Tävling: Fota designfavoriten – vinn gamingprodukter från Mionix

Permalänk
Melding Plague

Tävling: Fota designfavoriten – vinn gamingprodukter från Mionix

Svenska gamingmärket Mionix har nyligen sadlat om och hittat tillbaka till sina renodlade gamingrötter. Vi firar med tävling!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Sitter med ett Wei just nu, riktigt bra och snyggt tangentbord enligt mig!

Permalänk
Medlem

Funderar på att tävla med ett självporträtt...

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

Jag tycker det har varit alldeles för lite information om deras "nylansering", förutom det som visades på CES.

Jag gillar själv deras mus Castor och musmatta Alioth. Har nog en "tidig" version på Castor där det är lite strul med scrollen, så hade gärna byt upp mig speciellt eftersom jag älskar den unika formen Castor har. Och en ny musmatta som är relativt diskret som Alioth hade nog heller inte skadat.

Permalänk

Länk till bild: https://ibb.co/SsJBQy2

Det jag valt att ta en bild på är en G-Wolves Sköll mini. Det är en Zowie EC2 mini till formen och väger ca 53g.
Jag har helt enkelt valt den just nu är min favorit på grund av den låga vikten och sköna formen. Jag använde 80-90-100g möss som Zowie EC2-A under många år och har senaste 6-7 månaderna börjat intressera mig mer för lättare möss och kan intyga att det är mycket roligare och bekvämare att spela FPS spel med lättare möss. Jag är övertygad om att framtidens populäraste möss kommer ligga mellan 50-70g och troligen vara trådlösa.
En schysst grej med just den här musen är klistermärkena/greppen som jag satt på är något litet extra som jag inte trodde jag skulle gilla så mycket men man kan påverka formen så att den passar ens egen hand perfekt så de har enbart varit positiva. Jag tror det är riktigt smart att inkludera grepp ut ett affärsperspektiv då konsumenterna har lättare att få storleken och formen de önskar och då returnerar produkterna mindre.

Jag tycker definitivt att Mionix NAOS QG fyller en funktion som en super-ergo och jag skulle själv gärna använda en sådan när jag spelar t.ex. WoW men framåt hoppas jag att få se lite mer lättviktsmöss med paracord och klistermärken från Mionix. Den första tillverkaren som gör en lättviktsversion av Zowie S1/S2 kommer sälja extremt väl så kanske något åt det hållet skulle nog kunna vara optimalt. Jag tror annars personligen att en lättviktsversion av Avior 7000 kan bli väldigt bra. Vill man inte göra möss med hål direkt på skalet så kan man göra som Roccat gjorde med deras Kone Pure Ultra och ha de innanför det första skalet.

Ha det!

Permalänk

Inte plast

Men också länken till bilden då sweclockers verkar vara rädda för bilder: https://imgur.com/a/l0BvvLS

Postar mitt chassie, ett In-win 909. Tycker det är ett av få man kan stå ut med som PC-användare. Apple har i stort sett monopol på rena chassin i aluminium med ok funktionalitet. Just fyra lätt tillgängliga platser för snurrmedia var ett måste.

Det in-win fegade ur på var att inte erbjuda sidorna i aluminium också, men även plywood i teak tänker jag. Se det som en möbel och inte ett rymdskepp. Lansera en mus i pressad bambu med aluminiumknappar så köper jag den med de specifikationer er mus har i övrigt. Mer möbel, mindre rymdskepp!

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem

https://ibb.co/vHFFGhy

Jag gillar retrokänslan och den grymma kvalitén. Knattrande tangenter. Dessutom svenskbyggt i Motala -83. Väger 3Kg och är av stål. Tangenterna har "rätt" färg. Skulle passa bra med något vissuelt liknande men trådlöst som man kunde ha till HTPCn. Svårt att hitta tangentbord som passar in i ett retromöblerat vardagsrum. Hur en matchande mus skulle se ut vete tusan dock.

Tror det är viktigt att våga ta risker och designa lite mer nischade produkter. Det finns redan femtioelva svarta med led-ljus.

Visa signatur

jag har en dator och en till och en till och så vidare.

