Sega presenterar Game Gear Micro – minikonsol i bärbar form

Permalänk
Medlem

Lynx, har ett liggande här någonstans. Riktigt bra hårdvara på sin tid, men för dyra spel.

Önskar att det släpptes en modern Gameboy med wifi så att man kunde köpa och ladda ner spel direkt i sin GB.

Permalänk
Medlem

Hur ska jag lyckas censurera det här för min flickvän...?!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Finns ju plats att göra skärmen typ dubbelt så stor...
Men cool grej!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Känns som en utmanare till årets mest värdelösa produkt, ungefär. Men den lär väl inte släppas utanför Japan.

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Livsnjutare 😎

Alldeles för liten för att inbringa någon form utav spelvärde.
Till samlare möjligtvis - annars blir det den röda soptunnan för min del.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Vissa tycker skärmarna på mobiler blivit för stora men jag tror inte det var 1 tum som de ville ha. Är det detta skräp som var den stora revolutionerade saken som SEGA skulle presentera var? Som Famitsu skulle få exklusiv info om och som skulle förändra spelvärlden? Tror knappast folk går över till miniskärmar. Är nog för liten till och med för min 4 åring som älskar Sonic.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Undra ifall något liknande tillbehör kommer till den så man ser skärmen bättre
https://2.bp.blogspot.com/-1bPacl_IIAE/T5JxQUxSmvI/AAAAAAAAI_4/fNAGBvPKTo0/s1600/boosterboy.png

Känns som man kan spela dessa spel på en emulator i mobilen istället, eller bara spela nått annat mobilspel när man väntar på bussen

Jo, dom sa att det går att köpa dessa. Dom säljs dock inte på samma sida men finns tillgängligt för dom som vill ha.

Ursäkta offtopic men jag var tvungen

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk

SEGA firar 60th Anniversary å det är detta dom tycker speglar deras produkter genom åren?

Permalänk
Inaktiv

Gullig och läcker, men totalt för liten för att vara användbar. För att fira sin 60årsdag är just floppen Game Gear ett udda val. Bättre att spinna vidare på Nomad kanske.

Eller min favorit, Dreamcast!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

För att fira sin 60årsdag är just floppen Game Gear ett udda val. Bättre att spinna vidare på Nomad kanske.

Eller min favorit, Dreamcast!

Nomad släpptes bara på den amerikanska marknaden, så det vore hyfsat udda att släppa den som nostalgipryl i Japan.

Och GameGear var långtifrån en flopp. Särskilt inte jämfört med just Dreamcast, som onekligen vore ett långt märkligare val isf.

Fira med maskinen som till sist blev blev droppen att starta virveln i toastolen..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Den är helt klart till speciellt för den japanska marknaden, mer som ett samlarföremål än någonting annat.
De är galna i såna grejer i Japan, mycket mer än här i Europa eller i USA.

Den som är ute efter att spela Game Gear-spel på bra hårdvara har nog redan skaffat något att köra RetroPi eller liknande på.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Inte knasigare än något annat som hänt det här året.

Permalänk
Medlem

Jäklar vad den personen kan sära på fingrarna!

Permalänk
Medlem

Ser det mer som samlargrejer och får jag tag i dom så ska de inte spelas på däremot samla damm! xD

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Skrivet av hACmAn:

Off:
Har din mobil en bra dpad?

Motfråga: Har den lilla konsolen en bra dpad för oss med stora händer?
Brist på fysiska kontroller är ett problem på mobil som jag antydde om, men jag har lärt mig att leva med det. Jag ser idag ingen vettig lösning som jag skulle vilja ha i min fick för jämnan, däremot om alla mobiler kunde samsas bättre kring storleken så hade det varit enklare med handkontroll som man sätter mobilen i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193054:

Häftigt! Spelsamlare kommer nog köpa flera färger bara för att ha i display. Tror det finns en hyfsat stor marknad för sånt här. De som köper dem kommer säkerligen inte sitta och lira på tunnelbanan.

En fullkomligt meningslös pryl för 99,9% av befolkningen då med andra ord. Ett litet fult plastskal med batterier i att ha stående i hyllan för samlare.

Ett desperat försök av några riktiga klåpare hos SEGA som försöker göra livräddning på sig själva.

The definition of insanity = SEGA

It's a goner!

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av elajt_1:

En fullkomligt meningslös pryl för 99,9% av befolkningen då med andra ord. Ett litet fult plastskal med batterier i att ha stående i hyllan för samlare.

Ett desperat försök av några riktiga klåpare hos SEGA som försöker göra livräddning på sig själva.

The definition of insanity = SEGA

It's a goner!

Inte illa med en potentiell kundgrupp på 7,7 miljoner?

Att retrospel är ett hyfsat stort intresse runt om i världen (och som dessutom omsätter mycket pengar) bör inte vara något nytt, åtminstone inte här på Sweclockers. Då det även är oklart om den släpps utanför Japan så gissar jag att samlare världen över kommer slåss om dem, som vanligt. Jag är inte heller intresserad, men bara för att det inte är din kopp te så behöver den inte vara meningslös för resten av världen.

Här har du exempelvis några plastbitar man sätter i sin Mega Drive Mini så att den ser ut att ha alla tillbehör som fanns när det begav sig. Kostnad? 1000 spänn. Idiotiskt? Uppenbarligen tycker inte vissa det.

https://www.ebay.com/itm/SEGA-GENESIS-mini-MEGA-DRIVE-Megador...

