Sony ställer in veckans Playstation 5-evenemang

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av superegg:

Personen försökte råna en butik oklart om det finns någon vapen, men personen är inte oskyldigt. Sen det klippet som sprids på nätet är inte hela klippet utan någon har bara klippet ut en liten del av händelse.

Om du har kollat mycket på Cops så är det vanligt att personen ljuder om att inte kunna anas och sen så flyr dom, rasistisk polis tror jag inte på utan är en bortförklaring.

Men det är tråkigt det som har hänt ingen ska dö av ett ingripande av polis.

Håller med om att "rasism" är överanvänt och ofta dålig bortförklaring och att det faktiskt finns andra orsaker.
Just denna polisen verkar dock ha tänjt på gränserna förut och har ca 20 internutredningar efter sig.

Man ska även komma ihåg att det är 2 helt olika klimat i USA jämfört med Sverige.
I Sverige skriker pajasar "rasist" direkt bara för att de hoppas att slippa undan genom att hänga ut folk som "rasister".
I USA är rasism ett stort problem på sina håll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Personen försökte råna en butik oklart om det finns någon vapen, men personen är inte oskyldigt. Sen det klippet som sprids på nätet är inte hela klippet utan någon har bara klippet ut en liten del av händelse.

Om du har kollat mycket på Cops så är det vanligt att personen ljuder om att inte kunna anas och sen så flyr dom, rasistisk polis tror jag inte på utan är en bortförklaring.

Men det är tråkigt det som har hänt ingen ska dö av ett ingripande av polis.

Ska hålla tråden ren men måste tillägga information här för att du ska inte skapa missförstånd.

Polisen var på plats efter att personal i butiken misstänkte att George hade använt en förfalskad sedel/check om $20 för att köpa cigaretter. Om du faktiskt ser på hela klippet så ser man klart och tydligt att han håller sig lugn, polisen trycker ändå ner honom på marken och fortsätter hålla sitt knä ovanpå Georges hals fast han säger att han har svårt att andas. Även när George tuppar av så fortsätter polisen hålla knäet på hans hals.

Jag ska inte yttra mig så mycket kring omständigheterna men ser man hela klippet så finns det ingen som helst tvekan om mord. Polisens åsikter skiter jag fullständigt i, tycker de behandlar människor dåligt oavsett, men i det här fallet är det helt orimligt våld i proportion till situationen.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@anon236072 @superegg @Zixxelnu nu är diskussionen på väg bort från ämnet, att Sony skjuter fram Playstation 5-eventet. Sätt gärna punkt för det här spåret så vi slipper rensa tråden.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Folk i allmänhet inte är lika intresserade av nöjen när det "brinner" runt om dom. Sony vill givetvis få fullt genomslag när dom väl når ut. Men segt såg verkligen fram emot det där.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jo så är det. Sony bryr sig knappast om att några är ledsna på stan. Tror de att detta kan medföra att deras produkt inte visas lika mycket i media pga att det finns annat att rapportera om så skjuter de upp det tills det lugnat ner sig. Sen får de ju självklart lite pluspoäng också av en viss typ av folk, som någon redan nämnt.

Sonys anställda i USA bryr sig nog väldigt mycket om vad som händer i USA just nu. Bara för att vi här i Sverige inte gör det så innebär det ju inte att resten av världen inte bryr sig. Klart det är mycket också att dom gör det för att få lite pluspoäng och att dom inte vill släppa stora nyheter som kanske kommer försvinna i alla andra nyheter.

Men att påstå att dom på Sony (eller andra stora företag) inte bryr sig känns ju bara löjligt. Speciellt då dom har väldigt mycket anställda folk i USA. Både kravaller och Corona har ju typ vänt upp och ner på lander just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Tackar även alla idioter i usa som bränner ner och förstör allt utan att tjäna något på det 😉

Utan att tjäna på det? Dom flesta har nog plundrat för en årslön vid det här laget

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Som jag sett framemot detta och nu inget.

"Tur" att inte folk bryr sig om Afrika för då hade vi aldrig fått sett något nytt. 😉

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem

Snacka om svepskäl. Total BS, Sony har problem och hinner inte producera en tillräckligt bra video i tid och passar på att skylla på situationen i USA. Har aldrig hört att att något företag ställt in en lansering under pågående folkmord eller liknande. Det som händer i USA har inget med Playstation eller Sony att göra.