Permalänk
Medlem

Nice

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Hedersmedlem

*Bildlänkar fixade*

Snabbguide:
Ladda upp bilden på valfri bilduppladdningstjänst exempelvis imgur.com, tinypic.com eller forumbilder.se

Infoga bild:
Använd "infoga bild"-funktionen eller [img]-taggar för att infoga en bild, dvs. [img]bildlänk inkl. filändelse[/img]

Bild med beskrivning:
Infoga bild med bildtext: [img src=bildlänk inkl. filändelse]bildtext här[/img]

Denna knapp används för att länka en bild.

Tänk på att man alltid ska ha med filändelsen i bildlänken (imgur.com/jgjfksdh.jpg). Välj "direct link" eller högerklick på bilden och välj sedan "kopiera bildadress".

Finns mer info i Guide: Så lägger du upp bilder på SweClockers

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Kristoffer:

https://i.imgur.com/n4PR1B0.jpg
Men också länken till bilden då sweclockers verkar vara rädda för bilder: https://imgur.com/a/l0BvvLS

Postar mitt chassie, ett In-win 909. Tycker det är ett av få man kan stå ut med som PC-användare. Apple har i stort sett monopol på rena chassin i aluminium med ok funktionalitet. Just fyra lätt tillgängliga platser för snurrmedia var ett måste.

Det in-win fegade ur på var att inte erbjuda sidorna i aluminium också, men även plywood i teak tänker jag. Se det som en möbel och inte ett rymdskepp. Lansera en mus i pressad bambu med aluminiumknappar så köper jag den med de specifikationer er mus har i övrigt. Mer möbel, mindre rymdskepp!

Skulle inte skada om du la upp ett galleri på det bygget, riktigt stilrent!

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Skrivet av firstofmay:

Skulle inte skada om du la upp ett galleri på det bygget, riktigt stilrent!

Har en projekttråd, men de flesta bilderna har försvunnit från Hostingen. 😑

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem

Kanske inte vad ni tänkte på när ni tänkte pryl men: klassiska Lego 2x4 biten, bortse musen

Varför? Det är en produkt utformad för ett syfte, men som genom åren har visat sig vara extremt mångsidig (behövs ett ställ för musen eller tangentbordet lutas upp lite testa med lite lego...) med en unik design som känns igen av en enorm mängd folk och deras fötter... Den är stabil och extremt hållbara, tillverkas med extrem precision och har väldigt låg RMA...
Och valde 2x4 biten för den är den mest stabila biten i utbudet och är kompatibel med nästan hela utbudet och kräver inget onödigt lull för att fungera fult ut...
Och som företag investerar de miljarder i utveckling av ett mer miljövänligt material utan att tumma på deras legendariska hållbarhet och deras produkter hittas överallt till och med i rymden. Allt detta från en liten bit plast.

Vad Mionix kan ta för lärdomar är är att ett enkelt men unikt utseende fortfarande kan stå ut, inte tumma på kvalitet, arbeta för att produkter produceras med omtanke på hela världen till ett konkurrenskraftigt pris kan löna sig, samt att skarpa hörn i plast är vassa och fråga om NASA/ESA/ISS är intresserade av en gaming turnering för lite pr....

ps. pryl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dravond:

https://imgur.com/gATk1A6.jpg

Kanske inte vad ni tänkte på när ni tänkte pryl men: klassiska Lego 2x4 biten, bortse musen

Varför? Det är en produkt utformad för ett syfte, men som genom åren har visat sig vara extremt mångsidig (behövs ett ställ för musen eller tangentbordet lutas upp lite testa med lite lego...) med en unik design som känns igen av en enorm mängd folk och deras fötter... Den är stabil och extremt hållbara, tillverkas med extrem precision och har väldigt låg RMA...
Och valde 2x4 biten för den är den mest stabila biten i utbudet och är kompatibel med nästan hela utbudet och kräver inget onödigt lull för att fungera fult ut...
Och som företag investerar de miljarder i utveckling av ett mer miljövänligt material utan att tumma på deras legendariska hållbarhet och deras produkter hittas överallt till och med i rymden. Allt detta från en liten bit plast.

