Permalänk
Medlem

@Hharald1: Jag har inte testat de där, men såg på något youtuber som använde liknade dessa som jag beställde.

https://www.computersalg.se/i/3542362/monacor-md-260-h%c3%b6r...

Helt ok tills dess att man vet vad man vill ha. Istället för att köpa första bästa.
Fungerar helt ok och de sitter bra på huvudet för mig i alla fall.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

@Hharald1: Ljudet kan jag inte säga något om, men komfortmässigt handlar det väl främst om att flytta tyngden högre upp på huvudet. En vanlig mod är att använda ett band för det syftet, vilket borde ge liknande resultat som Halo-strapen. Se t.ex. hur jag moddat min Quest:

Bandet gör att tyngden hamnar på pannan istället för att headsetet trycker mot ansiktet, vilket gör stor skillnad för komforten (och man slipper märkena i ansiktet ). Jag gjorde mitt eget band eftersom jag har en symaskin och tillräckligt med grundskoleslöjd för att vara farlig, men det säljs även färdiga på t.ex. Amazon om man föredrar det.

Jag har även en tyngd längst bak på ca 200g (= 30 enkronor ) som var mitt första försök att förbättra komforten. Det skulle säkert fungera bra med enbart bandet också, men tyngden skadar inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

@Hharald1: Ljudet kan jag inte säga något om, men komfortmässigt handlar det väl främst om att flytta tyngden högre upp på huvudet. En vanlig mod är att använda ett band för det syftet, vilket borde ge liknande resultat som Halo-strapen. Se t.ex. hur jag moddat min Quest:
https://forumbilder.com/images/2020/06/01/DSC06881_0x.8_1080.jpg
Bandet gör att tyngden hamnar på pannan istället för att headsetet trycker mot ansiktet, vilket gör stor skillnad för komforten (och man slipper märkena i ansiktet ). Jag gjorde mitt eget band eftersom jag har en symaskin och tillräckligt med grundskoleslöjd för att vara farlig, men det säljs även färdiga på t.ex. Amazon om man föredrar det.

Jag har även en tyngd längst bak på ca 200g (= 30 enkronor ) som var mitt första försök att förbättra komforten. Det skulle säkert fungera bra med enbart bandet också, men tyngden skadar inte.

Själv har jag gjort samma sak med tyngden där bak, men genom att sätta fast en powerbank med kardborreband. Det gör stor skillnad, och förlänger speltiden också! Eller ja, större nytta får jag egentligen av att kunna ladda medan jag spelar om jag glömt att koppla i efter förra sessionen.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Själv har jag gjort samma sak med tyngden där bak, men genom att sätta fast en powerbank med kardborreband. Det gör stor skillnad, och förlänger speltiden också! Eller ja, större nytta får jag egentligen av att kunna ladda medan jag spelar om jag glömt att koppla i efter förra sessionen.

Ja, att sätta en tyngd där bak är rätt populärt, det är en trots allt en relativt enkel modifikation som kan göra stor skillnad. För min del gör dock "pannbandet" ännu större skillnad, men det är ju ganska individuellt vad som fungerar bäst.

Permalänk
Medlem

Fick hem min Quest idag och hunnit prova ikväll och wow wow wow. Vilken skillnad mot Vive CV1 som jag hade förr. Screen door effekten är ju på god väg att vara borta och nu kan jag läsa text/urskilja detaljer på längre avstånd. Sen har vi ju givetvis trådlösheten och det är såååå underbart. Fantastiskt bra funkar det dessutom allihopa. Superkul att så enkelt kunna casta bilden till Chromecast med. Nu har VR äntligen blivit det jag hoppats på, även om jag hoppas att utvecklingen fortsätter ännu mer!