Permalänk
Medlem

Jag har kvar min vanliga game gear men dessa små kan få stå runt den i hyllan

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Jag hade ett gamegear med adapter för master system spel. Jag älskade den konsollen. Även om den inte slog igenom så fanns där många spel tack vare master system som man kunde låna av kompisar.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Skrivet av Findecanor:

Den är helt klart till speciellt för den japanska marknaden, mer som ett samlarföremål än någonting annat.
De är galna i såna grejer i Japan, mycket mer än här i Europa eller i USA.

Den som är ute efter att spela Game Gear-spel på bra hårdvara har nog redan skaffat något att köra RetroPi eller liknande på.

Precis. Folk som gnäller verkar inte förstå att de ändå inte tillhör målgruppen, för det släpps i alla fall inte utanför Japan. Själv tänker jag absolut försöka få hit ett ex av den där samlarlådan med pins också, den var ju galet najs!

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193054:

Inte illa med en potentiell kundgrupp på 7,7 miljoner?

Att retrospel är ett hyfsat stort intresse runt om i världen (och som dessutom omsätter mycket pengar) bör inte vara något nytt, åtminstone inte här på Sweclockers. Då det även är oklart om den släpps utanför Japan så gissar jag att samlare världen över kommer slåss om dem, som vanligt. Jag är inte heller intresserad, men bara för att det inte är din kopp te så behöver den inte vara meningslös för resten av världen.

Här har du exempelvis några plastbitar man sätter i sin Mega Drive Mini så att den ser ut att ha alla tillbehör som fanns när det begav sig. Kostnad? 1000 spänn. Idiotiskt? Uppenbarligen tycker inte vissa det.

https://www.ebay.com/itm/SEGA-GENESIS-mini-MEGA-DRIVE-Megador...

"7,7miljoner potentiella kunder", ja vi får väl se.
Den där går ju knappt att spela på (liten skärm) och "JA" det finns vissa som vill ha, och dom flesta av dom är förmodligen samlare. Men till och med dom måste ju kunna ha känsla för vad som är meningslös skit och inte. Vill man spela retro SEGA-spel idag finns det väldigt mycket olika alternativ och med bättre upplevelse det kan "ingen" säga något annat än.

Att vilja ha något "bara" för att det finns är ur min uppfattning helt rubbat. Samlar man på Game & Watch eller andra produkter så var ju dom top of the line när dom kom, och är nu kanske lite goda minnen från barndommen. Men det där är ren smörja 2020. Varför skulle någon vilja spela sådan lågkvalitativa spel på en sådan liten skärm nu?

Mega Drive, den var också en stor grej när den kom, det är inte samma sak. Men ja siste idioten är inte född än.
Skämt å sido, folk får givetvis gilla vad dom vill.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Role_Model:

Precis. Folk som gnäller verkar inte förstå att de ändå inte tillhör målgruppen, för det släpps i alla fall inte utanför Japan. Själv tänker jag absolut försöka få hit ett ex av den där samlarlådan med pins också, den var ju galet najs!

Galet najs? Ja om man ska sitta med lupp och pincett Kommer nog inte (som tur är) säljas utanför Japan. Men som samlar objekt har den väl något värde för de som värdesätter SEGA prylar (eller sega prylar).

För mig med flera=årets mest värdelösa grej, men kul för 2-3 åringar...kanske. Ligger lite på nivå med denna https://www.amazon.com/R2-Fish-School-Complete-Training/dp/B0...

Jag menar vem kan leva utan en fotbollsplan för fiskar...jösses.

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Skrivet av DatorMuppen:

Galet najs? Ja om man ska sitta med lupp och pincett Kommer nog inte (som tur är) säljas utanför Japan. Men som samlar objekt har den väl något värde för de som värdesätter SEGA prylar (eller sega prylar).

För mig med flera=årets mest värdelösa grej, men kul för 2-3 åringar...kanske. Ligger lite på nivå med denna https://www.amazon.com/R2-Fish-School-Complete-Training/dp/B0...

Jag menar vem kan leva utan en fotbollsplan för fiskar...jösses.

Nu måste jag ju skaffa fiskar också, tack för det.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av elajt_1:

"7,7miljoner potentiella kunder", ja vi får väl se.
Den där går ju knappt att spela på (liten skärm) och "JA" det finns vissa som vill ha, och dom flesta av dom är förmodligen samlare. Men till och med dom måste ju kunna ha känsla för vad som är meningslös skit och inte. Vill man spela retro SEGA-spel idag finns det väldigt mycket olika alternativ och med bättre upplevelse det kan "ingen" säga något annat än.

Att vilja ha något "bara" för att det finns är ur min uppfattning helt rubbat. Samlar man på Game & Watch eller andra produkter så var ju dom top of the line när dom kom, och är nu kanske lite goda minnen från barndommen. Men det där är ren smörja 2020. Varför skulle någon vilja spela sådan lågkvalitativa spel på en sådan liten skärm nu?

Mega Drive, den var också en stor grej när den kom, det är inte samma sak. Men ja siste idioten är inte född än.
Skämt å sido, folk får givetvis gilla vad dom vill.

Har väl aldrig sagt att någon kommer vilja spela på den. Skulle påstå att jag mer eller mindre sagt helt tvärtom
Jag har en Commodore 64 i ett vitrinskåp. Helt sinnesrubbat enligt min fru. I like it.

Och 7,7 miljoner var ju du som sa

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193054:

Har väl aldrig sagt att någon kommer vilja spela på den. Skulle påstå att jag mer eller mindre sagt helt tvärtom
Jag har en Commodore 64 i ett vitrinskåp. Helt sinnesrubbat enligt min fru. I like it.

Visst är det rubbat. Vitrinskåp är ju asfula.

Angående Game Gear Micro; köpte med nöje en Sega Mega Drive Mini, och ett par extra kontrollers till den, men denna sak var verkligen ingen stor nyhet, eller något som tilltalar mig.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/