Vad Mionix kan ta för lärdomar är är att ett enkelt men unikt utseende fortfarande kan stå ut, inte tumma på kvalitet, arbeta för att produkter produceras med omtanke på hela världen till ett konkurrenskraftigt pris kan löna sig, samt att skarpa hörn i plast är vassa och fråga om NASA/ESA/ISS är intresserade av en gaming turnering för lite pr....

ps. pryl

Inget slår den designen så ditt inlägg får 10 av 10!
@sweclockersdomare och @mionix Vinnarinlägget här

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem

Har kört med Mionix lasermöss länge, för närvarande Naos 8200, och den starkaste anledningen till att jag älskar Naos är ergonomin/komforten, som är överlägset bäst jämfört med allt annat jag testat. Ändra inte på det!

Ett annat stort plus är ytbeläggningen som inte har blivit blanknött trots idogt användande och ej heller sugit åt sig hudfett (i stark kontrast till Logitechs ytbeläggning).

Utseendet är bara en bonus.

Hade varit trevligt med en trådlös Naos med trådlös batteriladdning från musmattan, vilket jag vet att Mionix pratade om för flera år sedan men sen hände tyvärr inget.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Fota desinformation??? Va e de för larv?
Bidde lite fel där Sorry

Permalänk
Medlem

Jag tolkar tävlingens syfte med "design" utifrån den engelska definitionen, dvs. konstruktion och inte formgivning. Som maskiningenjör har jag svårt för den senare biten, jag har nog nån form av konstdyslexi. Min favoritpryl är en uppfinning med svenska anor, grunden till ett världsledande företag inom tillverkningsindustri och en av anledningarna till att Sverige klarade sig bättre än grannländerna under andra världskriget.

Historian börjar för över 100 år sen, 1907 för att vara mer precis, när Sven Wingquist blev VD för det nystartade företaget Svenska Kullagerfabriken (SKF). Wingquist hade året innan uppfunnit det sfäriska kullagret, som senare förfinades av densamme under 1907 vilket ledde till patentet på det flerradiga självreglerande radialkullagret som ni ser i modernare tappning på bilden. Tidigare kullager hade svårt att fungera tillsammans med långa axlar, då minsta böjning av axeln gjorde att lagret lätt gick sönder. Genom den sfäriska ytan på ytterringen hanterar man dessa vinkelfel och belastningen blir jämnare och mer hanterbar med två kulrader. Inte nog med att uppfinningen ledde till stora framsteg inom bl.a. fordonsindustrin, patentet gav SKF så pass stor fördel mot konkurrenterna att de köpte upp flera av dem (bl.a. tyska Vereinigte Kullagerfabriken A.G.) och hade 70% av världsmarknaden för kullager under 1930-talet. Denna positionen inklusive ägandet av de tyska fabrikerna ledde till att Sverige indirekt kontrollerade tillgången på kullager till tyskarnas krigsindustri. Konstruktionen är enkel, praktisk och elegant. Två rader kulor som rullar mot en inre ring med två spår som håller kulorna på plats och en yttre ring med sfärisk form som tillåter rörelse mellan de två elementen som lagras. Så länge det finns en oljefilm mellan kulorna och ringarna är slitaget minimalt och kan räknas i hundratusentals timmars drift beroende på belastning.

Det Mionix kan ta med sig från denna "pryl" är keep it simple. Uppfinn inte hjulet på nytt om det inte behövs och ändra inte på ett vinnande koncept. Naos är den bästa och mest bekväma musen jag nånsin ägt, nu ser den lite sliten ut och jag har inte ens haft tanken att prova nån annan modell. Hotta gärna upp allt invändigt, men lämna den yttre formen som den är.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Tävlingsbidrag

Detta är den pryl jag äger som jag tycker är absolut bäst designad. Den har sett likadan ut sedan den började tillverkas av Nils-Johan på 60 talet.
Man behöver aldrig fundera på hur den fungerar och om den fungerar. Allt onödigt krafs är borttaget. Jag har sett och provat många moderna varianter att försöka spöka ut denna enkla funktion med plast och färg. Ingen av dessa utmanare ligger kvar i min kökslåda, bara denna helt outslitliga trotjänare.

-"Potatisskalaren Jonas i rostfritt stål är en anonym framgångssaga man gott behöver bli påmind om." står det i Arbetrarbladet om denna. Datormusen är nästan jämngammal med potatisskalaren Jonas, då även den såg dagens ljus i mitten av 60 talet, dock på på Xerox i USA. Båda helt självklara och med en anonym historia. Båda har en naturlig plats i hemmet och båda ska bara funka.

