Undersökning: Samsung frågar SweClockers

Permalänk
Lego Master
Skrivet av BergEr:

Hur gör folk för att få bluetooth att fungera bra?
Min tjej har en helt ny samsung telefon, helt nya lurar. Det klipper ut konstant, jag hade min flic i fickan och gick förbi henne så tappade hon bluetooth.
Använder själv bluetooth för flic och ljud i bilen, tappar kontakt konstant så det slutar spela musik eller att signalen från min flic inte når telefonen.

3.5mm fungerar hela tiden!

Anpassar mig efter teknikens begränsningar. Ser till att ha mobilen inom synhåll om jag är hemma och har bt-lurar på mig, eller har den i en jackficka högre upp på kroppen när jag är ute och går.
Fastmonterad hållare från Brodit i bilen, precis vid stereon, aldrig några problem.

Och jag tycker fortfarande bättre om bluetooth än att hålla på att trassla med sladdar. Ljudkvaliteten duger gott för mig.

Den där flic-grejen låter suspekt. Eller rättare sagt, det låter skitfett. Men stör den ut bt för er?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Känns som att dom "dodgar" batteri-torskarna... inte en enda fråga hade med anständig batteritid att göra.

De hade ingen fråga om specifika komponenter. Utan du skriver vad de kan bli bättre på om du känner att DU har en speciell åsikt om batteritiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Jag kan inte låta bli att notera att du använder en trådlös mus? Som förmodligen behöver laddas eller byta batterier ibland. Så inte helt oacceptabelt? Och nej, det är inte "oacceptabelt". Bluetooth för audio är en rimlig kompromiss, inget annat.

Den trådlösa musen används enbart på mitt skrivbord, och behöver bara laddas med mer än en månads mellanrum. Då är laddaren inom armlängds avstånd.

När jag lyssnar på nåt i hörlurar via mobilen är jag alltid på resande fot. På ett tåg, på en buss, eller som passagerare i en bil. Enstaka gånger när jag går. Då är det inte möjligt att ladda på nåt enkelt sätt, och kräver att jag har med mig fler saker som inte behövs om mobilen har ett vanligt, hederligt hörlursuttag.

Och Bluetooth innebär fortfarande sämre ljud. Det går inte att komma ifrån.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Rofl... frågeformuläret påvisar ju enbart exakt hur crappy dom och deras produkter är
Möjligtvis om dom slutar trasa sönder android med eget jävla skräp, vanilla/aosp/pixel är det enda man kan köra.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Om Samsung hade använt sig av rent Android-OS så hade Oneplus haft en ordentlig utmanare. tyvärr är inte så fallet för min egen del. Bloatat OS - inget köp.

One UI med Samsungs stock appar är enda anledningen jag skulle gå tillbaka till Samsung ifrån Iphone.
Vanilla Android är rent PUKE.

Där ser man hur olika man tänker

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

One UI med Samsungs stock appar är enda anledningen jag skulle gå tillbaka till Samsung ifrån Iphone.
Vanilla Android är rent PUKE.

Där ser man hur olika man tänker

Tyvärr har jag upplevt att en sprillans ny Samsung Galaxy S10 Lite var segare i menyer och app-användning än min 3 år gamla Oneplus 5, Så får det bara inte vara!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Bort med Exynos eller se till att vara bättre än snapdragon glömde jag skriva, attans.

Exakt. Men Samsung verkar inte bry sig detta då folk klagat på det i flera år.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Anpassar mig efter teknikens begränsningar. Ser till att ha mobilen inom synhåll om jag är hemma och har bt-lurar på mig, eller har den i en jackficka högre upp på kroppen när jag är ute och går.
Fastmonterad hållare från Brodit i bilen, precis vid stereon, aldrig några problem.

Och jag tycker fortfarande bättre om bluetooth än att hålla på att trassla med sladdar. Ljudkvaliteten duger gott för mig.

Den där flic-grejen låter suspekt. Eller rättare sagt, det låter skitfett. Men stör den ut bt för er?

Okay. Har oftast telefonen i konsollen så den liggar bara 1dm~ från stereon i bilen men bryter ändå.

Ja, hon hade telefonen på bänken bakom sig i köket och hörlurar på sig (avstånd typ 80cm). Gick jag mellan med en flic i fickan så tappade hon kontakten. La bort den så löste det sig.

