Återkoppling på anmälningar (UX?)

Permalänk
Inaktiv

Återkoppling på anmälningar (UX?)

*Gnälligt gubbgnäll*

Självinsikt
Permalänk
Hedersmedlem

Hej

Jag håller med om att man borde få en bekräftelse att en anmälan skickas iväg för att göra det tydligt, bra förslag. Löpande återkopplingar tror jag blir svårare att införa baserat på hur vi (främst våra moderatorer) arbetar med forumet idag, jag vill ogärna skapa en onödig stress för dem. Vi får diskutera det internt och se vad vi kommer fram till!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gurt:

Hej

Jag håller med om att man borde få en bekräftelse att en anmälan skickas iväg för att göra det tydligt, bra förslag. Löpande återkopplingar tror jag blir svårare att införa baserat på hur vi (främst våra moderatorer) arbetar med forumet idag, jag vill ogärna skapa en onödig stress för dem. Vi får diskutera det internt och se vad vi kommer fram till!

Har ni diskuterat färdigt och kommit fram till något ännu (på tal om återkopplingar )

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Halloj. Det här är något som har försvunnit från vår radar måste jag erkänna.

Eftersom det inte är något vi generellt sett hört efterfrågas är det inget jag kan lova att vi kommer att genomföra.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Inaktiv

Hoppsan: jag får be om ursäkrt att jag var otålig!

Permalänk
Hedersmedlem

@anon257891 Håller med om att det kunde vara trevligt med en "tack för din anmälan"-pop up eller liknande. Lite som när man skickar in en rättelse. Ska ta upp det med vår webbutvecklare.

PS: Du kan sluta spamma rapporter nu

Edit:

Din anmälan behandlas (När någon läst anmälan i "red" men inte stängt den) och Din anmälan har nu behandlats färdigt och åtgärder har vidtagits (När anmälan "stängs" i red)-förslagen är jag mer tveksam till. Detta då det lär resultera i "varför har ni inte åtgärdat min rapport?" o.l. klagomål.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kent:

@anon257891 Håller med om att det kunde vara trevligt med en "tack för din anmälan"-pop up eller liknande. Lite som när man skickar in en rättelse. Ska ta upp det med vår webbutvecklare.

PS: Du kan sluta spamma rapporter nu

Edit:

Din anmälan behandlas (När någon läst anmälan i "red" men inte stängt den) och Din anmälan har nu behandlats färdigt och åtgärder har vidtagits (När anmälan "stängs" i red)-förslagen är jag mer tveksam till. Detta då det lär resultera i "varför har ni inte åtgärdat min rapport?" o.l. klagomål.

Å andra sidan: det är de aktiva (och jobbiga/krävande) användarna vi talar om i detta fallet: Varför skulle vi vara "rädda" för frågor av typen "varför har ni inte åtgärdat min rapport" och "klagomål": vi kan väl vara öppna och tydliga med varför vi vidtar (eller inte vidtar) åtgärder?
Eller menar du att vi inte kan motivera åtgärderna mot enskilda användare?

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av anon257891:

Det var väl ett jävla dravel? Generellt sett så anmäler inte våra användare! Så självlklart kommer du inte få en generell efterefrågan efter den funktionen?! (och vem vet: det kanske är därför våra användare inte anmäler...?)

Det minimala man kan kräva av vilket gränssnitt som helst är väl ändå att man får en återkoppling på uttförd åtgärd? (Det ger även bieffekten att folk inte skickar in flera anmälningar av samma sak, vilket spar tid för våra moderatorer!).

Som minst borde man få en kvittens på att ens anmälan registrerats (vilket man inte får idag!)

Ojdå. Det var värst.

Det inkommer otaliga anmälningar varje dag. Och detta är första gången jag sett detta efterfrågas. Därav kan jag inte direkt hoppa på och lova att vi ska lösa något baserat på en enskild request.

Det betyder inte att vi inte ska lösa det alltså. Bara att jag inte kan lova om/när det i så fall skulle ske. Jag har inte kollat med våra utvecklare vilken tid det skulle ta, om det krockar med annat, när det skulle finnas tid osv osv.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon257891:

Å andra sidan: det är de aktiva (och jobbiga/krävande) användarna vi talar om i detta fallet: #1 Varför skulle vi vara "rädda" för frågor av typen "varför har ni inte åtgärdat min rapport" och "klagomål": vi kan väl vara öppna och tydliga med varför vi vidtar (eller inte vidtar) åtgärder?
#2 Eller menar du att vi inte kan motivera åtgärderna mot enskilda användare?

#1 Handlar inte så mycket om rädsla utan att det blir ganska tidskrävande att besvara sådana frågor. Enklare ärenden hanteras dock ofta direkt i forumet, dvs. vi rensar och postar sedan en modereringsnotis i tråden. På det viset ser alla anledningen till borttagningen samtidigt som man blir uppmärksamgjort på trivselsreglerna.

#2 Klart att vi kan motivera ev. åtgärdar, men vi anser att detta är något mellan oss och den berörda medlemmen. Har för mig att vi tidigare haft en mer öppen moderering, men att det blev ganska kontraproduktivt i form av övergivna konton, informationen blev missbrukat som bollträ i diskussioner samt allmänt missnöje. Vi är naturligtvis öppna för förslag, men i just detta fallet är jag som sagt tveksam till hur mycket nytta både vi och medlemmarna har av den (med tanke på att varje ärende kommer att ta längre tid).

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Inaktiv

Kent är bäst!

Permalänk
Inaktiv

UndaC är också bäst! Dubbelbäst!

Permalänk
Inaktiv

*Drygt och oönskat svar på att "återkoppling" nu är implementerat*

Självinsikt