Phantasy Star online 2

Permalänk
Medlem

Phantasy Star online 2

bara undrar om det är någon här som kör det här spelet?

fyller 5 år i år

Permalänk
Medlem

Utövar lite trådnekromanti då Phantasy Star Online 2 släpps för oss i väst idag (i Nordamerika, men det går ju bra att spela ändå hoppas jag).

Är det någon som tänker börja spela? Jag har svårt att få med någon av mina vänner då den japanska grafikstilen skrämmer bort dom.

https://pso2.com/

https://www.microsoft.com/en-us/p/phantasy-star-online-2/9p1r...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

@SID 6.7: finns ingen anleding spela Na version då den japanska är översätt

glömde helt bort jag har gjort det här tillägget

Permalänk
Medlem

@ResarXam: Inte officiellt väl? och är det inte jobbigt att kommunicera med japaner som inte kan engelska? Eller finns det verkligen så många engelsktalande på japanservers att detta inte är ett problem?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

@SID 6.7: ship 2 har för det mesta engelska spelare inte måpnga japanska spelare

Permalänk
Medlem

Älskade originalet när jag var liten. Är 2an något i samma stuk?

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem

@icogniito: japp rekoemnderar jp verison då finns så mycker mer och läss bara på NA verison på microsoft store pretty much shit show

finns nog med engelska spelare så det är inget problem

Permalänk

Hade totalt glömt av att det skulle släppas. Har haft utkik efter detta under många många år och blev glad när jag såg att det fanns en betatest under Windows 10 XBLive för några månader sedan. Så det är släppt nu? Äntligen.
Orkar inte hålla på med att skapa japanska konton och allt elände som kommer med det, hade jag velat det så skulle jag gjort det 5 år sen.

Laddar hem det nu.

Permalänk
Medlem

rekomendera ej NA version då har par problem samt saknnar väldigt mycket

Permalänk
Medlem

läss bara vad folket har i rewiev

Permalänk
Skrivet av ResarXam:

rekomendera ej NA version då har par problem samt saknnar väldigt mycket

Problem kan man väl patcha som med allt annat och till sist kommer de säkert att släppa
expansioner etc om vartannat? Jag förstår att vissa karaktärer och kostymer kanske inte
kommer att finnas pga. licenser som aldrig kommer att lämna Japan, men det kan kvitta.

Du får gärna länka till de negativa reaktioner som du pekar mot om du är så enträgen om
att förändra min åsikt! Jag ser inga reviews på Microsoft Store iallafall. Jag ska se vad
Youtube har att erbjuda, men laddat hem och installerat har jag och nu sitter jag och
laddar hem / installerar uppdateringar i launchern.

Permalänk
Permalänk
Medlem

du får ta på den usa version av websidan

Permalänk
Medlem

och latt översättning som är sämmre

Permalänk
Skrivet av ResarXam:

du får ta på den usa version av websidan

Jag förstår från en Youtube video att problemet är att när folk laddat hem totalt 72gb av data så
får de inte spelet att starta samt att när de avinstallerar spelet så försvinner inte de 62gb av
datan som laddades hem efter att man öppnat launchern. Om man installerar om spelet igen så
måste man ladda hem ytterligare 62gb utan att de gamla försvinner.

Jag har inte stött på några problem...körde alla uppdateringar. Installerade INTE på C:/ och är
nu inne.

startbevis

Permalänk
Medlem

@famicomdisk: förmesta är det microsoft sotree problem men ända översätningen officela är sämre än den fan gjorda det är inget dem kommer ändra

Permalänk
Skrivet av ResarXam:

@famicomdisk: förmesta är det microsoft sotree problem men ända översätningen officela är sämre än den fan gjorda det är inget dem kommer ändra

PSO teamet har är medvetna om problemet och arbetar på att fixa det!

Har man problem så kan man kolla här för lösningar på dem!
https://www.reddit.com/r/PSO2/comments/grkkft/pso2_mega_bugfi...

Översättning är inget som kommer att störa mig iallafall.

Permalänk
Medlem

@famicomdisk: jag har spelat fan gjoda nu i 5 år. för nya spelare kan jag fatta det men för dem spelat jp under en längre tid störs man det på

Permalänk
Medlem

PSO2 Tweaker från na.arks-layer.com fixar alla problemen man kan tänka sig ha med NA versionens installation. (det är även samma verktyg du använder för att starta JP versionen).

Översättningen i JP är bristfällig 'at best', 70% av storyn är inte översatt och det är enbart funktionellt översatt imo.
Sen inte för att tala om alla problemen med att skapa Sega ID, japansk captcha för verifiering, ingen support för personer utan japansk adress/uppehållstillstånd.

NA är en clean slate där man kan få uppleva storyn allt eftersom den släpps, i full översatt glory med JP röster eller dubbat till engelska.

Vi kör NA, ship 1.

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

@lap87: behöver inte japansk adress storyn är översätt till ep 5 na har ep 1-3 deras discord löser själva japanska bokstäverna 5 stycken 70 % är gamal info det är på 90%

Permalänk
Skrivet av lap87:

NA är en clean slate

Detta var det jag sökte. Vill inte bli bombarderad med massvis av saker när jag börjar ett nytt spel.

Permalänk
Medlem

@famicomdisk:
¨

kort guide

braver / br lättast att komma in till

Hunter passar nästan till alla klasser som sub class

bästa sub till sumner är fighter

Permalänk
Medlem

I morgon är det dags för Phantasy Star Online 2: New Genesis

https://www.youtube.com/watch?v=0MBi0IkJ8Bg

Trailerrösten kunde inte varit mera japansk

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

I morgon är det dags för Phantasy Star Online 2: New Genesis

https://www.youtube.com/watch?v=0MBi0IkJ8Bg

Trailerrösten kunde inte varit mera japansk

så sant stanner på jp server