Sony ställer in veckans Playstation 5-evenemang

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Trista saker händer dagligen, speciellt detta år med Corona och människor som stryker med över världen. Världen kan inte bara stanna, utan måste fortsätta vidare, framåt.

USA med deras dåre till president och det landets alla problem bör självklart inte förnekas, men hade det inte varit detta så hade det varit något annat. Över 30 000 döda i Brasilien nu, tyvärr min son/dotter så kan vi inte fira din födelsedag nu. Vi skjuter upp det till nästa år, kanske.

Spelar ingen roll när Sony tänker presentera sitt. De kommer aldrig få medias totala uppmärksamhet och alla andra har också saker på gång de vill prata om. Men det kommer när det kommer förhoppningsvis. Och jag tror knappast att Sony skyller ifrån sig på oroligheterna i USA bör väl tilläggas, men att ange detta ger billig PR och Goodwill.

Vet inte varför du måste dra till en hyperbol och prata om "totala" uppmärksamhet. Det behöver inte mycket till för att förstå att de får mer uppmärksamhet om de gör detta under en tid där hela världens ögon inte är riktad till något som är så otroligt utöver det vanliga. Hade detta inte skett hade Sony nog inte haft något problem att göra detta under corona-tider, tvärtom hade det varit välkommet.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Verkar som alla spelföretag i så fall är ute efter billiga PR poäng, inte enbart Sony.
https://www.gamesradar.com/sony-microsoft-activision-and-many...

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Med tanke på att CD Projekt Red skjuter fram sitt Cyberpunk 2077 Event från den 11:e Juni till den 25:E Juni och IGN skjuter fram sitt E3 event någon vecka också så är jag rätt säker på att dom flesta här i denna tråden helt enkelt har fel. Eller är ni så säkra på att dom flesta företagen i spelbranschen just nu flyttar på sina event bara för att få PR eller kan det kanske vara så att det är både lite PR, men även gör dom det för det är något dom tror på?

Allting behöver inte vara konspirationsteorier alltid.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

Hur är detta en konspirationsteori? Ja Google har problem med Android 11. Förseningar i branschen är inte ovanligt, det är ovanligt att man använder ovidkommande saker som anledning. Vad gillar inte personer? Jag är ganska neutral till att Sony skjuter upp sin video. Absolut är Corona en bidragande faktor, minskade rörlighet och högre frånvaro och i vissa fall arbetsstopp. Cyberpunk 2077 sköts också upp men man försökte inte skylla på omvärldshändelser som inte påverkar. Marknadsföring kan också bli försenad vilket jag tror är fallet här, anledningen har jag ingen aning om men det har inte att göra med att polisen mördade en svart man och protester bröt ut, det händer återkommande i USA.

Dock hände just det angående just förhandsvisning för Cyberpunk 2077.

https://www.sweclockers.com/nyhet/29736-cyberpunk-2077-visning-forsenas-tva-veckor

Permalänk
Medlem

Ja om man läser kommentarerna på sweclockers kan man ju tro att man är på 4chan och att Sony inte kommer sälja en enda PS5:a nu. Lite mer vågat än att stöda Colin Kapernic får jag medge, blir helt klart en PS5 för mig med extra allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Dock hände just det angående just förhandsvisning för Cyberpunk 2077.

https://www.sweclockers.com/nyhet/29736-cyberpunk-2077-visning-forsenas-tva-veckor

Där finns det ju iofs en ganska tydlig koppling men jag misstänker ändå att motivet är mer baserat på sund marknadsföring än något annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dex:

konspirationsteorier

Stuck in a loop? break;
För att det ska vara en konspirationsteori, måste man inte hävda att någon konspirerar? Att småljuga i PR är väl vardagsmat för alla företag, knappast en konspiration?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

Stuck in a loop? break;
För att det ska vara en konspirationsteori, måste man inte hävda att någon konspirerar? Att småljuga i PR är väl vardagsmat för alla företag, knappast en konspiration?

Nä ok konspirationsteorier är kanske lite och ta i speciellt i denna tråden (mer på andra forum)

Med största sannolikhet så är det ju för att håller dom eventet så missar dom förmodligen en hel media bevakning då allt annat som händer, men tror nog också att dom gör det för att visa sitt stöd som så många andra gör.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Yatagarasu:

Tror det är så simpelt att man fiskar efter plus poäng från allmänheten genom att "visa hänsyn till situationen" samtidigt som man inte vill behöva slåss om framsidan på Bloomberg eller andra mainstream tidningar/sajter.

Sweclockers, Kotaku, PCGamer, Polygon o.s.v. drar ju mycket trafik, men inte i närheten så mycket trafik som en "tradionellt etablerad tidning" så att säga. Så att riskera att få sitt event överskuggat är bara dålig marknadsföring - Bättre att vänta ut protesterna någon vecka och sedan få den där smaskiga stora headlinen i print!

Vad jag tänkte men bra du skrev det så slipper jag 😛
Sen så tar de naturligtvis parti för det politiskt korrekta då det vore affärsmässigt dumt att göra motsatsen.

Vill även tillägga #WhiteLivesMatters 😎

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dex:

Nä ok konspirationsteorier är kanske lite och ta i speciellt i denna tråden (mer på andra forum)

Med största sannolikhet så är det ju för att håller dom eventet så missar dom förmodligen en hel media bevakning då allt annat som händer, men tror nog också att dom gör det för att visa sitt stöd som så många andra gör.

Nu vill jag hävda att det var produktionsproblem och inte "civil unrest" som var Sonys primära problem. Efterklok, javisst!
https://www.sweclockers.com/nyhet/30405-sony-sanker-prognosen...

Permalänk
Medlem

@Mordekai: Jag tycker det var lite dålig timing att köra necro på denna tråd dagen före Sony ska hålla en PS5 showcase. Jag trodde rubriken gällde morgondagens showcase innan jag märkte att tråden var flera månader gammal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

@Mordekai: Jag tycker det var lite dålig timing att köra necro på denna tråd dagen före Sony ska hålla en PS5 showcase. Jag trodde rubriken gällde morgondagens showcase innan jag märkte att tråden var flera månader gammal.

Lol, sorry... tänkte inte på det.