Spelade själv musik på stereon i vardagsrummet över BT (men hade telefonen i vardagsrummet och bar bara runt flic för att byta låt).

För henne bryter det bara hon rör sig på stan i göteborg.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Gör en telefon med rent Android som alternativ, ev en telefon som är förberedd för custom roms.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Efter Samsung S5 gick det utför, så jag är fortfarande kvar på en sådan (med LineageOS och nytt väldigt enkelt utbytt batteri ... hint HINT! ).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Avstängd
Skrivet av backfeed:

Efter Samsung S5 gick det utför, så jag är fortfarande kvar på en sådan (med LineageOS och nytt väldigt enkelt utbytt batteri ... hint HINT! ).

Hade S5 neo, och fick något problem med den och eftersom garantin hade gått ut så var det inte möjligt att få en ny, så blev en S7a efter den (och numera en Motorola) och S7ans kamera är fantastiskt mycket bättre, för det första så märker man att den är otroligt mycket snabbare på att zooma in rätt och dessutom mycket bättre i mörker.
Men, kan hålla med om att batteribyte vore skönt att få tillbaka, behöver inte världens bästa vattenskydd i mobilen ändå, räcker om den tål regn.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Känns som att dom "dodgar" batteri-torskarna... inte en enda fråga hade med anständig batteritid att göra.

"Hur kan samsung förbättras" fanns väl som fråga med fritext?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Som att Samsung, skulle bry sig om vad något fåtal 10 000 medlemmar på ett Svenskt forum har för åsikter.

Senare på Samsung marknadsavdelning. "viktig info från den Svenska marknaden" Vilken vad !? Sverige? Aha där vi har ca en 1% av vår totala världsmarknad.

Permalänk

Replacing the battery on my S7 requires a difficult operation, with heat to melt the glue. There should be a reasonable way to replace the battery without the risk of damaging the phone.

Permalänk
Medlem
  • Skärmen ska vara en oavbruten rektangel, utan "notch", hål, rundade hörn eller "vattenfall". (Det får gärna vara lite kant uppe eller nere — det gör absolut ingenting! Eller varför inte runda av kortsidorna? Det har man inte sett på länge eh... sedan Galaxy S4?)

  • Det ska vara ett 3,5mm hörlursuttag. Annars måste ett par trådlösa, extremt bekväma, ljudisolerande studio-hörlurar med lossless överföring och riktigt lång batteritid följa med för väldigt låg extrakostnad. (motsvarande trådad variant jag annars skulle pluggat i)

  • Laddning ska ske snabbt med USB Power Delivery-protokollet över USB C (som är standard), inte behöva något proprietärt protokoll, laddare eller kabel för snabbladdning

  • Jag ska kunna fota och spela in video till utbytbara SD-kort som funkar i datorn, precis som om jag hade använt en DSLR eller kompaktkamera. (Annars ersätter den inte kompaktkameran)

  • Inget glas på telefonens kanter eller baksida. ("Glass is glass and glass breaks")

  • Telefonen ska få OS-uppdateringar under minst tre år, och inom en vecka från att de blivit klara från Google. (vissa iPhone som är fem år gamla kör ju senaste iOS)

  • NFC. (Enda säkra sättet att para små Bluetooth-enheter på. Andra användningsområden struntar jag i)

  • FM-radio

  • Kameran ska spara bilder i effektiv upplösning som inte bara har en massa brus när man zoomar in (förutsatt bra belysning vid fototillfället), och det är denna effektiva upplösning som ska visas i telefonens marknadsföring (inget lurendrejeri med Bayer-filter eller annat trams!)

  • "Zoom" betyder att förstoringsgraden kan justeras. Ordet ska inte användas för att beteckna telefoto. (Och enheten för förstoringgrad är "gånger" (×), inte bokstaven x. Det är år 2020 och vi använder inte sju-bittars ASCII i en monokrom textterminal längre!)

  • Och det är inte för mycket begärt att kameran vänder bilderna rätt själv så att man kan lägga ut dem på webben utan att behöva ladda in dem i Photoshop och fixa först.

  • Om telefonen marknadsförs som att ha kvantum-kryptering, så ska den antingen utföras av en inbyggd kvantumdator (fet chans), eller göra kvantumöverföringar (av data eller nycklar) med andra enheter (också fet chans)

  • Skärmen ska inte ha synbar inbränning efter bara ett år

  • Batteriet ska kunna bytas ut av en lekman, utan speciella verktyg (annat än skruvmejslar/"spudgers" etc.)

