Permalänk
Medlem
Skrivet av trattjaevel:

Polisen kan också ha humor. Faktiskt aldrig haft problem eller en polis som otrevlig när jag kört bil. Hör ju alla möjliga skräck historier men det beror väl på hur man bemöter dem antar jag.

Har du blivit stoppad ofta? En gång? Två gånger? Fler än fem?
Aldrig blivit stoppad och jag har haft körkort i över 15 år. Förvisso är jag väl en sådan där söndagsbilist som inte kör så ofta, men ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiinis:

Har du blivit stoppad ofta? En gång? Två gånger? Fler än fem?
Aldrig blivit stoppad och jag har haft körkort i över 15 år. Förvisso är jag väl en sådan där söndagsbilist som inte kör så ofta, men ändå.

Jag kör ca 4000 mil om året och har gjort det i ungefär 10 år och har aldrig blivit stoppad, så det är nog inte särskilt ovanligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiinis:

Har du blivit stoppad ofta? En gång? Två gånger? Fler än fem?
Aldrig blivit stoppad och jag har haft körkort i över 15 år. Förvisso är jag väl en sådan där söndagsbilist som inte kör så ofta, men ändå.

X antal gånger, som mest blev jag stoppad 5ggr på en månad. Varje gång var mitt i natten när jag åkte för att köpa mat..
Jobbade endast helger, natt i några månader för många år sedan. Så mitt i veckorna blev jag sugen på hämtmat ibland, 5 gånger blev ja stoppad för att blåsa i trollflöjten på bara en månad. Förstår fortfarande inte varför, om någon anmält mig för något så mitt reg nummer var flaggat eller vad det berodde på.

Kört bil i 12år och kör runt 3000mil om året. Det senaste året bara har jag nog blivit fått stanna för blås kontroll 4 gånger tror jag och fått min första fortkörningsböter. Betalade den med ett leende på läpparna pga att vi inte har samma regler för böter här som i Finland..

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Skrivet av Wiinis:

Har du blivit stoppad ofta? En gång? Två gånger? Fler än fem?
Aldrig blivit stoppad och jag har haft körkort i över 15 år. Förvisso är jag väl en sådan där söndagsbilist som inte kör så ofta, men ändå.

Har blivit stoppad 2 gånger senaste 10 åren vid ett tillfälle kontrollerades alla bilar och vid andra nykterhetskontroll lunchtid på en torsdag

Permalänk
Lego Master

Blivit stoppad och fått blåsa kanske 5 gånger sen jag tog kortet för snart 20 år sen, tre av dem var samma kväll när jag körde skytteltrafik från en lokal tillställning. Till slut kände de igen bilen och bara viftade förbi mig.
En annan gång var i lumpen när jag körde en TGB40-bil och fick hjärnspatt. Poliserna försökte vifta förbi mig, men jag ville verkligen inte missförstå dem, så stannade och fick alltså bidra till statistiken där jag stod och tog upp hela parkeringen de hade abonnerat.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Inaktiv

Sista veckan har jag stött mig enormt på folk som demonstrerar för allas lika värde, men samtidigt skriker rasistiska slagord och attackerar svensk polis.
I ett filmklipp från gårdagens ”demonstration” i Gbg så kan man se 20-30 pers attackera och plundra en barnfamiljs flyttlass...
Även om man bortser från alla vidrigheter dessa IQ-befriade personer begick och bara räknar på det så blir man förbannad. I ett läge där svensk ekonomi går skitdåligt så orsakar de skador för mångmiljonbelopp och riskerar att öka smittspridningen.
”Aktivister” av denna typ visar gång efter annan att de korkade, kriminella parasiter som förstör för samhället.
Sverige har verkligen blivit ett patetiskt land

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon236072:

