Permalänk

Skateboard

Hej, tänkte köpa min första skateboard och funderar på att bygga ihop en själv. Har ofta byggt ihop saker själv i andra hobbyn och tycker det är roligare när man själv får välja alla delar.

Mitt åkande kommer endast vara cruising och inga tricks (inget intresse av det), så jag tror en cruiser passar mig. Vill ha en liten storlek för bärbarhet. Har provat åka på longboard och pennyboard. Longboard alldeles för stor, pennyboard kanske lite liten?

Har gått igenom några svenska skatebutiker och bara slängt ihop det här utan någon som helst koll. https://imgur.com/a/9W1fURW Det svåraste hittills har varit att hitta en bräda med grafik jag gillar. Är tyvärr mycket petig på den fronten Finns det enfärgade brädor som man i efterhand kan sätta egendesignad vinyl på?

Tacksam för alla råd!

Permalänk
Hjälpsam

Det är väl som alla andra materialsporter. Man vet inte vad man saknar förrän man har kört ett tag.

Har inte stått på en bräda på många år, men oavsett vad du börjar med så kommer du nog hitta något annat du vill ha sedan så bra med något som inte kostar för mycket. Tror inte du kommer hitta helt rätt på första försöket.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Finns sidor vet jag där man kan ladda upp bild och få custom deck. Ingen aning om de är bra eller hur dyrt det är och vad du är villig att betala, men exvis https://www.yourcustomskateboard.co.uk/

Permalänk

Tack ska ni ha. Då ska jag nog fortsätta vänta på något second hand och som jag tycker om och prova mig fram där. Finns det någon svensk sida med aktivt köp och sälj-forum som här? Förutom Blocket då.

Permalänk
Medlem

Jag skatade in min ungdom men när jag blev lite äldre (och knäna och ryggen la av efter att ha hoppat ner från allt för många/höga trappor) byggde jag en ny variant på bräda. I grunden var det longboard-truckar/hjul/lager men jag satte allting på en förvuxen "vanlig" skateboard. Dvs en bräda med nose, tail, rätt form, osv. Ingen longboard [1], [2], [3] alltså. Fantastiskt trevlig för mig som inte gillar allt flexande som många longboardåkare verkar gilla.

Brädan rullade flitigt en sommar, men har stått oanvänd sedan dess. Om du är intresserad av second hand kan du dra ett PM så kan vi snacka mer.

Edit-1: Hittade två bilder från vad jag tror är sista gången jag använde brädan.

Kan verkligen rekommendera konceptet.

Edit-2: Du saknar kullager i ditt bygge, förresten. (Länken du har i ditt första inlägg.)

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