Vad kan man då ta med sig av detta?
Jo, man kan sälja flashiga produkter i konstiga färger med allsköns extra funktioner. Men det som vinner i längden är alltid den enkla funktionella designen. Något som gör vad det ska och gör det alltid.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

Den bäst designade saken jag äger är något så simpelt som en flaska Kikkomansoja. Men synar man den lite noggrannare inser man snart att den är ganska smart. Det räcker med att jag ser en sådan flaska så ler jag lite för mig själv och tänker att dess skapare, Kenji Ekuan, var ett geni.

Jag får känslan av att den är designad med användaren i fokus och inte för att se häftig ut eller att vara så billig som möjligt att tillverka. Dess paradnummer är givetvis pipen, som efter flera års utveckling fick en form som i praktiken löser problemet som allt för ofta uppstår när man ska hälla vätskor från en behållare till en annan. Nämligen den sista droppen som desperat klamrar sig fast för att sedan rinna långsamt ner längs med behållarens kant. Jag har vad jag kan minnas aldrig varit med om det fenomenet med denna flaska. Ett i mina ögon perfekt exempel på god design. En annan aspekt som också har med användaren i fokus att göra är flaskans hals, som är utvidgad för att underlätta påfyllnad. Och ja, kapsylen på deras refillflaskor är precis lika smart den.

Så, vad kan då en tillverkare av möss och tangentbord lära sig av en sojaproducent? När det gäller design skulle jag vilja säga att man ska fokusera på att produkten i fråga gör det den ska på bästa möjliga sätt. Devisen "Form Follows Function" (FoFoFu) är ett bra utgångsläge. Det vill säga att funktionen alltid kommer i första hand i designprocessen och att utseendet till stor del blir ett resultat av den designen. Ett koncept som kanske inte alltid kan förknippas med gamingprodukter, som emellanåt fokuserar på att RGB-belysningen ska kunna synkronisearas med grafikkortet men helt missar att Freeesync-läget i skärmen flimrar eller att headsetets mikrofon är under all kritik. Därmed inte sagt att RGB-belysning alltid är fel, det kan vara pricken över i:et på en i övrigt utmärkt produkt. Men har produkten funktionella brister kommer det bara kännas som det gjorts designmässiga felprioriteringar. För i slutändan är det den grundläggande funktionen tillsammans med hög kvalitet som jag värdesätter högst när jag är på jakt efter nya prylar.

För den som är intresserad har Kikkoman även en liten "dokumentär" om sin klassiska bordsflaska som går att se här.

Permalänk

Det ska vara som ett exklusivt dykarur

Min bäst designade pryl är min gamla arbetshäst Surface Book 2. Det är en stilstudie i hur man kan stå ut från mängden utan att ha en massa rgb-lampor, flashiga logotyper och ett chassi som liknar ett stridsflygplan. Microsoft blandar raka linjer med rundade hörn, har en diskret logotype som pryder baksidan av skärmen och helt rätt materialval för att den ska kännas exklusiv och tålig. Jag efterfrågar spelprylar vars formspråk inte skriker e-sport och laserdome. Det ska vara som ett exklusivt dykarur - sportigt, klassiskt och stiligt.

Permalänk
Medlem

Den bäst designade "pryl" som jag äger är min gitarr - dels gillar jag dess utseende, men framförallt tycker jag om känslan när jag håller i den. Känslan när jag håller i lite tjocka och stabila halsen, som passar mina stora händer perfekt är inspirerande - den får mig att vilja spela mer. Halsens lackade backsida gör att den känns exklusiv, sval, arbetad. Gitarren är välbyggd och låter därför bra redan innan jag kopplar in den till en förstärkare - när jag slår på strängarna så vibrerar hela gitarren som en flygel. Och när jag kopplar in den, så kan jag få den att både viska ömt och vråla som...

När det gäller möss, så är min Naos-mus den bästa som jag haft till formen. Storleken på den gör att den ligger skönt i handen. Tyvärr gick scrollhjulet sönder på min. Om jag fick önska en mus, så skulle det vara en med Naos form, men med en yta som lackat trä - som på min gitarr. En mus som både skulle vara snygg att se på och skön/inspirerande att hålla i.