Sista veckan har jag stött mig enormt på folk som demonstrerar för allas lika värde, men samtidigt skriker rasistiska slagord och attackerar svensk polis.
I ett filmklipp från gårdagens ”demonstration” i Gbg så kan man se 20-30 pers attackera och plundra en barnfamiljs flyttlass...
Även om man bortser från alla vidrigheter dessa IQ-befriade personer begick och bara räknar på det så blir man förbannad. I ett läge där svensk ekonomi går skitdåligt så orsakar de skador för mångmiljonbelopp och riskerar att öka smittspridningen.
”Aktivister” av denna typ visar gång efter annan att de korkade, kriminella parasiter som förstör för samhället.
Sverige har verkligen blivit ett patetiskt land

Kan du länka videon?

Patetiskt är väl ändå att ta i. Demonstrationer och våld på detta har i alla årtuseenden hört ihop av någon outgrundlig anledning. Det kan ju inte hela landet beskylla ifrån, annars kanske Ryssland eller Nordkorea passar herrn bättre?

Permalänk
Medlem

@anon236072:
Sen måste vi skilja på de som faktiskt var ute för att demonstrera och de som var ute för att plundra och förstöra. I medierna har det ju också cirkulerat filmer med personer från den förstnämnda gruppen som försöker stoppa personer från den andra gruppen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Def_Dog:

Kan du länka videon?

Patetiskt är väl ändå att ta i. Demonstrationer och våld på detta har i alla årtuseenden hört ihop av någon outgrundlig anledning. Det kan ju inte hela landet beskylla ifrån, annars kanske Ryssland eller Nordkorea passar herrn bättre?

Sök efter ”politiskt inkorrekt” på FB så hittar du det.
Yttrandefrihet, öppenhet och demokrati är något av det viktigaste som finns och något vi ska värna om. Men att låta tattare slå sönder Sverige är patetiskt.
Låt de som kan uppföra sig demonstrera och bunta ihop fanskapen som förstör för alla, inklusive demonstranterna.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ischy:

@91Henke91:
Sen måste vi skilja på de som faktiskt var ute för att demonstrera och de som var ute för att plundra och förstöra. I medierna har det ju också cirkulerat filmer med personer från den förstnämnda gruppen som försöker stoppa personer från den andra gruppen.

Länka gärna, för jag har inte sett ett enda klipp där någon försöker hindra dessa personer. Däremot så har jag sett klipp efter klipp där demonstranter attackerar polis och oskyldiga människor. Hur många personer förstörde ”demonstranterna” för och hur mycket kostar det för samhället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon236072:

Sök efter ”politiskt inkorrekt” på FB så hittar du det.
Yttrandefrihet, öppenhet och demokrati är något av det viktigaste som finns och något vi ska värna om. Men att låta tattare slå sönder Sverige är patetiskt.
Låt de som kan uppföra sig demonstrera och bunta ihop fanskapen som förstör för alla, inklusive demonstranterna.

Kontroll av källor skulle jag säga är minst lika viktigt. Den där FB-sidan har flera gånger haft innehåll med ihopklippt material från olika sammanhang för att förstärka sina budskap.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Musik rigg: | R5 2600 | RTX 2070 | 32GB | 34" 144Hz |
Gaming rigg: | Xbox Series X | 55" gammel lcd | ikea soffa |
Min musik på Spotify: https://open.spotify.com/track/6JMTNoPXVuMjHkCO2pSA6S?si=8efa...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MeckarN:

Tack! All cred till honom!
Tyvärr är det uppenbarligen en ytterst liten del av "demonstranterna" som är som honom.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Joppis:

Kontroll av källor skulle jag säga är minst lika viktigt. Den där FB-sidan har flera gånger haft innehåll med ihopklippt material från olika sammanhang för att förstärka sina budskap.

Ett videoklipp ljuger inte och är en bra källa oavsett vem som delat det. Men visst, finns 100-tals videoklipp från gårdagens "demonstration" från olika källor.
Bara att kolla på Svt ellet Expressen för videoklipp från "trovärdiga" källor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon236072:

Ett videoklipp ljuger inte och är en bra källa oavsett vem som delat det.

https://www.csoonline.com/article/3293002/deepfake-videos-how...

