Permalänk
Medlem
Skrivet av Olsson80:

Yes! Fick sms inatt att mitt chassi skickats!

Skickades från m.sweclockers.com

Kul! Hade du valt alternativet shipping February 17th - February 21st?

https://ncases.com/products/m1?variant=31591451099267

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Kul! Hade du valt alternativet shipping February 17th - February 21st?

https://ncases.com/products/m1?variant=31591451099267

Ja precis. 17e feb

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olsson80:

Ja precis. 17e feb

Skickades från m.sweclockers.com

Grattis
Vilka inälvor skall du stoppa in?

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Grattis
Vilka inälvor skall du stoppa in?

Har detta liggande och väntar:
Full hardtube loop från Ek.
Noctua chromax fläktar
Ryzen 3800x
Strix x570
32gb g skill 3600mhz
Rtx 2080
Corsair mp510 1tb + 2tb
Corsair sfx 750

Blir mitt första vattenkylda bygge så skall bli lite spännande

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej

Har precis köpt ett Ncase version 1.
Allt fungerar bra, dock är jag fundersam på luft flödet till min gpu.
Kör ett 5700 referenskort med 2st 120mm fläktar i botten, de ligger väldigt nära GPU.

Funderar på om det är optimalt att ha de så nära gpun? Tycker den varvar på och låter en del.

Vad är alternativet för att få en tystare gpu? Köpa en gpu med en annan kylare?

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SAnDis:

Hej

Har precis köpt ett Ncase version 1.
Allt fungerar bra, dock är jag fundersam på luft flödet till min gpu.
Kör ett 5700 referenskort med 2st 120mm fläktar i botten, de ligger väldigt nära GPU.

Funderar på om det är optimalt att ha de så nära gpun? Tycker den varvar på och låter en del.

Vad är alternativet för att få en tystare gpu? Köpa en gpu med en annan kylare?

Tipset jag fick med min Ncase M1 var att skippa chassifläktar helt och istället låta systemet kylas med komponenternas egna kylare och chassit får andas med dessa. Fungerat fint med mitt gamla 2700K baserade system och det nuvarande 6700K-baserade.

För mig, likt den som tipsade, så stör chassifläktarna mer än de hjälper i detta chassi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SAnDis:

Hej

Har precis köpt ett Ncase version 1.
Allt fungerar bra, dock är jag fundersam på luft flödet till min gpu.
Kör ett 5700 referenskort med 2st 120mm fläktar i botten, de ligger väldigt nära GPU.

Funderar på om det är optimalt att ha de så nära gpun? Tycker den varvar på och låter en del.

Vad är alternativet för att få en tystare gpu? Köpa en gpu med en annan kylare?

Känns inte som att fläktarna hjälper mycket på en referenskylare där kylaren är täckt av plast?

https://www.youtube.com/watch?v=A_xqBidOjpQ detta kanske är ett alternativ? Om du känner dig bekväm med att plocka av kylaren på ditt kort vill säga. Svåraste var att montera de små kylflänsarna, men annars var det väldigt simpelt. Dock bör du få tag på en Accelero v3 och inte v4. Accelero v4 har en stor backplate/kylfläns i stället för de små kylflänsarna i paketet. Backplaten får inte plats, så du måste köpa egna mindre kylflänsar för minnesmodulerna om du köper v4. Går att få tag på Accelero v3 på Amazon i Tyskland och England.

Permalänk
Medlem

De finns uppe för pre-orders nu igen! Beställde ett som skickas om någon vecka förhoppningsvis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Tipset jag fick med min Ncase M1 var att skippa chassifläktar helt och istället låta systemet kylas med komponenternas egna kylare och chassit får andas med dessa. Fungerat fint med mitt gamla 2700K baserade system och det nuvarande 6700K-baserade.

För mig, likt den som tipsade, så stör chassifläktarna mer än de hjälper i detta chassi.

Jag kommer ta bort den under GPUn och behålla den andra.

