Köpråd begagnad dator (flera åsikter uppskattas)

Permalänk
Medlem

Köpråd begagnad dator (flera åsikter uppskattas)

Tja, jag kolla på en dator på fb och säljaren vill ha 11,5k vilket jag anser är för dyrt. Undrar om jag är i det rätta och isåfall vad ni anser den vara värd? Tack på förhand!
Cpu: 8600k
Gpu: 1070 strix
Mobo: Maximus XI hero
Ram: hyperX 16gb 3200mhz
Minne: 1tb Samsung 970 evo plus, 500gb Toshiba ocz ssd
Psu: rog strix 650w
Chassi: Deepcool genome II

Permalänk
Medlem

Du får bättre för samma pris (11.5k) om du köper nytt i stort sett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dud3:

Du får bättre för samma pris (11.5k) om du köper nytt i stort sett.

Tänkte också det, vad hade du satt för pris på det om du funderade på att köpa det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albert29:

Tänkte också det, vad hade du satt för pris på det om du funderade på att köpa det?

5-6000:- är skäligt skulle jag säga, men folk på Blocket/Market place brukar ha en helt rubbad bild över bad deras saker är värda, ofta på grund av okunskap snarate än att de försöker lura nån. H0ll utkik här på marknaden istället, brukar komma shyssta burkar för rimliga priser titt som tätt.

Annars får du ju en shysst ny dator för 11-12.000:-

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

5-6000:- är skäligt skulle jag säga, men folk på Blocket/Market place brukar ha en helt rubbad bild över bad deras saker är värda, ofta på grund av okunskap snarate än att de försöker lura nån. H0ll utkik här på marknaden istället, brukar komma shyssta burkar för rimliga priser titt som tätt.

Annars får du ju en shysst ny dator för 11-12.000:-

Tack!
Ja, han försökte nog lura folk då han nämnde att han sålde på Facebook så att han skulle kunna skjuta upp priset högre än på sweclockers. Tror han försökte använda det som ett sätt att rättfärdiga priset men det tyckte inte jag verkad logiskt att jag ska betala 11,5 bara för att han har lagt upp den på Facebook som om värdet då skulle ökat bara för att.

Permalänk
Medlem

Nog bättre att du försöker hitta en dator av en annan säljare. Tveksamt om han kommer dra ner den från 11.5k till ett vettigt pris.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080