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flexiblus:

Har blivit stoppad 2 gånger senaste 10 åren vid ett tillfälle kontrollerades alla bilar och vid andra nykterhetskontroll lunchtid på en torsdag

Kör mellan 3-5000 mil om året senaste 12 åren och innan dess klart mindre. Haft körkort i drygt 25 år och blivit stoppad en gång på alla dessa år. En nykterhetskontroll på småvägarna norr om Norrköping. Rätt snygg polistjej har jag för mig iallafall.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Inaktiv

Vet att du bara ger ett motargument på att ett videoklipp är en bra källa, men det varierar från fall till fall.
Liiiite skillnad på att med hjälp av AI byta ut någons ansikte och röst i ett klipp där någon kollar rakt in i en kamera och ett (väldigt många egentligen) klipp på 100-tals "demonstranter".

Mitt "gubbgnäll" handlade om folk som inte kan uppföra sig och tar varje chans de får att attackera polis, förstöra samhället och elda bilar.
Något jag önskar bara va fake genererat av AI, men så är det tyvärr inte.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stefflo:

Kör mellan 3-5000 mil om året senaste 12 åren och innan dess klart mindre. Haft körkort i drygt 25 år och blivit stoppad en gång på alla dessa år. En nykterhetskontroll på småvägarna norr om Norrköping. Rätt snygg polistjej har jag för mig iallafall.

Jo det är inte så vanligt att man blir stoppad, i alla fall inte om man ser svensk och hyfsat ordentlig ut. Jag har haft körkort i runt 18-19 år och kört rätt mycket både privat och i jobbet och jag har totalt blivit stoppad fyra gånger, två rutinkontroller där jag fick blåsa som båda var rätt dumma tider för att kontrollera nykterhet i mina ögon. De andra två var när jag faktiskt hade gjort något fel, en gång körde jag utan bälte och med rutan nere trots att det var kallt ute (den bilen kokade om man inte hade på värmen just då) så polisen trodde förstås att jag hade stulit den. Den andra gången körde jag i en bussfil. Kom undan med en utskällning båda gångerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon236072:

Vet att du bara ger ett motargument på att ett videoklipp är en bra källa, men det varierar från fall till fall.
Liiiite skillnad på att med hjälp av AI byta ut någons ansikte och röst i ett klipp där någon kollar rakt in i en kamera och ett (väldigt många egentligen) klipp på 100-tals "demonstranter".

Mitt "gubbgnäll" handlade om folk som inte kan uppföra sig och tar varje chans de får att attackera polis, förstöra samhället och elda bilar.
Något jag önskar bara va fake genererat av AI, men så är det tyvärr inte.

Jag blev mest bitter på uttalandet. Omoget av mig att bara posta en länk, men du förstod vad jag menade. Tack för att du tolkade mig välvilligt.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Bilister som MÅSTE köra om mopeder. Spelar ingen roll vad hastighetsgränsen är. Spelar ingen roll hur fort mopeden kör. Rätt upp i arslet ska det köras, helst köra om precis när det kommer en refug, övergångsställe, rondell eller trafikljus. Lägger sig mopedisten ivägen till vänster i körfältet tränger de sig lik förbannat om på högersidan istället.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vinolik:

Bilister som MÅSTE köra om mopeder. Spelar ingen roll vad hastighetsgränsen är. Spelar ingen roll hur fort mopeden kör. Rätt upp i arslet ska det köras, helst köra om precis när det kommer en refug, övergångsställe, rondell eller trafikljus.