/M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mighty Mic:

När det gäller möss, så är min Naos-mus den bästa som jag haft till formen. Storleken på den gör att den ligger skönt i handen. Tyvärr gick scrollhjulet sönder på min.

Det här brukar fixa scroll-hjulet på Naos-möss: #18035616

Visa signatur

Intel i7-7700k @ 4.9Ghz - Noctua NH-U12P SE2 - MSI GTX 1070 Armor OC - AsRock Z270 Extreme4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3200MHz CL16 2x8GB - Corsair RM750x 750W - Samsung 970 EVO 500GB - Acer Predator X34 - Silverstone RV02-E - Asus Xonar Essence STX II 7.1 - Mionix Naos 8200 - Corsair Gaming MM400 - Das Keyboard 4 Ultimate MX Brown - Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm - Antlion ModMic 4.0 Unidirectional

Permalänk
Medlem

En mixer

En mixer revolutionerade livet för människor som lever i ett högt tempo (240fps) och vill vara hälsosamma. Alla delar är utbytbara vilket förlänger produktens livslängd och är klimatsmart för ett hållbart samhälle. Elektroniken har separerats från de delar som kräver rengöring för en god hygien.

Lärdomar man kanske kan överföra till speltillbehör är att delar som behövs bytas ut av naturliga förslitningsskador som knappar och sladdar bör vara utbytbara. Om man skulle lyckas separera elektroniken från övriga delar skulle det möjliggöra en enkel rengöring. Detta skulle uppskattas mycket i dessa tider. Jag tror denna idé kan hjälpa till att förbättra folkhälsan för vi alla har ett gamerhjärta inom oss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaloW:

Det här brukar fixa scroll-hjulet på Naos-möss: #18035616

Super - Tack!
/M

Permalänk
Medlem

Jag äger många väldesignade saker. Allt från elektronik till enkla verktyg. Dock sticker en pryl ut. Mitt val är ölringen. Den du främst hittar på dryckesburkar och konserver. I detta fall valde jag ölringen då designen är enkel, smart och funktionell. När burken är stängd så vilar ölringen säkert på burkens topp. När det är dags att öppna burken så hjälper trycket inne i burken att bryta förseglingen med hjälp av en ventil som sitter precis under ölringens fäste. Ventilen skapas graduellt när förseglingen bryts genom att använda ölringen som en hävstång. Vem som helst kan öppna den p.g.a. detta, så det finns därmed inga behöv av verktyg eller större styrka för att öppna burken, jämfört med andra förseglingar såsom den klassiska kapsylen eller skruvkorken. Så vem som helst kan använda ringen oavsett ålder. Som bilden visar så kan den även användas som sugrörshållare genom att vrida ringen 180 grader.

Kort sagt så är ölringen genial då det är en av de mest lågtekniska lösningarna som fyller en viktig funktion utan att vara alltför komplex. Detta är något jag anser Mionix kan ta lärdom av. En produkt som inte endast fyller en funktion, men även bygger på detta för att berika originalsyftet. En produkt som inte endast är välbyggd, men är även smart i sina lösningar för att anpassa sig till alla användare.

Permalänk
Medlem

Min favorit i samlingen, Nikon FG:

Vad är det som gör denna till god design?

Jag tycker att designen motsvarar det man förväntar sig kring hur den fungerar. Form följer funktion och vice versa. Jag tycker dessutom att den ser både kraftfull och stramt enkel ut på samma gång, vilket jag inte tror är så lätt att få till alla gånger. Håller man den i handen märker man att reglage är konstruerade på så vis att de är följsamma, de sitter där man behöver dem och de ger en tydlig visuell, auditativ och taktil återkoppling utan att vara i vägen för det man vill åstadkomma, i det här fallet fotografera. Ett exempel är väljaren för slutartid, se bild 2. Designen är också flexibel, så tillvida att det går att addera funktioner man behöver för att nå ett specifikt mål, t.ex. ett annat objektiv för macro eller porträtt, eller en blixt för att fotografera i mörker. Av konstruktionen följer också en viss tyngd, som förutom att addera till det seriösa intrycket och stimulera de proprioceptiska sinnesorganen, hjälper till att stabilisera motivet. Konstruktionen inte bara är, utan känns också solid. Inte så konstigt kanske, för här pratar vi mestadels metall och mycket små rostfria skruvar och högkvalitativ utsökt detaljfinish.