  • Inget onödigt 5G som jag måste betala extra för eller som kräver ett extra stort och tungt batteri. (4G är tillräckligt när jag är ute. 5GHz WiFi när jag är hemma)

OK... Nu har vi avklarat kraven.

Mina önskemål är:

  • Kompakt storlek för enhands-användning men ändå ha bra batteritid

  • Bra kamera med OIS och bra dynamiskt omfång

  • Videoinspelning i 60Hz med bra bitrate, gärna valbar. (Elektronisk stabilisering behövs inte. Jag har en gimbal)

  • Medföljande ogenomskinlig silikon-"case" med snygg texturerad yta (Se Oppo Reno2)

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adzer:

Önskar verkligen att Samsung hade flaggskeppstelefoner utan rundade hörn/sidor. Har det idag och det blir inte en dylik telefon igen.

Sålde min oneplus 7 pro pga de förbannade kanterna och plockade ut en huawei p30 när jag förlängde abonnemanget.. p30an är sämre på alla sätt utom just den platta skärmen då, men en PLATT skärm är guld värt.

Sen är det skönt att ha 3.5mm jack igen.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

5”
Platt skärm
Ingen hole-punch
5-6000mah batteri
Batteribyte utan verktyg (löstagbar baksida, inte glas)
Flaggskepps chipset från qualcomm
Två bra kameror (vidvinkel och vanlig)
3.5mm uttag
Låt telefonen bli tjock så vi slipper camera-bump (10 mm är helt okej, 150+ gram likaså)
Usb-c
Full-hd 120hz
16/18:9 format utan skärmkanter
Vanilla android med minimal bloat
128GB + minneskortsplats
Fingeravtrycksläsare på baksidan
Mjukvaruuppdateringar i minst 3 år till senaste android/os

Kan man få till det och inte gå över 10k tror jag många skulle vara högst intresserade

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Efter Samsung S5 gick det utför, så jag är fortfarande kvar på en sådan (med LineageOS och nytt väldigt enkelt utbytt batteri ... hint HINT! ).

Japp S6 edge var den första telefonen från helvete från samsung, men hade inte vanliga s6 och s7 utbytbara batterier också?

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:
  • Skärmen ska vara en oavbruten rektangel, utan "notch", hål, rundade hörn eller "vattenfall". (Det får gärna vara lite kant uppe eller nere — det gör absolut ingenting! Eller varför inte runda av kortsidorna? Det har man inte sett på länge eh... sedan Galaxy S4?)

  • Det ska vara ett 3,5mm hörlursuttag. Annars måste ett par trådlösa, extremt bekväma, ljudisolerande studio-hörlurar med lossless överföring och riktigt lång batteritid följa med för väldigt låg extrakostnad. (motsvarande trådad variant jag annars skulle pluggat i)

  • Laddning ska ske snabbt med USB Power Delivery-protokollet över USB C (som är standard), inte behöva något proprietärt protokoll, laddare eller kabel för snabbladdning

  • Jag ska kunna fota och spela in video till utbytbara SD-kort som funkar i datorn, precis som om jag hade använt en DSLR eller kompaktkamera. (Annars ersätter den inte kompaktkameran)

  • Inget glas på telefonens kanter eller baksida. ("Glass is glass and glass breaks")

  • Telefonen ska få OS-uppdateringar under minst tre år, och inom en vecka från att de blivit klara från Google. (vissa iPhone som är fem år gamla kör ju senaste iOS)

  • NFC. (Enda säkra sättet att para små Bluetooth-enheter på. Andra användningsområden struntar jag i)

  • FM-radio

  • Kameran ska spara bilder i effektiv upplösning som inte bara har en massa brus när man zoomar in (förutsatt bra belysning vid fototillfället), och det är denna effektiva upplösning som ska visas i telefonens marknadsföring (inget lurendrejeri med Bayer-filter eller annat trams!)

  • "Zoom" betyder att förstoringsgraden kan justeras. Ordet ska inte användas för att beteckna telefoto. (Och enheten för förstoringgrad är "gånger" (×), inte bokstaven x. Det är år 2020 och vi använder inte sju-bittars ASCII i en monokrom textterminal längre!)

