[Fedora] Få filer att listas på olika sätt i olika mappar?

Permalänk
Medlem

[Fedora] Få filer att listas på olika sätt i olika mappar?

När jag klickar runt i filhanteraren Dolphin så blir jag smått frustrerad att den visar listor på samma sätt i alla mappar.
Medan jag kanske vill ha stora iconer i fotomappen, A-Ö i en mapp, Ny-Gammal i en annan mapp.

Säkert jättelättfixat genom att söka lite men bekvämt frågar jag er för ni är så bra.

Permalänk
Medlem

Funkar inte: Inställningar > Allmänt: "Kom ihåg egenskaper för varje katalog"?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem
Skrivet av faber:

När jag klickar runt i filhanteraren Dolphin så blir jag smått frustrerad att den visar listor på samma sätt i alla mappar.
Medan jag kanske vill ha stora iconer i fotomappen, A-Ö i en mapp, Ny-Gammal i en annan mapp.

Säkert jättelättfixat genom att söka lite men bekvämt frågar jag er för ni är så bra.

Skrivet av Eazy:

Funkar inte: Inställningar > Allmänt: "Kom ihåg egenskaper för varje katalog"?

Det funkar fint för mig. Kör också med olika egenskaper för olika mappar.

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eazy:

Funkar inte: Inställningar > Allmänt: "Kom ihåg egenskaper för varje katalog"?

*skrattar* Jo det funkade och var pinsamt få steg att hitta. Tack