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Användbar scrapingsida om man letar spel i Oculus Store:

Quest: https://vrdb.app/quest/index_eu.html
Rift: https://vrdb.app/rift/index_eu.html

Edit: Täcker förresten SteamVR också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Användbar scrapingsida om man letar spel i Oculus Store:

Quest: https://vrdb.app/quest/index_eu.html
Rift: https://vrdb.app/rift/index_eu.html

Yay! Tack för det tipset!

Permalänk
Medlem

Jag fick min Quest i fredags och har haft lite roligt när jag har lekt med den under helgen. Jag har tidigare haft två Rift (inte S) under åren men tröttnat pga. kabeln som måste ta vägen någonstans. Att behöva plocka fram en 10m kabel, koppla in och böka varje gång gjorde snabbt så att jag helt enkelt struntade i att använda Riften.

Med andra ord är jag inte ett dugg sugen på att skaffa en USB-kabel till min Quest utan kör i sådana fall endast via Virtual Desktop. Dessvärre märker jag av lite för mycket latens för vad jag ska anse som spelbart.

Nu till min fråga:
Tror ni att det gör någon skillnad i praktiken att använda nätverkskabel från dator till accesspunkt? Alla situationer är förstås lite unika, men det skadar inte att höra era åsikter och erfarenheter.

Min dator (i5 9600k, RTX 2080 Ti, alla spel på SSD/NVMe) står ca 5 meter fågelvägen från min accesspunkt med länkhastighet på 433Mbit. Min Quest är därmed ca 3 meter från samma accesspunkt med 866Mbit länk.

Jag bor ute på landet och har inga grannar eller andra trådlösa nätverk i närheten som stör. Min Quest ansluter till accesspunkten via ett eget SSID på 5GHz med 80MHz bandbredd (40MHz gjorde ingen märkbar skillnad för mig).

Jag vet inte vilken latens som är i spel, men när jag ser skrivbordet så påstår Virtual Desktops server att latensen ligger på ca 19-21ms. Ni som använder nätverkskabel, vad står det för er? I övrigt så har jag ställt upp inställningarna så mycket det går i Virtual Desktop, då jag inte märker av någon skillnad med lägre inställningar.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Jag fick min Quest i fredags och har haft lite roligt när jag har lekt med den under helgen. Jag har tidigare haft två Rift (inte S) under åren men tröttnat pga. kabeln som måste ta vägen någonstans. Att behöva plocka fram en 10m kabel, koppla in och böka varje gång gjorde snabbt så att jag helt enkelt struntade i att använda Riften.

Med andra ord är jag inte ett dugg sugen på att skaffa en USB-kabel till min Quest utan kör i sådana fall endast via Virtual Desktop. Dessvärre märker jag av lite för mycket latens för vad jag ska anse som spelbart.

Nu till min fråga:
Tror ni att det gör någon skillnad i praktiken att använda nätverkskabel från dator till accesspunkt? Alla situationer är förstås lite unika, men det skadar inte att höra era åsikter och erfarenheter.

Min dator (i5 9600k, RTX 2080 Ti, alla spel på SSD/NVMe) står ca 5 meter fågelvägen från min accesspunkt med länkhastighet på 433Mbit. Min Quest är därmed ca 3 meter från samma accesspunkt med 866Mbit länk.

Jag bor ute på landet och har inga grannar eller andra trådlösa nätverk i närheten som stör. Min Quest ansluter till accesspunkten via ett eget SSID på 5GHz med 80MHz bandbredd (40MHz gjorde ingen märkbar skillnad för mig).

Jag vet inte vilken latens som är i spel, men när jag ser skrivbordet så påstår Virtual Desktops server att latensen ligger på ca 19-21ms. Ni som använder nätverkskabel, vad står det för er? I övrigt så har jag ställt upp inställningarna så mycket det går i Virtual Desktop, då jag inte märker av någon skillnad med lägre inställningar.

Det här verkar vara mycket varierande. Vissa jag har pratat med har fått väldigt mycket bättre bild och latens genom att koppla datorn med kabel istället för wifi, medan andra påstår att det inte har gjort någon skillnad alls.

Själv började jag med att använda en gammal skräpig ac1200 router, och refundade faktiskt Virtual Desktop en gång, eftersom det var totalt omöjligt att använda med den. Sen skaffade jag en ny router som är bättre på att hantera simultana strömmar (prioriteringar osv), och det gjorde en massiv skillnad. Då står datorn ca 4 meter från routern med en tunn, icke-bärande vägg mellan, och jag spelade ca 3 meter från routern.

Nu har jag ändå kopplat det med kabel, och jag märker nog skillnad. Jag föredrog ändå att köra trådlöst framför Oculus Link även med wifi hela vägen, men med ethernet mellan router och dator märker jag att det blir mindre komprimeringsartefakter. T.ex. så tyckte jag att det var lite irriterande i vissa delar av HL:Alyx där det var särskilt mörkt, eftersom skuggorna kletades ut, så att säga. Nu har jag inga såna problem alls.

Personligen tror jag att det mest har att göra med att routern helt hanterar ethernet och wifi separat, så om t.ex. frun kollar Netflix så prioriteras inte den strömmen, om så än för några sekunder.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Har någon av er som kör med Virtual Desktop mätt bitraten över nätverket?
Enligt några användare på Reddit kommer de inte upp i mer än runt 90 Mbps. Trots att själva wifi standarden för Quest ska klara över 850 Mbps.
Link ska ju vara begränsad till 150 Mbps pga processorn.

Nu har jag aldrig testat varken Virtual Desktop eller Link, men att ni kan spela på en såpass begränsad bitrate är ändå ganska fascinerande. Även om det är en lång bit mellan 850 Mbps och displayports 32 Gbps så borde upplevelsen komma mycket närmare om Virtual Desktop lyckades använda den fulla bandbredden. Får hoppas att det kommer något bra trådlöst headset som i alla fall kan behandla bandbredden från en vanlig Wifi standard.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Jag fick min Quest i fredags och har haft lite roligt när jag har lekt med den under helgen. Jag har tidigare haft två Rift (inte S) under åren men tröttnat pga. kabeln som måste ta vägen någonstans. Att behöva plocka fram en 10m kabel, koppla in och böka varje gång gjorde snabbt så att jag helt enkelt struntade i att använda Riften.

Med andra ord är jag inte ett dugg sugen på att skaffa en USB-kabel till min Quest utan kör i sådana fall endast via Virtual Desktop. Dessvärre märker jag av lite för mycket latens för vad jag ska anse som spelbart.

Nu till min fråga:
Tror ni att det gör någon skillnad i praktiken att använda nätverkskabel från dator till accesspunkt? Alla situationer är förstås lite unika, men det skadar inte att höra era åsikter och erfarenheter.

Min dator (i5 9600k, RTX 2080 Ti, alla spel på SSD/NVMe) står ca 5 meter fågelvägen från min accesspunkt med länkhastighet på 433Mbit. Min Quest är därmed ca 3 meter från samma accesspunkt med 866Mbit länk.

Jag bor ute på landet och har inga grannar eller andra trådlösa nätverk i närheten som stör. Min Quest ansluter till accesspunkten via ett eget SSID på 5GHz med 80MHz bandbredd (40MHz gjorde ingen märkbar skillnad för mig).

Jag vet inte vilken latens som är i spel, men när jag ser skrivbordet så påstår Virtual Desktops server att latensen ligger på ca 19-21ms. Ni som använder nätverkskabel, vad står det för er? I övrigt så har jag ställt upp inställningarna så mycket det går i Virtual Desktop, då jag inte märker av någon skillnad med lägre inställningar.

Du ska nog helst ha datorn med kabel kopplad till router/så, det är iaf vad VD rekomenderar.
Min router har gått sönder så beställt en ny som jag ska hämta ut idag, kan kolla vad för latency jag har senare.
Det är också viktigt att Questen kör ensam på 5ghz bandet, dvs inga andra datorer, mobiler eller surfplattor på samma band.

Virtual desktop fungerar lika bra för mig som med Link, enda jag känner skillnad i är i Beat saber ev (för det är så snabbt) men Beat saber är inte optimalt med kabel ens, det ska spelas native med Quest versionen

Här är en video som går igenom en del, problemet den försöker lösa är iofs stuttering i Half life alyx men det är enda bra genomgång.
Jag kör annars kvalité på insane och inte medium som dom säger i videon.
https://youtu.be/Bm4kbHeXGrg

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Har någon av er som kör med Virtual Desktop mätt bitraten över nätverket?
Enligt några användare på Reddit kommer de inte upp i mer än runt 90 Mbps. Trots att själva wifi standarden för Quest ska klara över 850 Mbps.
Link ska ju vara begränsad till 150 Mbps pga processorn.

Nu har jag aldrig testat varken Virtual Desktop eller Link, men att ni kan spela på en såpass begränsad bitrate är ändå ganska fascinerande. Även om det är en lång bit mellan 850 Mbps och displayports 32 Gbps så borde upplevelsen komma mycket närmare om Virtual Desktop lyckades använda den fulla bandbredden. Får hoppas att det kommer något bra trådlöst headset som i alla fall kan behandla bandbredden från en vanlig Wifi standard.

Jag har inte mätt men jag ser absolut ingen skillnad mellan virtual desktop och Link, eller hur det känns att spela.
Kan kanske bero på att Link fortfarande beta (jag skulle gärna vilja se en skillnad när man köpte en kabel för nästan 800) så jag kör med Virtual desktop lika gärna för att få den trådlösa friheten.
Jag hoppas jag an säga detsamma eftersom routern jag använt gått sönder och ska hämta ut en ny idag att det fungerar lika bra med den

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag har inte mätt men jag ser absolut ingen skillnad mellan virtual desktop och Link, eller hur det känns att spela.
Kan kanske bero på att Link fortfarande beta (jag skulle gärna vilja se en skillnad när man köpte en kabel för nästan 800) så jag kör med Virtual desktop lika gärna för att få den trådlösa friheten.
Jag hoppas jag an säga detsamma eftersom routern jag använt gått sönder och ska hämta ut en ny idag att det fungerar lika bra med den

Borde det inte gå att dela nätverk från din dators Wifi, om du har wifi på datorn det vill säga, genom typ mobile hotspot eller liknande? Få bort en länk i kedjan och dra ned latensen.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Borde det inte gå att dela nätverk från din dators Wifi, om du har wifi på datorn det vill säga, genom typ mobile hotspot eller liknande? Få bort en länk i kedjan och dra ned latensen.

Jag provade tidigare att stoppa in ett wifi-kort i datorn, men hade problem med Windows 10 att dela ut wifi 5ghz gick bara till och från ville bara fungera stabilt med 2,4 så körde med router ist då datorn alltid varit inkopplad i router med kabel.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag provade tidigare att stoppa in ett wifi-kort i datorn, men hade problem med Windows 10 att dela ut wifi 5ghz gick bara till och från

Jag hade liknande problem när jag försökte. Jag får bara felmeddelande från Windows att 5GHz är "upptaget", trots att jag inte är ansluten till något annat nätverk, så det gick inte bra för mig heller.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Jag hade liknande problem när jag försökte. Jag får bara felmeddelande från Windows att 5GHz är "upptaget", trots att jag inte är ansluten till något annat nätverk, så det gick inte bra för mig heller.

Nej, jag googlade en hel del på problemet och det verkade rätt vanligt.
Problem att dela ut en en hotspot i Windows 10 på 5ghz bandet.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Nej, jag googlade en hel del på problemet och det verkade rätt vanligt.
Problem att dela ut en en hotspot i Windows 10 på 5ghz bandet.

Jo, det är ett vanligt problem. Trots att många wifi-kort/moduler har teknisk möjlighet att dela 5ghz-nätverk så har Microsoft på grund av licens- och juridiska skäl valt att begränsa det inom vissa områden.

Men i senaste Virtual Desktop kan man också använda ett nätverk som inte har tillgång till internet, så om man har en extra wifi-router så kan man använda den för att helt enkelt bara koppla in datorn utan extern tillgång.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Jag bad min bror klämma en nätverkskabel åt mig (hade inte en tanke på honom tidigare) istället för att beställa en 15m kabel. Hämtade den på väg hem från jobbet, åkte hem, kopplade in för att jämföra den latens som står i fönstret för Virtual Desktop-servern och...

Brorsan hade råkat koppla fel (trots att han gör kablar var och varannan dag åt sin elfirma). Och jag har inga verktyg för det, så han får glatt komma hit och fixa den ikväll.

Så tokigt det kan bli. Håller tummarna för att det blir en förbättring jämfört med att köra helt trådlöst (om än utan några uppenbara störningar på nätverket).

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Okej, nu har jag testat lite med nätverkskabel också. Jag vet inte helt säkert, men det *känns* som att allt flyter på mycket bättre med nätverkskabel från datorn jämfört med trådlöst, även fast jag är i samma rum och endast några meter (runt fem?) från accesspunkten. Nätverkskabeln är nu dragen till accesspunkten istället..

Virtual Desktop-servern ligger oftast runt 17-20ms jämfört med 19-21ms trådlöst (ingen aning om vad det är när man väl spelar), men har sett så lågt som 14ms väldigt tillfälligt.

Känns lite skumt att dessa 0-4ms skulle göra så stor skillnad, men vem vet. Det kändes himla bra när jag spelade i alla fall.

Orelaterat, passivt aggressiv och onödig mening. Kan dock läsas i nedanstående citat om så önskas.
Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Okej, nu har jag testat lite med nätverkskabel också. Jag vet inte helt säkert, men det *känns* som att allt flyter på mycket bättre med nätverkskabel från datorn jämfört med trådlöst, även fast jag är i samma rum och endast några meter (runt fem?) från accesspunkten. Nätverkskabeln är nu dragen till accesspunkten istället (tur att jag köpte denna EAP245 istället för Ubiquiti, då hade det inte funnits någonstans att ansluta datorn med kabel).

Virtual Desktop-servern ligger oftast runt 17-20ms jämfört med 19-21ms trådlöst (ingen aning om vad det är när man väl spelar), men har sett så lågt som 14ms väldigt tillfälligt.

Känns lite skumt att dessa 0-4ms skulle göra så stor skillnad, men vem vet. Det kändes himla bra när jag spelade i alla fall.

Jag har själv en misstanke om att medellatensen inte spelar vidare stor roll, men att ojämnheter i latensen kan göra komprimeringen tydligare, och orskaka en lite eftersläpande effekt. Såna ojämnheter är ju aningen vanligare på trådlösa nätverk. Så även om det vanligen är 5ms eller så, så kan det under mycket korta stunder vara stor skillnad.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Funderar på att skaffa en chrome cast för att kunna visa hur det ser ut när man spelar om man är flera. Ser ju inte så kul att bara kolla på någon som viftar med armarna

Hört att det inte blir så hög upplösning dock (är väl för att det inte ska lagga)
Så man borde klara sig på den gen3 versionen va?
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4953881

Tänker inte använda den till något annat just nu så ultra versionen är väl overkill?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Funderar på att skaffa en chrome cast för att kunna visa hur det ser ut när man spelar om man är flera. Ser ju inte så kul att bara kolla på någon som viftar med armarna

Hört att det inte blir så hög upplösning dock (är väl för att det inte ska lagga)
Så man borde klara sig på den gen3 versionen va?
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4953881

Tänker inte använda den till något annat just nu så ultra versionen är väl overkill?