Skrivet av MFlurre:

Känns inte som att fläktarna hjälper mycket på en referenskylare där kylaren är täckt av plast?

https://www.youtube.com/watch?v=A_xqBidOjpQ detta kanske är ett alternativ? Om du känner dig bekväm med att plocka av kylaren på ditt kort vill säga. Svåraste var att montera de små kylflänsarna, men annars var det väldigt simpelt. Dock bör du få tag på en Accelero v3 och inte v4. Accelero v4 har en stor backplate/kylfläns i stället för de små kylflänsarna i paketet. Backplaten får inte plats, så du måste köpa egna mindre kylflänsar för minnesmodulerna om du köper v4. Går att få tag på Accelero v3 på Amazon i Tyskland och England.

Jag är inte rädd för att göra det, men ska första prova att ta bort fläktarna.

Tack!

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk

Efter att ha velat fram och tillbaka mellan Ghost S1 och andra chassin har jag bestämt mig för NCase M1 V6. Verkar vara väldigt genomtänkt med en storlek som gör att man inte behöver kompromissa med komponenterna.

Verkar inte gå att köpa nu dock :/

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Accipiter46:

Efter att ha velat fram och tillbaka mellan Ghost S1 och andra chassin har jag bestämt mig för NCase M1 V6. Verkar vara väldigt genomtänkt med en storlek som gör att man inte behöver kompromissa med komponenterna.

Verkar inte gå att köpa nu dock :/

Nästa datum verkar vara 8:e juni.
Så bråttom kan du ju inte ha tycker man
Tro mig, eveutuell väntan är värt det.

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Nästa datum verkar vara 8:e juni.
Så bråttom kan du ju inte ha tycker man
Tro mig, eveutuell väntan är värt det.

Jo, men det ser inte ut att kunna skickas till Sverige?
"Taiwan Post is currently unable to ship to the following due to not enough flights to these countries/territories:"
https://ncases.com/products/m1?variant=32267771117699

Men du har rätt i att jag inte har så bråttom, låter bra att det är värt väntan

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Jag har kollat på detta chassit länge nu och jag har bara byggt 1 dator tidigare 2012 så det var några år sedan. Är detta chassit enkelt att bygga i?

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem

@Dashio:
Nja skulle jag säga.
Många möjligheter ger ju många val och alla är inte självklara.
Men det är väl värt trixandet för att få till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

@Dashio:
Nja skulle jag säga.
Många möjligheter ger ju många val och alla är inte självklara.
Men det är väl värt trixandet för att få till det.

Det är väl detta som mer eller mindre har skrämt mig. Kanske ska hoppa över till Nzxt H1 som var någorlundare enklare att bygga från vad jag förstod.

Tack iaf!

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem

@Dashio:
Själva byggandet är i mitt tycke inte svårare än vilken annan dator som helst. Dock får man lägga lite mer tid på att hitta komponenter som är kompatibla då utrymmet för CPU kylare och GPU är begränsat, samt att vissa moderkort inte lirar lika bra med vissa luftkylare. Men detta gäller i stort sett alla SFF byggen här finns en lista på grafikkort som fungerar i Ncase M1 samt lite annan nyttig info

https://smallformfactor.net/forum/threads/ncase-m1-v6-gpu-com...

Fördelen med Ncase är att du kan få till något bättre kylning både till CPU och GPU, nackdelen är pris och tillgänglighet.
Rekommenderar att du tar en titt på Optimum Tech på youtube om du inte redan gjort det. Han har gjort diverse byggen och reviews av både Ncase M1 och NZXT H1

Permalänk
Medlem
Skrivet av MFlurre:

@Dashio:
Själva byggandet är i mitt tycke inte svårare än vilken annan dator som helst. Dock får man lägga lite mer tid på att hitta komponenter som är kompatibla då utrymmet för CPU kylare och GPU är begränsat, samt att vissa moderkort inte lirar lika bra med vissa luftkylare. Men detta gäller i stort sett alla SFF byggen här finns en lista på grafikkort som fungerar i Ncase M1 samt lite annan nyttig info

https://smallformfactor.net/forum/threads/ncase-m1-v6-gpu-com...