Rättade felaktighet, USA till Sony
Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@91Henke91 @superegg @Zixxelnu nu är diskussionen på väg bort från ämnet, att Sony skjuter fram Playstation 5-eventet. Sätt gärna punkt för det här spåret så vi slipper rensa tråden.

Saknar några användarnamn där...

Permalänk
Medlem

Varför tog ni bort min kommentar? Vad var det som gjorde någon ledsen i ögat?

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Zargoz: som vi skrev i den första kommentaren i den här tråden rensar vi bort kommentarer som lämnar ämnet, vilket är att Sony skjuter fram Playstation 5-eventet. Diskussioner som håller sig till ämnet får stanna kvar, och ja, det är några andra som balanserar på gränsen.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@Zargoz: som vi skrev i den första kommentaren i den här tråden rensar vi bort kommentarer som lämnar ämnet, vilket är att Sony skjuter fram Playstation 5-eventet. Diskussioner som håller sig till ämnet får stanna kvar, och ja, det är några andra som balanserar på gränsen.

Jag skrev anledning som jag tror till varför de skjuter fram på eventet. Men alltså det är förbjudet. Ok sorry! Ni kan radera denna och föregående inlägg i så fall.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

Snacka om svepskäl. Total BS, Sony har problem och hinner inte producera en tillräckligt bra video i tid och passar på att skylla på situationen i USA. Har aldrig hört att att något företag ställt in en lansering under pågående folkmord eller liknande. Det som händer i USA har inget med Playstation eller USA att göra.

Android 11 lanseringen har t.ex. också skjutits upp, men det måste också vara för att dom har problem då eller?

Kan ju absolut inte vara så att dom stora företagen har stora huvudkontor med jätte många anställda i USA? Utan det måste bara som vanligt vara konspirationsteorier. Ät alltid lika kul att läsa forum när något händer som personer inte gillar.

Deras anställda som bor i USA kan inte påverkas av allt skit som händer där med undantagstillstånd och Corona helt enkelt?
Sen vill dom ju att deras event inte hamnar i skymundan heller så klart, men att gå från detta till att Sony har problem är ju ganska långsökt. Speciellt med tanke på att det var i fredags dom släppte informationen att dom skulle ha ett event på torsdag....

Men det är klart att det är konspirationsteorier som gäller på Internet.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Zargoz: Ditt 9gag-citat innehöll mer än så, och det var off topic för den här tråden helt enkelt

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dex:

Android 11 lanseringen har t.ex. också skjutits upp, men det måste också vara för att dom har problem då eller?

Kan ju absolut inte vara så att dom stora företagen har stora huvudkontor med jätte många anställda i USA? Utan det måste bara som vanligt vara konspirationsteorier. Ät alltid lika kul att läsa forum när något händer som personer inte gillar.

Deras anställda som bor i USA kan inte påverkas av allt skit som händer där med undantagstillstånd och Corona helt enkelt?
Sen vill dom ju att deras event inte hamnar i skymundan heller så klart, men att gå från detta till att Sony har problem är ju ganska långsökt. Speciellt med tanke på att det var i fredags dom släppte informationen att dom skulle ha ett event på torsdag....

Men det är klart att det är konspirationsteorier som gäller på Internet.

Hur är detta en konspirationsteori? Ja Google har problem med Android 11. Förseningar i branschen är inte ovanligt, det är ovanligt att man använder ovidkommande saker som anledning. Vad gillar inte personer? Jag är ganska neutral till att Sony skjuter upp sin video. Absolut är Corona en bidragande faktor, minskade rörlighet och högre frånvaro och i vissa fall arbetsstopp. Cyberpunk 2077 sköts också upp men man försökte inte skylla på omvärldshändelser som inte påverkar. Marknadsföring kan också bli försenad vilket jag tror är fallet här, anledningen har jag ingen aning om men det har inte att göra med att polisen mördade en svart man och protester bröt ut, det händer återkommande i USA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bunz:

USA är med god marginal Playstations huvudmarknad. Att hålla ett stort pressevent för en ny produkt när ens huvudmarknad är helt konsumerad i livspåverkande omständigheter vore lite som att köra sin plånbok i en dokumentförstörare...

Japan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

En snabb googling gav följande antal sålda PS4 system:
Europa ~45 miljoner enheter
Nordamerika ~36 miljoner enheter
Övriga världen ~19 miljoner enheter
Japan ~9 miljoner enheter

Så Nordamerika (antar att detta är USA och Kanada) står för ca en tredjedel av marknaden sett till totala antalet sålda system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

Kanske är född i farstun men jag ser inte kopplingen ärligt talat. Kan någon förklara vad USAs dysfunktion har att göra med en reveal av nya TV-spel? Genuin fråga.

Utöver den uppenbara anledningen att det skulle vara otroligt okänsligt, arrogant, och tondövt att hurra och gratta över en spelkonsol när det pågår massiva protester, demonstrationer och plundringar,
så kan jag tänka mig att de faktiskt vill släppa informationen när de kan skapa hype och få uppmärksamhet för det. Släpps det idag så kommer det drunkna helt i skuggan av det som händer. Det är därmed en otroligt lose-lose.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Personen försökte råna en butik oklart om det finns någon vapen, men personen är inte oskyldigt. Sen det klippet som sprids på nätet är inte hela klippet utan någon har bara klippet ut en liten del av händelse.

Om du har kollat mycket på Cops så är det vanligt att personen ljuder om att inte kunna anas och sen så flyr dom, rasistisk polis tror jag inte på utan är en bortförklaring.

Men det är tråkigt det som har hänt ingen ska dö av ett ingripande av polis.

Eh, nä. Personen försökte inte alls råna någon butik. Var fan har du fått det ifrån?

Personen i fråga använde en falsk 20-dollars sedel. Det upptäcktes efter att han hade gått ut ur butiken (och nej, att använda förfalskade pengar räknas inte under några omständigheter som rån) och personalen ringde polisen medan personen satt i sin bil. Det är inte fråga om någon typ av rån överhuvudtaget.

Med stor sannolikhet visste han inte ens om att sedeln var falsk. Har man jobbat i service-branchen ett antal år, och specifikt på en bank som växlar pengar, så vet man att i de allra flesta fallen där någon ger över det till en butik så är personen ovetande att hen har en falsk sedel.

Sedan spelar det verkligen ingen roll överhuvudtaget vad som har hänt innan de klipp som finns. Det finns 10 minuters oavbruten inspelning av händelseförloppet, och absolut inget som har hänt innan det kan rättfärdiga polisens beteende - absolut inget.

Att du överhuvudtaget refererar till Cops som om den TV-serien på något sätt skulle reflektera verkligheten är i sig så idiotiskt att jag inte ens vet var jag ska ta vägen.

OnT: Rätt av Sony att ställa in, speciellt för sig själva. De vill självklart att folk inte ska vara så otroligt upptagna med allt annat som händer, man behöver ju kunna skapa en hype. Win-win för dem att ställa in.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

Hur är detta en konspirationsteori? Ja Google har problem med Android 11. Förseningar i branschen är inte ovanligt, det är ovanligt att man använder ovidkommande saker som anledning. Vad gillar inte personer? Jag är ganska neutral till att Sony skjuter upp sin video. Absolut är Corona en bidragande faktor, minskade rörlighet och högre frånvaro och i vissa fall arbetsstopp. Cyberpunk 2077 sköts också upp men man försökte inte skylla på omvärldshändelser som inte påverkar. Marknadsföring kan också bli försenad vilket jag tror är fallet här, anledningen har jag ingen aning om men det har inte att göra med att polisen mördade en svart man och protester bröt ut, det händer återkommande i USA.

Du menar att det är vanligt att det är undantagstillstånd i 40 stater och t.ex. New York har en nerstängning som inte har varit sen var det 80 talet? Kommer inte ihåg exakt men det var inte i modern tid.

Allt det du säger som du tro det är, är konspirationsteorier då där inte finns något konkret bakom det. Cyberpunk 2077 skjöts ju upp långt innan allt detta hände i världen så vet inte varför du jämför med det?

Om dom hade sådana problem med marknadsföringen som du påstår så känns det ju ganska konstigt att gå ut med information att dom ska ha ett evenemang om 6 dagar och sen 3 dagar sedan bara ändra sig. Känns det inte bara då mer sannolikt att det är som dom säger att med tanke på hur läget är i USA nu så vill dom inte presentera nya spel? Dom har ju väldigt många anställda i USA som är drabbade av detta. Sen håller jag med om att det beslutet säkert också är taget för att dom inte vill hamna i "bakljuset" när dom väl presenterar spelen då det inte hade fått så mycket media bevakning som du hade hoppats på om dom hade gjort nu mitt i allt kaos.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mithras:

Utöver den uppenbara anledningen att det skulle vara otroligt okänsligt, arrogant, och tondövt att hurra och gratta över en spelkonsol när det pågår massiva protester, demonstrationer och plundringar,
så kan jag tänka mig att de faktiskt vill släppa informationen när de kan skapa hype och få uppmärksamhet för det. Släpps det idag så kommer det drunkna helt i skuggan av det som händer. Det är därmed en otroligt lose-lose.