Vad jag tycker Mionix kan lära?

Hur väl följer form funktion, i låt säga eran uppsättning styrdon? Har de samma detaljfinish och följer form funktion på ett konsekvent sätt? Exakt vad är det ni vill förmedla? Kanske "en gamingmus", vi slänger på lite RGB, eller är det något som kan vara, bli tidlöst - ikoniskt på samma sätt som en Nikon FG?

Betänk modularitet. Vilka möjligheter ger ni med era produkter användaren att själv ändra och modifiera. Många (nåja) kanske skulle uppskatta att kunna byta ut någon del, kanske med en 3d-skrivare? Kunna byta ut sensorn, klickplattorna.

Materialval, tänk att det inte finns några genvägar samtidigt som ni tänker att det finns många som gärna kan tänka sig betala en slant extra för äkta kvalitet. Köp en gammal Nikon, kostar inte många kronor på valfri begagnatsite. Känn på den, rulla på väljaren för slutartid så vet ni hur ett scrollhjul ska kännas och låta.

Lycka till!

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag + bonusbilder

Bidrag
Mitt bidrag är min cajon.
Jag tycker att avvägningen mellan träets hårda och mjuka former är oslagbar, samt att ytan på framsidan är både len och lite skrovlig på samma gång vilket känns väldigt behagligt för händerna samt att det ser riktigt snyggt ut, hade en cajon som såg ut som en kartong förut och denna är så mycket snyggare!

Motivering
Jag tycker att Minoix borde dra lärdom av ytan på cajonen och försöka implementera den i era datormöss, det skulle bli helt oslagbart då ni redan har de absolut skönaste mössen ur ett ergonomiskt perspektiv om ni dessutom skulle ha den skönaste ytan.

Oavsett, tack för att ni visar att ni finns, har försökt köra med andra möss men fått problem med musarm varje gång, era grejer är det enda som funkar och det är skönt att se att ni inte har försvunnit från jordens yta.

Mvh Stefan
PS. Hunden heter Dottir och är en Shetland Sheep dog om det är någon som undrar, tänkte ha med henne som bidrag först då hon är den bäst designade varelsen någonsin men kände att det vore orättvist mot övriga tävlande.

Svårt att ladda upp bilder + svårt med stavning.
Visa signatur

💻Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 2560x1600 165hz |
🎮 ASUS Rog Ally | AMD Ryzen™ Z1 Extreme | 16GB RAM | Crucial P3 2TB SSD |
📸 Sony A6400 | Alldeles för många objektiv |
📱 ASUS Zenfone 9

Permalänk

Bidrag:

Nyckelringen.

Motivering:

Extremt enkel och multiplatforms kompatibel.

Permalänk

Microsoft Comfort Curve Keyboard

Personligen gillar jag Microsoft Comfort Curve Keyboard skarpt men det känns som att någon skulle behöva slipa lite på funktionerna.
Men jag skulle önska ett lite mer ergonomisk tangentbord lämplig när man skriver mycket. Gärna trådlöst och upplysta tangenter för vinterhalvåret.

Permalänk
Medlem

Det jag valt att fotografera är en pennvässare från 50- eller 60-talet. Min motivering till detta val är att denna pryl trots 60-70 år av användning, och med många rörliga delar, fortfarande är i väldigt gott skick. Jag skulle nog till och med våga säga att den, rent funktionellt, till och med känns helt ny. Dessutom är den visuellt väldigt trevlig även om den inte är helt modern.

Med denna bild vill jag inspirera Mionix att designa tidlöst, inte bara för 2020. Designar man för framtiden, både visuellt och rent praktiskt, har man en fördel mot sina konkurrenter. Om en 10-år gammal mus fortfarande ser bra ut är det mer troligt att man köper från samma märke när det är dags att byta.

Permalänk
Medlem

Kniv med snygg och praktisk design

https://imgur.com/pK0aqF6

Kniven har en både praktiskt och snygg design.
Hantaget är format på ett bra sätt, den är bekväm att hålla i och texturen av de små innåt-buktande prickarna gör så händerna inte glider runt.
Design är ganska simplistisk, något jag vill se mer av, och är ett stort fan av.
Jag skulle villja se mer av liknande texturer i gamingproduktet för personligen tycker jag det både ser bra ut och känns bra i handen.