Fördelen med Ncase är att du kan få till något bättre kylning både till CPU och GPU, nackdelen är pris och tillgänglighet.
Rekommenderar att du tar en titt på Optimum Tech på youtube om du inte redan gjort det. Han har gjort diverse byggen och reviews av både Ncase M1 och NZXT H1

Tack jag kollade på honom faktiskt och bestämde mig för att köra på en Nzxt H1 istället
Den kändes lite enklare att hantera och bygga såg det ut som

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem

Köpte precis ett Ncase M1 6.1

Hoppas verkligen det kommer stödja 3080.

Tror ni man kommer får veta storleks specs första september från Nvidia?

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grusburk:

Köpte precis ett Ncase M1 6.1

Hoppas verkligen det kommer stödja 3080.

Tror ni man kommer får veta storleks specs första september från Nvidia?

vart beställde du ifrån?

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk

Någon som beställt en Ncase M1 nyligen? Hur länge fick ni vänta på leveransen?
Köpte från batch 3-7 Aug och har ännu inte kommit fram. Senaste infon är att det skulle gå med ett flyg till sthlm den 11/8 vilket inte verkar ha skett.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

vart beställde du ifrån?

Beställde härifrån, för shipping som ska börja augusti 31-4 september
https://ncases.com/products/m1?variant=31591430062211

Ingen aning om när jag kommer få det däremot, men står tydligt på sidan att de ska kunna shippa till Sverige.

Skrivet av martinthed:

Tack. Blir bara lite orolig gällanse "shouldn't pose any problem", känns inte riktigt säkert

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem

Sugen på denna lådan, riktigt snygg. Men kan inte riktigt bestämma mig för vilken färg.
Vilken färg har ni kört på?
Lägg gärna upp en bild eller tre för lite inspiration

Permalänk
Medlem

Här finns några bilder, men de är inte så inspirerande: https://www.sweclockers.com/galleri/15075-ncase-m1-v6-1-nyborjarbygge-recension-och-temperaturtester

Jag har svarta skärmar, svart tangentbord, svart/mörkgrå mus, svart musmatta och svart penställ på skrivbordet, och en svart klockka på väggen, så för mig var valet enkelt

Permalänk
Medlem

Så hittils verkar det som att XC3 EVGA 3090 och 3080 bara kommer vara 2 slots.

Founders 3080 kommer också passa. Någon annan som har koll på fler potentiella 3080/3090 som skulle passa?

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem

Hej på er allihopa

Jag köpte en dator på Facebook för typ 2 år sedan som var byggd i en Ncase m1 med en 8700k någon typ av nzxt kylare tror det är (x52?) som sitter på ett Asus Z370 G gaming med 2 st 8 Gb ddr4 stickor och en Samsung Evo 960 ssd på 500 Gb och psu Corsair SF600

Samt GPUn som är en Evga gtx 1080 SC

Jag spelar i 1440p och tycker att gtx 1080 inte riktigt räcker till längre så jag har tänkt köpa en ny GPU.

Men vad passar egentligen i detta chassi? Jag har ingen aning vilken revision eller version det är av chassit.

Sen undrar jag vad corsair sf600 orkar driva med övriga komponenter? De Gpuer jag tittar på är ett begagnat rtx 2080ti eller antingen rtx 3070 eller 3080 beroende på vad som passar i chassit samt vad psun orkar driva.

Kan ni som kan sånt här hjälpa mig lite? 😊

Permalänk
Medlem

Så här ser det ut just nu försökte ta en bild så det lättare ska gå att se😊

http://imgur.com/gallery/diE62Ir

Permalänk
Medlem

@Dlin89: Det där ser mer ut som ett Sliger Cerberus än ett Ncase M1

Permalänk
Medlem

@Dlin89: Dimensioner finns på deras hemsida om du kan lista ut vilken version det är, men jag var i liknande sits som dig tidigare i somras, och det slutade med att jag köpte ett nytt chassi. Det var alldeles för mycket krångel att få in allt rätt.

Om jag bygger i ett så här litet chassi igen någon gång kommer jag köpa exakt samma delar som någon som redan har testat att det fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dlin89:

Så här ser det ut just nu försökte ta en bild så det lättare ska gå att se😊

http://imgur.com/gallery/diE62Ir

Skrivet av Khers:

@Dlin89: Det där ser mer ut som ett Sliger Cerberus än ett Ncase M1

Aa, det där är inget Ncase haha

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4