  • Och det är inte för mycket begärt att kameran vänder bilderna rätt själv så att man kan lägga ut dem på webben utan att behöva ladda in dem i Photoshop och fixa först.

  • Om telefonen marknadsförs som att ha kvantum-kryptering, så ska den antingen utföras av en inbyggd kvantumdator (fet chans), eller göra kvantumöverföringar (av data eller nycklar) med andra enheter (också fet chans)

  • Skärmen ska inte ha synbar inbränning efter bara ett år

  • Batteriet ska kunna bytas ut av en lekman, utan speciella verktyg (annat än skruvmejslar/"spudgers" etc.)

  • Inget onödigt 5G som jag måste betala extra för eller som kräver ett extra stort och tungt batteri. (4G är tillräckligt när jag är ute. 5GHz WiFi när jag är hemma)

OK... Nu har vi avklarat kraven.

Mina önskemål är:

  • Kompakt storlek för enhands-användning men ändå ha bra batteritid

  • Bra kamera med OIS och bra dynamiskt omfång

  • Videoinspelning i 60Hz med bra bitrate, gärna valbar. (Elektronisk stabilisering behövs inte. Jag har en gimbal)

  • Medföljande ogenomskinlig silikon-"case" med snygg texturerad yta (Se Oppo Reno2)

Bara en förtydligande fråga:
Vad menar du med kvantkryptering?

Det finns algoritmer som är säkra mot attacker av kvantdatorer som funnits i över 20 år nu, dessa kräver bara vanlig hårdvara. Det finns många problem med vissa av dom, vissa är extremt sega, andra kräver nycklar på flera megabyte etc... men kvantdatorer behövs ej.

Permalänk
Medlem

Har inte köpt en Samsung-pryl sedan 2007-2008 då min 2 år och mindre än 1 månad (garantitiden var 2 år) gamla plasma-tv som kostade 28000:- sa "poof" och Samsung vägrade att ens försöka vara lite schyssta och åtminstone erbjuda en liten rabatt på en ny tv. Sedan dess har jag inhandlat elektronik för 100 000-tals kronor, inte en krona har gått till Samsung och kommer heller ej någonsin göra det. Har dessutom tagit varje chans att avråda bekanta (och i många fall lyckats) från att köpa produkter från dem. Så Samsung kan designa sina telefoner hur de vill, jag fortsätter att avråda från dem, det är ju inte direkt brist på bra alternativ.

Permalänk
Medlem

@meanh: Jag förstår att man blir upprörd men jag slår vad om att du inte kan nämna EN enda tillverkare som jag inte kan leta upp en liknande historia om.

Kommer sluta med att du inte köper någon teknik, vilket förvisso är bra för miljön...

Själv har jag haft positiva upplevelser med Samsungs produkter och kundtjänst men mobilmässigt så känns det som att man siktat för hårt på enterprise sidan. Vi konsumenter vill också ha det bästa fast inte till det priset som det är på flaggskeppen idag.
Samsung är dock inte ensamma om detta men de är utan tvekan längst fram på Android-sidan i denna inriktning.

Permalänk

@meanh: You get my upvote. I only had a small issue but Samsung's attitude was stupidly negative. I had unsealed and unboxed a new Galaxy S7 and found that the charger was dead on first use. It actually shorted the mains power until something inside burnt out and cleared the short. I saw the flash. The phone was a reward from a former employer who had since closed their business. They probably got it from Telia, who provided the phone plan. In other words I had no proof of Purchase. Samsung customer support and Samsung service each gladly told me it wasn't their problem. However that is no consolation to me. It was Samsung who manufactured the faulty product.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Shudnawz:

@lillaankan_i_dammen:
Det finns redan skal med inbyggd powerbank som alltid är kopplad på laddporten i mobilen, ex:
https://www.teknikdelar.se/powercase-batteriskal-3000mah-for-...
https://www.teknikdelar.se/cache/22/499x499-ABCT_820005.jpeg

Du vet att bluetooth är en grej va?
Och förresten, hur skulle annars en fingeravtrycksläsare funka? Psioniskt? Och du vet att man inte behöver använda dom? Det går lika bra med pinkod eller lösenord. Eller mönster, om man är lagd åt det hållet.

Du får gärna använda bluetooth headset som du går runt och laddar och fifflar med och byter ut varje x antal år för att batteriet gått sönder eller något annat. Jag kommer nog fortsätta mina fantastiska sladdburna headsets i flera årtioenden framöver.

