantera och skicka vidare det). Så det är inte omöjligt.

Permalänk
Avstängd

Nu är paketet vid Fedex anläggning i Stockholm. Det jag undrar är om jag kommer att få SMS från PostNord, när paketet överlämnas till dem och de slänger på sitt spårningsnummer, där jag kan välja om jag vill få det hemlevererat eller bara till närmsta postombud. Jag hade föredragit om jag kunde välja det sistnämnda.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Sist jag beställde med fedex och postnord levererade så hade postnord absolut inget med pakethanteringen att göra. De hade inte eget tracking, man kunde inte se på hemsidan. Alla frågor angående leverans skulle man ta med fedex.

Jag ville hämta hos företagscentret, det fick jag inte göra förens postnord hade gjort 1 försök till hemleverans, sedan kunde man få boka så att postnord lämnar de hos företagscentret genom att ringa fedex sverige.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Versatile:

Sist jag beställde med fedex och postnord levererade så hade postnord absolut inget med pakethanteringen att göra. De hade inte eget tracking, man kunde inte se på hemsidan. Alla frågor angående leverans skulle man ta med fedex.

Jag ville hämta hos företagscentret, det fick jag inte göra förens postnord hade gjort 1 försök till hemleverans, sedan kunde man få boka så att postnord lämnar de hos företagscentret genom att ringa fedex sverige.

Det var ju tärt. Då får jag se till att kunna väckas när det ringer i telefonen. Har du någon uppfattning om när de brukar köra ut paket? Är det oftast tidigt på morgon (10 eller före), vid lunchtid (mellan 12-13) eller senare? (14 och senare) Jag förstår om detta kan variera på olika orter på grund av utkörningsschema.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Det var ju tärt. Då får jag se till att kunna väckas när det ringer i telefonen. Har du någon uppfattning om när de brukar köra ut paket? Är det oftast tidigt på morgon (10 eller före), vid lunchtid (mellan 12-13) eller senare? (14 och senare) Jag förstår om detta kan variera på olika orter på grund av utkörningsschema.

Kan skriva hur det var för de senaste två paketen.
Båda var på förmiddagen hos mig i alla fall. Enligt vad jag har fått höra av fedex supporten så får chaffören välja om de vill ringa eller inte, vilket är super skumt.

Paket 1, 25kg.

Fedex hade uppdateringen längs hela vägen tills paketet anlände till sverige (sthlm), när den väl var i sverige så fortsatte uppdateringarna, men det stod endast sthlm hela tiden, som att fedex fick uppdateringar från postnord men fedex system klarar inte av det och skrev stockholm.
Oavsett vad, jag var hemma den dagen fedex påstod att det var leverans.

Fick inget samtal, fick ingen knack på dörren etc. Det jag fick var en notis i fedex appen att de hade försökt leverera. Hur som helst ringde jag fedex på direkten och sa till dem att lämna paketet på postnords företagscenter.

Min gissning här är att 25kg var för mycket för dem. Hade de ringt så hade jag kunnat springa ut och bära paketet själv.

Paket 2, <1kg.

Samma hela vägen fast när postnord skulle leverera paketet så kom det någon och knackade ca kl 10 på morgonen. Fast det var 2 snabba knack så när jag väl hade kommit fram till dörren ser jag postnord hoppa in i bilen och köra iväg. Valde att hämta det på företagscentret den med.

---

Frågan är ju om postnord runtom mig är lite slarviga, eller om det är den standarden som finns överallt. Men det märker du, du får gärna skriva sen hur det gick för dig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Versatile:

Kan skriva hur det var för de senaste två paketen.
Båda var på förmiddagen hos mig i alla fall. Enligt vad jag har fått höra av fedex supporten så får chaffören välja om de vill ringa eller inte, vilket är super skumt.

Paket 1, 25kg.

Fedex hade uppdateringen längs hela vägen tills paketet anlände till sverige (sthlm), när den väl var i sverige så fortsatte uppdateringarna, men det stod endast sthlm hela tiden, som att fedex fick uppdateringar från postnord men fedex system klarar inte av det och skrev stockholm.
Oavsett vad, jag var hemma den dagen fedex påstod att det var leverans.

Fick inget samtal, fick ingen knack på dörren etc. Det jag fick var en notis i fedex appen att de hade försökt leverera. Hur som helst ringde jag fedex på direkten och sa till dem att lämna paketet på postnords företagscenter.

Min gissning här är att 25kg var för mycket för dem. Hade de ringt så hade jag kunnat springa ut och bära paketet själv.

Paket 2, <1kg.

Samma hela vägen fast när postnord skulle leverera paketet så kom det någon och knackade ca kl 10 på morgonen. Fast det var 2 snabba knack så när jag väl hade kommit fram till dörren ser jag postnord hoppa in i bilen och köra iväg. Valde att hämta det på företagscentret den med.

---

Frågan är ju om postnord runtom mig är lite slarviga, eller om det är den standarden som finns överallt. Men det märker du, du får gärna skriva sen hur det gick för dig.

Herrevetenskap, det kokar smått inom mig. Om de inte ens orkar utföra sitt arbete korrekt kan de lika gärna lämna direkt vid sitt postombud istället för att slarva med det hela. Detta är varför jag vill välja lämna vid närmsta postombud istället. Vissa klarar inte av sitt eget jobb som de självmant har ansökt att jobba med, och sådant gör mig tillfälligt förbannad.

Förhoppningsvis är det inte lata stolpskott som kör ut här i Sundsvall utan folk som förstår vilket jobb de har valt att arbeta med och därmed sköter det till fullo eller byter jobb om det blir för jobbigt för dem. Mitt paket väger cirka 5 kg och har dimensioner på 40x40x15cm cirka.

EDIT: Det är detta som är så ironiskt med majoriteten av de största kurirerna i världen. De är så duktiga på att transportera varor från andra sidan Atlanten. Men den sista biten och det viktigaste imho, att leverera till slutkund, då blir kompetensnivån som om det är första dagen på deras jobb, varje gång! Jaja, förhoppningsvis är det en ansvarig filur som kör ut imorgon och inte någon sadistisk chaufför som bara vinkar och kör förbi lägenhetsbyggnaden.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Inte Japan, men jag fick ett paket från kina på 3 dagar med UPS en gång. Om det är ett fraktbolag hela vägen fram till dörren, så brukar det gå fort.

Permalänk
Avstängd

@Joke7P: UPS har avtal med Lastbilsstation där jag bor så då blir det Lastbilsstation som är slutspurten för min del. Fördelen är att de har eget spårningssystem så jag kan se när de lastar för utkörning och jag har även haft kontakt med dem flera gånger så jag är medveten om deras utkörningsschema som brukar göra att jag får min vara utkörd av dem mellan 12-16 på vardagar.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Nu är paketet vid Fedex anläggning i Stockholm. Det jag undrar är om jag kommer att få SMS från PostNord, när paketet överlämnas till dem och de slänger på sitt spårningsnummer, där jag kan välja om jag vill få det hemlevererat eller bara till närmsta postombud. Jag hade föredragit om jag kunde välja det sistnämnda.

Det har hänt att både PostNord å DHL har levererat FedEx hem till mig på landet med lantbrevbäring

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Herrevetenskap, det kokar smått inom mig. Om de inte ens orkar utföra sitt arbete korrekt kan de lika gärna lämna direkt vid sitt postombud istället för att slarva med det hela. Detta är varför jag vill välja lämna vid närmsta postombud istället. Vissa klarar inte av sitt eget jobb som de självmant har ansökt att jobba med, och sådant gör mig tillfälligt förbannad.

Förhoppningsvis är det inte lata stolpskott som kör ut här i Sundsvall utan folk som förstår vilket jobb de har valt att arbeta med och därmed sköter det till fullo eller byter jobb om det blir för jobbigt för dem. Mitt paket väger cirka 5 kg och har dimensioner på 40x40x15cm cirka.

EDIT: Det är detta som är så ironiskt med majoriteten av de största kurirerna i världen. De är så duktiga på att transportera varor från andra sidan Atlanten. Men den sista biten och det viktigaste imho, att leverera till slutkund, då blir kompetensnivån som om det är första dagen på deras jobb, varje gång! Jaja, förhoppningsvis är det en ansvarig filur som kör ut imorgon och inte någon sadistisk chaufför som bara vinkar och kör förbi lägenhetsbyggnaden.

Haha håller helt och hållet med! Var fruktansvärt irriterad på både postnord och fedex de dagarna. Jag förstår inte varför de insisterar med hemleverans när det tydligen inte funkar. Vi har fungerande postombud så varför inte använda dem..

Vi får hoppas på att det går bättre hos dig!

Vanligtvis när postnord hanterar "mypack" eller vad det nu heter, vanliga paket från olika butiker etc tar mindre än 24h för att få dem till mitt ombud och har varit så varenda gång.

Så det jag personligen tycker är att det får utbilda sin personal mer angående hemleverans och göra ett bättre system när de hanterar andra speditörers paket, så jag alltid kan välja att plocka upp paketet på valfritt ombud eller företagscenter

Permalänk
Rekordmedlem

Har skickat paket till Hongkong, det var utdelat på strax under ett dygn från att det hämtades. Frakten var dyr men det var inte jag som betalade den

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Har skickat paket till Hongkong, det var utdelat på strax under ett dygn från att det hämtades. Frakten var dyr men det var inte jag som betalade den

Fast jag är ju slutkunden så jag bryr mig inte hur det går för paket jag skickar till andra, utan paket som skickas till mig!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Minns inte vilket företag det var som skötte det, men jag brukade importera en del grejer från Japan för några år sen och det snabbaste jag upplevde då var när jag beställde en vara på en lördag och fick grejerna på tisdagen. Samma leveranstid som om jag hade beställt från typ Inet. Helt galet. Så det går!

Permalänk
Medlem

Har stor erfarenhet av transporter från japan, brukar oftast välja EMS då det är det mest ekonomiskt vettiga alternativet om man beställer små prylar som är lite dyrare tex klockor, samlarfigurer. EMS för varor som postats före 14 i Tokyo brukar vara framme inom 4 dagar. De direktflygs dock ej utan mellanlandar alltid i Hong kong eller Singapore för omlastning till flyg som går till Arlanda. Vanligtvis nyttjas DPD transportnätverket för den delen av transporten ( Postnord är delägare där). I Sverige tar dock tyvärr tullförfarandet upp till 3 dagar och om man har nån moms som ska betalas ( i stort sett alltid numera) så blir det inget hemleveransförsök utan man får hämta ut hos ombud och betala avgiften där vilket iofs är bättre än det vanliga förfarandet där man ska betala i förväg via mobil/dator.

FedEx transporten går via Paris Frankrike där nytt flyg flyger till Arlanda, FedEx transporterar med eget flyg hela vägen. Transporten tar vanligtvis 2 dagar och leverans på tredje dagen (eller dag 4-5 beroende på vilken tjänst som använts). Tullen ombesörjs redan i Frankrike och den passerar svenska gränsen utan fördröjning. Det görs ett hemleveransförsök mellan 09-19 om ingen är hemma lagras försändelsen på terminal och ett nytt försök görs dagen därpå. Det görs max 3 försök. Befinner man sig utanför de större städerna eller norr om Uppsala är det vanligt att underleverantör kör för FedEx för slutleverans hos kund tex PostNord. Då sker leveransen vanligtvis före 10 på morgonen och endast ett hemleveransförsök görs. Sen får man hämta hos ombud eller Företagscenter. Tullfakturan kommer vanligtvis i brevlådan inom några dagar till 2 veckor efter leverans. Ifall tullvärdet är stort kan det hända att de ringer först och kräver man betalar i förväg via Swish eller kort för att de ska släppa på försändelsen.

