CA-modul ”inte kompatibel” med ny 2020 Samsung TV

Permalänk
Medlem

CA-modul ”inte kompatibel” med ny 2020 Samsung TV

Hej,
Behöver Er hjälp här...
Köpt en ny Samsung The Frame 2020 med tillhörande One Connect box.
TV`n vill dock inte veta av min Boxer CA modul CI+ ver 1.3 utan vill ha ver 1.4 eller senare.
Boxer säger sig inte ha någon ver 1.4 eller senare o säger sig aldrig hört om detta problem tidigare. Samsung support bidrar inte med något vettigt utan hänvisar bara till Boxer...
Googlat febrilt... var kan jag hitta en fungerande modul eller vad annars kan vara problemet?

Permalänk
Medlem

kollat så du har senaste firmwaren installerad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mawa64:

Hej,
Behöver Er hjälp här...
Köpt en ny Samsung The Frame 2020 med tillhörande One Connect box.
TV`n vill dock inte veta av min Boxer CA modul CI+ ver 1.3 utan vill ha ver 1.4 eller senare.
Boxer säger sig inte ha någon ver 1.4 eller senare o säger sig aldrig hört om detta problem tidigare. Samsung support bidrar inte med något vettigt utan hänvisar bara till Boxer...
Googlat febrilt... var kan jag hitta en fungerande modul eller vad annars kan vara problemet?

Jag har ingen egen erfarenhet av just detta problem, men jag skulle ju inte helt utesluta att deras nuvarande moduler är 1.4 även om de själva inte har någon aning om vad de säljer.

Går det att få någon produktinformation skickad till sig eller så?

(För referens: standarden CI+ v1.4 är från år 2014)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Tack för input! Håller med om att ver 1.4 funnits ute länge... tror vi landar i att undersöka om felet kanske sitter i One Connect boxens dockninsstation för CA modulen... tillbaka till återförsäljaren således...

Permalänk
Medlem

Av det lilla googling jag har gjort så säljs bara moduler med 1.3?

Skumt problem detta, när 1.4-standarden har satts för längesedan men inte verkar säljas övh

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mawa64:

Tack för input! Håller med om att ver 1.4 funnits ute länge... tror vi landar i att undersöka om felet kanske sitter i One Connect boxens dockninsstation för CA modulen... tillbaka till återförsäljaren således...

Det låter på beskrivningen som att:
* TVn och/eller One Connect-boxen kräver CI+ 1.4.
* CA-modulen du fått av Boxer är CI+ 1.3.

Gissar att TVn är mer orubblig i vad den kräver och att lösningen är att använda en mer modern CA-modul.

När fick du CA-modulen? Återanvänds den från en tidigare TV? Dvs, är det möjligt att du skulle få en som är 1.4 om du beställde en ny?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304