Och ja du jag vill helst inte se någon fingeravtrycksläsare överhuvudtaget, men i vartfall inte under skärmen på en mobil jag tänker använda mig av. På mina Note 8/9 mobiler är den på baksidan, det är inget större problem som stör mig om samsung absolut måste integrera fingeravtryckscanner på sina mobiler.

En fantastisk funktion med Note mobilerna är att man slipper ha lösenord för att öppna de. Bara att slida upp skärmen funkar hur bra som helst. Aldrig haft några problem med att mobilen låst upp sig i fickan eller så.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cyklonen:

Vad menar du? Är det enda sättet att öppna skärmen på nya mobiler från Samsung? På min nuvarande använder jag bara hårt/långt tryck på "knappen". Jag gör det ofta med t ex knoge eller liknande. Fingeravtryck skulle jag aldrig kunna acceptera.

De har fingeravtryckssensorn inbyggd under skärmen nu för tiden.

Jag accepterar det inte heller, därför jag inte kommer gå högre än note 9 serien som det ser ut nu såvida inte fingeravtrycksläsaren i skärmen tas bort.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Baxtex:

Det sköts dock av Androids inbyggda API:er, ditt finger lämnar aldrig telefonen.

Köpte en A50 till tjejen i våras. Hujeda mig vilken skittelefon det är jämfört med t ex Xiaomi. Fingeravtrycksläsaren under skärmen fungerar aldrig, extremt mycket bloat i telefonen, för varje google app finns det en Samsung motsvarighet, inställningarna är fulla med Samsung konto hit och dit. Prestandamässigt jämför jag med min egen Oneplus 6 och dom spelar inte i samma liga. Vissa appar tar flera sekunder att starta och inget hålls i minnet. Det enda positiva är väl att skärmen är helt okej.

Nej usch, aldrig mer Samsung i vårat hushåll. A50 ska snart säljas, verkligen bortslösade pengar.

Fingeravtrycket behöver aldrig lämna mobilen. Allt som behöver lämna mobilen är att det är samma användare som använt den. Google vet redan väldigt precist vem det är som använder mobilen dagligen, så om det är samma person igen så vet man att det är du.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

Altså det är svårt att ge något annat än bottenbetyg för integritet när man tvingas sätta fingret på en fingeravtrycksläsare för att använda mobilen.

Avsaknad av 3.5mm jack det helt omöjligt att jag skulle betala någon större peng för mobilen. Att inte kunna lyssna på musik eller videoklipp utan att ha med en USB adapter är helt befängt. Inget jag accepterar från en mobil som kostar över 2-3000kr.

Funkar utmärkt med wireless.
Övrigt är det endast ssd som jag använder av Samsung, gillar inte deras övriga produkter.
Kommer definitivt aldrig ha en samsung lur.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Defender:

Funkar utmärkt med wireless.
Övrigt är det endast ssd som jag använder av Samsung, gillar inte deras övriga produkter.
Kommer definitivt aldrig ha en samsung lur.

Ptja det kanske finns några som dig som tycker så. För mig blir som sagt en mobil utan 3.5mm TOTALT oaktuell.

Permalänk
Medlem

Jag skrev helt ärligt att ingen gillar bloatware eller telefoner som håller cirka två år.

Är själv ägare till en Pixel 2 sedan release och den fungerar jäkligt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Känns som att dom "dodgar" batteri-torskarna... inte en enda fråga hade med anständig batteritid att göra.

Gör det enkelt att byta batteri för den vanlige användaren.

Det är få telefoner som erbjuder detta idag.

Just detta med att skärmen går ut över kanten gör att jag inte vill ha en Samsung. Har en CAT S61 just för att den tål litet mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

Altså det är svårt att ge något annat än bottenbetyg för integritet när man tvingas sätta fingret på en fingeravtrycksläsare för att använda mobilen.

Avsaknad av 3.5mm jack det helt omöjligt att jag skulle betala någon större peng för mobilen. Att inte kunna lyssna på musik eller videoklipp utan att ha med en USB adapter är helt befängt. Inget jag accepterar från en mobil som kostar över 2-3000kr.

Vem tvingar någon att använda fingeravtrycksläsaren? Det är ditt val, till 100%. Du kan välja pinkod, ögonupplåsning eller mönster istället. Helt valfritt.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard