PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pekkasteele:

Varför man inte kan välja map i Ranked, och varför man har infört botar är ju rätt uppenbart, PUBG har 32 köer, andra spela som Fortnite har 5 och Apex har 3.

Det finns inte spelare nog till att ha fler köer. Vi har ju

FPP/TPP så alla köer är x2:

Solo
duo
squad
x5 mappar (Erangel, Miramar, Sanhok, Vikendi, Karakin)

Ranked

Det är svårt att minska köerna idag tyvärr, personligen tycker jag ju dom kan ta bort TPP, Karakin och Vikendi, det hade hjälpt. Men sen finns det andra som tycker precis tvärtom istället, tar dom bort nått blir alltid någon missnöjd.

EU + NA är 4 % av spelarbasen, så de skiter fullständigt i vad vi tycker tyvärr.

I asien är TPP betydligt mer populärt, så om det är något som försvinner så är det 100 % FPP de tar bort. Införandet av bots var spiken i kistan för mig, inte rört spelet sen det kom. Vilket är synd, för PUBG är det roligaste MP-spel jag spelat. Men utvecklarna är fullständigt efterblivna..

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Jupp. Jag har inte spelat på år och dar, och även innan jag lade PUBG på hyllan var jag knappast nån mästerspelare. Sist jag installerade och provade, så fick jag storspö per omgående.
Att spela mot botar kan vara en middleground nu när väldigt många är väldigt bra, till en sådan nivå att jag inte har en chans att bli bättre eftersom jag bara stendör utan att ha en aning om hur eller varför.

Exakt, det finns jäkligt många vassa PUBG spelare, den saken är klar. Lurigt också att ha full koll på omgivningarna men möjligt att många försöker spela nära gränsen/linjen för att försöka hålla ryggen mera fri. Högt ljud i lurarna så att man nästan blir hörselskadad kan underlätta att höra fi också.

Jag är själv dålig men tycker det är kul ibland.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av makatech:

Exakt, det finns jäkligt många vassa PUBG spelare, den saken är klar. Lurigt också att ha full koll på omgivningarna men möjligt att många försöker spela nära gränsen/linjen för att försöka hålla ryggen mera fri. Högt ljud i lurarna så att man nästan blir hörselskadad kan underlätta att höra fi också.

Jag är själv dålig men tycker det är kul ibland.

Problemet är botarna är att de är så dåliga att det knappt räknas.

Det är inte träning, det är större risk att du dör pga av att du skjuter en bot och en spelare hör dig och kommer dit och jagar.

Inget citat är bättre än Angryvideogamenerd.

"WHAT WERE THEY THINKING??"

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Lagerlöf:

Det är inte träning, det är större risk att du dör pga av att du skjuter en bot och en spelare hör dig och kommer dit och jagar.

Men what. Det där gäller ju även om du spelar mot vanliga spelare? Så fort du avfyrar ditt vapen är det ju en avvägning mellan övertaget mot den du skjuter på och hur troligt det är att nån annan hör dig skjuta. Har ju inget med VAD eller VEM du skjuter på att göra.

Alltså jag kan förstå att folk konceptuellt har problem med bottar. Verkligen.
Men för oss som är för dåliga för att möta er i strid på riktigt, så är det ett välkommet tillskott som kanske kan hjälpa mig upp till en nivå där jag faktiskt har en chans att överleva till mer än 50% av matchen mot bara riktiga spelare.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Men what. Det där gäller ju även om du spelar mot vanliga spelare? Så fort du avfyrar ditt vapen är det ju en avvägning mellan övertaget mot den du skjuter på och hur troligt det är att nån annan hör dig skjuta. Har ju inget med VAD eller VEM du skjuter på att göra.

Du kan ju ha tagit en perfekt position helt ensam och sen spawnar en bot bakom dig så du tvingas röja din position för riktiga spelare.

Finns inte en positiv sak med bottar såtillvida att man inte tycker det är givande att skjuta på ett levande träd som flyttar sig någon gång ibland.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shudnawz:

Men what. Det där gäller ju även om du spelar mot vanliga spelare? Så fort du avfyrar ditt vapen är det ju en avvägning mellan övertaget mot den du skjuter på och hur troligt det är att nån annan hör dig skjuta. Har ju inget med VAD eller VEM du skjuter på att göra.

Alltså jag kan förstå att folk konceptuellt har problem med bottar. Verkligen.
Men för oss som är för dåliga för att möta er i strid på riktigt, så är det ett välkommet tillskott som kanske kan hjälpa mig upp till en nivå där jag faktiskt har en chans att överleva till mer än 50% av matchen mot bara riktiga spelare.

Mja, skjuter jag en spelare är det för att få kills (jag räknar inte botar som kills även om spelet gör det..). Man får även sjuka stats som inte betyder något alls. Innan botar var 10+ kills ovanligt. Nu skulle jag gissa att jag får det direkt om jag hoppar in och testar.

Du kommer aldrig bli tillräckligt bra bara genom att öva mot botar som aldrig kan ersätta riktiga spelare, visst du kan träna lite aim, men du kommer aldrig lära dig positionering eller taktik/strategi mot hjärndöda botar som inte ger något riktigt motstånd. Och aim kan du redan öva i practice range

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Shakermaker:

Du kan ju ha tagit en perfekt position helt ensam och sen spawnar en bot bakom dig så du tvingas röja din position för riktiga spelare.

Finns inte en positiv sak med bottar såtillvida att man inte tycker det är givande att skjuta på ett levande träd som flyttar sig någon gång ibland.

Skrivet av Lagerlöf:

Mja, skjuter jag en spelare är det för att få kills (jag räknar inte botar som kills även om spelet gör det..). Man får även sjuka stats som inte betyder något alls. Innan botar var 10+ kills ovanligt. Nu skulle jag gissa att jag får det direkt om jag hoppar in och testar.

Du kommer aldrig bli tillräckligt bra bara genom att öva mot botar som aldrig kan ersätta riktiga spelare, visst du kan träna lite aim, men du kommer aldrig lära dig positionering eller taktik/strategi mot hjärndöda botar som inte ger något riktigt motstånd. Och aim kan du redan öva i practice range

Nu ska jag erkänna att jag inte har testat PUBG med botar, så jag kan inte säga hur jag upplever det, men om det är som ni säger låter det ju helt orimligt. Spawnar inte botarna som spelare och lirar på samma premisser?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Nu ska jag erkänna att jag inte har testat PUBG med botar, så jag kan inte säga hur jag upplever det, men om det är som ni säger låter det ju helt orimligt. Spawnar inte botarna som spelare och lirar på samma premisser?

Botjävlarna spawnar närsom kittade och klara och oftast bakom dig (ta det med en nypa salt, de handfull gånger vi spelat normal så har dom alltid spawnat i ryggen på oss). Dom är ju värdelösa, så ingen risk så att bli dödad...

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U 32GB Ram,1TB
Rojter: Edgerouter 4, WAN 1000/1000

Permalänk
Lego Master

@qhrizz:
Men wat.
Vafan är då syftet? Är inte poängen med botar i spel att de ska emulera mänskliga spelare? Detta låter ju faktiskt värre än jag trodde det var. Fan också.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shudnawz:

Nu ska jag erkänna att jag inte har testat PUBG med botar, så jag kan inte säga hur jag upplever det, men om det är som ni säger låter det ju helt orimligt. Spawnar inte botarna som spelare och lirar på samma premisser?

Några hoppar med planet. Sen spawnar de in random under matchen då de inte kan köra fordon och därför hade dött av cirkeln.

Men problemet är att de är för dåliga, det är svårt att dö av en bot (till skillnad från Escape from Tarkov där scavs (AI) är läskiga).

Kolla här tillexempel:

https://youtu.be/j8aSggL8ZX8?t=151

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Och aim kan du redan öva i practice range

Bästa övningen är Team Deathmatch tycker jag. Nöta sprayen mot riktiga spelare på vissa banor och öva med långa bössor på andra. Visst åkte man på bra med pisk i början men det kommer med tiden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av REWplayFF:

Bästa övningen är Team Deathmatch tycker jag. Nöta sprayen mot riktiga spelare på vissa banor och öva med långa bössor på andra. Visst åkte man på bra med pisk i början men det kommer med tiden.

Jag glömde bort att det ens fanns

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Bästa övningen är Team Deathmatch tycker jag. Nöta sprayen mot riktiga spelare på vissa banor och öva med långa bössor på andra. Visst åkte man på bra med pisk i början men det kommer med tiden.

Ja och nej på den.
Om dem lägger till så att man får välja attachments själv så absolut.

Men ser ut som att kollar lite på att lägga in bottar i practice saken också så dem kan springa lite höger/vänster osv på shooting rangen

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Tappat respekten helt för det företaget nu.

https://www.esportstalk.com/news/offensive-pubg-mobile-jungle...

Ännu en spelutvecklare utan ryggrad som backar när aggressiva minoriteter känner sig kränkta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

@qhrizz:
Men wat.
Vafan är då syftet? Är inte poängen med botar i spel att de ska emulera mänskliga spelare? Detta låter ju faktiskt värre än jag trodde det var. Fan också.

Jadu... tror inte dom tänkte, eller hade otur när dom tänkte?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U 32GB Ram,1TB
Rojter: Edgerouter 4, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harbls:

Tappat respekten helt för det företaget nu.

https://www.esportstalk.com/news/offensive-pubg-mobile-jungle...

Ännu en spelutvecklare utan ryggrad som backar när aggressiva minoriteter känner sig kränkta.

Fast Tencent (som står bakom PUBG Mobile) är väl inte samma som Bluehole (vanliga PUBG)? Tencent har jag för mig är kinesiskt medan Bluehole är koreanskt

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Fast Tencent (som står bakom PUBG Mobile) är väl inte samma som Bluehole (vanliga PUBG)? Tencent har jag för mig är kinesiskt medan Bluehole är koreanskt

Vidrigt hursomhelst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Jag glömde bort att det ens fanns

Där sa du något!
Då är det jag ska prova om jag får PUBG-abstinens. Det är under min värdighet att spela mot bots

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av griid:

Där sa du något!
Då är det jag ska prova om jag får PUBG-abstinens. Det är under min värdighet att spela mot bots

Eller så kör vi ranked, 2 v squads!

De borde ju iaf ha Duo med i Ranked. Helt sinnes alltså vad de fuckat upp spelet

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harbls:

Tappat respekten helt för det företaget nu.

https://www.esportstalk.com/news/offensive-pubg-mobile-jungle...

Ännu en spelutvecklare utan ryggrad som backar när aggressiva minoriteter känner sig kränkta.

Hahahaha, vad fan. Det är helt okej att skjuta ihjäl varandra men vid totems drar dom gränsen!

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Eller så kör vi ranked, 2 v squads!

De borde ju iaf ha Duo med i Ranked. Helt sinnes alltså vad de fuckat upp spelet

Hehe, ja! Jag har inte spelat de två senast patcharna bara. Får värma upp med lite TDM.
Jag hoppas bara på att de kommer pudla om botarna. Kanske att de tar bort någon karta tillfälligt för att minimera köer. Men ja, PUBG har inte gått till det bättre de senaste veckorna

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pugilisten:

Hahahaha, vad fan. Det är helt okej att skjuta ihjäl varandra men vid totems drar dom gränsen!

Ja det är intressant, ganska säker på att koranen säger att man inte ska döda varandra också. Riktigt BS av Tencent att gå med på det där.. ^^

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Avstängd
Skrivet av griid:

Hehe, ja! Jag har inte spelat de två senast patcharna bara. Får värma upp med lite TDM.
Jag hoppas bara på att de kommer pudla om botarna. Kanske att de tar bort någon karta tillfälligt för att minimera köer. Men ja, PUBG har inte gått till det bättre de senaste veckorna

Eller så gör du det enda vettiga, byter till Tarkov!

Allmän rekommendation till alla som spelat PUBG och tröttnat.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Eller så gör du det enda vettiga, byter till Tarkov!

Allmän rekommendation till alla som spelat PUBG och tröttnat.

Är det BR?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Eller så gör du det enda vettiga, byter till Tarkov!

Allmän rekommendation till alla som spelat PUBG och tröttnat.

Har varit sugen på testa Tarkov, men jag har så oerhört svårt för bottar. Därför har jag hållit mig borta från Tarkov. Dom kanske plockat bort bottarna nu, vad vet jag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swennis:

Är det BR?

PvPvE. Så det finns AI på kartorna, men jag skulle inte kalla dem för botar i den bemärkelsen som botarna de lagt in i PUBG nu.

Finns andra spelare och AI på kartorna, du är dock aldrig tvingad att döda någon om du inte vill. För att ta sig ut behöver man ta sig till ett specifikt ställe på kartan, spelet går ut på att hitta loot och använda den bättre looten för att få mer loot. Det du tar med in blir du, antagligen, av med om du dör.

High risk, high reward.

Rekommenderar denna kanal om man är intresserad av spelet, han lägger upp videos dagligen från ett helt nytt account så man får se hur det går till

https://www.youtube.com/watch?v=sqlG6vEcZ3M

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Har varit sugen på testa Tarkov, men jag har så oerhört svårt för bottar. Därför har jag hållit mig borta från Tarkov. Dom kanske plockat bort bottarna nu, vad vet jag.

Bottarna i tarkov kommer dock att döda dig jämfört med de i PUBG

Tarkov är dock mycket hat och lite kärlek till.

Går det bra så är det jävligt kul.
Går det dåligt så är de ett helvete och tillslut kan man knappt spela längre för man har inte råd med gear för att kunna köra en raid.

Deras servrar är katastrofalt dåliga med tanke på hur lite players det är i varje "match"

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Bottarna i tarkov kommer dock att döda dig jämfört med de i PUBG

Tarkov är dock mycket hat och lite kärlek till.

Går det bra så är det jävligt kul.
Går det dåligt så är de ett helvete och tillslut kan man knappt spela längre för man har inte råd med gear för att kunna köra en raid.

Deras servrar är katastrofalt dåliga med tanke på hur lite players det är i varje "match"

Då kan jag vara utan Tarkov tillsvidare. En bot plockar mig om den vill eller inte. På samma sätt lirar jag inte kort mot en datamaskin på nån halvsunkig sylta nånstans. Då spelar jag hellre mot lite släkt och vänner några få ggr per år.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zippeer:

Deras servrar är katastrofalt dåliga med tanke på hur lite players det är i varje "match"

Kan jag inte hålla med om. Det var stora problem förut dock med att man tappade connection var och varannan match. Däremot är det ju inte antalet per match som spelar roll, du har fortfarande en fet belastning från det totala spelarantalet, och när spelet sköt i höjden så hängde inte deras infrastruktur med.

Nu fungerar det super dock tycker jag, lite desync någon match men mycket bättre än PUBG och Warzone.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Kan jag inte hålla med om. Det var stora problem förut dock med att man tappade connection var och varannan match. Däremot är det ju inte antalet per match som spelar roll, du har fortfarande en fet belastning från det totala spelarantalet, och när spelet sköt i höjden så hängde inte deras infrastruktur med.

Nu fungerar det super dock tycker jag, lite desync någon match men mycket bättre än PUBG och Warzone.

Började lira för typ 1-2 månader sedan och jag kan inte påstå att Tarkovs servrar är bättre än PUBGs. (Warzones 12tick ska inte prata om )

Det jag känt av är:
Ganska mycket descyn
Skott som inte hörs.
Granter som inte gör något ljud när de sprängs

Nu på senaste har jag även börjat få problem med att fotsteg inte hörs heller. (Oavsett steam audio on/off)

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2