Hitta hemliga påskägget i Fractal Design Define 7 Compact

Permalänk
Medlem

Min gissning är att det är två olika chassin. Fläktarna i fronten ser vita ut på en bild men svarta på alla andra.

Visa signatur

Burk: Corsair 4000d Airflow | AMD 5600x | ASUS 3080 TUF OC | Samsung 840 EVO x2, Samsung NVMe 970 | Citera för svar.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Jag tror att vissa börjar närma sig lösningen. För att förtydliga är ett "påskägg" i detta sammanhang vanligtvis en dold figur, ett hemlig meddelande eller någon annan finurlig och långt ifrån uppenbar hemlighet. Det gäller bara att lista ut vad.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Det här är en av "pilarna" i Fractals nya logga:

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Bild 1 : Tal
Bild 5 : A
Bild 7 : Fr

"Tala franska" ?

Var min första tanke men kändes lite far fetched xD

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

Fr francium?

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 |► Raspberry Pi 3B | Osmc |► OnePlus 6 |

Permalänk

Bild nummer 6 är photoshoppad Det ska väl finnas mer mönster(streck) på dammfiltret?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlen:

Var min första tanke men kändes lite far fetched xD

Garanterat Skrattar åt mig själv.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Fractal loggan saknas på ena fläkten?

Visa signatur

Kamera: Nikon D810 & D800, DJI Mavic 2 Pro, Nikon 14-24, Nikon 28-300
Hemsida Instagram Facebook

Permalänk
Medlem

Bild 6 är från ett annat chassi

Edit: Oj, sorry, såg att Vigge1994 skrev liknande

Permalänk
Medlem

Bild 7, Det är himmel bakom fläkten, fast chassit är i ett rum.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

https://i.imgur.com/XWQ8P9f.png
Tycker mig se en drake där, typ Spyro eller liknande

Visa signatur

:>

Permalänk
Medlem

Någonting gömmer sig längst ned i bild 8.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Cuby:

https://i.imgur.com/XWQ8P9f.png
Tycker mig se en drake där, typ Spyro eller liknande

Drugs are bad, mkay?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Bild 3 : Jonas har stukat till chassit?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

"all makt åt tengil" i morse på bild 10

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Bild 8

Permalänk

Påskägget är att det inte finns något påskägg.

Dold text
Visa signatur
Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av LemonIllusion:

"all makt åt tengil" i morse på bild 10

Där satt den! Stort grattis till vinsten. Jag skickar över ett PM med detaljer.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

"all makt åt tengil" i morse på bild 10

Haha grattis!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

"all makt åt tengil" i morse på bild 10

Det är vad jag får det till också. Såg det på en av de tidigare bilderna men det var lite avhugget så jag fick inte ihop det riktigt, men där syns det ju bättre.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Där satt den! Stort grattis till vinsten. Jag skickar över ett PM med detaljer.

Dra på trissor! Jäkla fin tävling det här.

Skrivet av Icte:

Haha grattis!

Tack!

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Grattis! Men visst byttes bilden ut? Försökte tyda det, men får för mig att det var bortklippt tidigare.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av duvanlol:

Grattis! Men visst byttes bilden ut? Försökte tyda det, men får för mig att det var bortklippt tidigare.

Det går att läsa av det även i övriga bilder, gäller bara att använda ett bildbehandlingsprogram och öka skärpan á CSI.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Förlåt, men var det här bara en avledningsmanöver?

Har suttit i en halvtimme och rannsakat nätet för att hitta namnet på figuren. Den kan väl inte bara bara smuts eller damm? Någon måste ha klippt in den eller är jag galen?

edit: damm stavas med 2 "m".

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem

Så denna bilden syntes inte tidigare?

Jag uppdaterade tyvärr Sweclockers för sent.. men jag behöver ändå inget nytt chassi än

Permalänk
Medlem

Bild nr 10. Påskägget ligger vid fönstret och är ur fokus.

Permalänk
Medlem

Det var ju väldigt frikostigt tolking på den där morsekoden.
Jag skulle mer tyda den som (short, long, long (W)) på första "bokstaven" men den är alltså 3 bokstäver.
"short, long (A) short, long, short,short (L) short, long, short,short (L)

Känns lite extra surt då jag påpekade moresekod tidigt! (men jag fick det som jag skrev short, long, long (W) och fick inte till något rimligt ord med det.)

Grattis till vinnaren i alla fall!

Permalänk
Geeks
SweClockers

Samma bilder, men jag har uppdaterat artikeln med texten om tävlingsvinnaren.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Vet inte om vi bokstavligen letar efter ett ägg, men jag tycker det ser ut som ett halvt påskägg med en påse över sig

Edit: Tydligen inte, grattis till vinnaren

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Samma bilder, men jag har uppdaterat artikeln med texten om tävlingsvinnaren.

https://cdn.sweclockers.com/artikel/bild/83735?l=eyJyZXNvdXJj...

Detta är bilden jag har sett på bild 10 hela tiden, då jag uppdaterade aldrig artikeln. så kan inte påstå att det är samma bild!