DHL 2-3 dagars leveranstid för det snabbare alternativet 4 dagar för det långsammare. DHL paket kan också köras av underleverantörer såsom Postnord och lokala budfirmor. Före leverans får man vanligtvis SMS med möjlighet att betala tull/moms de brukar även erbjuda alternativt leveranssätt tex service point eller paketskåp. För lågvärdesförsändelser så har DHL lägst avgift av alla expressfirmor. För oss här i EU är DHL oftast det bästa alternativet. Men ofta är FedEx billigare just från Japan.

UPS har ingen egen erfarenhet just från Japan men brukar vara dyrast i alla fall.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Avstängd

@Joakim Ågren: Tack för din input! Intressant det där med när underleverantörer används och inte. Jag ska minnas att varor i mindre volym och vikt så brukar det dyka upp en UPS-bil utanför lägenheten, medan andra gånger så dyker underleverantören Lastbilsstation upp när varan som skickats med UPS är större i vikt och volym (ca 30-40 kg).

En gång när jag beställde 10 kg proteinpulver så blev jag tvungen att få den hemkörd (PostNord) och kunde inte hämta vid vanligt postombud (aka ICA-affär). Jag antar att Lastbilsstation tar hand om utkörningar utav större varor medan UPS-bilen tar mindre paket då den kan fylla fler sådana innan utkörning.

Med Fedex-spårningen hittills så var det:
Japan -> Hong Kong ->
Belgien -> Frankrike ->
Stockholm/Sverige där det inte uppdateras några övriga städer än Stockholm.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Avstängd

Nu börjar den smått jobbiga sista väntan för det står så här i senaste spårningsuppdatering:
Onsdag, 10/06/2020 - 19.00: STOCKHOLM-ARLANDA SE - På lokalt FedEx-kontor

Jag vet inte då om den har lämnat detta "Lokala FedEx-kontor" i Stockholm eller om det menas med något FedEx-kontor lokalt i eller i närheten av Sundsvall eftersom de verkar inte orka uppdatera för andra svenska städer(?).

Har även testat samma spårningsnummer på Lastbilsstation och PostNord i hopp om att de kanske fått paketet som underleverantör? Men icke sa nicke. Jag hoppas att de kmr tidigt på morgonen för jag har vänt på dygnet!

EDIT: Någon som vet om det kmr uppdateras för att den är "lastad för utkörning" även fast orten är fel?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Avstängd

Crap! Nu kom plötsligt en uppdatering:
Nu på torsdag , 11/06/2020 - 05.19: STOCKHOLM-ARLANDA SE - Under transport

Den har även uppdaterats till: "Your delivery schedule has been updated to Friday, 6/12/2020 by 6:00 pm." dvs., uppdaterat för leverans imorgon.

För sjutton bövlar... Knappast att det tar så låååång tid från Stockholm till Sundsvall. Jag kan tänka mig att de vill maximera mängden paket att göra ut imorgon innan helgen så därför väntar de ett extra dygn.

Och inget sms har jag fått om nytt kollinr från PostNord som troligen blir deras underleverantör så jag kan inte få reda på vart paketet kan sover över natten tills imorgon. Kan Fedex-supporten lämna ut eventuell underleverantörs kollinr? (så jag vet om det är värt att ens ringa dem)

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk

Det är väl/var väl DHL som hade världens största flygflotta av samtliga bolag som flyger, dock minst passagerare, man får plats med mycket paket i en 747:a

edit: näe det var tydligen FedEx (iallafall 2017)

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense VM|3 Windows VM|Windows 10 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|