Det bör fungera med den chromecasten.
Det som är synd att man inte kan kasta ljudet.
Finns lösning för det med tex bluetooth

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av Molotov:

Det bör fungera med den chromecasten.
Det som är synd att man inte kan kasta ljudet.
Finns lösning för det med tex bluetooth

Säker på att ljudet inte funkar?
Dock verkar ju det vara årets delay, typ 2-3 sec. Så vet inte om de är så kul att titta på det / lyssna :S
https://www.youtube.com/watch?v=SvbvV1GjvmU

Hmm så länge man använder sluta lurar så märker man nog inte av det.
https://www.youtube.com/watch?v=Q-RYnhkL8fM

Någon som har en chromecast gen 2 eller nyare som testat?
Annars känns de ju mer värt att ansluta till mobilen om man bara ska hjälpa någon att komma igång t.ex för att testa.
Men roligare om man hade kunnat se de på skärmen.

Permalänk

Hej,
Jag är intresserad av att få denna printad och testa om det skulle bli bra för Gun Range VR och dylika spel.
https://www.thingiverse.com/thing:3795789
Jag har kontaktat ett företag som printar på beställning och funderar på om någon vill gå ihop för flera utskrifter. Det blir billigare ju flera ex de printar i samma batch.
Material PLA och 0,3 mm upplösning med 20% fyllnadsgrad kommer gå på ca 1230 kr , och sen tillkommer rabatter förstås.
Om det är någon som är intresserad så skicka ett PM.
Då är det alla delarna i projektet som gäller.
Blir biliigare om man exkluderar vissa delar som har med SMG att göra dock vilket jag funderar på om det ens behövs.
Då blir kostnaden strax under 1000kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Säker på att ljudet inte funkar?
Dock verkar ju det vara årets delay, typ 2-3 sec. Så vet inte om de är så kul att titta på det / lyssna :S
https://www.youtube.com/watch?v=SvbvV1GjvmU

Hmm så länge man använder sluta lurar så märker man nog inte av det.
https://www.youtube.com/watch?v=Q-RYnhkL8fM

Någon som har en chromecast gen 2 eller nyare som testat?
Annars känns de ju mer värt att ansluta till mobilen om man bara ska hjälpa någon att komma igång t.ex för att testa.
Men roligare om man hade kunnat se de på skärmen.

Jag utgick bara från att det var samma.
Brukar casta till iPad eller mobilen med Oculus appen och då är det inget ljud iaf. Nu var det ett tag sen, kanske ändrats?

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Slog äntligen till på en Quest direkt från oculus webshop. Beloppet reserverades direkt efter köpet men nu har reservationen försvunnit och det ser ut som jag har 4600kr mer på kontot, hoppas jag hann knipa en

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av Molotov:

Jag utgick bara från att det var samma.
Brukar casta till iPad eller mobilen med Oculus appen och då är det inget ljud iaf. Nu var det ett tag sen, kanske ändrats?

För mig att om man castar med appen till mobil eller ipad så funkar inte ljudet

Permalänk
Medlem
Skrivet av aabbcc:

Slog äntligen till på en Quest direkt från oculus webshop. Beloppet reserverades direkt efter köpet men nu har reservationen försvunnit och det ser ut som jag har 4600kr mer på kontot, hoppas jag hann knipa en

De finns ju fortfarande i lager så det har du säkert gjort. Du får säkert leveransbekräftelse i mailen alldeles strax

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Assetto Corsa på -75%, om någon är sugen på lite racingspel i VR (via PC):

https://www.humblebundle.com/store/assetto-corsa

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

De finns ju fortfarande i lager så det har du säkert gjort. Du får säkert leveransbekräftelse i mailen alldeles strax

Jo jag fick en orderbekräftelse, tyckte bara det var skumt att reservationen på beloppet släptes och inga pengar faktiskt drogs från kontot :S