Windows 10 stopcode - kommer inte in i Win 10

Permalänk

Windows 10 stopcode - kommer inte in i Win 10

Hej

Jag fick plötsligt ett stort problem fick blå skärm och nu kan jag inte komma in i Windows. Jag har försökt att starta i felsäkert läge försökt att bota med usb alternativt att köra sfc / scannow men då får jag bara svaret att det inte går att genomföra processen. Något annat som jag tycker är konstigt det är när man ska köra i command prompt så står inte c disk utan X. Jag bifogar en bild. Det är inte ofta jag får panik när det gäller datorn men det här verkar vara jobbigt.

Några förslag på hur man löser problemet?

Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Något annat som jag tycker är konstigt det är när man ska köra i command prompt så står inte c disk utan X.

Startar man från installationsmedia (USB/DVD) och kör igång en kommandpromt så laddas filerna in i en virtuell/RAM disk och denna får enhetsbokstaven X

Vill man göra något mot sin disk (te.x köra checkdisk) så måste man ange dess enhetsbokstav och har man mer än en disk/partition så är det inte alls säkert att disken/parttionen med Windows på blir C:.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk

@Belzader: tack för svaret, jag gav upp och körde med nyinstallation av Windows. Försökte med all möjliga förslag jag hittade på nätet men utan resultat. Är ganska säker på att en del av problemet var antivirus programmet Comodo. Nu får det bli Avast som jag testar istället.