Nu tycks ju våra mopedister och andra tvåhjuliga farkoster som finns nu för tiden ha väldigt dålig koll på trafikregler och även ha svårt att bestämma sig om de är cykel eller om de är motorcykel ibland. Här i stan så kommer de med full fart både på vägar och cykelvägar. Många kör även dessa elmopeder med små breda hjul som inte ens hörs när de kommer i 30-40 km/h på cykelvägen. Samma gäller väl även dessa elsparkcyklar av olika slag som också kommer i höga farter.
Hjälmar tycks inte heller behövas på dessa då det är väldigt få som iallafall använder det.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinolik:

Bilister som MÅSTE köra om mopeder. Spelar ingen roll vad hastighetsgränsen är. Spelar ingen roll hur fort mopeden kör. Rätt upp i arslet ska det köras, helst köra om precis när det kommer en refug, övergångsställe, rondell eller trafikljus. Lägger sig mopedisten ivägen till vänster i körfältet tränger de sig lik förbannat om på högersidan istället.

Varför försöker mopedisten hindra bilar att köra om?
Det låter både livsfarligt och som att det förtjänar en egen post i gubbgnäll tråden

Permalänk
Lego Master

Also på temat mopedister:
Folk på moped som inte begriper att hastighetsbegränsningen även gäller trimmade mopeder. Bara här i byn kommer man sättande i 70-80 på 30-området vid skolan för att gasen på en moppe är tydligen digital; antingen av eller på.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Varför försöker mopedisten hindra bilar att köra om?
Det låter både livsfarligt och som att det förtjänar en egen post i gubbgnäll tråden

Läste du inlägget innan du skrev? Att köra om precis vid en refug och därmed tränga ut mopedisten mot kantstenen är farligare än att mopedisten tar plats och hindrar livsfarliga omkörningar. Bilisten sitter i en säker plåtburk. Mopedisten är den enda utsatta i den situationen. Bilisterna måste inte köra 50 på 30 sträckorna förbi skolor, speciellt inte samtidigt som det kommer mötande

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Nu tycks ju våra mopedister och andra tvåhjuliga farkoster som finns nu för tiden ha väldigt dålig koll på trafikregler och även ha svårt att bestämma sig om de är cykel eller om de är motorcykel ibland. Här i stan så kommer de med full fart både på vägar och cykelvägar. Många kör även dessa elmopeder med små breda hjul som inte ens hörs när de kommer i 30-40 km/h på cykelvägen. Samma gäller väl även dessa elsparkcyklar av olika slag som också kommer i höga farter.
Hjälmar tycks inte heller behövas på dessa då det är väldigt få som iallafall använder det.

Skrivet av Shudnawz:

Also på temat mopedister:
Folk på moped som inte begriper att hastighetsbegränsningen även gäller trimmade mopeder. Bara här i byn kommer man sättande i 70-80 på 30-området vid skolan för att gasen på en moppe är tydligen digital; antingen av eller på.

Mopedister som kör trimmat eller inte kan köra enligt trafikregler eller med hänsyn för andra har jag inget till övers för. Men bara för att många är rötägg behöver man inte behandla alla mopedister som skit.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Vinolik:

Mopedister som kör trimmat eller inte kan köra enligt trafikregler eller med hänsyn för andra har jag inget till övers för. Men bara för att många är rötägg behöver man inte behandla alla mopedister som skit.

Jag har inte behandlat mopedister som skit, var får du det ifrån? Jag skrev en relaterad rant när vi ändå var inne på mopedister, personligen har jag kört mycket moped i mina dagar och vet att det inte är kul att bli omkörd där det är trångt och försöker låta bli det om möjligt.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av cfwin:

En mörk tid känns det som; pandemi, ekonomisk depression och världsomspännande protester/demonstrationer/plundringar. Jag minns att jag tidigare upplevde det som att historien var slut, att man levde i post-history och allt redan hade hänt. Det visade sig att det var mer av en paus, ett undantag från vårt mänskliga tillstånd, kanske.