Trista saker händer dagligen, speciellt detta år med Corona och människor som stryker med över världen. Världen kan inte bara stanna, utan måste fortsätta vidare, framåt.

USA med deras dåre till president och det landets alla problem bör självklart inte förnekas, men hade det inte varit detta så hade det varit något annat. Över 30 000 döda i Brasilien nu, tyvärr min son/dotter så kan vi inte fira din födelsedag nu. Vi skjuter upp det till nästa år, kanske.

Spelar ingen roll när Sony tänker presentera sitt. De kommer aldrig få medias totala uppmärksamhet och alla andra har också saker på gång de vill prata om. Men det kommer när det kommer förhoppningsvis. Och jag tror knappast att Sony skyller ifrån sig på oroligheterna i USA bör väl tilläggas, men att ange detta ger billig PR och Goodwill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Trista saker händer dagligen, speciellt detta år med Corona och människor som stryker med över världen. Världen kan inte bara stanna, utan måste fortsätta vidare, framåt.

USA med deras dåre till president och det landets alla problem bör självklart inte förnekas, men hade det inte varit detta så hade det varit något annat. Över 30 000 döda i Brasilien nu, tyvärr min son/dotter så kan vi inte fira din födelsedag nu. Vi skjuter upp det till nästa år, kanske.

Spelar ingen roll när Sony tänker presentera sitt. De kommer aldrig få medias totala uppmärksamhet och alla andra har också saker på gång de vill prata om. Men det kommer när det kommer förhoppningsvis. Och jag tror knappast att Sony skyller ifrån sig på oroligheterna i USA bör väl tilläggas, men att ange detta ger billig PR och Goodwill.

Litet överdrivet att påstå att "världen stannar" för att Sony skjuter upp sitt evenmang.
Det är bara lite TV-Spel som ska presenteras. Är ju knappast speciellt viktigt heller om man nu vill se det så.

Alltså jag förstår att folk blir besvikna (det blev jag också) när dom gick ut med att dom skjuter upp eventet, men förstår att folk reagerar så här allvarligt på det. Inte just dig jag tänker på här nu utan rent allmänt här på Sweclocker och andra sidor. Förstår verkligen varför så många blir så upprörda för att dom skjuter på eventet lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Med stor sannolikhet visste han inte ens om att sedeln var falsk. Har man jobbat i service-branchen ett antal år, och specifikt på en bank som växlar pengar, så vet man att i de allra flesta fallen där någon ger över det till en butik så är personen ovetande att hen har en falsk sedel.

Han som dog har ju suttit i fängelse flera gånger för knark, och senast för väpnat intrång och rån hos en kvinna där han hotade henne med en pistol mot magen, så jag har svårt att tro att han inte visste att sedeln var falsk.

Och Polisen gjorde givetvis helt fel ifråga, och jag har svårt att tro att polisen ens visste vem de ströp till döds. Idioter tyvärr som jag hoppas får sitta bakom galler.

Men jag tror att detta uttalande av Sony är enbart för billiga pr-poäng tyvärr.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

@Utopolitan: Sony tror förmodligen att deras PS5-reveal kommer överskuggas i media av allt annat som pågår i USA just nu.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dex:

Litet överdrivet att påstå att "världen stannar" för att Sony skjuter upp sitt evenmang.
Det är bara lite TV-Spel som ska presenteras. Är ju knappast speciellt viktigt heller om man nu vill se det så.

Alltså jag förstår att folk blir besvikna (det blev jag också) när dom gick ut med att dom skjuter upp eventet, men förstår att folk reagerar så här allvarligt på det. Inte just dig jag tänker på här nu utan rent allmänt här på Sweclocker och andra sidor. Förstår verkligen varför så många blir så upprörda för att dom skjuter på eventet lite.

Jag talade ganska brett här, Sony är en fis i rymden jämfört med allt som påverkats av allt som händer i år. Men världen kan inte gräva ner sig i sorg över allt elände som sker utan vi måste ta oss vidare. Och ja, att ställa in barns födelsedagar pga att 2020 är ett riktigt skitår var en förhoppningsvis uppenbar överdrift med.

Många väntar på svar om vad PS5 tillför. Sen är det vad som normalt är E3-tider, folk med intresse vill veta vad vi har att se fram emot. Men det kommer väl när det kommer förstås.

