Permalänk

Köpråd: Razer Viper ultimate

Hej!

Komplett kör just nu en kampanj på musen för 1449:-
https://www.komplett.se/product/1145740/gaming/spelutrustning...

Klias i köpfingret! Men har läst att vissa har problem med klickningarna av musen.
Är de ett stort problem på alla exemplar?

Tacksam för svar för dom som har/testat musen.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

Blev ett köp för min del! Får förhoppningsvis den imorgon, kan återkomma med svar då.

Permalänk
Skrivet av ZeneBent:

Blev ett köp för min del! Får förhoppningsvis den imorgon, kan återkomma med svar då.

Kampanjen slutar imorgon. Hoppas någon kan svara som har testat den innan dess

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

Kampanjen slutar imorgon. Hoppas någon kan svara som har testat den innan dess

Står ju "Erbjudandet gäller t.o.m. 30 juni eller så länge lagret räcker!" under "Lägg till i kundvagn" knappen:

Permalänk
Medlem

Det största problemet är sidoknapparna som är extremt svåra att trycka på då de är insjunkna så mycket.

Även kvaliteten på knapparna är under all kritik, fruktansvärt dålig feedback på knapptryckningarna.

Dessa 2 nackdelar vet Razer om och har fixat på nyare möss utanför Viper Ultimate, ex Viper Mini.
Men de har inte förbättrat de på Ultimate vilket många påpekat, deras typ dyraste mus är sämre än deras betydligt billigare Viper Mini gällande knapparna.

Hade de haft mycket bättre knappar hade jag kört Ultimate som en main mus, men den åkte tillbaka pga hur svampiga M1,M2 är samt sidoknapparna som är värdelösa o trycka på.

Sen finns det ju dom som inte alls bryr sig om något sådant här och är nöjd ändå.
För min del som provat de flesta möss är det inte nära godkänt och ännu mindre något jag kan använda.

Permalänk
Medlem

Sämsta feedbacken på knapptryck jag någonsin känt, gick tillbaka till G PRO omedelbart.

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Det största problemet är sidoknapparna som är extremt svåra att trycka på då de är insjunkna så mycket.

Även kvaliteten på knapparna är under all kritik, fruktansvärt dålig feedback på knapptryckningarna.

Dessa 2 nackdelar vet Razer om och har fixat på nyare möss utanför Viper Ultimate, ex Viper Mini.
Men de har inte förbättrat de på Ultimate vilket många påpekat, deras typ dyraste mus är sämre än deras betydligt billigare Viper Mini gällande knapparna.

Hade de haft mycket bättre knappar hade jag kört Ultimate som en main mus, men den åkte tillbaka pga hur svampiga M1,M2 är samt sidoknapparna som är värdelösa o trycka på.

Sen finns det ju dom som inte alls bryr sig om något sådant här och är nöjd ändå.
För min del som provat de flesta möss är det inte nära godkänt och ännu mindre något jag kan använda.

De låter ju riktigt trist :/ men när du pratar om att dom är svampiga. Är de att man inte får själva klicket i nedtryckningen?

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Skrivet av ZeneBent:

Blev ett köp för min del! Får förhoppningsvis den imorgon, kan återkomma med svar då.

Fått hem din?
Gjorde en beställning och ska få den innan helgen.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

Fått hem din?
Gjorde en beställning och ska få den innan helgen.

Yes, fick den i tisdags. Men livet hände och glömde självklart återkomma...

Jag trivs bra med den de enstaka timmar som jag spelat. Denna är lite mindre än min förra mus (deathadder) så tar lite tid att anpassa dig. Sen är knapptrycken lite mindre "krispiga" på vipern än på deathaddern. Men detta är varken negativt eller positivt för min del.

Det är en genombra mus och älskar verkligen att den är trådlös.

Det enda som jag kan "klaga" på nu är att mjukvaran är ganska rörig, men kan mycket väl vara jag som inte är riktigt kompis med den ännu.

Om storleken och formen på musen passar dig så kommer du inte ångra dig.

Permalänk
Medlem

Jag upplever inte problemen med knapptrycken som några pratar om. Köpte min vid release och det är by far bästa musen jag någonsin haft. Och knapptrycken är enligt mig väldigt härliga med ett skönt klickljud. DÄREMOT så är sidoknapparna kanske inte bäst men jag har inget problem med dom. Trodde först de på andra sidan skulle vara ivägen för mig men det är dom.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk

Har hunnit testa några timmar nu. Trevlig mus! Inget fel som dom andra påstår med knapptryckningarna. Men tyvärr är passformen inte alls som bra för min hand. Så får bli en retur tyvärr. Trådlöst var annars underbart.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"