Jag tänker på en strof från en dikt av W.B. Yeats:

Things fall apart; the centre cannot hold;
Mere anarchy is loosed upon the world,
The blood-dimmed tide is loosed, and everywhere
The ceremony of innocence is drowned;
The best lack all conviction, while the worst
Are full of passionate intensity.

Nostalgisk efter normalitet...eller var det undantaget?

I dessa tider när världen står inför svårigheter man inte sett på väldigt länge, finner jag trygghet i bevingade ord av en stor tänkare...det och en handduk.

Citat:

Far out in the uncharted backwaters of the unfashionable end of the western spiral arm of the Galaxy lies a small unregarded yellow sun.

Orbiting this at a distance of roughly ninety-two million miles is an utterly insignificant little blue green planet whose ape-descended life forms are so amazingly primitive that they still think digital watches are a pretty neat idea.

This planet has - or rather had - a problem, which was this: most of the people living on it were unhappy for pretty much of the time. Many solutions were suggested for this problem, but most of these were largely concerned with the movements of small green pieces of paper, which is odd because on the whole it wasn't the small green pieces of paper that were unhappy.

And so the problem remained; lots of the people were mean, and of them were miserable, even the ones with digital watches.

Many were increasingly of the opinion that they'd all made a big mistake in coming down from the trees in the first place.
And some suggested that even the trees had been a bad move, and that no one should ever have left the oceans.

Then, one Thursday, nearly two thousand years after one man had been nailed to a tree for saying how great it would be to be nice to people for a change, a girl sitting on her own in a small cafe in Rickmansworth England suddenly realized what it was that had been going wrong all this time, and she finally knew how the world could be made a good and happy place. This time it was right, it would work, and no one would have to get nailed to anything.

Sadly, however, before she could get to a telephone to tell anyone about it, a terribly stupid catastrophe occurred, and the idea was lost forever.

This is not her story.

Douglas Adams

Dold text

❤️

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Jag har inte behandlat mopedister som skit, var får du det ifrån? Jag skrev en relaterad rant när vi ändå var inne på mopedister, personligen har jag kört mycket moped i mina dagar och vet att det inte är kul att bli omkörd där det är trångt och försöker låta bli det om möjligt.

Sorry, menade det inte mot er utan bara i allmänhet. Är bara så trött på hela grejen.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av trattjaevel:

X antal gånger, som mest blev jag stoppad 5ggr på en månad. Varje gång var mitt i natten när jag åkte för att köpa mat..
Jobbade endast helger, natt i några månader för många år sedan. Så mitt i veckorna blev jag sugen på hämtmat ibland, 5 gånger blev ja stoppad för att blåsa i trollflöjten på bara en månad. Förstår fortfarande inte varför, om någon anmält mig för något så mitt reg nummer var flaggat eller vad det berodde på.

Kört bil i 12år och kör runt 3000mil om året. Det senaste året bara har jag nog blivit fått stanna för blås kontroll 4 gånger tror jag och fått min första fortkörningsböter. Betalade den med ett leende på läpparna pga att vi inte har samma regler för böter här som i Finland..

Det är nog en betydligt högre andel av dem som har cravings på snabbmat som är påverkade av antingen det ena eller andra mitt i natten än runt lunch, så det skulle kunna handla om hur mycket klockan var och var du körde...

Skrivet av Def_Dog:

Kan du länka videon?

Patetiskt är väl ändå att ta i. Demonstrationer och våld på detta har i alla årtuseenden hört ihop av någon outgrundlig anledning. Det kan ju inte hela landet beskylla ifrån, annars kanske Ryssland eller Nordkorea passar herrn bättre?

Alltså, jag kan hålla med om att en inställning som "Jag är emot alla former av våld och tänker spöa alla som inte gör som jag vill" inte tyder på något direkt genomtänkt ställningstagande...

Permalänk
Medlem

Bilister som bara har en hastighet. Oavsett om det är 80 eller 120, håller dom ~100 km/h. På 80/90-vägen ska dom om, men på 110/120 är man själv snabbt ikapp igen!