Permalänk
Medlem

Valve index full kit

Säljer mitt Valve Index som jag fick hem för lite drygt en månad sedan då jag känner att jag knappt använder det och hellre läger pengarna mot något annat. Säljer det helst face to face men kan även frakta om köparen betalar frakt.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem

Jag budar 7000kr + frakt.

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN

Permalänk
Medlem

budar 8000kr + frakt.

Permalänk
Medlem

Är det möjligt att flytta över garanti till annat steam konto?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alahadi:

Är det möjligt att flytta över garanti till annat steam konto?

Nej.

Garanti + alla spelen som ingick stannar i originalkontot.

Folk har försökt be valve flytta allting men de vägrar.

När man har garantiärenden (vilket krävs på Index då de är kända för att kontroller, headset och base stations går sönder och hela Valve Index reddit är typ bara klagotrådar på trasiga grejer), så kontaktar man Valve som sedan kontaktar ursprungsägaren som godkänner garantiärendet.

Vissa på Reddit säger sedan att garantisedlar/returfrakt/etc, kanske till och med den nya utskickade enheten, sker till originalägaren.

Det är alltså stora problem med garanti med 2nd hand Valve Index, tyvärr. Har läst mycket på Reddit om detta.

Exakt därför jag inte köpt någon 2nd hand oavsett hur mycket jag vill ha en just nu... eftersom Index är så opålitliga och kommer behöva garantiutbyte. Så jag står i kö på att köpa en ny från Valve, vilket lär ta 3-5 månader. Oh well...

Och sorry jag menar ej att förstöra säljtråden men detta är sanningen som köpare behöver få veta. Valve vägrar flytta garanti och spelen till nya ägaren. Det går att läsa på Reddit och diverse forum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dextrodammit:

Nej.

Garanti + alla spelen som ingick stannar i originalkontot.

Folk har försökt be valve flytta allting men de vägrar.

När man har garantiärenden (vilket krävs på Index då de är kända för att kontroller, headset och base stations går sönder och hela Valve Index reddit är typ bara klagotrådar på trasiga grejer), så kontaktar man Valve som sedan kontaktar ursprungsägaren som godkänner garantiärendet.

Vissa på Reddit säger sedan att garantisedlar/returfrakt/etc, kanske till och med den nya utskickade enheten, sker till originalägaren.

Det är alltså stora problem med garanti med 2nd hand Valve Index, tyvärr. Har läst mycket på Reddit om detta.

Exakt därför jag inte köpt någon 2nd hand oavsett hur mycket jag vill ha en just nu... eftersom Index är så opålitliga och kommer behöva garantiutbyte. Så jag står i kö på att köpa en ny från Valve, vilket lär ta 3-5 månader. Oh well...

Och sorry jag menar ej att förstöra säljtråden men detta är sanningen som köpare behöver få veta. Valve vägrar flytta garanti och spelen till nya ägaren. Det går att läsa på Reddit och diverse forum.

Tack för infon uppskattas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dextrodammit:

Nej.

Garanti + alla spelen som ingick stannar i originalkontot.

Folk har försökt be valve flytta allting men de vägrar.

När man har garantiärenden (vilket krävs på Index då de är kända för att kontroller, headset och base stations går sönder och hela Valve Index reddit är typ bara klagotrådar på trasiga grejer), så kontaktar man Valve som sedan kontaktar ursprungsägaren som godkänner garantiärendet.

Vissa på Reddit säger sedan att garantisedlar/returfrakt/etc, kanske till och med den nya utskickade enheten, sker till originalägaren.

Det är alltså stora problem med garanti med 2nd hand Valve Index, tyvärr. Har läst mycket på Reddit om detta.

Exakt därför jag inte köpt någon 2nd hand oavsett hur mycket jag vill ha en just nu... eftersom Index är så opålitliga och kommer behöva garantiutbyte. Så jag står i kö på att köpa en ny från Valve, vilket lär ta 3-5 månader. Oh well...

Och sorry jag menar ej att förstöra säljtråden men detta är sanningen som köpare behöver få veta. Valve vägrar flytta garanti och spelen till nya ägaren. Det går att läsa på Reddit och diverse forum.

Detta stämmer till viss del. Problemen gällande Garantiärenden gäller vid första gången den "nya ägaren" skickar in en support ticket, när original ägaren har godkänt att den nya ägaren gör garantiärendet kommer steam support inte längre fråga om lov hos originalägaren för framtida ärenden. Dock kan RMA labels och liknande fortfarande komma till originalägarens mailadress beroende på hur steam support lägger upp det.

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem

Hej blev detta sålt? Mvh

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | Asus ROG Maximus Z690 Hero | Intel I9 12900K | DDR5 32Gb Corsair 5200Mhz | M2. WD SN850 2TB | Corsair HX1200W | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | Corsair iCUE H150i Elite Capellix | 34" Alienware QD-OLED 3423DW