Personligen bryr jag mig nog egentligen bara huruvida Cyberpunk 2077 skjuts upp igen. I övrigt finns det inte mycket av intresse för vad som presenterats resten av året från min sida. Cyberpunk 2077 är stort. Men även om CDPR vill skjuta upp det igen för att få mer tid så är det acceptabelt, de vet verkligen vad de pysslar med.

Permalänk
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

De personer som deltar i dessa kravaller tillhör tillhör en grupp som är stor köpare av konsoler. Inte därav sagt att alla och inte enbart. Det är på samma sätt som att en stor andel av sweclockers medlemmar gillar alkohol och inte skulle bli glada över ett nytt spritförbjud.
Detta leder till att konsolföretagen har väldigt mycket att tjäna på att visa visa hänsyn. Att öppet stödja kan leda till negativ publicitet.

Sony stödjer protesterna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dex:

Du menar att det är vanligt att det är undantagstillstånd i 40 stater och t.ex. New York har en nerstängning som inte har varit sen var det 80 talet? Kommer inte ihåg exakt men det var inte i modern tid.

Allt det du säger som du tro det är, är konspirationsteorier då där inte finns något konkret bakom det. Cyberpunk 2077 skjöts ju upp långt innan allt detta hände i världen så vet inte varför du jämför med det?

Om dom hade sådana problem med marknadsföringen som du påstår så känns det ju ganska konstigt att gå ut med information att dom ska ha ett evenemang om 6 dagar och sen 3 dagar sedan bara ändra sig. Känns det inte bara då mer sannolikt att det är som dom säger att med tanke på hur läget är i USA nu så vill dom inte presentera nya spel? Dom har ju väldigt många anställda i USA som är drabbade av detta. Sen håller jag med om att det beslutet säkert också är taget för att dom inte vill hamna i "bakljuset" när dom väl presenterar spelen då det inte hade fått så mycket media bevakning som du hade hoppats på om dom hade gjort nu mitt i allt kaos.

Det är enkelt att tro att protesterna just nu i USA är våldsamma, det finns många anledningar de de olika "undantagstillstånden" som vare sig är särskilt stora eller långvariga som inte bara har med våldets omfattning att göra. Det finns en viss beredskap för att inte upprepa misstagen som gjordes i upploppen i Los Angeles 1992 men det finns också motsatsen. 63 personer miste livet under fyra dagar i de upploppen. Beredskapen finns även hos de som protestera, att stoppa de som nyttjar protesterna för kriminell verksamhet bl.a.

Anledningen ska jag inte påstå att jag har en aning om, försening med marknadsföring, tekniska problem eller oviljan att tävla om mediautrymme i en turbulent tid. Jag är bara säker på att det inte är för respekt eller hänsyn till någon annan än de själva.

Permalänk
Medlem

Nej, Sony är ett vinstdrivande företag, precis som Nike, Benetton eller andra företag som påstår sig ta politisk ställning när de väljer en linje som en överväldigande majoritet stöder.

Edit; källa? Står det Black Lives Matter på Sonys hemsida?

Permalänk
Skrivet av Mordekai:

Nej, Sony är ett vinstdrivande företag, precis som Nike, Benetton eller andra företag som påstår sig ta politisk ställning när de väljer en linje som en överväldigande majoritet stöder.

Edit; källa? Står det Black Lives Matter på Sonys hemsida?

https://twitter.com/Sony

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Han som dog har ju suttit i fängelse flera gånger för knark, och senast för väpnat intrång och rån hos en kvinna där han hotade henne med en pistol mot magen, så jag har svårt att tro att han inte visste att sedeln var falsk.

Och Polisen gjorde givetvis helt fel ifråga, och jag har svårt att tro att polisen ens visste vem de ströp till döds. Idioter tyvärr som jag hoppas får sitta bakom galler.

Men jag tror att detta uttalande av Sony är enbart för billiga pr-poäng tyvärr.

Har ingen aning om hur du drar kopplingen att knark -> förfalskning. Det är tydligt att du inte har jobbat inom varken polisen eller bank. Inget av det spelar roll, för det betyder absolut ingenting i sammanhanget. Han kan ha varit en registrerad pedofil, det gör inte polisens handling mindre avskyvärd. Personens eventuella kriminella bakgrund har alltså totalt noll betydelse för vad som har hänt.

Det enda vi är överens om är att Sony antagligen gör det för ganska enkla PR-poäng.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |